Audi TT Quattro Sport Concept (4)

Ο Stephan Reil, επικεφαλής μηχανικός της Quattro GmbH, θυγατρική της Audi, δήλωσε ότι η Audi έχει σταματήσει την εξέλιξη του 2,0 λίτρου κινητήρα με 420 άλογα που φορούσε το TT Quattro Sport concept που παρουσιάστηκε το 2014. Η εταιρεία ήθελε για την κορυφαία έκδοση του TT να χρησιμοποιήσει αυτό το μοτέρ ή μια αναβαθμισμένη έκδοση του πεντακύλινδρου 2,5 λίτρων ο οποίος και τελικά επιλέχτηκε.

Ο ΕΑ888 κινητήρας κατασκευάστηκε από τον μηχανικό Friedrich Eichler, ο οποίος άφησε την AMG για να εργαστεί σαν μηχανικός κινητήρων του VW Group και πίστευε πως ο κινητήρας των 420 ίππων θα μπορούσε να περάσει κανονικά σε αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς τότε διευθυντής εξέλιξης της Audi ήταν ο Ulrich Hackenberg. O κινητήρας αυτός μπορούσε να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο που φορούσε την MQB πλατφόρμα, οπότε εύκολα και γρήγορα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μια γρήγορη έκδοση με πολλά άλογα. Στην συνέχεια ήρθε το Dieselgate και ο κινητήρας έπεσε θύμα των περικοπών του VW Group, με τον Reil να δηλώνει ότι “ο EA888 με τα 420 άλογα είναι νεκρός“.

Το νέο TT RS φοράει τον 2,5 λίτρων πεντακύλιδρο με 400 άλογα που είναι πολύ κοντά σε προδιαγραφές με τον EA888 που καταργήθηκε. O Reil υποστηρίζει πως είναι καλύτερο που το κορυφαίο TT φοράει έναν πεντακύλινδρο κινητήρα και όχι έναν ακόμα τετρακύλινδρο 2,0 λίτρο κινητήρα, καθώς οι αγοραστές αγαπούν τον ήχο του πεντακύλινδρου. Ένας ακόμα λόγος που σταμάτησε η εξέλιξη αυτού του κινητήρα είναι ότι αρχικά σχεδιάστηκε στο Wolfsburg και όχι στο Neckarsulm που είναι το εργοστάσιο της Audi.

Audi TT quattro sport concept

Η Audi σκοπεύει να χρησιμοποιήσει στα περισσότερα μοντέλα της, τον νέο 2,9 λίτρων V6 ο οποίος εξελίχθηκε από την Porsche μαζί με την Audi. Ο κινητήρας αυτός έκανε πρεμιέρα στην νέα Panamera, με την Audi να σκοπεύει να τον χρησιμοποιήσει στην νέα γενιά του RS4 και RS5 και στην entry level έκδοση του R8 αντικαθιστώντας τον παλαιό ατμοσφαιρικό 4,2 λίτρων V8. Με την κατάργηση του 2,0 λίτρου κινητήρα με 420 άλογα, δίνεται ένα τέλος στις φήμες που ήθελαν την εταιρεία να φτιάχνει ένα μικρότερο supercar κάτω από το R8 που θα φορούσε αυτό το μοτέρ, παρόλο που θα ήταν ελαφρύτερο και θα είχε καλύτερη αίσθηση από το υπάρχον R8 V10.

O Hackenberg δήλωσε:

Αν πέρναγε στην παραγωγή θα έπρεπε να αλλαχτεί η κυλινδροκεφαλή, επειδή η σειρά EA888 έχει την πολλαπλή εξαγωγής στην κυλιδροκεφαλή. Με αυτόν τον κινητήρα και αυτή την απόδοση, παράγει πολύ θερμότητα για να την κρατήσει, έτσι πρέπει να το αλλάξουμε. Αλλά, εκτός από την εναλλαγή σε κάποια ισχυρότερα μέρη, μπορεί ακόμα να γίνει με τα συστήματα παραγωγής μας.

Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας ακόμα λόγος για να σταματήσει η ανάπτυξη του συγκεκριμένου κινητήρα καθώς απαιτούνται ειδικά προσαρμοσμένα έμβολα αλουμινίου με ενσωματωμένα κανάλια ψύξης, έναν στροφαλοφόρο άξονα υπερ-υψηλής αντοχής και έναν υψηλής αντοχής στροφαλοθάλαμο.

  • Aisixtir

    Τα κυβικά είναι αναντικατάστατα, τέλος.

    • Smartass

      Στην F1 ποσά κυβικά είναι οι κινητήρες;

    • DJ_D

      Ε ναι, άλλωστε οι κινητήρες της F1 είναι σχεδιασμένοι να αντέχουν 100-200.000 km, αλλαγές λαδιών μια φορά τον χρόνο, λειτουργία σε κίνηση σε πόλη, χαμηλή συντήρηση, και διάφορα άλλα. Για αυτό και τους βλέπεις και σε καθημερινά αμάξια. Oh wait…

    • Aisixtir

      Ευτυχώς περίμενα εσένα να μου το πεις.
      Στην φόρμουλα 1 έχουν εκατομμύρια ευρώ η κάθε ομάδα και 50 κινητήρες στην αποθήκη. Εδώ αγοράζεις το αυτοκίνητο να κάνεις ταξίδια και να το χαρείς για 100 + χιλιάδες χιλιόμετρα.

  • Smartass

    Από την τελευταία παράγραφο του άρθρου βγαίνει το συμπέρασμα ότι: Τον ΕΑ888 τον έφαγε το ακριβό κόστος παραγωγής του και αξιοπιστία του!!!!!!!
    Όποιος κατάλαβε κατάλαβε!!!!!!
    ;)

    • PanosA

      Συμφωνω. Αν ηταν ετοιμος θα τον εβγαζαν εστω για να πουν οτι εχουν το δυνατοτερο 2λιτρο. Εδω ολοκληρη Veyron εβγαλαν καποτε.

  • zisisv

    Τώρα όλα απογειώνονται με ένα τούρμπο και προσπαθούν να πουν ότι είναι και τεχνολογικό επίτευγμα. Αλλά δυστυχώς οι εποχές αλλάζουν. Εγώ προσωπικά μεγάλωσα στην εποχή που όλοι αρκούμασταν σε ένα απλό 1400αρι πλην αμάξι και ο μάγκας της παρέας είχε το 1.6 16v με τα 100 άλογα και ο ακόμα πιο μάγκας το 1.8 με τα δερμάτινα καθίσματα και το μεταλλικό το χρώμα. Ωραίες εποχές, απλές, χωρίς αυτήν την απληστία τη σημερινή που τα θέλουμε όλα, και λίγα κυβικά, και λίγο καύσιμο και το αμάξι αεροπλάνο. Νιώθω τυχερός που πρόλαβα την λίγο πιο ουσιώδη εποχή της λέξης petrolhead χωρίς αυτόν τον ασταμάτητο υπερκαταναλωτισμό.
    Για την ιστορία πάντως, audi σε αγαπώ, είμαι φανατικός φαν σου αλλά κράτα και έναν ατμοσφαιρικό, έτσι για να μας θυμίζει κάτι από τα παλιά.

    • Soko

      ωραίος φιλε αυτά είναι εγώ δεν τα πρόλαβα αυτά άλλα γνωρίζω την άξια τους και την σέβομαι εγω προσωπικά θελω να αγοράσω αμαξι απο το 1999 μεχρι 2010 για μενα αυτα τα χρονιά ειταν τα καλύτερα απο θέμα κινητήρων και γενικα αυτοκίνητου τωρα ο καθένας αγοράζει αυτο που του αρέσει αλλα οπος λένε κάποιοι στην αμερικη old school baby !!!