Τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, η Formula 1 το 2017 θα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον απ’ ό,τι φέτος. Τα μονοθέσια θα διαθέτουν πιο επιθετική σχεδίαση, με πιο φαρδιά ελαστικά και μεγαλύτερα επίπεδα πρόσφυσης, κάτι που θα τα κάνει ταχύτερα, ιδιαίτερα σε πίστες όπου απαιτούν κάθετη δύναμη και μηχανική πρόσφυση.

Παρόλο που τα νέα αυτοκίνητα έχουν αρχίσει να σχεδιάζονται πολλούς μήνες πριν και τώρα τελειοποιούνται, είναι δύσκολο να γίνουν ακριβείς προβλέψεις για την ταχύτητα. Φυσικά, γίνεται πολλή δουλειά στους προσομοιωτές των ομάδων, εκεί όπου οι οδηγοί παίρνουν γεύση από τα μονοθέσια του 2017.

Ο Valtteri Bottas μιλάει γι’ αυτό, τονίζοντας ότι υπάρχει εμφανής διαφορά στις στροφές, ενώ θεωρεί ότι το οδηγικό στυλ δε θα πρέπει να αλλάξει στον έναν γύρο. Τα πράγματα, ωστόσο, θα είναι πιο δύσκολα στα μεγάλα stints, εκεί όπου οι οδηγοί θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, κάνοντας τη σωστή διαχείριση των ελαστικών.

Είναι πολύ πιο γρήγορα στις στροφές, μ’ αρέσει. Οι γρήγορες στροφές είναι πάντα καλές, και η περισσότερη πρόσφυση και κάθετη δύναμη είναι καλή. Έρχεται με λιγότερη ταχύτητα στις ευθείες, αλλά δεν πειράζει πραγματικά. Η αίσθηση είναι εντάξει.

Προσωπικά, δε νομίζω ότι το οδηγικό στυλ θα αλλάξει δραματικά. Προφανώς, με περισσότερη πρόσφυση, κάποιες από τις γραμμές θα αλλάξουν, και σε κάποιες από τις στροφές θα είμαστε με τέρμα γκάζι, αντί να αφήνουμε λίγο. Άρα, νομίζω ότι θα αλλάξει η προσέγγιση κάποιων συνδυασμών στροφών και γραμμών. Αλλά, δεν πιστεύω ότι η στροφή θα γίνει πιο γρήγορη, δεν θεωρώ ότι θα αλλάξει πολύ.

Η κύρια πρόκληση αυτή τη στιγμή είναι στις μεγάλες αποστάσεις, να προσπαθήσεις να κρατήσεις τα ελαστικά σε καλή κατάσταση. Είναι πιο σημαντικό να χειρίζεσαι τη ροπή, να βγαίνει από τις στροφές, να είσαι ευαίσθητος με το γκάζι και να μη γλιστράς. Αυτή είναι η βασική πρόκληση τώρα.

Σύμφωνα με τον Daniel Ricciardo, οι πιλότοι θα πρέπει να δυναμώσουν για τη νέα σεζόν. Ο Φινλανδός δε διαφωνεί με τον οδηγό της Red Bull, όμως πιστεύει ότι θα υπάρχει μεγάλη διαφορά, κάτι που ισχύει και για την προετοιμασία των οδηγών.

Στον προσομοιωτή φαίνεται το ίδιο, αλλά θα είναι πιο δύσκολο σωματικά, με περισσότερα G της επιτάχυνσης. Μα, δεν ξέρω πόσο δύσκολη θα είναι η οδήγηση. Η γνώμη μου είναι ότι δε θα υπάρχει μεγάλη διαφορά. Όσο για τη χειμερινή προετοιμασία, πάντα υπάρχει η ισορροπία για το πόσα να κάνεις. Είναι διαφορετικό για κάθε αθλητή, αλλά θα πρέπει να βρεις την ισορροπία ανάμεσα στους μύες και το αερόβιο. Ίσως με τις δυνάμεις G να πρέπει να προσαρμόσεις τους μύες, αλλά τίποτα σημαντικό.

  • F1fan

    Το οτι,συμφωνα με τις προβλεψεις,τα μονοθεσια θα ειναι πολυ πιο γρηγορα στις στροφες ειναι ΘΕΤΙΚΟΤΑΤΟ!Αυτο που λεει για την φροντιδα των ελαστικων με ανησυχει/απογοητευει…Δεν χρειαζομαστε κι αλλο ”tyre conservation”…Παντως,για αρχη φαινεται πως τα μονοθεσια του 2017 θα εχουν καποια στοιχεια απο 2000-2008,κι αυτο ειναι,επιτελους,κατι καλο που γινεται στην F1 των τελευταιων χρονων!

  • Neos

    Που να οδηγησει και το μονοθεσιο της μερσεντες

    • Mika

      Πλησιαζει ο καιρος!!
      :p