Χωρίς πλέον να υπάρχει καμία δικαιολογία (λόγια της ομάδας, όχι δικά μου), η McLaren θα πρέπει να εμφανιστεί πολύ βελτιωμένη σε σχέση με την περσινή χρονιά. Η MCL32 παρουσιάστηκε και πλέον έχει ριχτεί στη μάχη των δοκιμών, που διαρκούν οχτώ ημέρες, όμως το ξεκίνημα έγινε με το αριστερό, αφού χθες ο Fernando Alonso πραγματοποίησε μόλις 29 γύρους, πράγμα που μας γυρνά πίσω στο 2015.

Χθες, το βρετανικό μονοθέσιο αντιμετώπισε πρόβλημα το σύστημα λαδιού, συνεπώς χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Σαν να μην έφτανε αυτό, σήμερα οι μηχανικοί των Βρετανών πραγματοποίησαν αλλαγή στον κινητήρα, καθώς διαπιστώθηκε ακόμα ένα πρόβλημα που σχετίζεται με τη Honda, με τον Stoffel Vandoorne να μην κάνει πολλά χιλιόμετρα σήμερα.

Ο Alonso δεν μπορεί παρά να είναι απογοητευμένος, καθώς γνωρίζει ότι η ομάδα του ήδη βρίσκεται στη θέση του κυνηγημένου, μιας και τις επόμενες ημέρες θα πρέπει να καλύψει πολλά χιλιόμετρα, αν τα προβλήματα δεν εμφανιστούν ξανά.

Σίγουρα, δεν είναι το τέλειο ξεκίνημα των δοκιμών. Όσον αφορά την απόδοση, θα πρέπει να επικεντρωθούμε εκεί και να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε τον χαμένο χρόνο. Είμαστε απογοητευμένοι, είμαστε λυπημένοι που φτάσαμε στις δοκιμές και δεν μπορούσαμε να τρέξουμε. Γνωρίζουμε τον χρόνο που έχουμε χάσει, έχουμε τέσσερις μέρες για κάθε οδηγό πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα, και η μία μέρα χάθηκε. Συνεπώς, έχω τρεις μέρες για να προετοιμαστώ, κάτι που δεν είναι το ιδανικό, αλλά έτσι είναι. Δεν υπάρχει κάτι περισσότερο που μπορούμε να κάνουμε από το να μάθουμε τι έγινε στο μονοθέσιο και να προσπαθήσουμε να ανακάμψουμε τις επόμενες ημέρες.

Είναι η πρώτη μέρα των δοκιμών, επομένως δεν είσαι πολύ ανήσυχος ή πολύ ενθουσιασμένος. Ακόμα κι αν είσαι σε μια πολύ καλή θέση, υπάρχει πολύς δρόμος ακόμα. Αλλά, όπως είπα, είμαι απογοητευμένος. Έχεις δουλέψει τρεις μήνες σωματικά, στον προσομοιωτή, με τους χορηγούς σου, παρουσιάζοντας το μονοθέσιο, και πιστεύω πως όλοι έχουν κάνει εκπληκτική δουλειά σε αυτό το μονοθέσιο για πάρα πολλούς μήνες. Τώρα, βγαίνεις στην πίστα, κάνεις το installation lap, κάτι σπάει και χάνεις την ημέρα. Ο χρόνος είναι πολύ σημαντικός φέτος με τους νέους κανονισμούς και τα νέα ελαστικά.

Το θετικό για τον δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή είναι πως τα φετινά μονοθέσια είναι πολύ καλύτερα στην εμφάνιση από αυτά που είδαμε τα τελευταία χρόνια, ενώ την ίδια ώρα κινούνται με μεγαλύτερες ταχύτητες μέσα στις στροφές, γι’ αυτό και τονίζει ότι οι διοικούντες του αθλήματος οφείλουν να ζητήσουν συγγνώμη από τους οπαδούς.

Το μοναδικό συμπέρασμα είναι ότι τα μονοθέσια δείχνουν όμορφα. Είναι σίγουρα πιο γρήγορα στις στροφές, έτσι είναι καλό να γυρνάμε πίσω, να νιώθουμε την κάθετη δύναμη και να μπορούμε να πιέσουμε το μονοθέσιο λίγο περισσότερο, άρα είμαι χαρούμενος με αυτό. Και τα άλλα μονοθέσια δείχνουν πάρα πολύ γρήγορα. Είμαι χαρούμενος που το άθλημα έχει βρεθεί πάλι στον σωστό δρόμο, και η Formula 1 θα πρέπει να απολογηθεί στους οπαδούς για τα απαίσια μονοθέσια που είδαν τα τελευταία πέντε με έξι χρόνια.

  • καταλαβα,στο ιδιο εργο θεατες θα ειμαστε παλι,οπως και περσυ..

  • τα αλλα μονοθεσια μπορει να γυρνανε ποιο γρηγορα εσεις δεν το νομιζω … μαλλον ποιο αργα το κοβω αφου θα εχετε και μεγαλυτερα ελαστικα .. παλι αραχτος θα εισαι μου φαίνεται …

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Δυστυχώς για άλλη μια χρονιά βλέπω την McLaren να συνεχίζει την μέτρια πορεία της.
    Εύχομαι να διαψευσθώ.

  • Nerazzuro21

    Δυστυχώς ζούμε ημέρες 2015. Μακάρι να καταφέρει να το σώσει η Honda αλλά δεν είμαι αισιόδοξος.

  • thymios tsilimparis

    υπάρχουν σημερινοί ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ και κυρίως ΕΝΗΛΙΚΕΣ φίλοι της F1 που δεν έχουν ζήσει τη williams ως μεγάλη ομάδα. Με αυτά και με αυτά η McLaren ακολουθεί παρόμοια (αν όχι χειρότερη) πορεία.

    • Spider

      Εγώ φίλε μου είμαι αρκετά “παλιός” και σε διαβεβαιώ ότι η McLaren και η Williams πέραν του ότι είναι και οι δύο βρετανικές ουδεμία σχέση έχουν. Η McLaren έχει χρήματα,ενώ στην Williams ποτέ δεν περίσσευαν. Το ότι δεν μπορεί να αποκτήσει ικανοποιητικό PU δεν σημαίνει ότι ακολουθεί την πορεία της Williams.

    • thymios tsilimparis

      Ενταξει μη βγάλουμε και τις μετρήσουμε για το ποιός είναι πιο παλιός, έτσι; :) (πλάκα κάνω φυσικά)
      Η McLaren φυσικά και έχει περισσότερα χρήματα, αλλά αυτό δε σημαίνει απαραίτητα κάτι στην Φ1: Έφυγε η Χοντα, η ομάδα μετονομάστηκε σε Brawn, οι κάνουλες έκλεισαν και πάλι έγιναν πρωταθλητές. Θες κι άλλο παράδειγμα; Ήρθε η Τογιότα με το χρήμα του μισού πλανήτη και πάλευε μονίμως στις τελευταίες θέσεις…
      Σαν πορεία ομάδας λοιπόν αυτή τη στιγμή τι βλέπουμε; Βλέπουμε μια πρώην κορυφαία ομάδα να πατώνει. Και δεν είμαι καθόλου βέβαιος οτι φταίει αποκλειστικά και μόνο το PU…Μακάρι να επιστρέψει στη κορυφή γιατί λείπει απ το άθλημα, αλλά για όλους εμάς που μεγαλώσαμε με Πικέ, Μανσελ, Σενα και Προστ, η μοναδική λέξη που ταιριάζει στην ΜακΛαρεν είναι “κατάντια”. Σκέφτεσαι οτι είναι η ίδια ομάδα που πέταγε μέχρι το 2007/08, που έκανε προωταθλητές τον Σενα, τον Χακινεν και δεν πιστεύεις στη σημερινή εικόνα.

    • Spider

      Χωρίς χρήματα δεν μπορείς να κάνεις και πολλά.Εδώ με χρήματα και δεν μπορείς, όπως σωστά είπες για την ΤΟΥΟΤΑ. Η Brawn GP είναι άλλη ιστορία και σε τελική δεν έκλεισαν καθόλου οι κάνουλες.ΛΕΦΤΑ ΥΠΗΡΧΑΝ…Απλά αλλάχθηκε το προβληματικό κομμάτι του μονοθεσίου (δηλαδή ο πολυδιαφημισμένος κινητήρας της HONDA) + την καινοτομία στον διαχύτη. Μακάρι να γυρίσει στην κορυφή,σκέψου όμως ότι η μεγαλύτερη ομάδα της F1 (FERRARI) πριν την εποχή Schumacher έκανε 16 χρόνια για να πάρει πρωτάθλημα κατασκευαστών και 21 οδηγών…

  • George Liverpool

    Βιαζεστε πολυ ορισμενοι,υπομονη.

  • stadi

    Οι Ιάπωνες συνεχίζουν εκεί που σταμάτησαν το 2009.Στο απόλυτο τίποτα.
    Δυστυχώς δεν μπορούν να προσαρμοστούν στην σύγχρονη εποχή της F1.

    It’s worrying to see Honda say that
    there are concerns about its oil tank based on what happened yesterday.
    To discover an oil tank shape is potentially incorrect suggests
    something is seriously wrong as normally it only shows up as a pickup
    problem in fast corners. To discover it on an installation lap at lower
    speeds suggests it’s a fundamental problem. The oil tank is vital to the
    engine and something most teams have a very good understanding of and
    very good test rigs to simulate all the forces and flows. So for McLaren
    and Honda to come to the first test session with a potential problem is
    a concern. It seems they are still missing out on the basics.

    Gary Anderson

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Φίλε stadi εχτές έβλεπα σε Live streaming τις δοκιμές και θα σου πω τι παρατήρησα με τα δικά μου ματιά και αυτιά όταν περνούσε ο Stoffel πριν εγκαταλείψει ακουγόταν ο κινητήρας σαν να μην έφτανε καν το όριο στροφών όπως στα υπόλοιπα μονοθέσια και μετά τον βλέπω να εγκαταλείπει στα Pit αυτό να ξέρεις με ανησύχησε ιδιαίτερα γιατί δυο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν ή ο κινητήρας θα δουλεύει πάλι σε safe mode στους αρχικούς αγώνες ή τελικά και ας σχεδιάστηκε από την αρχή ο κινητήρας πάλι μια τρύπα στο νερό έγινε… Δεν θέλω να γίνομαι απαισιόδοξος αλλά η ομάδα δείχνει την εικόνα αυτή την στιγμή της παιδικής χαράς με τους οδηγούς στην μέση…

    • stadi

      Καλά σίγουρα αν δεις και τις τελικές αυτά δείχνουν ότι δεν το πήγαινε τέρμα.

    • Dim203

      προς τι τοσο εμπαθεια; εχεις βγαλει συμπερασμα απο τη δευτερη μερα δοκιμών;; Ειναι ολοκαινουριος κινητηρας με πολλες καινοτομιες και φυσιολογικο ειναι στην αρχη να υπαρξουν προβληματα. Γινονται επισης πολλες δοκιμες σε καινουρια εξαρτηματα και καθε κινητρας που αλλαζουν ειναι διαφορετικος μεχρι τν ομολογκασιον. Οι πραγματικες δυνατοττες του συνολου θα φανουν στην μελβουρνη

      Ο τυπος(anderson) που παραθετεις ειναι ο γελοτοποιος του autosport…

    • stadi

      Ούτε υπερβαλω ούτε λέω ψέματα. Ότι λέω ισχύει. Επίσης ότι λέει ο Anderson ισχύει. Χαθηκαν 2 μερες παλι.Μόνο στη Honda συμβαίνουν αυτά.τους δικαιολογησαμε το 2015 γιατί όντως ήταν όλα καινούργια. Αλλά όχι φέτος δεν υπάρχει δικαιολογία.Καμία εμπαθεια.8 μέρες δοκιμές έχεις για όλη τη χρονιά και χάθηκαν οι 2 όχι γιατι δεν δούλεψε το ers αλλά για ένα δοχείο που σχεδιάστηκε λάθος.

    • Dim203

      Αυτο που ισχυει ειναι οτι με 3 χρονια λιγοτερη εξελιξη, προσπαθει να φτασει και να περασει την mercedes . Σε αντιθεση με τους αλλους τρεις που αγορασαν ετοιμη τεχνολογια (mercedes-cosworth ilmor, ferrrari-mahle, renault-ilmor ) δημιουργει απο την αρχη και δοκιμαζει και αυτο παντα εχει ρισκα. Το θεμα ειναι να ειναι σωστό το concept και να μη χρειαστει να αλλαξουν δρομο στα μεσα τς χρονιας.
      Επισς ειμαι σχεδον σιγουρος οτι και φετος το σασι θα ειναι κατωτερο του κινητρα οπως και περσι

    • stadi

      Αυτό που λες για το σασί δεν ισχύει.Δηλαδή η McLaren είχε το χειρότερο σασί πέρυσι;
      Το σασί όλη τη χρονιά δουλεύει με λιγότερο φτερό για να αντισταθμίσει τα 120(τουλάχιστον) λιγότερα άλογα από τους άλλους.Πως να βελτιώσεις σασί όταν έχεις 8 μέρες δοκιμές και στις 6 κάθεσαι στο γκαράζ;;Τα ίδια συνεχίζονται και φέτος.
      Μακάρι να κάνω λάθος και να έχω πέσει έξω.

    • Dim203

      Η διαφορα στο τέλος της χρονιάς απο την merc στον τελευταιο ηταν μικροτερη απο 40 hp. Το ατου της μερκ στην τριετία δεν ηταν (μονο)το απολυτο νουμερο δυναμης, αλλα το ολοκληρωμα της δυναμης στον γυρο και αυτο εξαρταται κυριως απο το σασι και το ers. Η MCH περσι ετρεχε συνηθως με περισσοτερο φτερο και αν δεις τα αποτελεσματα τα πηγε καλυτερα σε “power cirquits”

  • Κούκος

    Με εξαίρεση την ”χρυσή εποχή” πείτε μου πότε έκανε επιτυχία ο Ιάπωνας στην F1?
    Εδώ την χρονιά που θα είχαν πρωτάθλημα από τα αποδυτήρια (09′) αποχώρησαν, που σημαίνει ότι είναι στην κοσμάρα τους και δεν έχουν ιδέα από την πραγματικότητα. Τώρα πάλι διαρροές πάλι μικροπροβλήματα πραγματικά είναι θλιβερό μια ομάδα του βεληνεκούς της McLaren να πρωταγωνιστεί αρνητικά. Δύο χρόνια και ακόμα στο πουθενά. Ίσως αυτή η ιστορική ομάδα να αρχίζει να σκέφτεται το ενδεχόμενο εξέλιξης δικής της κινητήρια μονάδας. Όσο χρόνο και να απαιτεί το εγχείρημα, μια ομάδα του δυναμικού της McLaren μπορεί σίγουρα μέσα σε μια τριετία να εξελίξει ένα αναταγωνιστικό πακέτο.

    • stadi

      Συμφωνώ,είναι ελεύθερος και ο mario illien πλέον

    • Nerazzuro21

      Θεωρητικά θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο. Αλλά πολύ φοβάμαι ότι δεν είναι εφικτό για οικονομικούς λόγους.

    • Chris

      Τεχνογνωσια,χρηματα,εμπερια,οδηγους,προσωπικο,ολα τα εχουν..μηπως φταιει καποιου ειδους νοοτροπιας που εχουν? Μηπως καποιο μελος κλειδι δεν ειναι τοσο ικανο? (Αεροδυναμιστες πχ ή σχεδιαστές του κινητηρα) τι να πω..

      Κουκε μονο για σενα: Ο Ιάπωνας έχει ριξει το βαρος στη νεα σειρα κινητων XZ που φυσαει φετος! ;)

    • Κούκος

      Νομίζω ότι η νοοτροπία τους είναι τέτοια που δεν τους επιτρέπει να αντιδρούν άμεσα στην F1.
      Όσο για τον άλλο Ιάπωνα … αν και με ξενέρωσε λίγο το bezel της υπόθεσης ,δε σου κρύβω ότι το νέο premium το ζαχαρώνω άσχημα !

  • Mika

    Καταντια…

    • Spider

      Εντάξει,μην σας πιάνει και τόση απαισιοδοξία. Δεύτερη μέρα δοκιμών είναι…

    • Mika

      Φυσικα κι ειναι νωρις ακομα,αλλα η καλη μερα λενε απο το πρωι φαινεται..Νεος κινητηρας, μηδενικα δεδομενα, φτου ξανα απο την αρχη, εχουν τρελλαθει να τους αλλαζουν..Οπως και το 2015, τα ιδια και τοτε τραβαγαμε…Επρεπε να ειχαν μαθει..Επρεπε να γραφει χιλιομετρα το μονοθεσιο, οπως οι αλλοι, και να συλλεγουν δεδομενα, ωστε να δουν που θα βελτιωθουν…Οι αλλοι θα παρουν data για 10 αγωνες κι αυτοι ζητημα αν θα συμπληρωσουν 2…Κι οπως πανε, παλι θα πεφτουν τα στοιχηματα σε ποσους γυρους θα εγκαταλειψουν στην Αυστραλια….Μακαρι να βγουμε ψευτες, και μακαρι να λεμε υπερβολες…
      Θα δειξει….
      Ηδη τρεχουν και δεν προλαβαινουν….

  • Ba’adur Subutai

    Δύσκολα φέτος τα πράγματα για την ΜακΛάρεν που απουσιάζει η Μαρούσσια.

  • Mitsos Ribopaido

    Όταν υπάρχει θέμα στο Κάρτερ….. Κάτι δεν πάει καλά μάγκες… Τουλάχιστον να ρθω να σου τραβήξω μια μπαλάντεζα από το ers για την φραπεδιερα να χεις να ασχολείσαι στους αγώνες…

  • Mika

    Η αισθηση στο στρατοπεδο της Μclaren μετα τις πρωτες δοκιμες…

    https://uploads.disquscdn.com/images/7321093091c25f1f04c55baec14289fef40e357aab01d74d1abc84e519bfae1a.jpg

  • LJ

    Τραγικά τα πράγματα μάγκες…

  • sergio360

    Ε ενταξει…Πιστευω οτι φετος θα ειναι η τελευταια χρονια της Honda στην F1.Νομιζω ουτε οι μεγαλυτεροι νοσταλγοι δεν το θελουν αλλο αυτο….Αφου ποτε δεν εκανε τιποτα Ιαπωνας κατασκευαστης στην F1 περαν της προηγουμενης εποχης McLaren-Honda και απο οτι φαινεται αυτες οι μερες δεν ξαναγυρνανε.Κριμα γιατι ηταν ιστορικη ομαδα και θα την ηθελα πολυ πιο ψηλα!!!!

    • Spider

      Δεν νομίζω ότι θα την κοπανήσουν ξανά,όπως όταν πούλησαν την ομάδα στον Brawn. Το μέγεθος της επένδυσης είναι τόσο μεγάλο,που δύσκολα κάποιος θα αποφασίσει να τραβήξει την μπρίζα. Και δεν είναι μόνο η εποχή της McLaren-Honda,είναι και η εποχή της Williams-Honda turbo…Είναι πολύ νωρίς ακόμα.

    • sergio360

      Δεν ξερω ρε συ,πρεπει να περιμενει παλι τις αλλαγες κανονισμων των κινητηρων και παλι ΑΝ κανει κατι…Μονο το σασι δεν φτανει,το ειδαμε απο την RBR….

    • Spider

      Δεν νομίζω ότι χρειάζεται αλλαγή κανονισμών των κινητήρων για να κάνει κάτι. Φέτος η εξέλιξη των κινητήρων πρακτικά είναι ελεύθερη. Μπορεί στην χειρότερη περίπτωση να χαθεί η φετινή σαιζόν και να χρειαστεί πολύ χρήμα και ξενύχτι αλλά η άκρη πιστεύω πως θα βρεθεί. Αν και δεν είμαι οπαδός της McLaren-Honda εν τούτοις δεν πιστεύω ότι είναι όλα μαύρα. Είναι αρχή ακόμη. Τα πάντα είναι νέα,όπως νέοι είναι και οι άνθρωποι που τρέχουν την ομάδα. Αν όμως τα πράγματα χειροτερέψουν, η σχέση των 2 εταίρων θα περάσει κρίση,ενώ πολλοί που κάποτε έκαναν κριτική στον Ron Dennis ίσως τον αναπολήσουν…
      Όμως επαναλαμβάνω ψυχραιμία. Αρχή είναι ακόμη. Ούτε οι υπόλοιποι, είναι αυτό ακριβώς που δείχνουν,αυτές τις 2 ημέρες.

  • Petros K
  • Sotos

    Δεν ξέρω εάν θέλω και εάν πρέπει να “κρυφτώ” πίσω από δικαιολογίες του τύπου “είναι νωρίς ακόμη κτλ”. Πολύ φοβάμαι ότι είμαστε προ διαγεγραμμένων γεγονότων. Με μεγαλη μου λύπη βλέπω ότι η μικρή περσινή βελτίωση (σε σχέση με τη συνολική τετραετή εικόνα μας), πάει εντελώς στράφι και πάμε πίσω ολοταχώς για μέρες 2015! Άπαντες μέσα στην ομάδα, είτε στο επιτελείο της McLaren, είτε σε αυτό της Honda, το έχουν χάσει εντελώς και αντίστοιχα οι μεγαλομέτοχοι δεν κάνουν τίποτα γι’αυτό! Πολύ κριμά! Μας καταστρέφουν κάτι το οποίο το αγαπάμε πολύ και χαιρόμασταν να το βλέπουμε στο παρελθόν. Δεν ξέρω τι άλλο να πω και ποιος μπορεί να με νοιώσει… Εύχομαι κι ελπίζω να γίνει κάτι και να ξεκολλήσουμε επιτέλους κάποτε από αυτό το τέλμα, αυτή τη μιζέρια, αυτή την κατάντια! Της McLaren δεν της πρεπει και δεν της αξίζει κάτι τέτοιο…ας το καταλάβουν επιτέλους αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις!!!

  • Τον έκαψαν τον Αλόνσο εκεί στη μακλαρεν χοντα. είναι σε καλή κατάσταση είναι χαρισματικός και τον καίνε με τα σαπάκια που του δίνουν. κρίμα τόσο καλός πιλότος να χάνει τις ευκαιρίες του για τίτλο με αυτά τα πειράματα.