Μετά την παρουσίαση του νέου Fiesta, η Ford ετοιμάζεται πυρετωδώς για να παρουσιάσει την νέα τέταρτη γενιά του Focus, ώστε αυτή να κυκλοφορήσει στους δρόμους το 2018. Ο ανταγωνισμός από τα Astra και Golf είναι πολύ δυνατός, ενώ θα πρέπει να αντιμετωπίσει και τις ολοένα αυξανόμενες πωλήσεις των suv και crossover που μειώνουν το μερίδιο των μικρομεσαίων αυτοκίνητων.


Για την νέα γενιά του Focus η Ford θα εγκαταλείψει την λογική “One Ford” και θα έρθει πιο κοντά στην Ευρωπαϊκή φιλοσοφία, αν και το ίδιο μοντέλο θα συνεχίζει να πωλείται το ίδιο σε όλο τον κόσμο. Υπεύθυνος για το νέο Focus θα είναι ο Darren Palmer, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για τα νέα Fiesta και Ka+. Ο Palmer θέλει να κάνει πάλι κορυφαίο το Focus  σε οδική συμπεριφορά, για αυτό και το νέο μοντέλο θα έρθει με την ίδια φιλοσοφία των δύο πρώτων γενεών, αφού αυτός ο τομέας έκανε το Focus ξεχωριστό και αρκετά δημοφιλές. Αυτό σημαίνει ότι θα δώσουν βάση στο set-up του τιμονιού, στην γεωμετρία της ανάρτησης σε μια προσπάθεια να κάνει πιο “ζωντανό” τον χειρισμό. Ταυτόχρονα, θα περιμένουμε και μεγαλύτερη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής για να καταφέρει να μειώσει και άλλο το βάρος του, ώστε να το βοηθήσει να έχει καλύτερα χαρακτηριστικά.

Το νέο Focus θα βασίζεται στην Global C-car πλατφόρμα του τωρινού μοντέλου, αλλά θα είναι εξελιγμένη και θα διαθέτει μεγαλύτερο μεταξόνιο για να βελτιωθούν οι εσωτερικοί χώροι, ειδικά οι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Το Focus θα ακολουθήσει την λογική του νέου Fiesta και δεν θα  διαθέτει κάποια φθηνή βασική έκδοση , ενώ θα διατίθεται στις πιο σπορ εκδόσεις ST-line, την πολυτελέστερη Vignale και την Active που θα διαθέτει κάποια εκτός δρόμου χαρακτηριστικά. Με την τελευταία η Ford θέλει να κερδίσει τους πελάτες του Golf Alltrack αλλά και τους πελάτες που δεν θέλουν κάποιο από τα SUV της εταιρείας όπως το EcoSport ή Kuga. Το Focus Active θα μπορούσε να προσφερθεί με τετρακίνηση αλλά θα είναι προσθιοκίνητο.

Το εσωτερικό αναμένεται να ακολουθήσει τα πρότυπα του Fiesta με λιγότερα κουμπιά και τις περισσότερες λειτουργίες να ελέγχονται από την 8 ιντσών οθόνη αφής. Αυτή η οθόνη θα βρίσκεται από τις βασικές εκδόσεις, με τις ακριβότερες να διαθέτουν ακόμα μεγαλύτερη οθόνη. Στους κινητήρες, στην βάση αναμένουμε τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο 1,0 λίτρου Ecoboost με απόδοση 100, 125 και 140 άλογα. Το μειωμένο βάρους του νέου Focus ίσως του επιτρέψει να τοποθετηθεί και μια entry-level εκδοσή του με 85 άλογα. Στους ντίζελ θα υπάρχει ο νέος 1,5 λίτρων με 85 και 120 άλογα καθώς και ο 2,0 λίτρος TDCI ως ο πιο δυνατός.

Το νέο Focus θα είναι σίγουρα ένα από τα 13 ηλεκτρικά μοντέλα που έχει υποσχεθεί η Ford μέχρι το 2020. Η πλατφόρμα Global C-car έχει σχεδιαστεί για να μπορεί να δεχτεί υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις και με την πρόοδο που έχει σημειωθεί στην τεχνολογία των μπαταριών είναι πολύ πιθανό να διαθέτει και τις δύο αυτές εκδόσεις.

  • Tsou Kostas

    Καλά, μην βιάζεστε… Δεν το έχουν φτάσει ακόμα το τωρινό. Ακόμα το καλύτερο στην κατηγορία είναι.

  • Anestis Genk

    Τα ford διαχρονικά έχουν καλή οδική συμπεριφορά και γενικώς είναι vfm, αλλά στην συνείδηση του κόσμου είναι κάπως άχρωμα οικογενειακά.

    Άλλο ένα “hatchback” που μεγαλώνει

  • crazyfrog

    κανα κουπε πουθενα?τι λαιλαπα ειναι αυτη πλεον?παν τα τριπορτα,παν τα κουπε .τωρα που εχουν ολοι καλους κινητηρες δεν εχουν αυτοκινητα.ποσα παραπανω θα ηταν τα εξοδα να του αφιρεσεις δυο πορτες και να χαμηλωσεις την οροφη πισω?

    • Εμπέρ Γιώργος

      Γενικα η αυτοκινηση εχει πιασει πατο. Εχει γ@μηθ3! στα SUV και στα ηλεκτροκινητα λες και τα θελουμε. Μου φερνουν αηδια. Ειδικα κατι αμαξια τυπου Juke

    • crazyfrog

      οταν ενα SUV εχει αναλογιες SUV,εστω και υποτυπωδη τετρακινηση και δεν ειναι μπασταρδεμενο τοτε ειναι μια χαρα αυτοκινητο.ολα εχουν τη χαρη τους αρκει να διαχωριζονται οι κατηγοριες.(πολυμορφικα και στασιον βαγκον βεβαια θα μπoρουσαν και να εκλειψουν :P)

  • psit

    Ως κάτοχος Focus I(1.6 3d), με τον αδερφό μου να ‘χει το ΙΙ και κολλητό το ΙΙΙ, θεωρώ πως την παιχνιδιάρικη συμπεριφορά, και την ρυθμιση που δέχεται στις εισόδους της στροφής δεν την έχω βρει σε άλλο προσθιοκίνητο.
    Μακάρι το επόμενο να είναι έτσι και να βελτιωθεί στο εσωτερικό που στο τωρινό μοντέλο είναι χοντροκομένο και κακόγουστο.

    • tabasco

      Ειχα παει ταξιδι στην Κερκυρα με ενα focus mk1 1.6 σαν συνοδηγος και ειχα παθει πλακα με το στριψιμο(ηταν και τρελιαρης ο οδηγος).Καμια σχεση με το corolla που εχω. Εχω κανει και μικρη βολτα παλι σαν συνοδηγος με το RS mk1 αλλα δυστυχως η διαδρομη δεν προβλεποταν για παιχνιδι.Πλεον το συγκεκριμενο rs εχει 3-4 χρονια σε γκαραζ χωρις πινακιδες.ΚΡΙΜΑ!!!!

    • tabasco

      Ειχα παει ταξιδι στην Κερκυρα με ενα focus mk1 1.6 σαν συνοδηγος και ειχα παθει πλακα με το στριψιμο(ηταν και τρελιαρης ο οδηγος).Καμια σχεση με το corolla που εχω. Εχω κανει και μικρη βολτα παλι σαν συνοδηγος με το RS mk1 αλλα δυστυχως η διαδρομη δεν προβλεποταν για παιχνιδι.Πλεον το συγκεκριμενο rs εχει 3-4 χρονια σε γκαραζ χωρις πινακιδες.ΚΡΙΜΑ!!!!

  • Mika

    Nομιζω και το τωρινο Focus, ειναι απο τα κορυφαια σε οδικη συμπεριφορα…Οι αυστηροι ισως λενε πως εχασε λιγο το τιμονι σ αισθηση σε σχεση με την προηγουμενη γενια,αλλα παραμενει πολυ καλο….
    Σιγουρα το επομενο θα ειναι απο τα κορυφαια της κατηγοριας του.