elpa

Το ΙΚΑ επανήλθε με νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ΕΛΠΑ, και εξασφάλισε με προσωρινή διαταγή, μέχρι την κύρια δίκη, την κατάσχεση των σημάτων του Σωματείου και όλων των συμβεβλημένων σχημάτων που το περιβάλλουν.

Η δίκη για τα ασφαλιστικά θα γίνει στις 30 Ιανουαρίου 2017 και μέχρι τότε, απαγορεύεται οποιαδήποτε μεταβολή περιουσιακών στοιχείων όπως και όποια άλλη διοικητική ή οικονομική πράξη.

Το σωματείο ΕΛΠΑ χρωστάει στο ΙΚΑ περί τα 33 εκατομμύρια ευρώ, 15 εκατομμύρια περίπου στο Ελληνικό Δημόσιο και περίπου 10 εκατομμύρια στους εργαζομένους. Σύνολο 58 εκατομμύρια ευρώ.

Πρέπει να καταστεί σαφές προς όλους πως η παραβατικότητα, όπως αυτή της διοίκησης της ΕΛΠΑ, είναι εχθρός του κοινωνικού συνόλου και πως τα όποια μέτρα αναλαμβάνονται από την πολιτεία αφορούν το σύνολο της λειτουργίας του σωματείου πανελλαδικά,

δήλωσε το Υπουργείο Εργασίας και διευκρινίζει ότι, σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΙΚΑ, θα ρυθμίσει τα της εκτέλεσης μίας σειράς αρμοδιοτήτων της ΕΛΠΑ (πχ διεθνή διπλώματα) με τον πλέον επωφελή τρόπο και με γνώμονα το συμφέρον των εργαζομένων που είναι εγκλωβισμένοι εκεί.

Το 2010 κατασχέθηκε η κατοικία του Βασίλη Δεσποτόπουλου (προέδρου του Δ.Σ. της ΕΛΠΑ από το 2000 έως το 2012). Τέσσερα χρόνια αργότερα, με δικαστική απόφαση, πραγματοποιήθηκε η άρση της κατάσχεσης του ακινήτου στο Χαλάνδρι. Το 2015 έγινε εκ νέου κατάσχεση του ίδιου ακινήτου με εκτιμώμενη αξία πολύ χαμηλότερη της αρχικής. Το ΙΚΑ επανήλθε με νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της ΕΛΠΑ και εξασφάλισε με προσωρινή διαταγή, μέχρι την κύρια δίκη. Κύκλοι της αγοράς πάντως κάνουν λόγο για ένα παρωχημένο επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθούσε η εταιρεία η οποία δεν κατάφερε ουσιαστικά να συμβαδίσει με τις απαιτήσεις της εποχής όσον αφορά το προϊόν της οδικής βοήθειας.

Σημειώνεται ότι το σωματείο ΕΛΠΑ δημιουργήθηκε το 1924 με στόχο την προώθηση ενός χόμπι σε πρώτη φάση. Σήμερα και ύστερα από σχεδόν έναν αιώνα, έρχεται η κατάρρευση του σωματείου το οποίο κατά τη διάρκεια των 92 ετών λειτουργίας του πήρε διάφορες μορφές. Από το 1960 παρέχει υπηρεσίες οδικής βοήθειας, οι οποίες επί σειρά ετών αποτελούσαν αποκλειστικό προνόμιο της ΕΛΠΑ. Πριν από μερικά χρόνια ο αριθμός των εργαζομένων ξεπερνούσε τους 350, το 2014 μετρούσαν 221, ενώ σήμερα ελάχιστοι συνεχίζουν να εργάζονται, πολλοί εκ των οποίων έχουν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας. Οι συνδρομητές της ήταν το 2013 ήταν πάνω από 250.000 ενώ σήμερα εκτιμάται ότι είναι σημαντικά μειωμένοι. Το 1952 έκανε το ντεμπούτο του το Ράλλυ Ακρόπολις το σήμα του οποίου αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΛΠΑ. Μέχρι σήμερα αποτελεί ένα από τα κορυφαία αθλητικά γεγονότα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ ονομάζεται «Seajet Acropolis Rally» με δικαιούχο σήματος την εταιρεία «Seajet II Ναυτική Εταιρεία».

  • LJ

    Και μετα υπάρχουν κάποιες φωνές για αγώνα F1 και επιστροφή του Ακρόπολης…

    ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ΧΑΧΑΧΑΧΑ!!!

    Δε μου εχει μείνει στομάχι απ τα γέλια! ????

    • ionized

      ειμαι μια απο αυτες της φωνες..που παω ο καραμητροοοςς

  • sergio7

    Τι ξεφτίλες ειναι αυτές? Νομίζω πριν 10+ χρόνια, οποίος προσπαθούσε να οργανώσει μηχανοκίνητο event, έπρεπε να έχει την έγκριση της ΕΛΠΑ, να τα σκάσει δηλ κ σε αυτούς με το έτσι θέλω. Λες κ ήταν οι παπάδες να κάνουν ευλογίες… Θυμαται κανένας?
    Όσο ζούσα Αθήνα είχαν διακόψει μερικά… άλλο ενα “σωματείο” μεγαλοοφειλέτης…

  • οταν λεμε κατασχεσε το ΙΚΑ το σημα της ΕΛΠΑ ??
    δηλαδη ????

    • Γιάννης

      Η ΕΛΠΑ μπορεί να λειτουργεί ως εταιρεία, στην ουσία όμως το καταστατικό της είναι καταστατικό ενός κοινωφελούς σωματείου, το οποίο απλώς έχει και τη δυνατότητα σύστασης εταιρείας και τέλεσης εταιρικών πράξεων.
      Στο πλαίσιο αυτό, το σωματείο ΕΛΠΑ έχει αποκτήσει με τα χρόνια ορισμένα περιουσιακά στοιχεία που αποτιμώνται οικονομικά, ένα από τα οποία είναι και το σήμα της. Πρακτικά η απόφαση ορίζει ότι το σωματείο ΕΛΠΑ δε μπορεί να προχωρήσει σε κάποια διοικητική πράξη που να επιφέρει μεταβολή στα περιουσιακά της στοιχεία, καθώς αυτά δεσμεύονται με δικαστική απόφαση, στη βάση των οικονομικών απαιτήσεων των πιστωτών, ένας εκ των οποίων είναι το ΙΚΑ.

  • Γιάννης

    Ένα από τα καλύτερα «δείγματα» μιας «ιδιωτικής» εταιρείας η οποία, στην ουσία, λειτουργούσε επί δεκαετίες ως «ΔΕΚΟ» σε κάθε τομέα (ακόμα και στη νοοτροπία των εργαζομένων και διοικούντων της) με ότι αρνητικό μπορεί να σημαίνει αυτό.
    Και φυσικά, ένα ακόμα δείγμα για το σκανδαλώδη τρόπο που κάποιοι μοίραζαν επί δεκαετίες τα «προνόμια» και τα αντίστοιχα χρήματα που αυτά τα συνόδευαν…
    Κρίμα, διότι εάν η συγκεκριμένη «εταιρεία» λειτουργούσε με κριτήρια της αγοράς (όχι τα τελευταία χρόνια βέβαια – τότε θα ήταν ήδη αργά – αλλά δεκαετίες πριν) σήμερα θα είχε μια πολύ καλή θέση στην αγορά, ακόμα και χωρίς όλα αυτά τα «προνόμια» και τα μονοπώλια που τη συνόδευαν επί δεκαετίες (και στα οποία βέβαια όφειλε τη γιγάντωσή της).

  • enzo fox

    να πεθανει ο ΚΑΡΚΙΝΟΣ της ΕΛΠΑ. Διαχρονικά καταστρεφουν τον μηχανοκινητο αθλητισμο (και 2τροχο και 4τροχο). Το χειροτερο ειναι η λογικη μεγαλοτσιφλικα βεβαια…

  • 58; και φουσκωμένο να είναι, έχει πέσει παντελόνιασμα θρυλικό.