Η δεκαετία του ’80 θεωρείται ιδιαίτερη, αρκετοί την ονομάζουν καλτ και στην αυτοκίνηση. Ήταν η δεκαετία της υπερβολής, συχνά και άμετρης. Μετά τα ρομαντικά 60s και τα επαναστατικά 70s, στα 80s, οι Ιάπωνες ήταν για τα καλά στο χώρο του αυτοκινήτου, ως παγκόσμια δύναμη, και για να το αποδείξουν συμμετείχαν μεθοδικά στους σημαντικότερους αγώνες. Παρουσίασαν παράλληλα μερικά εκπληκτικά οχήματα δρόμου, που έθεσαν τις βάσεις για τα χρόνια της ωριμότητας που ακολούθησαν, και προσέφερε τα θρυλικότερα αυτοκίνητα από την Άπω Ανατολή.

Δυστυχώς δεν πέρασαν όλα στην παραγωγή και ανάμεσα σε αυτά τα “δυστυχώς” είναι και το συγκεκριμένο, το Mazda MX-03 Concept. Παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης και έπειτα του Τόκυο, το 1985. Το highlight για τους απανταχού petrolheads ήταν ο 2-λιτρος, τριρότορος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, αλλά δεδομένου του ότι το RX-7 turbo κυκλοφορούσε ήδη, μάλλον αυτό ήταν το πιο mainstream χαρακτηριστικό του. Τα τεχνολογικά καλούδια περιλάμβαναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μόνιμη τετρακίνηση, ενεργητική τετραδιεύθυνση, ανάρτηση ρυθμιζόμενη καθ’ύψος και όλα αυτά ελεγχόμενα από ένα κόκπιτ με σαφείς αναφορές στην αεροπορία. Το μάλλον μη πρακτικό τιμόνι είναι αυτό που θα προσέξουν οι περισσότεροι αλλά είμαι βέβαιος πως αν κάποιος μας είχε την τύχη να κάτσει στην θέση του οδηγού, το ηλεκτρονικό καντράν και το head up display θα έκλεβαν πραγματικά τις εντυπώσεις, όπως επίσης και τα χαμηλά πολυρυθμιζόμενα καθίσματα με την τεράστια βάση!

Το 2+2 αμάξωμα ήταν φαρδύ, χαμηλό και με εξαιρετική αεροδυναμική, αφού ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd ήταν μόνο 0.25! Στην προσπάθεια βελτίωσης της αεροδυναμικής εντάσσονται και οι ζάντες με την συντηρητική εμφάνιση που μοιάζουν με τάσια, αλλά και η έλλειψη καθρέφτη συνοδηγού. Παρά τον σαφή σπορ προσανατολισμό φαίνεται πως μπορούσε να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες, με τις πόρτες να έχουν τεράστιο άνοιγμα που διευκολύνουν την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα και την οροφή να ανασηκώνεται (μάλλον) για να βελτιώσει κι αυτή την προσβασιμότητα.

Η ισχύς έφτανε τους 315 ίππους και η Mazda ανακοίνωσε πως το MX-03 ήταν ικανό να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα και να πιάσει τελική ταχύτητα 290 χλμ/ώρα, επιδόσεις που το κάναν να κοντραρίζεται αν όχι να ξεπερνά τα ταχύτερα αυτοκίνητα της εποχής που ήταν η Ferrari Testarossa, η Porsche 911 Turbo και η Lamborghini Countach και να μένει πίσω μόνο από την πολύ ειδική Ferrari 288GTO.

Τέλος να σημειώσω πως το Mazda MX-3 που παρουσιάστηκε το 1991, αν και εκπληκτικό αυτοκίνητο, δεν έχει καμία σχέση με αυτό το concept.

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Προχωρημένο για εκείνη την εποχή, να το πω καινοτόμο, με επιδόσεις που ζήλευαν supercars των 80s. Δεν το γνώριζα, καλό φαίνεται… κρίμα που δε βγήκε. Το ΜΧ-3 παραγωγής που ήταν τελείως διαφορετικό ήταν πολύ ωραίο…

    https://uploads.disquscdn.com/images/218e5b0e6f766ad0a4f30ac868444243f2424eda81f7ffae3a156d00a1babad1.jpg

  • SAMURAI-66

    Τεχνολογια που εβαζε τα γυαλια σε πολλους και επιδοσεις απιστευτες,μιλουσαν με το μελλον χρονια πριν το ανακαλυψουν οι ανταγωνιστες τους.
    Και υπαρχουν πολλα μοντελα ακομα που εφταναν τα επιπεδα τεχνολογικης αριστειας του απο την χωρα της ανατολης και ειναι απλα αγνωστα στην δυση.
    Οπως εχω πει αν εκαναν το βημα να προχωρησουν στην παραγωγη διαφορα concept που κατα καιρους εχουν παρουσιασει οι γιαπωνεζοι θα ειχαν αλλαξει οριστικα το σκηνικο της αυτοκινησης οπως την γνωριζουμε σημερα!

  • Renesis1

    Αυτό που μου άρεσε πάντα στη Mazda, είναι οτι πάντα τολμούσε σχεδιαστικά. Ωραίο concept, με τρελό high tech εσωτερικό..

  • thodoris91

    Nsx μου θυμίζει!