20 χρόνια Euro NCAP σημαίνουν 20 χρόνια crash test. Και 20 χρόνια crash tests σημαίνουν πολλές, πάρα πολλές ζωές οι οποίες έχουν σωθεί στους δρόμους χάριν σε αυτό, 78.000 τον αριθμό, για να ακριβολογούμε κιόλας! Γιορτάζοντας λοιπόν τα γενέθλιά του, ο οργανισμός, αποφάσισε να μας δείξει ένα βίντεο στο οποίο φαίνονται οι αλματώδεις διαφορές στην κατασκευή και ασφάλεια των οχημάτων τα τελευταία είκοσι χρόνια.

Για να το κάνει αυτό παίρνει το- όχι και τόσο καλό γενικά- Rover 100 του 1980 που είχε ως βάση το Austin Metro, και συγκρίνει τα τεστ πρόσκρουσης του με αυτά ενός σύγχρονου Honda Jazz. Τα τότε αποτελέσματα του τεστ για το Rover ήταν και είναι κάκιστα με μόλις ένα αστέρι για την ασφάλεια του πληρώματος και δύο για την προστασία των πεζών. Αυτά, έρχονται σε αντίθεση με το τελευταίας γενιάς Jazz που ακόμα και στη βασική του έκδοση είναι πολύ καλά εξοπλισμένο και με πολύ υψηλά ποσοστά ασφαλείας όπως φαίνεται και στα αποτελέσματα. Έχει αποσπάσει πέντε αστέρια και 93% βαθμολογία για την προστασία των επιβατών πράγμα που δείχνει την αποτελεσματικότητα των υλικών και της τεχνολογίας που εφαρμόζεται σήμερα με…μοχλό πίεσης τα crash tests του οργανισμού.

Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι θα είναι ακόμα πιο ασφαλείς τα επόμενα 20 χρόνια. Ελέγχουμε ήδη ακόμα περισσότερες παραμέτρους της ασφάλειας ενός αυτοκινήτου από αυτές που ελέγχαμε ξεκινώντας το 1997 και αυτό πρόκειται να συνεχιστεί.

δηλώνει περήφανα ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Πιθανώς να υπάρξουν διαφωνίες σχετικά με τα νούμερα των ανθρώπινων ζωών που δημοσιεύονται, αλλά μετά από περίπου 1800 τεστ πρόσκρουσης και 630 κοινοποιημένες βαθμολογήσεις, μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την αποτελεσματικότητά τους. Εμείς με την σειρά μας να ευχηθούμε χρόνια πολλά και να συνεχίζουν να μας προστατεύουν με τις δοκιμές τους για πολύ καιρό.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Ο Euro NCAP έχει δώσει μεγάλη σημασία στην ασφάλεια και μπράβο του. Στα 20 χρόνια του, πέρασαν πολλά μοντέλα από τα τεστ. Το Rover 100 ήταν το χειρότερο, το Renault Laguna 2001 ήταν το 1ο 5άστερο – το πιο σημαντικό γεγονός για τον οργανισμό τότε. Είδα το βιντεάκι χτες και προκαλεί εντύπωση η εξέλιξη και η σύγκριση στην ασφάλεια. Το Jazz πολύ ασφαλέστερο από το Rover 100 που διαλύθηκε αμέσως.

    Χρόνια πολλά!

  • Christos Dimou

    Πάντως υπάρχουν ακόμα πολλοί που πιστεύουν οτι δεν φτιάχνουν τα αμάξια όπως παλαιά… ? ? ? ?

    • georgekaras

      με δυνατη λαμαρινα που λενε

    • Γιώργος Εμπέρ

      Ο λογος που τα αμαξια σημερα δεν εχουν δυνατη λαμαρινα ειναι για να τσαλακωνουν και να απορροφουν μερος της συγκρουσης. Το αμαξι παει σκουπιδια αλλα η ζωη των επιβατων αξιζει περισσοτερο.

      Σε καθε αλλη περιπτωση Fatality στην σπονδυλικη.

      Παντως χρονια πολλα στην Euro NCAP και να συνεχιζει να βοηθαει στην ασφαλεια των οχηματων.

    • Christos Dimou

      Ο λόγος που το αμαξωμα είναι τόσο ευκαμπτο και φαντάζει ψεύτικο είναι η εξοικονόμηση βάρους.

    • Γιώργος Εμπέρ

      Kαι η εξοικονομηση βαρους. Αλλα οχι μονο αυτη. Αν δεις τα αμαξια εγιναν ποιο ψευτικα αλλα οι νεκροι μειωθηκαν. Οταν εγω ερχομαι πανω σου με μια νταλικα εχω 10 τονους και μια ορμη γιατι πηγαινω με 50 χιλιομετρα.

      Θα τρακαρω πανω σου και εκεινη την στιγμη, το αμαξι σου παιρνει ολη την δικη μου κινητικη ενεργεια. Γιατι ειχα 50 χιλιομετρα και 10 τονους και σταματαω αποτομα πανω σε ενα αντικειμενο και πεφτω απο τα 50 χιλιομετρα στο 0.

      Αν ηταν τοιχνος θα εσπαγε. Τωρα ειναι αμαξι. Αν δεν τσαλακωσει η λαμαρινα του αυτοκινητου σου να απορροφησει μερος της ορμης μου, τους 10 τονους νταλικα θα τους νιωσεις εσυ. Η μεση σου για την ακριβεια.

      Λατρευω τα αυτοκινητα αλλα σαν την ζωη μας τιποτα. Ας ζω και χαλαλι οι λαμαρινες. Θα παρω αλλο. Αλλα να ζω για να παρω αλλο. Οχι να πεθανω εγω για να ζει το αμαξι

      Οι αυτοκινητοβιομηχανιες εχουν κανει εκατομμυρια τεστ ξανα και ξανα και μελετες για να δουν αν η λαμαρινα πρεπει να ειναι σιδερο η αλουμινιο πχ και αν πρεπει να ειναι 3 η 5 χιλιοστα παχος. Τιποτα στο αμαξι δεν ειναι τυχαιο.

      Η ασφαλεια σου ειναι το πρωτο και κυριο που κοιτανε μαζι με τους ρυππους και τους συμφαιρει κιολας γιατι τα αμαξια διαλυονται πιοιο ευκολα και γινεται ανακυκλωση. Δεν εχεις 50 χρονια το ιδιο αμαξι. Αυτον τον συμφερει να τρακαρω με Toyota, να ζησω και να ξαναγορασω Toyota. Πρωτον γιατι σημαινει λεφτα για την Toyota, Δευτερον γιατι αν πεθανω με χανει απο αγοραστη και Τριτον γιατι το Τoyota με εσωσε.

    • Christos Dimou

      Συμφωνώ. Μικρή διόρθωση. Δεν ανταλλασουμε ενέργεια αλλά ορμή. Δεύτερη μικρή υπενθύμιση. Το αμάξωμα αυτό κάθε αυτό δεν συμμετέχει σημαντικά στην απορρόφηση ενέργειας. Για τη δουλειά αυτή υπάρχουν οι ζώνες παραμόρφωσης εμπρός και πίσω (όπως και στο πλάι). Αυτές μέσω της ελεγχόμενης κατάρρευσης τους απορροφουν την ενέργεια της πρόσκρουσης.

      Τίποτα σε ένα αυτοκίνητο δεν είναι στην τύχη. Όπως σωστά λες. Ακόμα και το πλαστικό της θήκης που σήμερα έχει ένα λεπτό ύφασμα έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτελει την αποστολή του με την καλύτερη εκμετάλλευση υλικού. Σε ένα συνέδριο είχα δει τη μελέτη για το κουτί της ασφαλειοθηκης γνωστής αυτοκινητοβιομηχανιας. Ήθελαν να το κάνουν όσο πιο ελαφρύ αλλά όσο και πιο στιβαρό γίνεται έναντι συντονισμου σε συγκεκριμένες συχνότητες ώστε να μειωθεί το NVH.

      Είναι τέτοια τα χρήματα που θα εξοικονομησεις απο 5 γραμμάρια χάλυβα που αξίζει τον κόπο να δώσεις και 200,000€ για αυτό το πράγμα.

    • πες τα εσυ γιατι μην γινω γραφικος εγω!!!!!

  • Mika

    Καλα, βρηκανε κι αμαξι αυτοι,το Rover 100 ηταν φτιαγμενο απο σπιρτοκουτα, κολλημενα με σαλιο!
    :p :p

  • Αλεξικέραυνος Αλεξικέραυνος

    μπρρρ…….σύγκρυο μ’ έπιασε.
    (είχα το 114Gti εκείνον τον περασμένο αιώνα)

    Αν και μετά από κάποια χρόνια θα βλέπουμε τα σημερινά crash test και θα τρομάζουμε.

    • Christos Dimou

      Το μέσο πενταστερο 10ετιας με δυσκολία θα είχε πάνω απο 2 αστέρια σήμερα λόγω του small overlap test.