Σε λιγότερο από 4 ώρες “πάει ο παλιός ο χρόνος”. Παράπονο στο θέμα των αυτοκινήτων που μας προσέφερε το 2016 δεν έχουμε, αλλά κάτι πρέπει να μας τάξει το νέο έτος για να είμαστε λίγο στην τσίτα. Και τι μας φυλάει…

Τα καλύτερα έρχονται κι εμείς θα ρίξουμε μια σύντομη ματιά σε αυτά που μας έχει φάει η αγωνία να δούμε και να ακούσουμε. Με το καλό (τις πάντες δηλαδή) να μας μπει!

1Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Εντάξει, δεν αγωνιούμε κιόλας για τον ερχομό ενός ακόμα υπερ-γρήγορου SUV που δεν πάει βήμα εκτός δρόμου, αλλά το πολεμικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί με την Porsche μας έχει “ψήσει”.

Οι Γερμανοί έχουν αποδείξει πως “τσιμπάνε” σε τέτοιες προκλήσεις (παράδειγμα τα “μπουκέτα” που δεν σταματάνε να ανταλλάσσουν 911 Turbo και GT-R), υπάρχει προηγούμενο με τους Ιταλούς και την Giulia QV και όλα δείχνουν πως έχουμε ακόμα πολλά επεισόδια μπροστά μας.

2ΒMW M5

Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε και ενθουσίασε η E63 AMG, ήταν αναμενόμενο να σηκώσουν το γάντι οι “απέναντι”. Παρόμοιας φιλοσοφίας τετρακίνηση με τη Μercedes (στην οποία το εμπρός διαφορικό απομονώνεται, μετατρέποντάς τη σε drift car), o twin-turbo V8 της προηγούμενης Μ5 στους 650 ίππους και τα λάστιχα – κομμάτια.

3ΒΜW Z5

Δυσκολεύτηκα, είναι η αλήθεια, να βρω rendering της Z5 που να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, αλλά η Top Speed έδωσε τη λύση.

BMW και Toyota είναι γνωστό ότι εξελίσσουν από κοινού σπορ πλατφόρμα, η οποία θα γεννήσει δίδυμα. Σε αντίθεση με τα GT86/BRZ, η νέα “Μπέμπα” δεν θα είναι copy-paste και θα διαθέτει διαφορετικά μοτέρ από τη νέα Supra (ανατριχίλα), με πιο πιθανή βάση τον 2,0-λιτρο τούρμπο των 240 ίππων. Ρόλο κορυφαίας έκδοσης -για αρχή- αναμένεται να αναλάβει ο 3,0λιτρος διτούρμπινος των Μ3/Μ4.

Επίσημες ανακοινώσεις για έκδοση Μ δεν έχουν υπάρξει, αλλά με δεδομένο ότι το θρυλικό σήμα δεν έχει μπει μόνο στις μοτοσυκλέτες της βαυαρικής εταιρίας καθιστά σχεδόν βέβαια την ύπαρξη Μ Roadster ή/και Coupe. Εάν υπάρξει η τελευταία, έχει βάσιμες πιθανότητες να μοιάζει κάπως έτσι:

4Corvette ZR1

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως τη χρονιά που μας αφήνει έγινε “της φτερούγας το κάγκελο”! H 911 GT3 RS “αρρώστησε” όποιον έχει έστω ένα δράμι αγάπης για τα αυτοκίνητα, η Aston Martin κόλλησε “Porsche-ίτιδα” και παρουσίασε τις GT8GT12, ενώ η Dodge αποχαιρέτησε τον συλλέκτη ρεκόρ που ακούει στο όνομα Viper ACR.

Τη σκυτάλη στην “επιχείρηση απλώστρα” αναλαμβάνει η Corvette ZR1, η οποία αναμένεται να είναι ό,τι γρηγορότερο έχει παρουσιάσει η General Motors στην ιστορία της. Λογικό και αναμενόμενο, καθώς ήδη η Ζ06 αποτελεί πύραυλο “εδαφους-εδάφους” (κλισέ, αλλά ωραίο) και η ΖR1 τοποθετείται ακριβώς από πάνω της.

Πέρα από την αεροδυναμική, που έχει σκοπό να πάρει όλα τα ρεκόρ του Viper ACR (και να μην τρομάζει τον οδηγό της όταν το κάνει), ο κινητήρας αποτελεί ένα μικρό μυστήριο. Το μόνο σίγουρο είναι πως θα παράγει περισσότερα από τα 650 άλογα της Ζ06. Τεχνικές λεπτομέρειες δεν έχουν διαρρεύσει, με τα στοιχήματα να είναι μοιρασμένα μεταξύ βελτιωμένης έκδοσης του υπάρχοντος LT4 και ενός ολοκαίνουργιου twin-turbo V8.

5Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Όταν παρουσιάζουν οι Ιταλοί πυραυλοκίνητα SUVs, δεν γίνεται να μην περιμένεις κάτι αντίστοιχο από τους Αμερικανούς.

Μετά από πολλές περιπέτειες αναφορικά με το όνομα, τον κινητήρα και την εν γένει ύπαρξη της συγκεκριμένης έκδοσης, είναι πλέον επίσημο πως ο Hellcat κινητήρας θα μπει στο μηχανοστάσιο του Grand Cherokee. Το Trackhawk θα αποδίδει περί τους 650 ίππους και “λοκάρει” την Porsche Cayenne Turbo S (πρωτότυπο).

6Porsche 911 GT2 RS

Tί λέγαμε για τις “απλώστρες”; Ο “Βασιλιάς” ετοιμάζει το comeback, το οποίο θα γίνει με περίσσιο κρότο.

Μηχανικά ξέρουμε με βεβαιότητα ότι η Porsche 911 GT2 RS θα είναι πισωκίνητη και τούρμπο (“κάτι μας είπες” θα μου πεις). Από εκεί και πέρα, όλα είναι ρευστά. Το αεροδυναμικό κιτ είναι εμπνευσμένο από την αγωνιστική RSR και το μοτέρ είναι γρίφος. Κάποιες πηγές αναφέρουν το σύνολο της Turbo S βελτιωμένο στα 650+ άλογα, άλλοι για προσθήκη υπερτροφοδότη (πιθανότερα δύο) σε αυτό της GT3 RS (προσευχόμεθα για το δεύτερο).

Το πιο σημαντικό γεγονός είναι πως θα προσφέρεται και ως ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΗ, όπως αποδεικνύουν οι spy pics. Χρονολογικά θα τη δούμε τέλη ’17, ίσως και αρχές του ’18.

7Toyota Supra

Στη συγγραφή, στο άκουσμα και στην ανάγνωση των λέξεων σε πιάνει ρίγος. Η επιστροφή του μύθου είναι το γεγονός της χρονιάς.

Η νέα Supra, όπως είπαμε, είναι αποτέλεσμα ιαπωνο-γερμανικής συμμαχίας (αντιστάσου στον πειρασμό) και πλήρως εναρμονισμένη με τα δεδομένα της εποχής. Ήτοι, υβριδική. Κινητήριο σύνολο δεν γνωρίζουμε ακόμα, όμως ο θερμικός κινητήρας θα είναι είτε ο δίλιτρος 4κύλινδρος τούρμπο, είτε ο υπερτροφοδοτούμενος 6κύλινδρος εν σειρά της Μ3/Μ4. Αφού τον παραλάβουν οι Ιάπωνες, θα τον ντύσουν με ένα υβριδικό σύστημα εμπνευσμένο από το αντίστοιχο του TS050. Ξέρεις, το αγωνιστικό που παραλίγο να κερδίσει δυο σερί χρονιές το Le Mans, αλλά εγκατέλειψε ισάριθμες φορές στο παρά πέντε.

Ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα, τετραδιεύθυνση, υβριδική τετρακίνηση (στα πρότυπα του νέου NSX) και ιπποδύναμη κοντά στα 500 άλογα (ίσως να υπάρξει entry-level εκδοχή με 350) μας αφήνουν σε αναμμένα κάρβουνα μέχρι την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.