20 χρόνια Euro NCAP σημαίνουν 20 χρόνια crash test. Και 20 χρόνια crash tests σημαίνουν πολλές, πάρα πολλές ζωές οι οποίες έχουν σωθεί στους δρόμους χάριν σε αυτό, 78.000 τον αριθμό, για να ακριβολογούμε κιόλας! Γιορτάζοντας λοιπόν τα γενέθλιά του, ο οργανισμός, αποφάσισε να μας δείξει ένα βίντεο στο οποίο φαίνονται οι αλματώδεις διαφορές στην κατασκευή και ασφάλεια των οχημάτων τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Για να το κάνει αυτό παίρνει το- όχι και τόσο καλό γενικά- Rover 100 του 1980 που είχε ως βάση το Austin Metro, και συγκρίνει τα τεστ πρόσκρουσης του με αυτά ενός σύγχρονου Honda Jazz. Τα τότε αποτελέσματα του τεστ για το Rover ήταν και είναι κάκιστα με μόλις ένα αστέρι για την ασφάλεια του πληρώματος και δύο για την προστασία των πεζών. Αυτά, έρχονται σε αντίθεση με το τελευταίας γενιάς Jazz που ακόμα και στη βασική του έκδοση είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και με πολύ υψηλά ποσοστά ασφαλείας όπως φαίνεται και στα αποτελέσματα. Έχει αποσπάσει πέντε αστέρια και 93% βαθμολογία για την προστασία των επιβατών πράγμα που δείχνει την αποτελεσματικότητα των υλικών και της τεχνολογίας που εφαρμόζεται σήμερα με…μοχλό πίεσης τα crash tests του οργανισμού.

Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα είναι ακόμα πιο ασφαλείς τα επόμενα 20 χρόνια. Ελέγχουμε ήδη ακόμα περισσότερες παραμέτρους της ασφάλειας ενός αυτοκινήτου από αυτές που ελέγχαμε ξεκινώντας το 1997 και αυτό πρόκειται να συνεχιστεί.

δηλώνει περήφανα ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Πιθανώς να υπάρξουν διαφωνίες σχετικά με τα νούμερα των ανθρώπινων ζωών που δημοσιεύονται, αλλά μετά από περίπου 1800 τεστ πρόσκρουσης και 630 κοινοποιημένες βαθμολογήσεις, μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητά τους. Εμείς με την σειρά μας να ευχηθούμε χρόνια πολλά και να συνεχίζουν να μας προστατεύουν με τις δοκιμές τους για πολύ καιρό.