throwback-thursday-last-mini


Σαν σήμερα, πριν 16 χρόνια κύλησε το τελευταίο κλασικό Mini από τη γραμμή παραγωγής του Λόνγκμπριτζ, στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας, με κατεύθυνση το Βρετανικό Μουσείο Αυτοκινήτου. Η 4η Οκτωβρίου του 2000 ήταν η αρχή του τέλους του κλασικού Mini και μιας ένδοξης πορείας στην ιστορία της αυτοκίνησης, ήταν το τέλος του Mini που όλοι αγάπησαν. Η παραγωγή ξεκίνησε το 1959, μέσα στα επόμενα 41 χρόνια παρήχθησαν συνολικά 5.387.862 αυτοκίνητα, πριν η BMW διασπάσει και πουλήσει τη μητρική Rover Group, διατηρώντας όμως όλα τα δικαιώματα του ονόματος Mini. Η ιστορία συνεχίζεται με το νέο Mini, το οποίο διατήρησε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του παλιού και φυσικά “κληρονόμησε” ένα “βαρύ” όνομα.

Σήμερα, 16 χρόνια μετά, έγινα αυτόπτης μάρτυρας ενός περιστατικού, το οποίο μου δημιούργησε αρκετά ερωτήματα και προβληματισμούς. Είναι τελικά το καινούριο Mini αντάξιο του κλασικού; Θα μπορέσει η BMW να ξαναγράψει ιστορία; Είναι πιο αξιόπιστο το νέο έναντι του παλιού; Μετά μου ήρθε στο μυαλό το ερώτημα – ανέκδοτο που μου έθεσε ένας Γερμανός, σε μια κουβέντα που κάναμε για τα Αγγλικά αυτοκίνητα: Γιατί οι Βρετανοί πίνουν ζεστή μπύρα; Επειδή η Lucas κατασκευάζει και ψυγεία, θέλοντας να θίξουν την αξιοπιστία της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, σ.σ. η Lucas είναι Βρετανικός προμηθευτής ηλεκτρικών και λοιπών υποσυστημάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία και πλέον θυγατρική της Γερμανικής ZF. Μήπως μια ανώτερη οντότητα τιμωρεί σήμερα το γερμανικό Mini, επειδή οι Γερμανοί διέπραξαν ύβρη ή τελικά είναι ένα τυχαίο περιστατικό ανήμερα της “μαύρης” επετείου;

Ποια είναι η άποψή σου για το νέο Mini; Το κείμενο είναι χιουμοριστικό και δε γνωρίζουμε αν η φωτιά ξέσπασε λόγω μηχανικής βλάβης ή βραχυκυκλώματος λόγω εισροής νερού κατά το πλύσιμο.

  • SAMURAI-66

    Παντα αγαπουσα το ξεχωριστο μικρο και το θεωρω αξεπεραστο στα χρονια.
    Το πρωτο mini ηταν και κλασσικο που δεν το ξεπερνα με τιποτα αυτο που σημερα εχει το ονομα του αλλα σε καμια των περιπτωσεων την χαρη του.
    Και φυσικα αξιον μνειας το γεγονος που δεν πρεπει να διαφευγει της προσοχης μας https://uploads.disquscdn.com/images/8dc664e2a6ab7b66d1db128ac91b3f762de1a55f630086b1fbad8737a521bd08.jpg οτι σχεδιαστης του ηταν ο ελληνας αλεκ ισσιγονης!!

    • Smartass

      Ο Σερ Άλεκ Ισσιγόνης.

  • gronholm89

    Ενα Works για να το γιορτασουμε παρακαλω…

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Το πρώτο παλιό Mini, είναι το πιο κλασικό αξιαγάπητο από όλα και το καλύτερο, το πιο αγαπημένο για μένα και για όλο τον κόσμο. Από το 2001 και μετά, που βγήκε το πρώτο σύγχρονο Mini της BMW, άρχισαν να το κάνουν όλο και πιο φουσκωμένο και τούμπανο μέχρι που το σημερινό (τα ασχήμυναν κάπως) αν και ντάξει οκ, δεν μπορεί να φτάσει σε ομορφιά το παλιό με τίποτα, κανένα δεν το φτάνει, είναι το πιο κουκλί, το πιο ευέλικτο, το πιο διαχρονικό! Κανένα ποτέ δε θα μπορέσει να έχει την επιτυχία του παλιού. Τώρα τα έχουν ξεφτιλίσει πια, δημιουργώντας ένα σωρό εκδόσεις. Μόνο το κλασικό παλιό αξίζει πλέον, υποκλίνομαι στον σερ Ισιγόνη…

    • manowar

      ε ναι αλλα δεν μπορουσαν να το αφησουν τοσο πολυ λουκουμα το μεγαλωσαν λιγο..το παλιο φορουσε καυ 8 ιντσων ζαντες…δεν υπαρχουν τοσο μικρα αυτοκινητα σημερα και το σμαρτ μεγαλυτερο ειναι..

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Σωστά, λογικό να το μεγαλώσουν. Θα μπορούσε το σημερινό να είναι και πιο ωραίο οκ καλούτσικο είναι, αλλά σε ομορφιά το παλιό ειδικά κερδίζει περισσότερο, από τα σύγχρονα, του 2001-2008 ειδικά καλά είναι.
      http://www.ausmotive.com/pics/2013/MINI-four-generations-01.jpg
      http://www.ausmotive.com/pics/2013/MINI-four-generations-03.jpg

    • xtra

      10αρες :-)

    • manowar

      φαντασου το ειπα τελειως στην τυχη ειρωνικα και επεσα μεσα χαχαχα σαν αυτοκινητακι του λουναπαρκ ειναι τωρα οσο και θρυλος και αν ειναι τετοι μλκια δεν θα την επερνα ποτε..να μην μπορω να μπω μεσα να με κοροηδευουν…

    • xtra

      ..πιο πιθανο ειναι να σε ζηλευουν :-)

      Οι 10αρες του εδιναν φοβερη επιταχυνση και ευελιξια ;-) αν το οδηγησεις , θα νιωσεις σαν να οδηγεις καρτ ! Ειναι και αρμονικες σε ενα μικρο αυτοκινητο !

      free your mind ! χεχεχεχε!!!!

    • xtra

      ..πιο πιθανο ειναι να σε ζηλευουν :-)

      Οι 10αρες του εδιναν φοβερη επιταχυνση και ευελιξια ;-) αν το οδηγησεις , θα νιωσεις σαν να οδηγεις καρτ ! Ειναι και αρμονικες σε ενα μικρο αυτοκινητο !

      free your mind ! χεχεχεχε!!!!

    • Το μέγεθος άλλαξε αναγκαστικά ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες προδιαγραφές ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

    • Μάνος Μαμαλάκης

      Φυσικό ήταν εννοείται οκ.

    • Σωτήρης Αμμόχωστος Επιστροφή

      Δηλαδή;;
      Τα σμάρτ δεν έχουν “παρόμοιο” μέγεθος; Πως ανταποκρίνονται;

    • Αν παρατηρήσεις την εξέλιξη των Smart με την πάροδο των χρόνων, θα δεις ότι υπάρχει μια αυξητική τάση όσον αφορά το μέγεθος. Πολλά θανατηφόρα ατυχήματα θα είχαν διαφορετική κατάληξη εάν το αυτοκίνητο ήταν μεγαλύτερου μεγέθους. Μπορεί μεν ο κλωβος Tridion να είναι στιβαρός και να μη παραμορφώνεται κατά τη σύγκρουση, όμως λόγω των ανύπαρκτων ζωνών παραμόρφωσης στη 1η και 2η γενιά, δημιουργούνται μεγάλες δυνάμεις στους επιβαίνοντες σε περίπτωση σύγκρουσης. Το παν στην παθητική ασφάλεια είναι το μέγεθος του αυτοκινήτου και ο συνδυασμός ενισχυμένης καμπίνας επιβατών με μεγάλες ζώνες παραμόρφωσης μπροστά και πίσω. Γι αυτό η τελευταία γενιά Smart επιμηκύνθηκε.

  • DimiE92

    Το μινι MK1 ηταν μια χαρα αναβιωση του παλιου…Το τελευταιο ομως κοντευει να μπει στην κατηγορια του μικρομεσαιου βαση μεγεθους. Νομιζω λοιπον οτι το ξεκινησαν καλα αλλα τελικα εχασαν τον προσανατολισμο τους

  • Endo Pandou

    το γνήσιο mini ήταν ιδέα. Όπως και το 2cv απευθύνθηκε στις ανάγκες για οικονομική και αξιοπρεπή για τα στάνταρ της εποχής μετακίνηση. Ο κανόνας ένας και αξεπέραστος: simle is best.
    Ο εκτρωματικός συνεχιστής του είναι ένα σύγχρονο μάτσο τίποτα φτιαγμένο από κάποιους οι οποίοι απλά είχαν χρήματα και αγόρασαν ιστορία αλλοιώνοντας την αδυσώπητα.
    Απευθύνεται δε σε ματσωμένους ή wannabe-wannashow ματσωμένους νεοαστούς οι οποίοι δεν έχουν απολύτως καμία επαφή με την ιδέα του mini και σε πολλές περιπτώσεις της αυτοκίνησης γενικότερα.
    Πρόκειται λοιπόν αποκλειστικά και μόνο για μια κακέκτυπη λατέρνα-μπουζουκοσκυλαδικοκατάσταση-status symbol και ως τέτοιο λογικά αναθεματίζεται από όσους έχουν έστω και μικρή επαφή με την ιστορία της ιδέας.

    Συνεχίζοντας σε κλίμα ιστορίας… το fiat 500 ανήκει ακριβώς στην ίδια κατηγορία, ενώ το μόνο αυτοκίνητο άξιος συνεχιστής της simple is best λογικής ήταν το πρώτο picasso στη βάση της ντεσέβας.

    • xtra

      και το cactus θα ελεγε κανεις οτι εχει κατι απο 2cv , απο πλευρας φιλοσοφιας

  • το παλιο mini…απλα μαρεσει γιατι ειναι μινι κυριολεκτικα !!
    το νεο……απλα γιατι ειναι ενα ”fashion icon” να το πω !!!! αν και σε μια εκδοση τυπου works δεν θα ελεγα οχι !!! αλλα δεν ειναι για την τσεπη μου!!!!

  • το παλιο mini…απλα μαρεσει γιατι ειναι μινι κυριολεκτικα !!
    το νεο……απλα γιατι ειναι ενα ”fashion icon” να το πω !!!! αν και σε μια εκδοση τυπου works δεν θα ελεγα οχι !!! αλλα δεν ειναι για την τσεπη μου!!!!

  • mixalhs7

    Το πρώτο μίνι ήταν ένα εικονικό αυτοκίνητο βγαλμένο από μια εποχή γεμάτη πάθος για την αυτοκίνηση. Με 617 πόντους ήταν το δεύτερο κατά σειρά στην ψηφοφορία car of the century που έγινε το 1999,πίσω απ το Ford model T και πάνω απ την DS.

    Με το που ξεκίνησε η παραγωγή του η Ford αγόρασε ενα και το ανέλυσε για να δει πως γινόταν να το πουλάνε 497 λίρες. Το αποτέλεσμα της έρευνας ήταν πως η εταιρεία έχανε λεφτά για κάθε μινι που παραγόταν! Αυτό είχε ως αποτέλεσμα απ το 1959 έως το 2000 το αυτοκίνητο να μην εξελιχθεί καθόλου. Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία ήταν ζημιογόνα (όπως και οι υπόλοιπες Βρετανικές).

    Επί Θάτσερ άρχισαν οι αποκρατικοποιησεις, έτσι η Ροβερ αρχικά ”δόθηκε” στην British Aerospace με τον όρο να την κρατήσει για 5 χρόνια χωρίς να την πουλήσει. Mε το που παρήλθε η χρονική ρήτρα των 5 ετών, η British Aerospace ανακοίνωσε την πώληση της Rover στην BMW.
    Η συμφωνία ήταν απλή.
    Η Βαυαρική εταιρεία θα αναλάμβανε να χρεωθεί την βρώμικη δουλειά της εκκαθάρισης βγάζοντας λάδι τις βρετανικές κυβερνήσεις, παίρνοντας σε αντάλλαγμα τα ”ασημικά” της Rover και με την Β.Α. να ανακοινώνει κέρδη 600 εκατ. λιρών απ την πώληση. Just bussines.

    H συνέχεια γνωστή. Η Βαυαρική εταιρεία έδωσε στο κοινό αυτό που ζητούσε δηλ ένα σύγχρονο χατσμπαγκ με ρετρομοντερνο σχέδιο. Η εμπορική του επιτυχία είναι μεγάλη παρά το κακής ποιότητας εσωτερικό του.
    Είναι το BMWmini αντάξιο του πρώτου? Όχι! Και πως να είναι αφού ζούμε σε αυτοκινητιστικα διαφορετική εποχή σε σχέση με τα 50’ς.

    • manowar

      σε εμποδιζει να το δεις πιο αντικειμενικα μηπως επιδη το παλιο ηταν το πρωτοτυπο ενω το επομενο ειναι μια εξελιγμενη αντιγραφη;;γιατι σαν αμαξι δεν μπορεις να το συγκρινεις αυτο ειναι σιγουρο..

    • mixalhs7

      Πιο αντικειμενικα απο μενα δε γινεται.
      Εχω οδηγήσει απ τα πρωτα S που ηρθαν Ελλαδα που ειχε φανταστικό στησιμο μεν αλλα με την παροδο του χρονου οτι μινι εχω δει το σαλονι του τριζει λογο κακης ποιοτητας πλαστικων,ειδικα η πρωτη γενια.
      Τεσπα οι πιο πολλοι αγοραστες του το προτιμούν λογο εμφάνισης και δεν κοιτάνε παραπέρα λεπτομερειες.

  • xtra

    ενα ειναι το mini .
    Το παλιο.
    Τελος