Η Airbus θέλει να φέρει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα στην πραγματική ζωή και γι’αυτό έχει προγραμματίσει να δοκιμάσει ένα πρωτότυπο ιπτάμενο αυτοκίνητο στα τέλη του έτους.

Η εταιρία θέλει τα ιπτάμενα αυτοκίνητα να είναι το μέσο εκείνο που θα μειώσει την κίνησης στους δρόμους, γι’αυτό και την περασμένη χρονιά η Airbus δημιούργησε μια νέα μονάδα, την Uban Air Mobility, η οποία εξελίσσει σχέδια όπως ένα όχημα για τη μεταφορά επιβατών το οποίο θα μισθώνεται με τη χρήση ειδικής εφαρμογής, όπως με τις υπηρεσίες διαμοιρασμού, car-sharing. Ο CEO της Airbus, Tom Enders, σε συνέδριο στο Μόναχο δήλωσε:

Πριν από εκατό χρόνια, οι δημόσιες μεταφορές στις πόλεις πήγαν κάτω από το έδαφος, τώρα έχουμε την τεχνολογική γνώση για να πάμε πάνω από το έδαφος.

Ο ίδιος υποστήριξε πως ελπίζει ότι η Airbus θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει μια πτήση ενός δοκιμαστικού πρωτοτύπου ως το τέλος του έτους.

Βρισκόμαστε σε μια φάση πειραματισμού, παίρνουμε πολύ σοβαρά αυτήν την εξέλιξη,

ανέφερε, προσθέτοντας ότι η Airbus αναγνωρίζει πως οι τεχνολογίες αυτές πρέπει να είναι καθαρές για να αποφεύγεται η μόλυνση των πόλεων που ούτως ή άλλως έχουν τέτοια προβλήματα λόγω κυκλοφοριακής συμφόρηση. Ο κ. Enders υποστήριξε πως η χρήση ιπτάμενων αυτοκινήτων θα μείωνε το κόστος για την ανάπτυξη των πόλεων.

Με τα ιπτάμενα οχήματα, δεν χρειάζεται να επενδύονται δισεκατομμύρια σε γέφυρες και δρόμους,

τόνισε. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η Airbus θέλει να κάνει επενδύσεις για να εκμεταλλευτεί νέες τεχνολογίες όπως η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη, προκειμένου να φέρει μια νέα εποχή ιπτάμενων αυτοκινήτων.

  • Γιώργος Εμπέρ

    και θα θελεις και διπλωμα πιλοτου μαζι. Ασε που θα κοστιζουν μια περιουσια

    • Ioannis Karatzanis

      Λογικά δε θα τα ελέγχει ο χρήστης, οπότε δε θα χρειάζεται και δίπλωμα. Θα είναι σα να μπαίνεις στο ταξί… Μάλλον θα είναι αυτόνομα και θα πετάνε σε σχηματισμό μόνα τους… Δες π.χ. https://youtu.be/YQIMGV5vtd4

    • ειδικα αυτο με τον σχηματισμο του ”8” ολα τα λεφτα !!!καπως ετσι θα μπορει να ειναι η μετακινηση και στους δρομους χωρια φαναρια χωρις τιποτα !!!!!

    • ειδικα αυτο με τον σχηματισμο του ”8” ολα τα λεφτα !!!καπως ετσι θα μπορει να ειναι η μετακινηση και στους δρομους χωρια φαναρια χωρις τιποτα !!!!!

  • απο τη στιγμη που η κυρια μετακινηση θα ειναι στον αερα…….αρα μιλαμε για αεροπλανο που θα μπορει να κινηθει και στους δρομους !!!!! :-D

  • gv

    οχι πως δε γινεται αλλα περα απο το φοβερο κοστος που σιγουρα θα εχει στην αρχη θα πρεπει να ρυθμιστουνε τοσα πολλα σχετικα με τους κανονες πτησεις και την εναερια κυκλοφορια που θα ειναι σχεδον τοσο πολυπλοκο οσο ειναι η ρυθμιση του πλαισιου ευθυνης που θα εχουν τα αυτονομα οχηματα και ετσι θα αργησει η υλοποιηση η τελος παντων η συστηματικη χρηση των ιπταμενων αυτοκινητων..

    • Ioannis Karatzanis

      Έχει αρχίσει σιγά σιγά αυτή η κουβέντα. Έλεγχός πτήσης ιδιωτικών drones. Δήλωσή τους κλπ κλπ. Το πλαίσιο ευθύνης θα είναι το ίδιο που θα ισχύει για τα αυτόνομα αυτοκίνητα και η κουβέντα ήδη γίνεται σε Αμερική και Ευρώπη.

  • Anestis Genk

    Δεν αξίζει, καλύτερα αποκέντρωση και μείωση των θέσεων εργασίας. Η κίνηση είναι στα κέντρα των πόλεων και λόγω δουλειάς.

    • hellboy

      παντος δεν νομιζω να δουλευει σωστα αυτο το προγραμμα.. -_-
      πιστευω οτι οι εταιριες απλα πρεπει να πανε επαρχεια.. μαζι με τις θεσεις για να γινει σωστη αποκεντροση.. και να υπαρχει και σωστο διαμοιρασμα κινησης και εργασιας.. ετσι ωστε ολοι να ειναι κερδισμενοι..

  • Ioannis Karatzanis

    Δε νομίζω να χρειάζεται δίπλωμα. Θα είναι αυτόματα και θα συντονίζονται μεταξύ τους ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα και να τηρούνται τα βέλτιστα χρονοδιαγράματα και το μικρότερο κόστος (= μεγαλύτερο κέρδος για την airbus). Εξάλλου δε θα μπορεί να τα αγοράσει κάποιος, θα είναι εναλλακτικό μέσο μαζικής μεταφοράς. Θα το καλείς από συγκεκριμένο σημείο – σταθμό και θα σε πηγαίνει π.χ. από την Αγ. Παρασκευή στον Πειραιά σε 10 λεπτά… Φανταστείτε κάτι σαν quadcopter (drone) για μεταφορά ανθρώπων…

    • hellboy

      κατι δεν εχεις σκεφτει σωστα….. για να σηκωθει ενα αεροσκαφος τυπου τσεσνα πρεπει να γινουν καποιοι ελενχοι πρωτα που θα σου παρουν απο 20 εως 1 ωρα να ολοκληρωσεις…..
      για να σηκωθει καποιο ελαφρου τυπου( μικρο αεροσκαφος λιγοτερο απο 600 κιλα) θα χρειαστεις περιπου 20 -30 λεπτα για να κανεις εναν συνολικο ελενχο στο να μπορεσεις να το σηκωσεις και να πας πχ απο αγρινιο να πιεις καφε στο ακτιο μολις τελειωσεις τον καφε σου θα πρεπει να κανεις παλι τον ιδιο ελενχο για να μπορεις να εισαι σιγουρος οτι δεν θα αποτυχει καποιο συστημα.. πραγμα που σημενει οτι η πρεπει να κουβαλας τεχνικο η θα πρεπει να ζητας απο τεχνικο να ερχετε πριν σηκωθεις η απλα θα πρεπει να πας να σπουδασεις και να γινεις τεχνικος……
      επισης με τι τεχνολογια θα μπορει να σηκωθει εστο απο την ασφαλτο ενα οχημα? απο την στιγμη που δεν υπαρχει η τεχνολογια γι αυτο.. παραδειγμα
      δες τον τροπο απογειωσης του Harrier με τα 4 κινουμενα ακροφυσια και δες την εξελιξη του στο F-35 με το ενα τεραστιο ακροφυσιο/κινουμενο μερος του κινητηρα ουσιαστικα….+ ειναι αποτυχημενη μεθοδος για μακροχρονια χρηση..
      απο την αλλη λες μικροτερο κοστος.. το κοστος συντηρησης καπιου τζετ κινητηρα σχεδιασμενο για αυτοκινητο και σχεδιασμενο να λειτουργει με οικολογικο καυσιμο( πχ υδρογονο) θα ηταν πολυ ποιο οικονομικο και ποιο ασφαλη συνολικα + θα σε πηγενε στο μελλον + η τεχνολογια υπαρχει ηδη απο την κραισλερ φορντ…….. πραγμα που αν ηθελε καποια εταιρια να σου προσφερει οικονομικα θα μπορουσε βγαζοντας το στην μαζικη παραγωγη αμεσα…
      επισης πρεπει να ξερεις οτι οταν βλεπεις τιμη σε καποια νεα τεχνολογια να ειναι πχ τεχνολογια κινητηρα υδρογονου 40-50χιλιαδες…… το κοστος παραγωγης λογο οτι ειναι καινουργια τεχνολογια ειναι υψηλο. και η εταιρια πρεπει να κερδισει κατι.. οσο συνεχιζετε η αναπαραγωγη αυτης της τεχνολογιας το κοστος πεφτει αρα και η τιμη στον μεσο καταναλωτη.. παραδειγμα αλλο τα πριους που ηταν τα πρωτα του ειδους υβριδικα το κοστος ξεπερνουσε τα 40-50χιλιαδες και τωρα το κοστος φτανει τα 30χιλιαρικα (περιορισμενα λογο κοστους μπαταριας και αλλων υλικων που επηρεαζουν την τιμη του οχηματος )

    • Ioannis Karatzanis

      Έχεις δίκιο αν το δεις με τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή σε εμπορικά και μαχητικά αεροσκάφη (jet π.χ.). Αλλά το concept είναι πιο κοντά σε drone (που είναι πιο κοντά στο ελικόπτερο). Δες π.χ. αυτό https://www.engadget.com/2016/01/06/184-delivery-drone-for-people/. Σαν αυτό υπάρχουν και άλλα προτότυπα αν το ψάξεις που έχουν και ρόδες και απλά γυρνάνε τους έλικες προς τα πάνω. Το μοντέλο θα είναι τύπου ενοικίασης. Δεν θα μπορείς να τα αγοράσεις. Εκεί πάει το πράγμα, αν δεις τις εξελίξεις με τα αυτόνομα αυτοκίνητα…

    • hellboy

      Μα εκει ειναι το λαθος και της εταιριας και το δικο σου.
      πρωτα απο ολα ενα drone του τυπου που δοκιμαζει(βασικα εχει μια εφαρμογη πιλοτικα στην αμερικα) ειναι βαρυ εχει οριο στο τι μπορει να σηκωσει και εχει περιορισμους πολλους περιορισμους.
      τωρα βαλε το κονσεπτ αυτο και σκεψου τι μεγεθος ελικα θα μπορουσε να σηκωσει 1 ατομο των 80 κιλων….. + κινητηρα και μπαταριες(ας το κανω “οικολκογικο”) αν μιλαμε για drone πας σε ενα μεγεθος 2.5 μετρα σασι.. με 4 ελικες του 1.5 μετρου δηλαδη δωρον αδωρον….. ανουσιο.
      αν πας απο την αλλη σε μονο ελικο πανω απο θεση οδηγησης πας σε ελικοπτερο…..
      συνεπως δεν υπαρχει η τεχνολογια για κατι τετοιο να ειναι εφικτο σημερα ουτε αυριο ουτε σε 150 χρονια…… ασε την ερμπας να λεει… απλα λεει τυπικη ευρωπαικη εταιρια.
      να μου επιτρεψεις να σου ξεκαθαρισω κατι Jet ειναι ολα τα μαχητικα περαν μερικων εκπαιδευτικων(πχ T-6 texan 2) και τα αεροσκαφη περαν απο μικρα μονοκινητηρια η παλαιου τυπου( καταλινες,ντακοτες{κυριος στην αφρικη} τσεσνα)
      συνεπως ο ανθρωπος ζει την εποχη του του Jet απο το 1950… αρα δεν τιθετε θεμα για τον τυπο κινητηρα που κανει χρηση η συνχρονη αεροπλοια..
      για εμενα προσωπικα ολο το Hype γιατι τετοιο ειναι με τα μικρα drone quadcopter και τα λοιπα μοδα ειναι θα περασει….. δεν ειναι κατι οπως τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μοδα ειναι περνανε σιγα σιγα…
      οπως μοδα ειναι και τα VTOL οχηματα παραδειγμα το F-35 VTOL που ειναι προβληματικο(αυτη την στιγμη ειναι το ποιο προβληματικο αεροσκαφος που βρισκετε σε υπηρεσια )
      το αυτοκινητο αεροσκαφος ειναι κατι που ουτοπικα ο ανθρωπος αποζητα απο το 1960…. θεωρωντας οτι μπορει να το πετυχει… δυστυχως η ιστορια μας εχει αποδειξει οτι δεν ειναι δυνατο κατι τετοιο με την υπαρχουσα τεχνολογια η την εξελιξη αυτης δηλαδη ουτε σε 100 χρονια δεν μπορει να συμβει αυτο…. το οτι βγηκε μια εταιρια να πει μελεταμε αυτο σημενει για εμενα οτι προσπαθει να επαναφερει ενα παλιο Hype ξανα…..πραγμα λαθος… οπως η ιδια εταιρια κοντεψε να σβησει απο τον χαρτη με την καθηστερηση του Α380 λογο λαθους συνενοησης και συνεχης καθηστερησης του αεροσκαφους αυτου για 4 χρονια στην εταιρια που το ειχε παραγγειλει…..
      οι αμερικανοι της Boeing γιατι δεν βγηκαν να δηλωσουν κατι τετοιο εχωντας καλυτερη προσβαση σε πατεντες και τεχνολογιες απο οτι ο ευρωπαιος αντιζηλος τους……. προφανως κατι παραπανω ξερουν και δεν το πραττουν. ειπαμε οι αμερικανοι σε καποια θεματα ειναι πολλα χιλιομετρα μπροστα απο τους ευρωπαιους.. τεχνολογικα……
      παραδειγμα κινητηρα τζετ για αυτοκινητο σχεδιασμενος για αυτοκινητο με την εξατμηση να δινει θερμοκρασια περιβαλοντος.. ηταν 1954 η πρωτη φορα που εμφανιστηκε.. 1979 η τελευταια φορα του τυπου κινητηρα… την ιδια ωρα που ο μονος ευρωπαιος κατασκευαστης με 10 χρονια καθηστερηση που ασχοληθηκε με αυτο σοβαρα ηταν η ροβερ….

    • hellboy

      Μα εκει ειναι το λαθος και της εταιριας και το δικο σου.
      πρωτα απο ολα ενα drone του τυπου που δοκιμαζει(βασικα εχει μια εφαρμογη πιλοτικα στην αμερικα) ειναι βαρυ εχει οριο στο τι μπορει να σηκωσει και εχει περιορισμους πολλους περιορισμους.
      τωρα βαλε το κονσεπτ αυτο και σκεψου τι μεγεθος ελικα θα μπορουσε να σηκωσει 1 ατομο των 80 κιλων….. + κινητηρα και μπαταριες(ας το κανω “οικολκογικο”) αν μιλαμε για drone πας σε ενα μεγεθος 2.5 μετρα σασι.. με 4 ελικες του 1.5 μετρου δηλαδη δωρον αδωρον….. ανουσιο.
      αν πας απο την αλλη σε μονο ελικο πανω απο θεση οδηγησης πας σε ελικοπτερο…..
      συνεπως δεν υπαρχει η τεχνολογια για κατι τετοιο να ειναι εφικτο σημερα ουτε αυριο ουτε σε 150 χρονια…… ασε την ερμπας να λεει… απλα λεει τυπικη ευρωπαικη εταιρια.
      να μου επιτρεψεις να σου ξεκαθαρισω κατι Jet ειναι ολα τα μαχητικα περαν μερικων εκπαιδευτικων(πχ T-6 texan 2) και τα αεροσκαφη περαν απο μικρα μονοκινητηρια η παλαιου τυπου( καταλινες,ντακοτες{κυριος στην αφρικη} τσεσνα)
      συνεπως ο ανθρωπος ζει την εποχη του του Jet απο το 1950… αρα δεν τιθετε θεμα για τον τυπο κινητηρα που κανει χρηση η συνχρονη αεροπλοια..
      για εμενα προσωπικα ολο το Hype γιατι τετοιο ειναι με τα μικρα drone quadcopter και τα λοιπα μοδα ειναι θα περασει….. δεν ειναι κατι οπως τα ηλεκτρικα αυτοκινητα μοδα ειναι περνανε σιγα σιγα…
      οπως μοδα ειναι και τα VTOL οχηματα παραδειγμα το F-35 VTOL που ειναι προβληματικο(αυτη την στιγμη ειναι το ποιο προβληματικο αεροσκαφος που βρισκετε σε υπηρεσια )
      το αυτοκινητο αεροσκαφος ειναι κατι που ουτοπικα ο ανθρωπος αποζητα απο το 1960…. θεωρωντας οτι μπορει να το πετυχει… δυστυχως η ιστορια μας εχει αποδειξει οτι δεν ειναι δυνατο κατι τετοιο με την υπαρχουσα τεχνολογια η την εξελιξη αυτης δηλαδη ουτε σε 100 χρονια δεν μπορει να συμβει αυτο…. το οτι βγηκε μια εταιρια να πει μελεταμε αυτο σημενει για εμενα οτι προσπαθει να επαναφερει ενα παλιο Hype ξανα…..πραγμα λαθος… οπως η ιδια εταιρια κοντεψε να σβησει απο τον χαρτη με την καθηστερηση του Α380 λογο λαθους συνενοησης και συνεχης καθηστερησης του αεροσκαφους αυτου για 4 χρονια στην εταιρια που το ειχε παραγγειλει…..
      οι αμερικανοι της Boeing γιατι δεν βγηκαν να δηλωσουν κατι τετοιο εχωντας καλυτερη προσβαση σε πατεντες και τεχνολογιες απο οτι ο ευρωπαιος αντιζηλος τους……. προφανως κατι παραπανω ξερουν και δεν το πραττουν. ειπαμε οι αμερικανοι σε καποια θεματα ειναι πολλα χιλιομετρα μπροστα απο τους ευρωπαιους.. τεχνολογικα……
      παραδειγμα κινητηρα τζετ για αυτοκινητο σχεδιασμενος για αυτοκινητο με την εξατμηση να δινει θερμοκρασια περιβαλοντος.. ηταν 1954 η πρωτη φορα που εμφανιστηκε.. 1979 η τελευταια φορα του τυπου κινητηρα… την ιδια ωρα που ο μονος ευρωπαιος κατασκευαστης με 10 χρονια καθηστερηση που ασχοληθηκε με αυτο σοβαρα ηταν η ροβερ….

  • hellboy

    airbus………η ευρωπαικη εταιρια.. με οραμα………-_-
    δηλαδη οι αμερικανοι της Boeing τι κανουν φαπες βαρανε ο ενας τον αλλο? γιατι δεν το σκεφτηκαν??? δεν εχουν περισσοτερη τεχνογνωσια με τοσε εταιριες του χωρου που εχουν απορροφησει???? για παραδειγμα την λοκχιντ……
    που οι αμερικανοι ανταγωνιστες σας εχουν καλυτερο πακετο λογο των στρατιωτικων συμβολαιων και μεγαλυτερη προσβαση σε πατεντες και υλικα….
    αααααααα ρε ερμπας….. που πας………ΠΟΥ ΠΑΣ………..-_-

  • Φωτόνιον

    Εντυπωσιακό project, μένει να δούμε την υλοποίησή του, καθώς θα προκύψουν πολλά πρακτικά προβλήματα. Πάντως δεν παύει να είναι ένα όραμα και προσωπικά πολύ θα μ’άρεσε να πηγαίνω στη δουλειά μου χαζεύοντας τη θέα απ τα 300-400 μέτρα :-).