Ελάχιστες ημέρες έχουν μείνει πλέον μέχρι να ξεκινήσει ουσιαστικά η σεζόν του 2017, με τις παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων και την έναρξη των χειμερινών δοκιμών, στις 27 Φεβρουαρίου. Την αρχή έκανε η Williams, όταν χθες είδαμε τις πρώτες φωτογραφίες από την FW40, χωρίς για την ώρα να εντυπωσιαζόμαστε από τις διαφορές σε σχέση με το 2017.


Αυτό δε σημαίνει ότι τα μονοθέσια δε θα είναι αρκετά διαφορετικά, με τα ελαστικά να είναι πλατύτερα, στα 305 χιλιοστά μπροστά (από 245 χιλιοστά πέρυσι) και 405 χιλιοστά πίσω (από τα 325 χιλιοστά πέρυσι), την ώρα που η διάμετρος μεγαλώνει κατά 10 χιλιοστά, ωστόσο η διάμετρος της ζάντας παραμένει στις 13 ίντσες.

Επιπλέον, η εμπρός πτέρυγα θα έχει πλάτος 1.800 χιλιοστά (από 1.650 χιλιοστά πέρυσι), με το σχήμα της να είναι πιο επιθετικό. Όσον αφορά την πίσω πτέρυγα, το μέγιστο ύψος μειώνεται στα 800 χιλιοστά από στα 950 χιλιοστά πέρυσι, με το πλάτος να αυξάνεται στα 950 χιλιοστά, από στα 750 χιλιοστά που βλέπαμε το 2016.

Αλλαγμένος θα είναι και ο διαχύτης, καθώς το ύψος του θα ανέρχεται στα 175 χιλιοστά, από τα 125 χιλιοστά πέρυσι, όταν το πλάτος του θα διαμορφώνεται στα 1.050 χιλιοστά, νούμερο αυξημένος κατά 50 χιλιοστά. Τα barge boards είναι μεγαλύτερα, ενώ το μέγιστο πλάτος του πατώματος αυξάνεται κατά 200 χιλιοστά, στα 1.600 χιλιοστά. Επιπλέον, το λεγόμενο T-Tray θα είναι κοντύτερο κατά 100 χιλιοστά, στα 430 χιλιοστά από τον εμπρός άξονα.

Αυτά μπορείς να τα δεις στο video του τεχνικού αναλυτή, Giorgio Piola, γνωστός για τα σχέδιά του και τα 3D animations.

Δες κι ένα video της Mercedes για τα ελαστικά:

  • μια ασχετη ερωτηση…..
    αν σε ενα μονοθεσιο του 16 απλα τοποθετουσαμε ελαστικα του 17…θα ηταν πιο αργο η πιο γρηγορο ???

    • sergio360

      Αναλογα την πιστα….

    • Μονακό να υποθέσω πιο γρήγορα … Μονζα πιο αργά ….

    • Mika

      Χωρις να πειραξεις τιποτα αλλο αεροδυναμικα????

    • ναι!!!!!

    • Mika

      Λογικα, με το ιδιο αεροδυναμικο πακετο,εχουν μεγαλυτερη αντισταση κυλισης λογω ελαστικων, οποτε πρεπει να ειναι αργοτερα, αλλα απο την αλλη εχουν μεγαλυτερη προσφυση στις στροφες…Οποτε, εξαρταται απο τη φυση και τα χαρακτηριστικα καθε πιστας…

    • αρα οι αεροδυναμικες αλλαγες γινοντ για να μην γινουν πιο αργα σε συγκεκριμενες πιστες ???

    • Mika

      Γινονται και για να ανακατεψουν τη τραπουλα,αλλα και επειδη δεν μπορεις να πειραξεις μονο ενα τοσο σημαντικο στοιχειο οπως τα λαστιχα,και να αφησεις ολα τα αλλα ιδια!!Δεν δουλευει ετσι!

    • αυτο λεω….οι αλλαγες γινοτε γιατι οπως το ειπες….δεν θα δουλευει ετσι γιατι υπο συνθηκες θα ειναι πιο αργα !!!

    • Bad Belmondo

      Το concept που έχω εγώ είναι ότι οι αεροδυναμιστές πείραξαν και την αεροδυναμική επειδή γνωρίζουν ότι τα ελαστικά θα έχουν περισσότερη αντίσταση κύλισης και έτσι το αντισταθμίζουν με περισσότερο downforce, το οποίο φέρνει και μεγαλύτερες ταχύτητες στις στροφές – πέραν φυσικά του αυξημένου grip των νέων ελαστικών, που φέρνει το ίδιο αποτέλεσμα! Μάλιστα, το μεσημέρι διάβασα στο ”F1 Racing” section του Drive κάτι πολύ ενδιαφέρον: από τα αποτελέσματα των προσομοιωτών, οι υπεύθυνοι εξέλιξης των ομάδων (τα έγγραφα δεν αναφέρουν ονόματα! Είχαν σβηστεί, λέει!) συμπέραναν ότι πολλές στροφές μπορούν να περαστούν με τέρμα γκάζι – κάτι που δεν ήταν δυνατό πριν! – και έτσι να σπάσουν ρεκόρ γύρου στις πίστες! Το μόνο που με ανησυχεί είναι ο καινούριος περιοριστικός κανονισμός για τους κινητήρες: κατά την εξέλιξη μέσα στη χρονιά, τα εξελιγμένα – ή αλλιώς ισχυρότερα – εξαρτήματα πρέπει να εισαχθούν μόνο με νέο κινητήρα κάθε φορά που ανασχεδιάζονται-εξελίσσονται (και όπως ξέρουμε, οι κινητήρες είναι περιορισμένοι για όλη τη χρονιά!)!