i30

Τρεις μήνες μετά την παρουσίαση του νέου i30 στην έκθεση του Παρισιού, η Hyundai ξεκίνησε την παραγωγή του στο εργοστάσιο Nosovice στην Τσεχία, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν από τον Ιανουάριο.

Το i30 κρίνεται άκρως πετυχημένο στην Ευρώπη έχοντας πουλήσει ήδη περισσότερες από 800.000 μονάδες με την νέα γενιά να φέρει την εξάγωνη “Cascading” μάσκα της εταιρίας, κάθετα LED φώτα ημέρας, με τον συνολικό σχεδιασμό του να δείχνει πιο εκλεπτυσμένος σε σχέση με την τωρινή γενιά.

Το αυτοκίνητο έχει αναπτυχθεί στην Ευρώπη και είναι κατασκευασμένο πάνω σε μια εντελώς αναθεωρημένη έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας. Χρησιμοποιεί γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων ανάρτηση πίσω, στον βασικό εξοπλισμό, με τα αμορτισέρ να έχουν σπορ προσανατολισμένες ρυθμίσεις. Σύμφωνα με την Hyundai, το i30 έχει γίνει πιο ευέλικτο και ανταποκρίνεται καλύτερα στον χειρισμό, έχοντας ταυτόχρονα δυναμικά χαρακτηριστικά. Το τιμόνι έχει γίνει αμεσότερο, ενώ ανταποκρίνεται 10% καλύτερα, με τα φρένα να έχουν βελτιωθεί και αυτά. Όλα τα παραπάνω βελτιώνουν την οδηγική άνεση, κάνοντας το i30 πιο δυναμικό, πιο ευέλικτο και πιο διασκεδαστικό στην οδήγηση.

Το σώμα είναι κατασκευασμένο από 53% χάλυβα υψηλής αντοχής, το διπλάσιο από το ποσοστό που χρησιμοποιούσε η προηγούμενη γενιά, κάνοντας το να ζυγίζει 28 κιλά λιγότερο από τη προηγούμενη γενιά, με την ακαμψία να αυξάνεται κατά 22%.

hyundai-i30-0374

Η κορεατική φίρμα υπόσχεται περισσότερους χώρους στους επιβάτες όπως και περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο πορτμπαγκάζ. Το μήκος του νέου i30 είναι 4.340 χιλιοστά, το πλάτος φτάνει τα 1.795 χιλιοστά, το ύψος τα 1.455 χιλιοστά και το μεταξόνιο τα 2.650 χιλιοστά. Οι διαστάσεις μεγάλωσαν κατά 40 χιλιοστά στο μήκος, κατά 15 χιλιοστά στο πλάτος, με το ύψος να μειώνεται κατά 15 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να παραμένει το ίδιο, με το βάρος του να ξεκινά από τα 1.316 κιλά, ελαφρώς αυξημένο -κατά 10 κιλά- από την προηγούμενη γενιά. Παρά το ελαφρύτερο σώμα, το νέο i30 διαθέτει περισσότερο εξοπλισμό, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το βάρος.

Μηχανικά, η Hyundai προσφέρει αρχικά το i30 με τρεις κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ανάμεσα τους βρίσκεται ο 1.400αρης turbo T-GDI των 140 ίππων με 242 Nm ροπής, o 1.400άρης MPI ατμοσφαιρικός 100 ίππων με 134 Nm ροπής και ο τρικύλινδρος 1.000αρης T-GDi turbo των 120 ίππων με 170 Nm ροπής. Επίσης υπάρχει ο 1.600άρης diesel απόδοσης 95, 110 και 136 ίππων με 280, 280 και 300 Nm ροπής αντίστοιχα. Οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από τα 89 γρ/χλμ, οι κινητήρες συνδυάζονται είτε με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (στους δύο ισχυρότερους diesel και στον 1.4 Turbo βενζίνης). Το i30 με τον 1.4 Turbo κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 8,9 δευτερόλεπτα, με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.

Το 2017 θα προστεθεί στη γκάμα και η γρήγορη N έκδοση -ίσως ονομαστεί RN30- με τον 2,0-λιτρο turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 260+ ίππων. Η κίνηση θα περνά στον μπροστά άξονα, θα μπορεί να πιάσει τελική ταχύτητα 250 χλμ/ώρα και αρχικά ο κινητήρας θα προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο, με το αυτόματο να προστίθεται κάποια στιγμή το 2018, με το αφεντικό του σπορ τμήματος της Hyundai να μην αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξει και μια τετρακίνητη έκδοση του i30 N, που θα κοντράρει το Focus RS.

Hyundai-i30-0379

Στο εσωτερικό η Hyundai έχει τοποθετήσει στο i30 λιγότερους φυσικούς διακόπτες, μεγάλη “πλωτή” οθόνη αφής 8″ η οποία βρίσκεται στον πρόσθετο εξοπλισμό, μιας και η βασική έκδοση έχει οθόνη 5″. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, υπάρχει ασύρματος επαγωγικός φορτιστής smartphone, σύστημα πλοήγησης της TomTom, με την εικόνα του εσωτερικού να δείχνει ποιοτική, μιας και συναντάμε τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλς, αλουμινένια και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά, δερμάτινες επενδύσεις και προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 395 λίτρα, που μετά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.301 λίτρα.

Η Hyundai έχει τοποθετήσει αρκετά χαρακτηριστικά ασφαλείας στο i30, όπως αυτόνομο σύστημα φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, ενεργό cruise control, σύστημα ειδοποίησης τυφλής γωνίας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρώσεων, αυτόματη μεγάλα σκάλα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα που καταλαβαίνει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος, όπως και ένα σύστημα που σαρώνει τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν κάνει κάποιος όπισθεν.

  • Smartass

    Πως είναι δυνατόν η Hyundai να έχει στο i30 πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων;;
    Τι στιγμή που άλλοι ξεκίνησαν με πίσω ανάρτηση άκαμπτο άξονα μετά πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτο άξονα ύστερα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και τώρα πάλι πίσω ανάρτηση ημιάκαμπτο άξονα!!!
    Τι σου είναι αυτή η ζωή όλο κύκλους κάνει.
    :D

    • theolvs

      Όποιοι αγοράζουν το 2017 ημιάκαμπτο είναι άξιοι της μοίρας τους..

    • Neos

      φανταζομαι εκτος απο τους γερμανους αναφερεσαι και στην χοντα…
      που στις προηγουμενες γενιες μεχρι και τα 14αρια ειχαν πολλαπλους συνδεσμους ενω τωρα μεχρι και το type r εχει ημιακαμπτο ετσι???
      :)

    • thodoris91

      Και τα προηγούμενα i30 πολλαπλούς ειχαν, αλλά σε δυναμικα χαρακτηριστικά και στήσιμο-πατημα δεν είχαν να προσφέρουν το κάτι παραπάνω από τον ανταγωνισμό, ενώ ήταν κι υποδεέστερα από αλλά με ημιακαμπτο

    • panos

      μα ποιος νοιαζεται για το αποτελεσμα, αρκει το αμαξι του να εχει πολλαπλους, κ ας ειναι στην πραξη η συμπεριφορα του υποδεεστερη ακομα κ σε σχεση με αλλα που εχουν ημιακαμπτο, για να μην μιλησουμε
      για τον χωρο που τρωνε συνηθως οι πολλαπλοι, για την ευαισθησια τους
      στις καταπονησεις κ στις φθορες, για τα αυξημενα εξοδα επισκευης τους
      κλπ, ειπαμε καλοι οι πολλαπλοι, αλλα αν το ιδιο αποτελεσμα μπορει να
      επιτευχθει κ με πιο απλο τροπο, προτιμαται ο απλος τροπος..

    • Giannis

      Ποια ευαισθησια σε φθορες και εξοδα επισκευης?Σε χωματοδρομο πας?
      Τυχαιο ειναι που ολα τα ακριβα αυτοκινητα εχουν αυτη την διαταξη?
      Επιτρεπεται να δινεις 60.000 ευρω π.χ. για το Type R 2016 που ειναι ”γεννημενο” για πιστα και να μην μπορεις να ρυθμισεις καμπερ?
      Ειναι αστειο…
      Ο ημιακαπτος βολευει τους κατασκευαστες γιατι ειναι φθηνος.Αυτο δεν σημαινει οτι επειδη αυτοι τους προωθουν ,πρεπει εμεις να χαιρομαστε που τα ακουμπαμε για ημιακαπτους…
      Το ιδιο ισχυει και για Mcpherson – διπλα ψαλιδια.

    • panos

      δεν ειναι αναγκη να πηγαινεις σε χωματοδρομους γτ κ μονο που
      στριβεις κ φρεναρεις καταπονειται η αναρτηση, αλλα ακομη κ σε ακινησια
      να ειναι το αμαξι, με τον καιρο σκληραινουν καποια συνθετικα μερη της
      αναρτησης ( silent blocks ) παιζει ρολο κ η εκτελεση της συνταγης, οποτε
      λογικα ειναι προτιμητεος ενας αποτελεσματικος ημιακαμπτος απο
      πολλαπλων συνδεσμων με υποδεεστερη συμπεριφορα, κ αυτο ηταν το
      point μου, οπως κ του thodoris91 που απευθυνθηκα, επισης οταν τα
      ακουμπας για ημιακαμπτους, μπορει ο κατασκευαστης το κοστος που
      γλιτωσε απο τους πολλαπλους συνδεσμους να το εβαλε σε καποιο αλλο
      μερος του αυτοκινητου που δεν φαινεται..

    • Giannis

      Σαν διαταξεις ο πολλαπλων συνδεσμων ειναι ανωτερος.
      Το αν ο κατασκευαστης θα καταφερει να αξιοποιησει αυτη την ανωτεροτητα ειναι μετα θεμα δικο του.
      Και θα αναφερθω σε ενα προσωπικο παραδειγμα.
      Οδηγαω μια bmw e90.Κρατωντας ολες τις μεταβλητες ιδιες αυτο το αμαξι θα ειχε χειροτερη συμπεριφορα αν ηταν με ημιακαπτο. Και θα ειχε καλυτερη αν μπροστα εχει πανω-κατω ψαλιδι.
      Τωρα εαν ενας κατασκευαστης μπορει να πετυχει καποια πραματα στο βαθμο που θελει με ημιακαμπτο ,τοτε τον προτιμα λογω κοστους.Ωστοσο οσα συγκριτικα και να διαβασεις θα δεις οτι καταληγουν πως το ιδιο αμαξι με ανωτερη αναρτηση θα ειχε καλυτερα αποτελεσματα. Εδω θυμιζω το προηγουμενο Focus Rs που αντι για 2πλα ψαλιδια ειχε Mcpherson τυπου C .Mια πατεντα της Ford που ναι μεν ηταν ανωτερη απ τα κλασικα γονατα αλλα εν τελει δεν ηταν σαν το 2πλο ψαλιδι.
      Το ιδιο και το type r.Με ημιακαμπτο πισω γινεται πολυ πιο αποτομο αμα το χασεις.

    • panos

      <> αυτο ειναι κ θεμα του
      αγοραστη, γτ αν επιλεξει αμαξι επειδη εχει αναρτηση πολλαπλων συνδεσμων, ενω στην πραξη η συμπεριφορα του ειναι υποδεεστερη
      απο καποια με ημιακαμτους τοτε την πατησε, κ αυτο ηταν το point
      μου απο την αρχη..

    • Giannis

      Καταλαβαινω τι λες.Απλα για να μην βγαινουν λαθος συμπερασματα σε οσους διαβαζουν, επισημαινω ποιες διαταξεις ειναι καλυτερες. Και καλο ειναι οι κατασκευαστες να τις επιλεγουν αντι να τσιγκουνευονται.Στο κατω κατω αν μπορουν να στησουν οπως πρεπει ενα αμαξι με ημιακαμπτο τοτε με πολλαπλους ή διπλα ψαλιδια θα κανουν παπαδες.

    • panos

      παιζει ρολο κ σε ποιους απευθυνεται το καθε αμαξι, γτ πολλοι προτιμουν
      την απλοτητα αρα κ το χαμηλο κοστος των mc pherson παρα τα
      διπλα ψαλιδια αφου ετσι κ αλλιως ποτε δεν θα καταλαβουν αν το
      αμαξι που οδηγουν εχει διπλα ψαλιδια η mc pherson, κ πιστεψε με
      ειναι πολλοι, για να μην πουμε οτι υπαρχουν κ πολλοι που δεν μπορουν
      να καταλαβουν αν το αμαξι που οδηγουν εχει κινηση μπροστα η πισω..

    • Giannis

      Τα σινεμπλοκ σκληραινουν με τον καιρο αλλα το κοστος τους ειναι μηδαμινο για μια στο τοσο.Και απαντωντας και για ποιο κατω σιγουρα παιζει ρολο το κοινο που απευθυνεται ενα αμαξι.
      Αυτο που λες για την πισω κινηση ή την μπροστα που πολλοι δεν ξερουν να τα ξεχωρισουν μου εφερε στο μυαλο τους ιδιοκτητες της σειρας 1 που το 80% σε μια ερευνα νομιζε οτι εχει μπροστοκινητο.

    • panos

      οσο κ μηδαμινο να ειναι το κοστος των σινεμπλοκ σαν ανταλλακτικα, την αλλαγη τους δεν την λες κ απλη εργασια ρουτινας, οσο για αυτο που
      ειπα οτι πολλοι δεν μπορουν να καταλαβουν που εχει κινηση το αμαξι
      που οδηγουν, σκεφτομουν κ εγω την συγκεκριμενη ερευνα οταν το
      εγραφα :ρ

    • thodoris91

      Προσωπικά τους προτιμώ για λόγους ποιοτικοτερης κύλισης, αλλά δε θα απερριπτα ένα όχημα λόγω της μη ύπαρξης ανεξάρτητης ανάρτησης…ο μέσος χρήστης πολύ πιθανόν να μην καταλάβει την οποία διαφορά ειδικά σε συνθήκες αστικής χρήσης (εδω να διευκρινησω ότι έχω αυτοκίνητο με ανεξάρτητη ανάρτηση οπότε δεν το κάνω για να πενεψω τα γένια μου)

    • panos

      το point μου ηταν το ιδιο με το δικο σου, δλδ οτι οι πολλαπλοι σε δυναμικα
      χαρακτηριστικα μπορει να ειναι κ υποδεεστεροι απο ημιακαμπτους..

    • Smartass

      Εγώ σύγκρινα την ”κορυφαία VAG” με την Hyundai!!
      Στις φωτογραφίες φαίνεται η εξέλιξη της Hyundai. Η ανάρτηση του Accent όπως βλέπεις αποτελείται από εγκάρσιους και διαμήκης βραχίονες που εδράζονται στην
      πλατφόρμα του αυτοκίνητου. Πιστεύω να κατάλαβες πόσο ανθεκτική είναι η
      πλατφόρμα του Hyundai Accent της δεκαετίας του 90΄ για δέχεται της καταπονήσεις της πίσω ανάρτησης.
      Φωτο πίσω ανάρτηση Hyundai Εxcel 1993 και Hyundai Accent 1998.
      ;)

      https://uploads.disquscdn.com/images/55ede02f7cadd8434c5e356eda1ae3e631c460374c63a3cfad9e04b6a54e4cde.jpg

    • panos

      αυτο το video ειναι για να μην βγουν λαθος συμπερασματα για
      την ολικη ανθεκτικοτητα της πλατφορμας του accent, δλδ οτι επειδη μπορει να εχει καποιες ενισχυσεις πισω λογω των απαιτησεων της
      συγκεκριμενης πισω αναρτησης, αρα θα ειναι το ιδιο ανθεκτικη κ η υπολοιπη, γτ συμφωνα με τα αποτελεσματα του crash test η ανθεκτικοτητα της πλατφορμας του accent δεν ηταν αρκετη για να προστατεψει οδηγο κ συνοδηγο..
      https://www.youtube.com/watch?v=mpZ1CVEdAgg

    • Smartass

      Που χάθηκες ρε ψυχή;
      Τώρα είσαι φορτισμένος;
      Πανέτοιμος να μου την πέσεις;
      Προβλέπω ότι και το 2017 άλλα θα γράφω και άλλα θα καταλαβαίνεις!!
      Ευτυχώς που δεν είσαι μετοχή γιατί δεν παρουσιάζεις ούτε άνοδο ούτε κάθοδο.
      :D

    • panos

      εγω καταλαβα τι ηθελες να πεις, αλλοι ομως μπορει να καταλαβουν αλλα
      κ να πανε να αγορασουν κανενα παλιο accent κ να νομιζουν οτι εχουν
      τανκ, α κ δεν στην επεσα, αλλο αν εχεις την μυγα κ εκλαμβανεις τον διαλογο σαν πεσιμο :D

    • Smartass

      Red Hot Chili Peppers – Save the Population
      https://www.youtube.com/watch?v=U-oZQHCXTsw

    • panos

      ετσι ακριβως, ειχαν κανει μαλιστα σε μια συνεντευξη αναλυση για το πως πρεπει να ενισχυονται οι πλατφορμες των αυτοκινητων ;)

    • thodoris91

      Και που να το οδηγησεις το συγκεκριμένο accent- το είχε ο μακαρίτης ο παππούς μου! Πραγματικά επικίνδυνο αυτοκίνητο οδηγικα όπως και το atos! Το getz (το οποίο το έχουμε κιόλας) είναι αιωνες καλύτερο, αλλά και πάλι την ίδια εποχή ο ανταγωνισμός είχε να παρατάξει καλύτερες προτάσεις!

    • panos

      ετυχε κ το οδηγησα ( το accent ) για μερικα τετραγωνα κ ειπα στον
      ιδιοκτητη του παρτο γτ ουτε να το βλεπω δεν θελω, μετα απο λιγο
      καιρο επειδη κοντεψε να σκοτωθει αναγκαστηκε να το πεταξει, επισης
      εχω ακουσει ατομα να διηγουνται εμπειριες τρομου που βιωσαν σε atos, χειροτερες κ απο αυτες που μπορει να βιωσει καποιος σε ψαροβαρκα
      με δεκα μποφορ..

    • thodoris91

      Εγώ που έχω και vag (με πολλαπλούς) και hyundai (με ημιακαμπτο) κι έχω οδηγήσει και πολλά αλλα hyundai μπορώ να σου πω με σιγουριά ότi παρότι έχει προχωρήσει μπροστά πρέπει να το δουλέψει το στήσιμο των μοντέλων της ακομα κι αν βάζει καιτην αερανάρτηση της citroen που λέει ο λόγος

    • Αννίβας

      Αν και οι αρχιτέκτονες δεν ξέρουμε πολλά από στατικά και καθόλου από μηχανολογικά, αυτό που λένε οι κατασκευαστές- ότι το κάνουν για το βάρος και τις φθορές-είναι είναι σαν να έλεγα στο πελάτη βάζουμε λεπτομερές κολόνες για να έχεις περισσότερους χαμένους χώρους.
      Οι πολλαπλοί σύνδεσμοι έχουν καλύτεροι δυναμική συμπεριφορά και μπορούν να ελέγχουν καλύτερα της γωνίες και τις αναπηδησεις.
      Αυτό δεν αλλάζει.
      Αυτοί γλυτώνουν καλούπια και εργατοώρες με τον άκαμπτο άξονα.
      Οπότε κόστος.
      Τώρα ποιος έχει αλλάξει λόγο φθοράς ανάρτηση.
      Ούτε ο πατέρας μου στην Ds που είχε τριάντα χρόνια.

    • panos

      συνηθως δεν αλλαζουν ολοκληρους τους βραχιονες αλλα μονο τα silent blocks, ειναι ομως χρονοβορα εργασια κ προφανως οσο πιο πολλοι ειναι οι βραχιονες τοσο πιο χρονοβορα ειναι..

    • Anestis Genk

      Hyundai Accent 1999, πίσω έχει ψαλίδια βάσης.

  • theolvs

    Πολύ καλό αυτοκίνητο φαίνεται. Σίγουρα πάνω απ τα “φτηνά” ευρωπαϊκά τύπου seat και στα ίσα με τα skoda.

  • Φωτόνιον

    Πίσω και εσωτερικά πολύ όμορφο και φαίνεται και ποιοτικό. Το μπροστά λίγο με χαλάει, αλλά γενικά ένα αυτοκίνητο που σίγουρα θα κοιτούσα από κοντά εάν έψαχνα στην κατηγορία, καθώς (πιστεύω) θα έχει κορυφαίο value for money. Είχα μπει σε i20 φίλου και μου είχε κάνει θετική εντύπωση η ποιότητα κύλισης. Φαντάζομαι θα έχει καλή πορεία όπως και τα προηγούμενα και του αξίζει.

  • AKHS

    Πολύ wραίο ιδικά πίσw θα βγει και και σε άλλα αμαξwματα εκτόs του παντάθυρου;

  • trochi
  • Αννίβας

    Πιθανών να έχει ένα πολύ καλό αυτό το αυτοκίνητο.
    7 χρόνια εγγύηση.
    Γιατί καλά τα μαλακά πλαστικά και ο ωραίο φινίρισμα αλλά τα ρουλεμάν τροχού και κυρίως η τρόμπα νερού-κομπρέσορα δεν είναι αναλώσιμα!!!

  • panos

    σχεδιαστικα δειχνει πισωγυρισμα σε σχεση με αυτο που αντικατεστησε..

  • Nikpap

    Εχει μεμονωμενα καλα στοιχεια (ειδικα στη μασκα-καπο και πλαγια-μπροστα) αλλα γενικα αποπνεει μια κορεατιλα…κανουν βηματα αλλα δεν μπορουν ακομα να φτασουν τα ευρωπαικα σε design. Ισως η kia βγαλει κατι καλυτερο. Ποιοτικα δειχνει καλο παντως.

  • Goudis

    Αυτό το πράγμα που δεν αφήνουν τα καπό να τελειώνουν στη μάσκα και τα κόβουν πιο πριν και καταλήγουν με τη άσχημη οριζόντια γραμμή μπροστά πρέπει να σταματήσει.Δεν είναι μόνο άσχημη η γραμμή,φαίνεται σαν να σπάνε και οι γραμμές εκει μπροστά.
    (Και στο micra πχ τα ιδια)

  • shaoqing14

    Κοκκινο το i30 οπως το χρωμα του αη βασιλη και να υπηρχε ο ατιμος να μου το εκανε δωρακι.