Honda F1

Ο αποκλειστικός πελάτης της Honda θέλει να συνεχίσει να είναι η McLaren. Η βρετανική ομάδα θεωρεί ότι μόνο ως εργοστασιακή ομάδα μπορεί να ανέβει στην κορυφή, γι’ αυτό και στέκεται απέναντι σε οποιαδήποτε νέα συνεργασία της ιαπωνικής εταιρείας. Βέβαια, η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει κανένα πραγματικό ενδιαφέρον από άλλη ομάδα, ωστόσο η Honda οφείλει να είναι προετοιμασμένη για οποιοδήποτε σενάριο.

Με τα υπάρχοντα δεδομένα, η βάση της στο Milton Keynes της Αγγλίας δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες για την κατασκευή κινητήρων για δεύτερη ομάδα. Αυτό θα πρέπει να αλλάξει σύμφωνα με τον επί κεφαλής της Honda Motorsport, Yusuke Hasegawa. Ο Ιάπωνας πιστεύει ότι η σημερινή κατάσταση θα αλλάξει σε έναν περίπου χρόνο, προκειμένου να αποκτήσει και δεύτερο πελάτη, πέρα από τη McLaren που είναι ουσιαστικά η εργοστασιακή της ομάδας.

Δεν έχουμε κανένα περιθώριο για να παρέχουμε τους πόρους μας σε μια άλλη ομάδα, αλλά θα πρέπει να είμαστε αυτού του τύπου ο κατασκευαστής. Θα πρέπει να προετοιμάσουμε περισσότερους πόρους και καλύτερη οργάνωση. Ίσως στο τέλος του επόμενου χρόνου, πρέπει να λέμε ότι είμαστε έτοιμοι για να ετοιμάσουμε κινητήρα για μία άλλη ομάδα, έτσι θα προετοιμάσουμε τον οργανισμό. Έτσι, αν αποφασίσουμε να ετοιμάσουμε έναν δεύτερο κινητήρα για μία δεύτερη ομάδα, θα πρέπει να προσλάβουμε κόσμο, τους μηχανικούς. Έχουμε πολλά αναξιοποίητα γραφεία γι’ αυτούς.

Οι μηχανικοί της Honda συνεχίζουν να εργάζονται σκληρά για έναν πιο ισχυρό και αποδοτικό κινητήρα, έχοντας πετύχει σημαντική βελτίωση φέτος. Όμως, ο Hasegawa παραδέχεται πως ο RA616H είναι ακόμα πίσω από τα power units της Ferrari και Renault, αλλά είναι καλύτερος από τον περσινό κινητήρα της Scuderia, ο οποίος χρησιμοποιείται φέτος από την Toro Rosso.

Ο κινητήρας μας είναι λίγο καλύτερος από τον περσινό κινητήρα της Ferrari, ωστόσο είμαστε ακόμα μακριά από τη Renault και τη Ferrari. Υπάρχει μακροπρόθεσμο ενδιαφέρον από άλλες ομάδες. Βασικά, όλοι με ρωτούν αν μπορεί η Honda να προμηθεύσει κινητήρες, αλλά είναι απλά chatting. Από συγκεκριμένη επιχειρηματική άποψη, όχι, δεν υπάρχει κάτι.

  • F1fan

    Εχοντας την υποχρεωση να παρεχει κινητηρες και σε δευτερη ομαδα,η Honda θα μπορουσε να απεδιδε καλυτερα(μεγαλυτερη πιεση,περισσοτερο προσωπικο).Αυτο βεβαια μονο θετικο θα ηταν και για την McLaren,αλλα αντε να βρεις ομαδα.Η Sauber με τα χιλια οικονομικα θεματα θα μπορουσε να προμηθευτοταν κινητηρες Honda,εαν τους δινονταν σχετικα φθηνα.Καποια αλλη ομαδα πολυ δυσκολο,εως απιθανο.

    • zet125

      Φοτο προφιλ σου??
      Why not?

    • αν ειχες το καλυτερο μοτερ…θα το εδινες για καποιο αλλο πχ για τα μισα λεφτα……..με την ελπιδα οτι θα γινει το καλυτερο ??? εγ παντως οχι !

    • zet125

      Αφου καθε χρονο χειροτερα παει εχωντας το καλυτερο μοτερ.
      Αλλα δυσκολο ετσι οπως το λες δικιο εχεις ειναι ρισκο

    • ε φαντασου που θα ηταν φετος με μοτερ HONDA !!

    • F1fan

      Φωτο προφιλ ο Massa,ο προσωπικα αγαπημενος μου.

  • gronholm89

    Επιτελους ενας ανθρωπος που δεν μας παραμυθιαζει!!

    • LJ

      Καλα περιμενε… Θα δουμε τι ειναι και αυτος του χρονου.

  • Soko

    Άντε να δούμε του χρόνου πόσο θα έχουν βελτιωθεί !!

  • Giannis

    Ήδη έπρεπε να το έχουν κάνει και όχι να περιμένουν στο τέλος του 2017.Εαν απ το 2015 έδιναν κινητήρα π.χ.στην Sauber θα είχαν μεγαλύτερη εξέλιξη .Δηλαδή τι φοβαταν η Mclaren ?Μήπως έχει καλύτερο σασί και αεροδυναμική η Sauber?

    Τώρα το μόνο που κατάφεραν είναι καμια αλλη ομάδα να μην θελει τον κινητηρα τους.

    • LJ

      Κλασσικη McLaren μονη της σκαβει τον λακο της. Τι σου κανει εντυπωση?

  • Hercooligan

    Ποιος να θέλει έναν κινητήρα που οδηγεί τη Mclaren στις θέσεις 9-10;
    Και δεν νομίζω ότι τα Mclaren (ειδικά φέτος) υστερούν αεροδυναμικά από Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India κ.λπ.
    Οι Ιάπωνες οφείλουν πρωτίστως να δώσουν έναν δυνατό και αξιόπιστο κινητήρα στην ομάδα που τους εμπιστεύτηκε και μετά να δώσουν κινητήρες σε άλλες ομάδες.

    • Satsok

      Και δεν νομίζω ότι τα Mclaren (ειδικά φέτος) υστερούν αεροδυναμικά από Mercedes, Ferrari, Red Bull, Force India κ.λπ.
      Τι;;;;;;;;;;;;;

    • Hercooligan

      Αν ήταν χάλια και αεροδυναμικά, τότε με αυτή τη διαφορά στην ιπποδύναμη, θα είχαν 2 γύρους διαφορά από τον Rosberg.

    • Satsok

      ποια διαφορά; 100-200-500hp ? παίζουμε στα ίσα με μια ομάδα με περσινό μοτερ της Ferrari την STR. ποια αεροδυναμική και τρίχες.

  • δεν ξερω αν βρουν αλλη ομαδα για την F1 συγουρα ομως μπορουν να βρουν για το GP2

  • αυτη η αναοικνωση……δειχνει οτι υπαρχει καποια ριξη στις σχεσεις HONDA/MCLAREN ???

    • Nerazzuro21

      Ρήξη δεν θα το έλεγα αλλά σίγουρα οι συγκεκριμένες δηλώσεις δεν θα άρεσαν καθόλου στον Ron. Τουλάχιστον με βάση αυτά που έχει πει κατά καιρούς.
      Πάντως, μην περιμένεις να σπάσει σύντομα η συνεργασία της McLaren με τη Honda. Η Honda έριξε και συνεχίζει να ρίχνει αρκετό χρήμα στη συγκεκριμένη συνεργασία. Χρήμα που δεν φαίνεται να μπορεί η McLaren να το βρει από αλλού. Εδώ δεν μπορεί να βρει κεντρικό χορηγό. Ο Ron πάνω απ’όλα είναι επιχειρηματίας.

  • PanosA

    Ποια καημένη?

  • Nerazzuro21

    Επιτέλους. Αυτό έπρεπε να έχει γίνει από φέτος. Χάθηκε μεγάλη ευκαιρία με την Manor λόγω της επιμονής του Dennis στην αποκλειστικότητα.
    Ron, η Honda αντικατέστησε τον Arai με έναν σοβαρό άνθρωπο και υπάρχει μια κάποια πρόοδος. Εμείς πότε θα απαλλαγούμε από τον Ερρίκο;

  • Talos the Robot

    Εγώ βλέπω τους φίλους της McLaren να κατηγορούν μόνο τη Honda (και καλά κάνουν έως ένα βαθμό) αλλά το σασί τους θα μπορεί να ανταγωνιστεί του χρόνου αυτό της Red Bull που αναμφισβήτητα θα είναι το κορυφαίο? Και αυτό δεν ισχύει μόνο για τη McLaren αλλά και για τη Ferrari.

    • LJ

      Οχι ολοι μας!

    • Satsok

      ποια χοντα; το σασι ειναι σκ@τα. και καλο μοτερ να ειχαμε παλη σκατα θα ήμασταν.

    • Hercooligan

      Έχεις δίκιο, κι εγώ το έλεγα (ειδικά πέρυσι) ότι δεν φταίνε μόνο οι κινητήρες και ότι Honda και Mclaren θα πρέπει να συνεργαστούν ΑΡΙΣΤΑ για να φτιάξουν ένα καλό αυτοκίνητο.
      Ωστόσο τα Mclaren, αν δεν κάνω λάθος, διαθέτουν το μικρότερο και ελαφρύτερο σασί, αεροδυναμικά συγκαταλέγονται στις κορυφαίες ομάδες, ο κινητήρας όμως έχει εμφανώς χαμηλή ισχύ και φαίνεται στις ευθείες και στις γρήγορες πίστες. Οπότε ναι, πρέπει να δυναμώσουν και μάλιστα σε ένα μικρό και ελαφρύ σασί (αυτό είναι το θέμα).
      Όσο για του χρόνου, νομίζω ότι από την αρχή της χρονιάς με την αντικατάσταση του Arai τον Φεβρουάριο του 2016, όλοι καταλάβαμε ότι η Mclaren Honda δουλεύει για το 2017, οπότε, με τις αλλαγές, ίσως τη δούμε πολύ δυνατή του χρόνου.

    • Γιάννης

      Το σασί της McLaren είναι από τα κορυφαία, αν δεν ήταν οι Alonso και Button θα τερμάτιζαν 2 γύρους τουλάχιστον πίσω από τις Mercedes, με αυτή την τραγική διαφορά στην ιπποδύναμη.

      Και θα μπορούσε το σασί να είναι ακόμα καλύτερο εάν ο κινητήρας μπορούσε να το πιέσει περισσότερο, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να δυναμώσει ο κινητήρας…

    • Satsok

      έχετε δυναμομέτρηση στα χέρια σας και εμείς όχι; Ποια είναι η διαφορά; 50-100hp. Στο Μονακό που ήταν το κορυφαίο σασί; Στη Σιγκαπούρη; 5ο σασί και ΑΝ φέτος, στην πίστα αυτό φαίνεται. Εσείς το κορυφαίο απο που το βγάλατε; οτι τερματίζει 1 και όχι 2 γύρους πίσω από τα Mercedes; Η RBR με μοτερ Renault γιατί τερματίζει 1 γύρο μπροστά απο τα Renault;

    • Γιάννης

      Ποιός σου είπε ότι στο Μονακό δε μετρά η ιπποδύναμη; Και θεωρείς τους 100 ίππους μικρή διαφορά;!! Πού βγάλαμε ότι είναι κορυφαίο το σασί; Μήπως από το γεγονός ότι βάζει κάτω κάτι Renault και Force India, και πλέον και Williams που όλες έχουν καλύτερο κινητήρα;…

  • Mika

    Πολλα θα εξαρτηθουν απο το πως θα παει η επομενη χρονια κι αν θα υπαρχει ουσιαστικη προοδος ωστε να κλεισει η ψαλιδα απο την κορυφη…