Alfa Romeo Stelvio: Μάθε τα πάντα γι’αυτή

Σχετικά άρθρα

Η Alfa Romeo έδωσε τις αναλυτικές λεπτομέρειες του πρώτου SUV της. Η Stelvio σύμφωνα με την ιταλική εταιρία ξεχωρίζει χάρη στη οδηγική εμπειρία, τις εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ. Για πρώτη φορά, στην ιστορία της μάρκας που μετρά έναν αιώνα και πλέον ύπαρξης, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πραγματικού “Alfa spirit” συναντώνται σε ένα Sports Utility Vehicle. Η ιταλική εταιρία δηλώνει πως στόχος της είναι η αλλαγή δεδομένων στην κατηγορία των μεσαίων SUV premium μοντέλων.

Οδική συμπεριφορά

Τα μοντέλα Alfa Romeo ξεχώριζαν πάντα χάρη στον συνδυασμό της ελαφριάς κατασκευής με την ευελιξία, την αποτελεσματικότητα και την άψογη συμπεριφορά στον δρόμο σε κάθε οδόστρωμα και σε οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Η νέα Stelvio δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα. Παρέχοντας τέλεια οδική συμπεριφορά, είναι αντάξια ενός πραγματικού σπορ αυτοκινήτου. Αυτό αποδεικνύεται με την ισορροπημένη κατανομή βάρους, το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και την ανάρτηση που ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Παράλληλα, ξεχωρίζει η χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών υψηλής τεχνολογίας, όπως ανθροκονήματα στον κεντρικό άξονα μετάδοσης κίνησης και η νέα γενιά των κινητήρων αλουμινίου.

Επιπλέον, χάρη στο προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, οι οδηγοί της Stelvio μπορούν να βασιστούν στο τέλειο κράτημα του μοντέλου ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Το νέο SUV εφοδιάζεται προαιρετικά με το μηχανικό αυτασφάλιστο πίσω διαφορικό (mechanical self-locking rear differential). Οι πελάτες της Stelvio σίγουρα θα νιώσουν μια ακαταμάχητη επιθυμία για ταξίδια ανεξαρτήτως προορισμού, καθώς πίσω από το τιμόνι της, τους περιμένει μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

Τέλεια κατανομή βάρους

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους κατά τον σχεδιασμό της Stelvio ήταν η επίτευξη της μέγιστης οδηγικής απόλαυσης. Ένας από τους παράγοντες που έφερε το επιθυμητό αποτέλεσμα ήταν σίγουρα η τέλεια κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, χαρακτηριστικό της κατασκευαστικής παράδοσης της Alfa Romeo. Κάτι τέτοιο απαιτούσε ειδική διαχείριση των μαζών και των υλικών του αμαξώματος, που επιτεύχθηκε με τις προσαρμογές στη σχεδίαση του αυτοκινήτου και την τοποθέτηση βαρύτερων επιμέρους τμημάτων και υλικών όσο το δυνατό προς το κέντρο του αμαξώματος.

Ελαφριά υλικά και κινητήρες αλουμινίου

Η ιδανική αναλογία βάρους/ισχύος έρχεται ως αποτέλεσμα της χρήσης εξαιρετικά ελαφρών υλικών υψηλής τεχνολογίας όπως ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός/πίσω φτερά, πόρτες και πόρτα χώρου αποσκευών). Τα υλικά αυτά μειώνουν το συνολικό βάρος του SUV και παρέχουν εξαιρετική στρεπτική ακαμψία, καθώς επίσης εξασφαλίζουν διαχρονική ποιότητα, ήρεμες διαδρομές και άψογη οδική συμπεριφορά ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες.

Ανάρτηση

Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ταχύτητα και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που λανσάρει αποκλειστικά η Alfa Romeo, εξασφαλίζει κορυφαία επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, χάρη στο τέλειο πάτημα του πέλματος του ελαστικού, το οποίο είναι πάντα σε πλήρη επαφή με τον δρόμο. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της Alfa Romeo, και εξασφαλίζει ασυνήθιστα ακριβή έλεγχο των χαρακτηριστικών γωνιών της ανάρτησης, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση κορυφαία, για την κατηγορία της, οδική συμπεριφορά.

Το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία του: Η Stelvio παρέχει ασυναγώνιστη οδηγική εμπειρία σε όλες τις ταχύτητες και συνθήκες, χάρη στο πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία του (12.0).

Σύστημα τετρακίνησης

Το σύστημα Q4 διαθέτει όλα τα πλεονεκτήματα της τετρακίνησης με την ανόθευτη οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς. Είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο, προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.

Συγκεκριμένα, η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει ένα ενεργό σώμα μεταφοράς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της μεγάλης ροπής μέσα από ένα συμπαγές και ελαφρύ set-up. Το σύστημα ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa™ DNA Pro, κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες. Υπό κανονικές συνθήκες πρόσφυσης, η Stelvio με το σύστημα Q4 κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο, σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών, προκύπτουν οι κορυφαίες για την κατηγορία πρόσφυση, κατευθυντικότητα και ευστάθεια, ακόμα και σε κλειστές στροφές.

Μηχανικό πίσω διαφορικό

Το προαιρετικό μηχανικό αυτασφάλιστο πίσω διαφορικό (Mechanical self-locking rear differential) μεταφέρει περισσότερη ροπή στον τροχό με την μεγαλύτερη πρόσφυση, για να μεγιστοποιήσει το κράτημα σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Σχεδιασμός

O έντονος δυναμισμός που διακρίνει τη Stelvio συνδέεται με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,), αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα. Κάτι τέτοιο είναι αντιληπτό και στο εμπρόσθιο μέρος, κυρίως όμως, στην κουπέ διαμόρφωση της καμπίνας των επιβατών, με το ιδιαίτερα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και την κομψή αεροτομή στην οροφή για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.

Το μοναδικό στυλ Alfa Romeo απαντάται και στις επιφάνειες του αμαξώματος με τη μορφή πλούσιων, αρμονικών αντανακλάσεων σε όλα τα τμήματά του. Αναμφίβολα, το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα προσομοιάζει με γλυπτό. Στα πλαϊνά τμήματα, για παράδειγμα, καταγράφονται έντονες αντιθέσεις μεταξύ των επιφανειών που εκτίθενται στο φως και εκείνων που παραμένουν στη σκιά. Την ίδια ώρα, η μυώδης διαμόρφωσή τους, επιτείνεται από την – αντίστοιχου ύφους – σχεδίαση των εμπρόσθιων και οπίσθιων φτερών.

Η απλότητα είναι η τρίτη πτυχή του στυλ Alfa Romeο. Μια ιδέα πρέπει να εκφραστεί με απλές φυσικές γραμμές αναδεικνύοντας συγχρόνως και με εμφατικό τρόπο, το καλλίγραμμο στυλ, την κομψότητα και την καλαισθησία των Ιταλικών προϊόντων. Αυτή ακριβώς η σχεδιαστική προσέγγιση, η οποία όντως εκφράζεται μέσα από καθαρές γραμμές, χαρακτηρίζει την ιστορία της Alfa Romeo από τη γέννησή της έως σήμερα. Για αυτόν τον λόγο, η Stelvio “προικοδοτήθηκε” με μια έντονη σχεδιαστική προσωπικότητα, φέροντας ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, λόγου χάρη, τη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος, που αποτελεί ίσως το πιο αναγνωρίσιμο σήμα κατατεθέν της εξωτερικής του εμφάνισης.

Σε ανάλογο εντυπωσιακό και επιθετικό ύφος, η σχεδίαση και του οπίσθιου τμήματος του αμαξώματος: οι τέσσερις απολήξεις των εξατμίσεων και η σφηνοειδής διαμόρφωση της ουράς στα πρότυπα της παραδοσιακής τεχνοτροπίας “Kamm Tail” του προσδίδουν έναν ασύγκριτο χαρακτήρα. Παράλληλα, αποτίουν φόρο τιμής στην ιστορία της Alfa Romeo, μιας και το συγκεκριμένο διαχρονικό design, χαρακτήρισε κάποιους από τους πλέον σημαντικούς – από πλευράς σπορ επιδόσεων – προγόνους του.

Ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 13 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος (παστέλ, μεταλλικό, τριπλής επίστρωσης) που τονίζουν την κομψή σιλουέτα του Alfa Romeo SUV.

Εσωτερικό

Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση της εξωτερικής εμφάνισης διακατέχει και το απλό και κομψό εσωτερικό το οποίο ξεχωρίζει σε επίπεδο ποιότητας, ασφάλειας, εξοπλισμού και άνεσης, ενώ παράλληλα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, που αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της “Alfa spirit”. Κάτι τέτοιο απεικονίζεται στη συγκέντρωση όλων των εντολών πάνω στο μικρό και άμεσο τιμόνι. Επιπλέον, διατίθεται μια σειρά έγχρωμων οθονών TFT για τον πίνακα οργάνων (3.5 ιντσών ή 7 ιντσών) που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του περιστρεφόμενα χειριστήρια για εύκολη και άμεση χρήση του επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος Alfa Connect. Ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές ταμπλό και το άμεσο, μικρό δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε όλους τους τρόπους οδήγησης.

Όλα τα παραπάνω είναι αμφότερα σχεδιασμένα και υλοποιημένα με δεξιοτεχνία και υλικά υψηλής ποιότητας: η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων και ο περίτεχνος συνδυασμός ανθρακονημάτων, ξύλου και υφασμάτινων επενδύσεων, αποπνέουν αίσθηση κορυφαίας απτής ποιότητας κατασκευής, οπτικά δε, αποτελούν δείγμα απαράμιλλης αισθητικής.

Ειδικότερα, για την έκδοση Stelvio έχει χρησιμοποιηθεί το μαύρο χρώμα για τα υφασμάτινα καθίσματα, το ταμπλό, τις ταπετσαρίες των θυρών και τα πατάκια για την ενίσχυση του σπορ προφίλ του. Στην έκδοση Super προσφέρονται καθίσματα από υψηλής ποιότητας συνθετικό δέρμα ή ύφασμα ή ,σε τρία χρώματα (μαύρο, μαύρο/καφέ και μαύρο/κόκκινο), καθώς και ένας τέλειος συνδυασμός επιλογών για ταμπλό και ταπετσαρία θυρών σε μαύρο, μαύρο/καφέ και μαύρο/κόκκινο χρώμα.

Η έκδοση αυτή διατίθεται και με πολυτελή, σαγρέ δερμάτινα καθίσματα (σε μαύρο, καφέ, κόκκινο ή μπεζ χρώμα) και δερμάτινα αγωνιστικού-τύπου καθίσματα (σε μαύρο, καφέ ή κόκκινο χρώμα), με ξύλινα ή ένθετα αλουμινίου, μαρσπιέ με μεταλλικά ένθετα και δύο διαφορετικά τιμόνια: ένα πολυτελές, υψηλής ποιότητας δερμάτινο τιμόνι και ένα σπορ τιμόνι με ειδική λαβή και δερμάτινη επένδυση.

Υψηλή άνεση για οδηγό και επιβάτες

Η Alfa Romeo Stelvio δίνει στον οδηγό την αίσθηση ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης και στον νέο επιλογέα Alfa DNA. Το νέο μοντέλο φέρνει τα μυστικά της Ιταλικής φιλοξενίας στον κόσμο των μεσαίων premium SUV. Το εσωτερικό και ο εξοπλισμός του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να δημιουργήσουν την ατμόσφαιρα μιας πολυτελούς, καλαίσθητης και κομψής καμπίνας.

Υπερυψωμένη θέση οδήγησης

Η Alfa Romeo Stelvio έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις επιθυμίες και τις ανάγκες των οδηγών σήμερα. Η θέση οδήγησης αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας: το υψηλό κάθισμα δίνει την αίσθηση του πλήρους ελέγχου του δρόμου, χωρίς να μειώνει κατ’ ελάχιστο την οδηγική απόλαυση που περιμένει κανείς από ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο της Alfa Romeo. Η αίσθηση αυτή ενισχύεται από τα μεγάλα παράθυρα, ενώ τα καθίσματα που “αγκαλιάζουν” τους επιβάτες δίνουν μια ακόμα πιο σπορ οδηγική αίσθηση. Τα υλικά και οι χρωματικοί συνδυασμοί που έχουν επιλεγεί με ιδιαίτερη προσοχή για το εσωτερικό του μοντέλου είναι υψηλής ποιότητας: όπως αλουμίνιο, ξύλο, δέρμα και υφασμάτινες επενδύσεις.

Infotainment Alfa Connect 3D Nav 8.8 ιντσών

Η Alfa Romeo Stelvio εφοδιάζεται με το πρωτοποριακό σύστημα Alfa Connect που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Το σύστημα περιλαμβάνει μια σειρά από προηγμένες εφαρμογές, και κυρίως την τελευταίας γενιάς HMI διεπαφή, ελεγχόμενο από ένα περιστρεφόμενο Pad και μια οθόνη (6.5″ ή 8.8”, υψηλής ευκρίνειας) ενσωματωμένη στο ταμπλό. Επιπλέον, η συσκευή επιτρέπει την πλήρη σύνδεση με όλες τις κινητές συσκευές. Το νέο σύστημα info-τηλεματικής, εκτός από τον έλεγχο των ψηφιακών συσκευών DAB και Hi-Fi, αναπαράγει αρχεία ήχου από συσκευές USB και τα smartphones και επιτρέπει κλήσεις ανοιχτής συνομιλίας χάρη στην τεχνολογία Bluetooth.

Στον βασικό εξοπλισμό ολόκληρης της σειράς περιλαμβάνεται η οθόνη 6.5 ιντσών (με λειτουργία 2D navigation κατόπιν παραγγελίας) και προαιρετικά το σύστημα Connect 3D Nav 8.8 ιντσών για υψηλής ευκρίνειας πλοήγηση μέσα από 3D χάρτες.

Alfa DNA

Η Alfa Romeo Stelvio εξοπλίζεται με τον νέο επιλογέα Alfa DNA, που διαμορφώνει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με τη ρύθμιση που επιλέγει ο οδηγός: Dynamic, Natural και Advanced Efficiency (η νέα ρύθμιση για εξοικονόμηση ενέργειας).

Συγκεκριμένα, το Dynamic δίνει ώθηση στις επιδόσεις και στη σπορ οδήγηση, παρέχοντας πιο άμεσο φρενάρισμα και απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, ενώ τα ηλεκτρονικά συστήματα δεν επεμβαίνουν στην όλη διαδικασία οδήγησης.

Το Natural είναι μία ιδανική ρύθμιση για τις διαδρομές στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, όπου ο κύριος σκοπός της οδήγησης είναι η άνεση και η οικονομία. Τέλος, το νέο Advanced Efficiency μεγιστοποιεί την εξοικονόμηση ενέργειας και μειώνει τους ρύπους.

Χώρος αποσκευών

Εκτός από μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία, η Alfa Romeo Stelvio εγγυάται τα καλύτερα και σε επίπεδο άνεσης και ευελιξίας, χαρακτηριστικά ιδιαίτερα σημαντικά για την κατηγορία. Για παράδειγμα, ο χώρος αποσκευών των 525 λίτρων είναι στο ίδιο επίπεδο χωρητικότητας με τους βασικότερους ανταγωνιστές της κατηγορίας και διαθέτει πρακτική, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα που έχει ρυθμιστεί με οκτώ διαφορετικά επίπεδα ανοίγματος και ο οδηγός μπορεί να τη χειριστεί απευθείας μέσα από τον επιλογέα Alfa Rotary. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, έτσι ώστε οι επιβάτες να μπορούν να απολαύσουν το ταξίδι στο εσωτερικό μιας Stelvio.

Σύστημα ήχου

Σε ολόκληρη τη σειρά διατίθεται στάνταρ το εξελιγμένο σύστημα ήχου με οκτώ ηχεία (4 woofers και 4 tweeters). Προαιρετικά διατίθενται δύο ακόμα συστήματα: το πρώτο διαθέτει δέκα ηχεία (4 woofers, 4 tweeters, ένα μεσαίου φάσματος και ένα subwoofer στον χώρο αποσκευών), ενώ το δεύτερο, που κατασκευάζεται από τον Harman Kardon, διαθέτει 14 εκπληκτικά ηχεία (4 woofers, 4 tweeters, 5 μεσαίου φάσματος και ένα subwoofer).

Συστήματα ασφαλείας

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας δεν πρέπει να είναι παρεμβατικά. Πρέπει απλώς να διευκολύνουν την οδηγική εμπειρία, η οποία επιβάλλεται να είναι συναρπαστική από μόνη της. Κι όλα αυτά χάρη, στα προσεκτικά σχεδιασμένο πλαίσιο και σύστημα ανάρτησης. Η νέα Alfa Romeo Stelvio επιβεβαιώνει απόλυτα αυτή τη φιλοσοφία μέσα από τη στιβαρή και εξαιρετικά μελετημένη δομή του αμαξώματος, καθώς και την παρουσία στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας πληθώρας εξελιγμένων συστημάτων που διατίθενται στάνταρ ή προαιρετικά ανάλογα με την έκδοση.

Integrated Brake System (IBS) για άμεσο φρενάρισμα: Το νέο Alfa Romeo SUV είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει το νέο ηλεκτρομηχανικό σύστημα, το οποίο επιτρέπει τη συνεργασία μεταξύ του συστήματος ευστάθειας και του παραδοσιακού σέρβο. Το σύστημα αυτό συμβάλλει στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, χαρίζει εξαιρετική αίσθηση οδήγησης, εξαλείφει τους κραδασμούς του πεντάλ, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα.

Forward Collision Warning (FCW) και Autonomous Emergency Brake με λειτουργία αναγνώρισης πεζών: Το FCW είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί αισθητήρα και κάμερα ενσωματωμένα στο μπροστινό παρμπρίζ που προειδοποιεί τον οδηγό για δυνητικές συγκρούσεις και ενεργοποιεί το σύστημα των φρένων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν παρέμβει, το Αυτόνομο Σύστημα Έκτακτου Φρεναρίσματος (AEB) παρεμβαίνει αυτόματα για να αποφύγει την σύγκρουση ή να περιορίσει τις συνέπειες της σύγκρουσης. Επιπλέον, χάρη στη λειτουργία αναγνώρισης πεζών, το σύστημα AEB μπορεί να σταματήσει το αυτοκίνητο αυτόματα σε ταχύτητες έως 65 χλμ/ώρα.

Lane Departure Warning (LDW): Η Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας (LDW) προειδοποιεί τον οδηγό όταν το αυτοκίνητο παρεκκλίνει από την λωρίδα κυκλοφορίας του, μέσα από ένα βίντεο αισθητήρα που τοποθετείται στο παρμπρίζ.

Blind Spot Monitoring (BSM): Το σύστημα Παρακολούθησης Τυφλού Σημείου (BSM) προειδοποιεί τον οδηγό για την ύπαρξη ενός αυτοκινήτου/αντικειμένου στα τυφλά σημεία. Το σύστημα χρησιμοποιεί δύο ραντάρ τοποθετημένα στις πλευρές του πίσω προφυλακτήρα και ένα ειδικό σήμα που φαίνεται στον εξωτερικό καθρέφτη.

Rear Cross-Path Detection: Το σύστημα ελέγχει τον χώρο πίσω από το αυτοκίνητο όταν αυτό βρίσκεται σε διαδικασία οπισθοπορείας, και προειδοποιεί όταν πλησιάζουν άλλα αυτοκίνητα σε κάθετη γραμμή με το αυτοκίνητο που οδηγούμε και σε ταχύτητες κάτω από 35 χλμ/ώρα.

Active Cruise Control: To Active Cruise Control (ACC) συνεχώς παρακολουθεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και μειώνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, όταν η απόσταση δεν είναι ασφαλής. Όταν ο δρόμος είναι ανοιχτός, το active cruise control γυρνάει αυτόματα την ταχύτητά του σε προκαθορισμένη ταχύτητα.

Κινητήρες

Μπορεί το design και η τεχνολογία να είναι υψίστης σημασίας για τη νέα Stelvio SUV, άλλα όπως επιτάσσει η παράδοση της μάρκας, η καρδιά μιας πραγματικής Alfa Romeo χτυπά κάτω από το καπό της. Το νέο SUV εφοδιάζεται με δύο κινητήρες, έναν δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 280 ίππων και έναν πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων 210 ίππων που συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive. Οι κινητήρες αυτοί ανήκουν στη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων αλουμινίου, αντιπροσωπεύοντας ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει ο Όμιλος σε αυτόν τον τομέα.

Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με νέους κινητήρες που περιλαμβάνουν τον υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο βενζινοκινητήρα 200 ίππων και έναν πετρελαιοκινητήρα 2,2 λίτρων 180 ίππων, οι οποίοι θα εφοδιαστούν παράλληλα με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων ενώ ο βενζινοκινητήρας θα διαθέτει και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive. Η έκδοση πετρελαίου 2,2 λίτρων 180 ίππων θα διατίθεται με μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς.

Ο νέος δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης (280 ίππων στο λανσάρισμα, 200 ίππων στο εγγύς μέλλον) προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και σύστημα Q4 all-wheel drive. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο κινητήρα “2 σε 1” άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, πέραν του συστήματος άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης 200 bar (το οποίο εξασφαλίζει ακαριαία απόκριση σε όλο το φάσμα στροφών και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου), το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα ενεργοποίησης βαλβίδων Multi Air και το διπλό σύστημα υπερτροφοδοσίας. Η μέγιστη ροπή των 400Nm αποδίδεται στις 2.250 στροφές, ενώ η επιτάχυνση του επιτυγχάνει για το 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα είναι η καλύτερη στην κατηγορία. Η τελική ταχύτητα είναι 230 χλμ/ώρα.

Ο δεύτερος κινητήρας είναι πετρελαίου χωρητικότητας 2,2 λίτρων – διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις: 210 ίππων κατά το λανσάρισμα και 180 ίππων στο εγγύς μέλλον – αποτελεί τον πρώτο κινητήρα πετρελαίου στην ιστορία της Alfa Romeo, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένος από αλουμίνιο. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται, 4 κύλινδροι σε σειρά, το σύστημα άμεσου ψεκασμού τελευταίας γενιάς MultiJet II με Injection Rate Shaping (IRS) και πιέσεις λειτουργίας έως και 2,000 bar. Χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ο χρόνος απόκρισης ελαχιστοποιείται, παρέχοντας οφέλη και σε επίπεδο απόδοσης. Τα υψηλά επίπεδα οδηγικής ικανοποίησης και άνεσης οφείλονται και στη χρήση ενός άξονα αντίβαρων. Αξίζει να αναφερθεί ως μία ακόμα “πρωτιά” της αγοράς ότι ο κινητήρας 210 HP 2.2 Diesel είναι εφοδιασμένος με ένα αισθητήρα στροφών του υπερσυμπιεστή. Οι επιδόσεις του συγκεκριμένου κινητήρα είναι συναρπαστικές: τελική ταχύτητα 215 χλμ/ώρα και 6,6 δευτερόλεπτα για το 0 – 100 χλμ/ώρα.

Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων

Αμφότεροι οι κινητήρες της Stelvio SUV συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων ειδικά σχεδιασμένο για γρήγορες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων. Το κιβώτιο διαθέτει έναν συμπλέκτη ασφάλισης που δημιουργεί ένα δυνατό συναίσθημα κατά την επιτάχυνση, μόλις συμπλεχθεί μία ταχύτητα. Ανάλογα με την επιλεγμένη ρύθμιση στον επιλογέα Alfa DNA, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μεγιστοποιεί την αίσθηση της συνεχούς μεταβολής της ροπής και άνεσης στην οδήγηση εντός και εκτός πόλης. Επιπλέον, με τη χρήση του, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 είναι μειωμένες. Για το συγκεκριμένο κιβώτιο είναι διαθέσιμα και αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού.

Εκδόσεις

Η γκάμα της Stelvio θα περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις (Stelvio, Super και Business – μέσω του Business Pack). Από τη στιγμή του λανσαρίσματος του μοντέλου, ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 13 χρώματα αμαξώματος και 13 ζάντες αλουμινίου (από 17 ιντσών έως 20 ιντσών). Η έκδοση Stelvio διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό όπως για παράδειγμα ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα Alfa Connect 6.5 ιντσών, επιλογέα Alfa Rotary, σύστημα ήχου 8-ηχείων, μαύρα υφασμάτινα καθίσματα (ρύθμιση θέσης εμπρός-πίσω, γωνία ανάκλησης, και ρύθμιση ύψους), καθώς και τα συστήματα Integrated Brake System (IBS), Lane Departure Warning (LDW), και Forward Collision Warning (FCW) με Autonomous Emergency Brake (AEB) και αναγνώριση πεζών. Η έκδοση αυτή ολοκληρώνεται με αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα αποσκευών και αισθητήρες ομίχλης και βροχής.

Η έκδοση Super είναι ακόμα πιο πλούσια περιλαμβάνοντας ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, προβολείς bi-xenon, δερμάτινα (υψηλής ποιότητας συνθετικό δέρμα) και υφασμάτινα καθίσματα σε τρία χρώματα (μαύρο, μαύρο/καφέ και μαύρο/κόκκινο), και τρεις αποχρώσεις (μαύρο, μαύρο/καφέ και μαύρο/κόκκινο) για το ταμπλό και τις ταπετσαρίες των θυρών, και μαρσπιέ με μεταλλικά ένθετα. Η Stelvio Super είναι διαθέσιμη κατόπιν παραγγελίας με το προαιρετικό Luxury Pack, που περιλαμβάνει συγκεκριμένα σαγρέ δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα (σε μαύρο, καφέ, κόκκινο ή μπεζ χρώμα) και ξύλινα ένθετα. Άλλο ένα προαιρετικό πακέτο για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι και το Sport Pack, που περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του, θερμαινόμενο σπορ τιμόνι με ειδική λαβή και δερμάτινη επένδυση, δερμάτινα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα αγωνιστικού τύπου σε μαύρο, κόκκινο ή καφέ χρώμα, ένθετα αλουμινίου και ατσάλινα πεντάλ.

Τέλος, θα είναι διαθέσιμα τα Business Pack και Business Pack +. Το πρώτο περιλαμβάνει στον εξοπλισμό του 2D σύστημα πλοήγησης 6,5 ιντσών και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ενώ το δεύτερο, προσθέτει επιπλέον, εσωτερικό ηλεκτροχρωμικό καθρέπτη, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και πίσω κάμερα οπισθοπορείας. Με τα συγκεκριμένα πακέτα η Alfa Romeo δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους ελεύθερους επαγγελματίες και στις επιχειρήσεις με μικρό ή μεγάλο εταιρικό στόλο προσφέροντάς τους λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους.

Εργοστάσιο Cassino

Η Stelvio κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της FCA στο Cassino (Frosinone, στην Ιταλία). Από το 1972 έχουν παραχθεί πάνω από 7,3 εκ. αυτοκίνητα, ενώ πάνω από 4300 άνθρωποι απασχολούνται στις εγκαταστάσεις του, οι οποίες ανακαινίστηκαν για τις ανάγκες παραγωγής της νέας Giulia. Στo εργοστάσιο του Cassino – ένα λαμπρό παράδειγμα της τεχνογνωσίας της FCA – οι άνθρωποι, οι τεχνολογίες και το περιβάλλον συνδυάζονται αρμονικά για την κατασκευή δύο αυτοκινήτων τεράστιου κύρους: Alfa Romeo Giulia και Alfa Romeo Stelvio. Στο ίδιο εργοστάσιο εξακολουθεί να κατασκευάζεται και η Alfa Romeo Giulietta.

Η FCA δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο ανθρώπινο δυναμικό. Για τον λόγο αυτό στο συγκεκριμένο εργοστάσιο ο κάθε εργαζόμενος, με τη βοήθεια οπτικών προσομοιώσεων, έχει πολύ ενεργό ρόλο στη διαδικασία παραγωγής. Παράλληλα, τηρούνται όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας στον χώρο εργασίας.

Σημαντικές επενδύσεις έχουν γίνει στον τομέα της τεχνολογίας με κύριο στόχο την επίτευξη υψηλότερης ποιότητας. Στον Τομέα της συναρμολόγησης οι εργαζόμενοι έχουν τις καλύτερες δυνατές συνθήκες εργασίας, ενώ ο Τομέα του Αμαξώματος, με πάνω από 6.100 εξαρτήματα, είναι αυτοματοποιημένος σε μεγάλο βαθμό. Η κορωνίδα του εργοστασίου είναι ο Τομέας Βαφής. Αποτελεί τον πρώτο στον κόσμο που χρησιμοποιεί τεχνολογία με εξαιρετικά χαμηλό αντίκτυπο στο περιβάλλον και περιλαμβάνει πάνω από 100 ρομπότ. Συνολικά είναι διαθέσιμα πάνω από 25 εξωτερικά χρώματα.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του εργοστασίου, το οποίο αποτέλεσε και έναν από τους πυλώνες της ανακαίνισης του, είναι οι προτεραιότητες που έχει θέσει αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Η εξοικονόμηση νερού αποτελεί έναν σημαντικό στόχο της εταιρείας κατά τη διάρκεια της παραγωγής. Επιπλέον, τα απόβλητα πλέον αποτελούν νέους πόρους, και έτσι το κεντρικό σύνθημα του εργοστασίου έχει διαμορφωθεί σε “Χρήση, εκ νέου Χρήση και Ανακύκλωση”. Η εξοικονόμηση ενέργειας είναι πλέον γεγονός χάρη στις προηγμένες τεχνολογίες, όπως τα φώτα LED και η τεχνολογία ανάκτησης θερμότητας, ενώ το εργοστάσιο καταναλώνει πιστοποιημένα ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Επιπλέον, ηλεκτρική ενέργεια παράγεται χάρη στην κάλυψη του γκαράζ με φωτοβολταϊκά πάνελ, η επιφάνεια του οποίου ισοδυναμεί με δύο ποδοσφαιρικά γήπεδα και η εκτιμώμενη παραγωγή ισχύος του αγγίζει το τεράστιο μέγεθος των 3 MW.

Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η Alfa Romeo Stelvio θα προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση, 5 χρόνια οδική βοήθεια, 5 χρόνια service και 5 χρόνια ευνοϊκή χρηματοδότηση μέσω FCA Bank, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να φτάσουν στο τέλος Μαρτίου.

Οι τιμές της ξεκινούν από τις €57.000, από €70.300 η First Edition, (αναλυτικά τις τιμές μπορείς να τις βρεις εδώ) και η FCA Bank Hellas, η τράπεζα των ομίλων Fiat Chrysler Automobile και Crédit Agricole Consumer Finance, θα υποστηρίξει τις πωλήσεις της νέας Stelvio με εξατομικευμένες λύσεις, ώστε να παρέχει σε όλους τις μοναδικές επιδόσεις, την τεχνολογία και τις καινοτομίες που περικλείονται μέσα σε ένα διακριτικό Alfa Romeo Styling.

Η FCA Bank Hellas έχει αναπτύξει μια πλήρη σειρά οικονομικών πακέτων για την κάλυψη των αναγκών όλων των αγοραστών της κατηγορίας:

  • Χρηματοδότηση με τους ευνοϊκότερους όρους της αγοράς και εξασφάλιση της ετήσιας δαπάνης μέσω ιδιαίτερα χαμηλού σταθερού επιτοκίου.
  • Operating Leasing (Χρονομίσθωση μέσω της FCA Capital Hellas), για αυτούς που αναζητούν τη λύση χωρίς τις λοιπές, φορολογικές ή ιδιοκτησιακές επιβαρύνσεις, και μπορούν να απολαύσουν τη Stelvio απαλλαγμένοι από κάθε ανησυχία, καλύπτοντας τα πάντα μέσω ενός μηνιαίου ενοικίου που μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις δυνατότητες.

Όλες οι λύσεις της FCA Bank ή της FCA Capital είναι διαθέσιμες όχι μόνο σε ιδιώτες αλλά και σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά πακέτα χρηματοδότησης ή ενοικίασης για μια μοναδική οδηγική, χωρίς έγνοιες, εμπειρία.

Η FCA Bank επίσης προσφέρει ένα ευρύ φάσμα ασφαλιστικών υπηρεσιών, πάντα συνδυαστικά με τα χρηματοδοτικά πακέτα, όπως η προστασία πληρωμών, που εγγυάται την καταβολή ενός μέρους της χρηματοδότησης σε περίπτωση απρόβλεπτων γεγονότων όπως η απώλεια εργασίας, καθώς και υπηρεσίες προστασίας του οχήματος συνδυαστικά με την ασφάλιση του οχήματος.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Stelvio μπορείς να τα βρεις εδώ (PDF).

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...
Autoblog.gr