porsche-911-rsr-7


H Porsche 911 για πρώτη φορά στην ιστορία της δεν έχει τον κινητήρα στο πίσω μέρος, αλλά στο κέντρο. Η αλλαγή έγινε για χάρη της νέας 911 RSR που θα συμμετέχει στη κατηγορία LM-GTE το 2017.

Με την τοποθέτηση του ατμοσφαιρικού 4.0-λίτρων εξακύλινδρου boxer κινητήρα με άμεσο ψεκασμό, μπροστά από τον πίσω άξονα, η Porsche υποστηρίζει πως οι μηχανικοί της ήταν σε θέση να τοποθετήσουν έναν μεγαλύτερο διαχύτη, με τη νέα διάταξη να παρέχει πιο ισορροπημένο χειρισμό. Το αγωνιστικό ζυγίζει 1.243 κιλά και σχεδόν κάθε μέρος του όπως η ανάρτηση, το σώμα και το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, αναπτύχθηκε από το μηδέν. Ο κινητήρας παράγει 510 άλογα και συνδυάζεται με ένα 6άρι σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων με περίβλημα από μαγνήσιο και paddles στο τιμόνι, με την κίνηση να περνά από τους πίσω τροχούς μέσω ενός κλειδωμένου διαφορικού.

porsche-911-rsr-6

Εκτός από τον διαχύτη που είναι τεράστιος, αντίστοιχων διαστάσεων είναι και η αεροτομή, η οποία είναι εμπνευσμένη από εκείνη της 919 Hybrid και αυξάνει κατά πολύ την κάθετη δύναμη. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από carbon και διαθέτει ταχυσυνδέσμους έτσι ώστε να μπορεί να αφαιρεθεί εύκολα και γρήγορα. Τα τεράστια φρένα του έχουν εξαπίστονες δαγκάνες, με τις μονομπούλωνες ζάντες να έχουν φορούν πίσω ελαστικά διαστάσεων 31 εκατοστών. Στο εσωτερικό υπάρχει roll cage, ένα bucket κάθισμα τοποθετημένο σταθερά στο πάτωμα, αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας, με τα πεντάλ να ρυθμίζονται ανάλογα το ύψος του κάθε οδηγού.

Η νέα 911 RSR εφοδιάζεται με το σύστημα Collision Avoid που χρησιμοποιεί ένα ραντάρ και προειδοποιήσει τους οδηγούς πως πλησιάζουν ταχύτερα αυτοκίνητα, όπως τα μονοθέσια της κατηγορίας LMP1, μιας και πολλές φορές στους αγώνες αντοχής έχουν παρατηρηθεί τέτοια ατυχήματα, ειδικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το σύστημα, που παρόμοιο χρησιμοποιούν και άλλες ομάδες, προειδοποιήσει τους οδηγούς πριν αλλάξουν αγωνιστική γραμμή.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο της νέας Porsche 911 RSR θα γίνει στις 28 Ιανουαρίου του 2017 στην πίστα της Daytona στον 24ωρο αγώνα, ενώ θα συμμετέχει σε 19 αγώνες μέσα στο 2017.

Δελτίο Τύπου

Porsche will tackle the 2017 racing season with an all-out newly developed GT racer. The new 911 RSR makes full use of the breadth of the Le Mans 24 Hours GT regulations, and in addition to systematic lightweight design, features the ultra-modern, flat-six unit positioned in front of the rear axle. The four-litre, extremely light aggregate features direct fuel injection as well as a rigid valve drive and is characterised by outstanding efficiency. The new 911 RSR will make its debut at the Daytona 24-hour race in January 2017.

“While retaining the typical 911 design, this is the biggest evolution by now in the history of our top GT model,” says Head of Porsche Motorsport Dr Frank-Steffen Walliser. The new 911 RSR is a completely new development: the suspension, body structure, aerodynamic concept, engine and transmission have all been designed from scratch. The engine concept has enabled the designers to install a particularly large rear diffuser. Combined with a top-mounted rear wing adopted from the LMP1 race car, the 919 Hybrid, the level of downforce and the aerodynamic efficiency were significantly improved.

“For the 911 RSR, we deliberately focussed on a particularly modern and light normally-aspirated engine, as this gave our engineers immense latitude in developing the vehicle,” explains Dr Walliser. “Apart from that, in principle, the LM-GTE regulations stipulate the absolute equality of various drive concepts, as the torque characteristics of turbo and normally aspirated engines are aligned.” Depending on the size of the restrictor, the new normally-aspirated unit puts out around 375 kW (510 hp). Shift paddles on the steering wheel actuate the sequential six-speed gearbox with a magnesium housing, which delivers power to the 31-centimentre-wide rear wheels. The changeover to the new engine generation is now complete. After the 911 GT3 R and the 911 GT3 Cup, the spearhead of Porsche GT racing cars is now also powered by the same cutting-edge six-cylinder boxer engine family.

In the past, Porsche has already thoroughly pushed the limits with the concept of the 911 – in 1996 with the 911 GT1. With great success: In 1998 the 911 GT1 achieved the 16th overall victory for Porsche at the Le Mans 24-hour race. Back then, the fastest vehicle in the field emerged from the GT1 class.

For the first time, a Porsche GT race car features state-of-the-art assistance systems: the new 911 RSR is equipped with a radar-supported collision warning system, the so-called “Collision Avoid System”. Even in the dark, the faster LMP prototypes are detected early enough and misunderstandings can be avoided. A new safety cage concept and a new, rigidly-mounted racing seat enhance driver safety. With the seat fixed to the chassis, the pedalry can now been moved and adjusted to fit the driver.

The new 911 RSR’s serviceability has also been significantly improved: Entire elements of the carbon-fibre body can be exchanged completely in a very short time thanks to clever quick-release fasteners. Moreover, changes to the suspension setup can be performed much more quickly and easily.

With the look of the body wrapping, the 911 RSR is striking out in a new direction: For the first time, the GT racer bears the new factory design that has further developed the clear and dynamic design language of Porsche Motorsport. From a bird’s eye view, a hint of the Porsche emblem silhouette can be seen. The basic colours remain white, red and black.

In the 2017 season, the factory is expected to run the new 911 RSR at 19 outings which equates to more than 140 hours of racing. With two factory-entries, Porsche will tackle the FIA World Endurance Championship (WEC) including the 24 Hours of Le Mans as well as the American IMSA Weathertech Championship. The new racer will celebrate its debut under the toughest conditions at the IMSA season opener in Daytona on 28-29 January. “We’re very well prepared for this,” says Marco Ujhasi, Head of GT Works Sport. “Since its first rollout in Weissach in March this year we’ve covered 35,000 test kilometres on racetracks in Europe and North America – that’s more than in the development of any other Porsche GT racer.”

Technical data Porsche 911 RSR model year 2017

Concept

Single-seater race car for the LM-GTE category

Weight/dimensions

Weight ca. 1,243 kg (base weight per regulations)

Length 4,557 mm (without splitter, rear wing, diffuser)

Width 2,042 mm (front axle) / 2,048 mm (rear axle)

Wheelbase 2,516 mm

Engine

Water-cooled six cylinder boxer, positioned in front of the rear axle; 4,000 cm3, stroke 81.5 mm, bore 102 mm; ca. 375 kW (510 hp) depending on restrictor; four-valve technology; direct fuel injection; dry sump lubrication; single mass flywheel; power output limitation via restrictor; electronic throttle.

Transmission

Six-speed sequential constant-mesh gearbox; two-shaft longitudinal layout with bevel gear; shifting via electronic shift actuator; shift paddles on the steering wheel; magnesium gearbox casing; multi-disc self-locking differential with visco unit; three disc carbon race clutch.

Body

Weight-optimised chassis in combined aluminium steel design; removable roof hatch for cockpit access; lifting bushes integrated in the roof; FT3 fuel cell in front of the car; welded-in roll cage; seat pursuant to FIA 8862-2009; rigidly mounted to the chassis; six-point safety harness for use with HANS; longitudinally adjustable pedalry; bodywork made of CFRP, quick-change; rear wing with “swan neck” mounts; four-post air jack system with safety pressure valve; electronically activated fire extinguisher system; heated windscreen.

Suspension

Front axle: double wishbone front axle; four-way vibration damper; twin coil spring setup (main and helper spring); anti-roll bars, adjustable by blade positions; electro-hydraulic power steering

Rear axle: integrated rear axle subframe with double wishbone axle; four-way vibration damper; twin coil spring setup (main and helper spring); anti-roll bars, adjustable by blade positions; electro-hydraulic power steering; tripod drive shafts.

Brakes

Two independent brake circuits for front and rear axle, adjustable via balance bar.

Front axle: One piece aluminium six-piston racing callipers with quick coupling; internally ventilated steel brake discs, 390 mm diameter; race brake pads; optimised brake cooling ducts.

Rear axle: One piece aluminium four-piston racing callipers with quick coupling; internally ventilated steel brake discs, 355 mm diameter; race brake pads; optimised brake cooling ducts.

Wheels/tyres

Front axle: One piece forged light alloy wheels, 12.5Jx18 offset 25 with centre lock nut; Michelin slick 30/68-18.

Rear axle: One piece forged light alloy wheels, 13Jx18 offset 37 with centre lock nut; Michelin slick 31/71-18.

Electrics

Cosworth Central Logger Unit; CFRP multi-functional steering wheel with integrated display; shift paddles and quick release; Collision Avoidance System; controlled alternator in connection with LiFePo4 battery; LED headlights; LED taillights plus rain light; illuminated car number and leader light system; black light inside cockpit; electric adjustable wing mirrors with memory function; tyre pressure monitoring system (TPMS); drink system; air conditioning system; membrane switch panel on centre console with fluorescent labelling.

  • xtra

    τα λαθη ειναι για να διορθώνονται.
    Αν και μερικες φορες , ειναι αυτα που δινουν μεγατονους χαρακτηρα ή ειδικα χαρακτηριστικα/προτερήματα

    • Κώστας

      δεν υπαρχει λαθος φιλε μου…το αποδεικνυει η 50χρονη αγωνιστικη ιστορια γεματη τιτλους και περγαμηνες…
      οι αλλαγες εγιναν λογω του αναγκαιου τεραστιου διαχυτη

    • xtra

      Νομίζω ότι οι πισωμηχανες πορσε είχαν πάντα εξαιρετική επιτάχυνση και χαρακτήρα, αλλα το γεγονός ότι τα κεντρομηχανα αγωνιστικά χρειάζονται το κέντρο βάρους στο…κεντρο και τον χώρο των μετατροχιων καθαρό για αεροδυναμικές και μηχανολογικές (πχ ψύξη) εφαρμογές, ψστε να πετύχουν απόλυτες επιδόσεις, είναι κατι το αμείλικτο.
      Το λάθος θα ήταν να επέμεναν σε αυτή την διάταξη τώρα και στο μέλλον (αν και πλέον τον κινητήρα δεν τον λες και “κρεμασμένο” όπως παλιά πολύ πίσω απο τον άξονα κίνησης

    • Moby Dick

      Όταν λες λάθος τι εννοείς; Η 911 με τον κινητήρα πίσω είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό όλων των εποχών με τεράστια διαφορά απ’ το δεύτερο. Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω ήταν συνειδητή επιλογή απ’ τον Ferry Porsche στην 356 και μετέπειτα απ’ τον Αlexander Porsche στην 911. Και αυτό διότι πάντα η Porsche και οι άνθρωποί της έφταναν στα όρια της φυσικής και της μηχανολογίας και δεν συμβιβάζονταν ποτέ με τα εύκολα. Όπως ξέρεις έχουμε πάρα πολλές νίκες με κεντρομήχανα αγωνιστικά αλλά το να κερδίζουμε τους πάντες με τον εύκολο τρόπο δεν θα είχε και μεγάλη αξία στην 60 χρονη ιστορία μας και γι΄ αυτό τους διαλύσαμε όλες αυτές τις δεκαετίες κυρίως με τον δύσκολο τρόπο (911). Γι’ αυτό και η Porsche ήταν (και είναι) μακράν η πρώτη.

    • Moby Dick

      Όταν λες λάθος τι εννοείς; Η 911 με τον κινητήρα πίσω είναι το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό όλων των εποχών με τεράστια διαφορά απ’ το δεύτερο. Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω ήταν συνειδητή επιλογή απ’ τον Ferry Porsche στην 356 και μετέπειτα απ’ τον Αlexander Porsche στην 911. Και αυτό διότι πάντα η Porsche και οι άνθρωποί της έφταναν στα όρια της φυσικής και της μηχανολογίας και δεν συμβιβάζονταν ποτέ με τα εύκολα. Όπως ξέρεις έχουμε πάρα πολλές νίκες με κεντρομήχανα αγωνιστικά αλλά το να κερδίζουμε τους πάντες με τον εύκολο τρόπο δεν θα είχε και μεγάλη αξία στην 60 χρονη ιστορία μας και γι΄ αυτό τους διαλύσαμε όλες αυτές τις δεκαετίες κυρίως με τον δύσκολο τρόπο (911). Γι’ αυτό και η Porsche ήταν (και είναι) μακράν η πρώτη.

    • xtra

      ..μην το παιρνεις προσωπικα .. :-)

      προσωπικα παντως θεωρω οτι η τοποθετηση στο συγκεκριμενο σημειο ξεκινησε για λογους χωροταξικους και οχι αποδοσης (σε beetle , tatra κτλ) .
      Ειχε αρκετα πλεονεκτηματα (πχ επιταχυνση) και αρκετα μειονεκτηματα επισης (πχ κατανομη βαρους και ειδικα οταν αδειαζε το ντεποζιτο , ψυξη ,) .
      Οι πορσε ειχαν παντα δυνατους κινητηρες , οποτε ηταν ανταγωνιστικες (και) για αλλους λογους περαν της τοποθετησης του κινητηρα , παρολα αυτα μεγαλη επιτυχια σημειωσαν και πορσε με αλλες διαταξεις (κεντρο κυριως αλλα και μπροστα) .

      Προσωπικα παντως , θεωρω οτι η εμμονη με την συγκεκριμενη χωροταξια εγινε κυριως γιατι η πορσε προτιμησε την εξελικτικη πορεια για την 911 απο την ενδεδειγμένη του κεντρου ή την κλασσικη μπροστα , οποτε “αναγκαστικα” θα εξέλισσε το αρχετυπο μοντελο και για λογους μαρκετιγκ.

      Το συγκεκριμενο setup οπως λες και εσυ , ειναι πλεον (εδω και καιρο) οριακο. Γιάυτο πιστευω οτι μετακομιζει οσο μπορει προς το κεντρο ο κινητηρας ή τα υπολοιπα μηχανικα μερη

    • Moby Dick

      Δεν το παίρνω προσωπικά απλά διόλογο να κάνουμε. Συμφωνώ οτι μετακομίζει όσο γίνεται πιο μπροστά κάποια εκατοστά όλα αυτά τα χρόνια, αρχίζοντας απ’ την 993 όπου πήγε λίγο πιο μπροστά και μετά με την 996 που πήγε άλλο λίγο πιο μπροστά και πάει λέγοντας. Ο κινητήρας όμως (και κάποια άλλα μηχανικά μέρη) όσο και πιο μπροστά να πήγε ώστε να βελτιωθεί η κατανομή, πάντα παρέμενε πίσω απ’ τον πίσω άξονα στις 911 παραγωγής.

      Αν είδες απ’ τις ανακοινώσεις, η λύση αυτή θα εφαρμοστεί μόνο στην αγωνιστική 911 RSR και οι παραγωγής θα παραμείνουν με την πίσω διάταξη. Αυτό σε αγωνιστική 911 είναι κάτι που το έχει ξανακάνει η Porsche με την 911 GT1 οπότε οι εκπλήξεις και οι δηλώσεις του τύπου “διόρθωσαν το λάθος” και άλλα τέτοια τσιτάτα, απλά δεν έχουν νόημα και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα, απ’ την στιγμή που είναι κάτι που έχει ξανα γίνει πριν 20 χρόνια, με την 911 GT1…

  • gv

    τρομερη αλλα εγω ξενερωνω με τη θεση του κινητηρα..
    ηλπιζα να ειναι λιγο προς τα μπροστα ωστε ακομη να μπορει να θεωρηθει πισωμηχανο αλλα τελικα ειναι στο κεντρο.. :(

    • amdnord

      δεν ειναι ακριβως κεντρομηχανο (τυπου 458), ισως ουτε καν στις αναλογιες της cayman αλλα σιγουρα δεν ειναι πισωμηχανο. Ειναι σαν τα μπροστοκινητα που μετακινουν οσο πισω μπορουν το μοτερ για καλυτερο weight distribution. Βεβαια δε νομιζω να μαθουμε ποτε την ακριβη θεση του μοτερ, οποτε οτι καταλαβαινει ο καθενας.

      Υγεια να έχει ( :P ) για να κερδιζει και ας βαλουν το μοτερ και στην οροφη. Ετσι κιαλλιως η πορσε δεν ψηνεται να τρεχει με κατι αλλο εκτος της 911 (πχ cayman) στο τοπ επιπεδο αγωνων.

  • mixalhs7

    Η δεύτερη μετά την GT1 κεντρομηχανη αγωνιστική 911.
    Ελπίζω να ξεπεράσει γρήγορα τα όποια φυσιολογικά προβλήματα νεότητας παρουσιάσει στους πρώτους αγώνες και να στεφτεί πρωταθλήτρια στο πιο ανταγωνιστικο GTE PRO πρωτάθλημα της τελευταίας 10ετιας που θα δούμε του χρόνου!
    https://www.youtube.com/watch?v=j9EwbWbqZiI&feature=em-uploademail

  • Anestis Genk

    Δεν μπορούσαν να την κάνουν σαν την GT1; Έχει τπτ κανονισμούς να είναι “ίδιο” το απέξω;

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Με πρόχειρους υπολογισμούς μου,χρειάζονται άλλα 50 χρόνια, μέχρι να βρουν την σωστή θέση της μηχανής.
    Το α-μπε-μπα-μπλόμ,του-κι-θε μπλόμ να έπαιζαν,θα το πετύχαιναν πιο νωρίς.

    • manowar

      Νικολα τοσο καιρο με λαθος θεση κινητηρα εχετε μαζωξει τον αμαζευτο…που να πας τωρα να τα βαλεις με αυτο το πραγμα..

    • Κώστας

      επισης με προχειρους υπολογισμους (ολων οσως μπορουν να κρινουν αντικειμενικα και οχι με παρωπιδες και φανατίλα,οπως εσυ) η νισσαν θελει άλλα 50 χρονια μπας και βγαλει κανενα αγωνιστικο της προκοπης…
      αγωνιστικά η νισσαν ειναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ στον ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ μηχανοκινητο αθλητισμο (μην μας πεις για το πρωταθλημα ιαπωνιας,που τρεχετε μονοι σας και βγαινετε πρωτοι)
      για μια φορά δεν τα πραγματα οπως ειναι.
      τωρα στην RSR το μοτερ το άλλαξαν λογω του τεραστιου διαχυτη που επρεπε να μπει
      το αν ειναι λαθος το μοτερ το αποδεικνυουν οι ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ τιτλοι της πενηνταχρονης πορειας στους αγωνες…
      ελεος πια ρε man

    • Moby Dick

      Ήρωας που του απαντάς!

    • Κώστας

      Ε καποια στιγμη πρεπει να σταματησει να γραφει βλ@κιες

  • Mika

    Καλως την!! Και σκιζει κι απο ηχο οπως εχουμε ακουσει!

    • mixalhs7

      Τελικα ειναι N/A!! Απλα γυρισαν τον κινητηρα για να χωρεσει το αεροδυναμικο πακέτο, και να ειναι ανταγωνιστικοι απέναντι στο Ford GT.

    • Mika

      Ναι, την κρατησαν ετσι, το GT ομως ειναι turbo, σωστα?

    • mixalhs7

      Ποιο GT?

    • Mika

      To Ford GT. Ecoboostis Τurbo δεν ειναι?

    • mixalhs7

      Α..!! Ναι και η Φεραρι 488

  • Moby Dick

    Με αυτό το αυτοκίνητο η Porsche απλώς κάνει πιο εύκολο για τον εαυτό της το έργο της κατάκτησης του πρωταθλήματος το 2017 στην Gtepro κατηγορία.

    Σε αυτήν την φώτο φαίνεται χαρακτηριστικά το θηρίο!

    http://www.topgear.com/sites/default/files/styles/fit_1960x1102/public/images/news-article/carousel/2016/11/1239501d28b9669adb003d5292af9203/row_9047.jpg?itok=ET3XMrME

  • manowar

    Πω πω πω πω πω τι τσιμπουσι θα ναι αυτο..πω πω πω πω πω….πω πω πω…..πω πω πω τι τσι…..μπουσι θα ναι αυτοοοο