Θα ξεκινήσω με κάτι που είχε δηλώσει ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, σε μια ομιλία του στο Brookings Institution το 2014. Λέγοντας πως κάθε ένα Fiat 500e που πωλείται η εταιρεία του έχει ζημιά $14.000! Είχε σχεδόν προφητεύσει την σημερινή κατάσταση λέγοντας:

Από οικονομική σκοπιά, δεν υπάρχει κανείς εκεί έξω που βγάζει χρήματα πουλώντας ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, εκτός από την Tesla, η οποία κατασκευάζει μονάχα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και τα πουλάει μάλλον σε υπερβολικές τιμές.

Τι εννοούσε όμως με αυτό; Ποιοι είναι εκείνοι που καρπώνονται το κέρδος από τις συνεχείς αυξανόμενες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων; Όπως κατάλαβες, είναι οι προμηθευτές των ανταλλακτικών!

Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το μεγαθήριο της Continental. Οι πωλήσεις της σε ανταλλακτικά υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 17% τον περασμένο χρόνο και αν συμπεριλάβουμε σε αυτό πως τα έξοδα της σε R&D ήταν 7,3% και 6,9% για το 2016 και 2015 αντίστοιχα, τότε μπορούμε να πούμε ότι σίγουρα τα πήγε καλά. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα προέβλεψε πως το 2017 θα αυξήσει τα κέρδη της κατά ένα 6% ακόμη, στα περίπου 45 εκατομμύρια δολάρια.

Καταλαβαίνουμε τώρα τι εννοούσε ο Marchionne. Υπάρχει περίπτωση μια αυτοκινητοβιομηχανία, που πουλάει και συμβατικά οχήματα, να έχει απώλειες εσόδων από τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ ένας προμηθευτής να κερδίζει αρκετά. Έτσι βλέπουμε την Tesla να έχει το δεύτερο πιο επικερδές τρίμηνο, αυτό που έκλεισε τον Σεπτέμβρη του 2016, με καθαρά κέρδη $21,9 εκατομμύρια, τη στιγμή που το 2015 είχε ζημίες $229,9 εκατομμύρια. Αντίστοιχα όμως, τα έσοδα του τρίτου τριμήνου υπερδιπλασιάστηκαν ανεβαίνοντας στα $2,3 δις. Παράλληλα, η Tesla παρέδωσε 22.200 οχήματα το τέταρτο τρίμηνο, όταν οι συνολικές παραδόσεις για το 2016 ήταν 76.230, αυξημένες κατά 51% από το προηγούμενο έτος.

Τέλος πρέπει να πούμε, πως στις ΗΠΑ τον προηγούμενο χρόνο οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων παρουσίασαν αύξηση κατά 27%, φτάνοντας τις 130.000.

  • στο χωριο μου θα το ελεγε ο κυρ θανασης εξειδικευση !!!
    η TESLA εχει ΜΟΝΟ ηλεκτροκινητα…..
    οι αλλοι εχουν να ξοδεψουν για υβριδικα..ντιζελ….βενζινη και ηλεκτρικα ??? ε παει πολυ!!! λογικο !!!

    • Φωτόνιον

      Σωστός, συν του ότι η Tesla πάει να παράξει πλέον σχεδόν τα πάντα μόνη της, οπότε αντίο κι οι προμηθευτές, ιδίως στις μπαταρίες που παίζεται μεγάλο παιχνίδι. Τώρα αν θεωρεί ο κύριος FCA ότι το Tesla είναι overpriced (που κάνει τα 0-100 σε 2.4 δεύτερα και κάνει κόντρες μόνο με superbikes), τότε τα άλλα ηλεκτρικά εκεί έξω τι είναι;;;

  • Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες αισχροκερδούν δεκαετίες ολόκληρες απο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα ανταλλακτικά και τα service τους και οι επενδυτές τους είναι οι ίδιοι που έχουν επενδύσει και στις πετροχημικές βιομηχανίες.
    Οι ρητορικές τους είναι για γέλια αλλά δεν είναι απλό και εύκολο γι’ αυτούς να αλλάξουν επιχειρηματικό μοντέλο σε λίγα χρόνια, αλλά σταδιακά και καθυστερώντας όσο περισσότερο μπορούν.