Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνουν τα πράγματα για τη McLaren και τη Honda. Μετά από τους ισχυρισμούς ότι το φετινό power unit είναι στο επίπεδο του περσινού κινητήρα της Mercedes (κάτι που φυσικά δεν ισχύει), η ιαπωνική εταιρεία αναγκάζεται να παραδεχτεί πως υπάρχουν πολύ σοβαρές ανησυχίες.

Η δυσκολότερη ίσως δουλειά των επί κεφαλής της McLaren και της Honda είναι οι δηλώσεις. Ο Yusuke Hasegawa αποφάσισε να μιλήσει έξω από τα δόντια, λέγοντας ότι δεν μπορούν να είναι αισιόδοξοι για το ξεκίνημα της σεζόν, καθώς υπάρχει σημαντική διαφορά στην απόδοση από τους άλλους κατασκευαστές, ενώ κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει τα ανεπάντεχα προβλήματα στην αξιοπιστία.

Φυσικά και δεν είχα προβλέψει τα προβλήματα. Προφανώς και ξέρουμε το επίπεδο της απόδοσης, αλλά δεν ξέρουμε πού είναι οι άλλες ομάδες, άρα, από πλευράς σύγκρισης, είμαστε λίγο τρομοκρατημένοι για την κατάσταση. Δεν είμαστε τόσο αισιόδοξοι για ένα καλό αποτέλεσμα στη Μελβούρνη. Προφανώς και δεν περίμενα τόσα πολλά προβλήματα. Ό,τι έγινε, δεν το είχαμε δει στο δυναμόμετρο. Ειδικά τα προβλήματα της δεύτερης ημέρας ή της πρώτης ημέρας την τελευταία εβδομάδα, δεν περιμέναμε τέτοια προβλήματα.

Μπορεί οι φίλοι της ομάδας να περίμεναν κλείσιμο της ψαλίδας, αλλά μάλλον συμβαίνει το εντελώς αντίθετο! Ο Ιάπωνας ισχυρίζεται πως οι Mercedes, Ferrari και Renault κατάφεραν να βελτιωθούν περισσότερο τον χειμώνα, επομένως η διαφορά τους είναι ακόμα μεγαλύτερη τώρα, κάτι που συνθέτει ένα εφιαλτικό σκηνικό.

Προφανώς βελτιώσαμε την απόδοση του κινητήρα. Ωστόσο, φαίνεται ότι η βελτίωση του power unit των άλλων είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι η δική μας. Ίσως να είμαστε ακόμα πιο πίσω, κάτι που είναι πολύ απογοητευτικό. Από τις ρυθμίσεις, ίσως έχουμε κάτι που μπορούμε να κάνουμε αυτές τις δύο εβδομάδες. Τις επόμενες δύο βδομάδες, θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποιους τρόπους για να ρυθμίσουμε καλύτερα τον κινητήρα, κάτι που σίγουρα μπορεί να μας δώσει περισσότερη απόδοση.

  • Grekko

    Βάλτε τον κινητήρα του Type R,πιο γρήγορα θα πάτε!

    • manowar

      Ασε που δεν θα ντρέπεται ο κινητήρας εκει που θα μπει.γιατι πιστευω αμα ειχε στομα θα μιλαγε..

  • F1fan

    Μετα κι απο την,επερχομενη καταστροφικη σεζον,το τελος της συνεργασιας Honda-McLaren δεν απεχει πολυ…Το θεμα ειναι,να μην γινει απολυτη ξεφτυλα φετος,δλδ να τερματισει στην 10η κι τελευταια θεση…

    • mixalhs7

      Και ποιος θα μπορουσε να τους δωσει ανταγωνιστικο κινητηρα αυτη την στιγμη?

    • georgekaras

      μπορει να γινει μεσουσης της χρονιας αλλαγη κινητηρα εχει γινει ποτε?Εκτος αν της αφησει τον κινητηρα η Χοντα να τον εξελιξει μονη της μεσα στην χρονια

    • Nerazzuro21

      Ίσως οι παλιότεροι από μένα να θυμούνται καλύτερα αλλά το μόνο σχετικό περιστατικό που θυμάμαι είναι όταν η McLaren έκανε δοκιμές με τον V12 της Lamborghini το 1994 αλλά τελικά κατέληξε σε εκείνον τον ανεκδιήγητο κινητήρα της Peugeot.

    • georgekaras

      Peugeut η Ford ηταν?

    • Nerazzuro21

      Peugeot. Ο Ford ήταν το 1993, την τελευταία χρονιά του Senna στη McLaren.

    • georgekaras

      το βρηκα το χα ξεχασει ανεκδιηγητος ανεκδιηγητος αλλα πηραν και μερικα ποντιουμς παντα με ενα μονοθεσιο μονο στον τελευαταιο τερματησαν 2 μαζι αχααχχα .Τωρα ειναι ακομα χειροτερα

    • Nerazzuro21

      Σωστά. Θεωρείται επιτυχημένος μπροστά στο σημερινό χάλι της Honda.

    • Bad Belmondo

      Δεν ήταν ανεκδιήγητος! Ήταν ένας κινητήρας σχεδιασμένος για το Le Mans, με τις προδιαγραφές που είχαν καθοριστεί τότε από τη FIA (κινητήρες σε στιλ F1! Μάλιστα, αυτό το μοτέρ κέρδισε το 92 και το 93!), απλώς οι αλλαγές που του έκαναν για την F1 τον έκαναν ανεκδιήγητο!

    • mixalhs7

      υπηρξε και η αλλαγη που εκανε η footwork απο πορσε σε κοσγουορθ στα 90ς

    • Mika

      Τον θυμαμαι αυτον τον κινητηρα Peugeot που λες…Παιζει να ηταν και καλυτερος απο τον τωρινο Honda!!
      :p

    • thymios tsilimparis

      Ο κινητήρας της Lamborghini ήταν ίσως ακόμα χειρότερος. Στην αρχή μιλούσαν για χαμηλκή ισχύ. Έπειτα ζήτησαν (κυρίως ο Σεννα) να βελτιωθεί στο μέσο εύρος των στροφών, που ΄΄ηταν σχετικά “άδειος”. Μετά τις αλλαγές αυές, βελτιώθηκε η ισχύς, αλλά όχι η αξιοπιστία του.

    • Γιάννης

      Ήταν το μοναδικό στρατηγικό λάθος που έκανε ο Ron…

    • sotirisb

      Θεωρητικα θα μπορουσε καθως η FIA εχει βαλει τις ιδιες προδιαγραφες σε ολους. Θα μπορουσες δηλαδη να βιδωσεις κινητηρα και κιβωτιο πανω στο αυτοκινητο, το προβλημα ειναι ολα τα τριγυρω (ψυγεια, εξατμιση κλπ..)

    • τη διαφορα θα μπορεσει να κανει η mclaren στην εξελιξη μεσα στην χρονια μετους περιορισμους που επικρατουν ????

    • georgekaras

      απλα να τερματιζει,δεν μιλαμε καν για επιδοσεις και ανταγωστικοτητα απο 7η θεση και πανω

    • στην προκειμενη περιπτωση..τουλαχιστον ετσι το βλεπω εγω…καλυτερα να σπαει καθε φορα το μοτερ….παρα να τερματιζεις 2 γυρους πισω απο τους αντιπαλους σου !!!

    • anonymous_coward

      Οι κανονισμοί το επιτρέπουν, αλλά σε αυτή την περίπτωση η ομάδα μηδενίζεται και ξεκινά απ’ την αρχή. Κάτι που στην περίπτωση της Μακλάρεν δε θα έχει μεγάλη διαφορά μιας και δεν το κόβω να έχουν καθόλου βαθμούς έτσι κι αλλιώς…

    • F1fan

      Kανενας αμεσα,αλλα απο 2018 ολα ειναι πιθανα…

    • mixalhs7

      Εννοώ αν υπαρχει κάποιος κατασκευαστης κινητηρα που να εχει ανταγωνιστικο προϊόν και να μην συμμετέχει ο ιδιος με μονοθέσιο στο πρωτάθλημα!
      Νομιζω η μακλαρεν πρεπει να στραφει στην cosworth ή ηρθε η ωρα να φτιαξει δικο της κινητηρα.

    • F1fan

      Λεφτα εχει,οποοτε θα ηταν καλυτερο να εκανε δικο της κινητηρα…

    • περαστικός

      Θα τα πήγαινε καλύτερα πιστεύεις ….?
      Ή αν είχε λεφτά για να εξελίξει κινητήρα πιστεύεις ότι δεν θα το έκανε..?

    • F1fan

      Δεν νομιζω πως ειναι θεμα χρηματων…Τοσα εκατομυρια στους οδηγους αυτη την διετια,δειχνει πως κατι υπαρχει απο $$.Νομιζω θα ηταν καλυτερα να εκανε 2-3 κακες χρονιες με κινητηρα made by McLaren,παρα αυτη την κατασταση….

  • Sciroccomaniac

    Κοινώς: ” Το κωλοβαρουσαμε ολο το χειμωνα και τρεχουμε και δε φτανουμε τωρα!”
    :p :p

  • τρίζουν τα κοκαλα του Χοντα ,, μα εσεις ουτε καν βελτιωθήκατε;;; … η απολυτη ξεφτιλα … μαλλον δεν παμε ουτε για F2 αλλα για gocart … 2 χρονια δεν μπορω να καταλαβω τι εκαναν … και αν δεν εβρισκαν τι πρεπει να κανουν γιατι δεν εφευγαν ;;; ολα αυτα αν δεν ειναι υποπτα τι ειναι ;;; εγω αν ημουν μετοχος της μακλαρεν θα τους πηγαινα στα δηκαστιρια …

    • Christos-

      Δεν νομίζω να τους ενδιαφέρει τους Άραβες. Από την στιγμή που μισθό Alonso και κινητήρες πληρώνει η Honda τα υπόλοιπα είναι τσέπη έχω και δεν τρέχω.

    • Nerazzuro21

      Το μεγαλύτερο αγκάθι είναι άλλο. Τα 80 εκ. λίρες που δίνει η Honda στη McLaren υπό μορφή χορηγίας.

    • Christos-

      10 χρόνια είπαμε είναι το συμβόλαιο; E τόσα χρόνια θα ξεφτιλίζουν οι άραβες την McLaren.

    • Nerazzuro21

      10. Μέχρι το 2024. Η μόνη μας ελπίδα είναι οι Ιάπωνες να τραβήξουν την πρίζα, όπως στα τέλη του 2008.

    • Christos-

      Να τραβήξουν την πρίζα; Γιατί; Η Συνεργασία πάει από το καλό στο καλύτερο!

    • Mika

      Iσως αν τα παρατησει ο Αλονσο, αν φτασει στην απελπισια, να γλυτωσουν και τα 40 και βαλε μυρια που του δινουν το χρονο, και τοτε τα πραγματα ισως ειναι ευκολοτερα για το διαζυγιο….

    • βελτιωθηκαν….απλα λιγοτερο σε σχεση με τον ανταγωνισμο !!!

  • Mrdesperado32

    Καντε την οσο ειναι καιρος.ετσι και αλλιως δε προσφερει κατι πλεον η f1.πανε οι καλες εποχες.με 1.6αρια και ηχο σκουπας δεν εχει ζωη.μη ρεζιλευεστε για το τιποτα

    • manowar

      Καντε την τωρα που μας μπροκωνει ο γερμανος μην ρεζιλευομαστε αλλο..το ιδιο εγραψες αναγραμματισμος ειναι αν δεν υπηρχε εγωισνος και κομπλεξ θα το παραδεχοσασταν

    • Mrdesperado32

      Με απατεωνιες παλι?με λαδια μαζι με καυσιμο εκαιγε το μοτερ.τους πηραν χαμπαρι παλι.για το γερμανο γινονται ολα.downsizing ακομα και στην f1 κανανε μπας και δουνε ασπρη μερα.καταστρεψαν τα αυτοκινητα δρομου κατεστρεψαν και την f1.ο ιαπωνας και οι υπολοιποι μεσουρανουσαν στην αιγλη.εκει που παιζονταν στα ισα τα πραγματα χωρις περιορισμους.μπραβο παντως αν και bmwδακιας υπερασπιζεσαι τον αντιπαλο της μερσεντες.μονο εσενα εχω δει να το κανεις.

    • manowar

      Ποιες απατεωνιες μορε κλαφτες,,διαβασες το αρθρο να δεις ποιος τα λεει η ιδια η χοντα τα λεει,,, η ανικανοτητα των ιαπωνων που προσκυνατε μεταφραζεται σε απατεονια κατι τετοια μονο εδω περα τα ακουςαμα ηταν απατεωνιά θα γινοταν f1 oilgate..δεν σκαμπαζουν απο downsizing και τετοια τεχνολογια οι σκιστοματιδες και επιδη δεν μπορουν να αγορασουν το μονοθεσιο της μερσεντες να το κανουν βιδες οπως εκαναν με την Πόρσε δεν μπορουν να την πλησιασουν ουτε στα πιο γλυκα τους ονειρα.κλαψα ειπες παλι εξυπναδα δεν θα σχολιαζες ποτε και μπαινεις μονο οταν ο γερμανος εκθέτει τον ιαπωνα μπας και κοψεις ραψεις οτι δηποτε σώζεται..που σχολιασες στης πορσε την ανακληση και εδω ασε ρε..παρε αυτες τις παστιλιες που διαφημίζει ο ισπανος για τον πονο του αλλου..πλκα κανετε

    • Mrdesperado32

      Εγω μπηκα και ειπα οτι αν δεν μπορουν να φυγουνε γτ ρεζιλευονται.εσυ μπηκες στη πορσε που ξεκολλαν οι τζαμαριες και επιασες τη τουοτα.ποιος κλαιει φαινεται.

    • manowar

      Ναι ακριβως αυτο ειπες αν το λεγες ετσι δεν θα σ απαντουσα καν..οσο για τις πορσε ειναι γελοιο μονο που μπαινετε να σχολιασετε επιδη ξεκολλησε παμπριζ..ποιος κλαιει φαινεται..δεν εχω πει εγω α ξερεις δεν ξανασχολιαζω σχολιαζω σε πολυ λιγα αρθρα αλλα την απαντηση στον ακυρο σαμουραι που μπαινει σε ανακλησεις και ειναι τουοτακιας..δηλαδη ο κρεμασμενος μιλαει για δεντρο σκαμνι και σκοινί

    • Mrdesperado32

      Αυτο ειπα.εσυ αν θελεις να πιστευεις οτι η f1 ειναι στην καλυτερη της εποχη επειδη ειναι ο γερμανος μπροστα καλως να το πιστευεις.ολος ο υπολοιπος κοσμος ξερει οτι η f1 εχει γινει σκουπιδι πλεον.και γι αυτο φταει το downsizing.ετσι εχουν τα πραγματα.οσο για τις ανακλησεις η πορσε δεν υπαρχει αμαξι της που να μην εχει ανακαλεσει.και για λογους ακρως επικινδυνους.ασε που σε καθε τρακα λαμπαριαζουν και τον λογο δεν το εχουν βρει.

    • manowar

      Δικαιολογήσου και αλλο

    • Mrdesperado32

      Οκ

    • manowar

      Οχι η f1 ειναι μουφα επιδη εχασε τον ηχο..οκ τον εχασε τι να κανουμε τωρα ? Να την καταργήσουν λογο οτι ακουγεται σαν κοντρα απο σκουπες?εξέλιξη δεν θετε και υβριδικά ??ε να τα

    • Mrdesperado32

      Σου ξαναλεω για να το τελειωνουμε.αν θεωρεις οτι η σημερινη f1 ειναι ανταξια με τις αρχες 90 και 2000 τοτε καλως.εγω εχω αλλη αποψη και δεν καταδεχομαι ουτε μισο αγωνα να δω

    • manowar

      Δηλαδη αρχες 2.000 η χοντα ειχε ανταξιο v10 σε ιπποδύναμη στροφαρισμα απο φεραρρι μερσε bmw που ηταν 3αδα στα βαρθρα ε?μονο αν πας πολυ πισω στα τουρμπov8 ηταν ανταγωνιστικη τελος παντων

    • εδω λεγανε οτι το WEC ειναι αχρηστο επειδη τα NISSAN τρωγανε καμια 150 γυρους απο τα PORSCHE !!!
      εδω που δεν θα βγαζουν αγωνα δεν θα πουν μουφα την F1 ???

    • Neos

      οτι δν φτανει η αλεπου το κανει κρεμασταρια.
      δν φταινε οι ιαπωνες που εδω κ 3 χρονια δν μπορουν να φτιαξουν δυνατο κ αξιοπιστο μοτερ,φταινε οι γερμανοι που δηθεν κατεστρεψαν το αθλημα.
      οτι να ναι πραγματικα

    • απλα ψαξε αρθρο πριν 3 χρονια εδω στο ΑΒ..οταν διαβαζαμε για την επιστροφη των ιαπωνων..τι λεγανε…..
      για την ομαδα που θα παρει σωβρακα…..για την συνεργασια ”θρυλο” !!!
      καιοταν τους λεγαμε πως η HONDA σαν ομαδα απετυχε…..λεγαν τοτε δεν ειχανε καλο σασι…..πως το μοτερ θα κανει τη διαφορα τωρα….
      τωρα που εχουν μονο μοτερ…τους φταει το σασι της μακλαρεν…και η κυριαρχια των γερμανων !!!!!!

    • Soko

      babino δεν πέτυχε το μοτέρ τι να κανουμε ας το παρατήσουν ας πανε πάλι στην Μερτσέντες .. κριμα για τον αλονσο ..

    • manowar

      Χαχαχαχα ασε τα wec εκει η αλεπου ειναι μισο μιλκο υψος και τα κρεμασταρια στο παταρι χωρις σκαλα..φαντασου να σκορπουσε το πορσε και οχι το τουοτα στο περσινο πρωταθλημα?το τι θα λέγανε?οταν σκόρπισε το τουοτα εγινε αβαβας και ατυχία..κακη τυχη εχουν τα παιδια μορε σε ολα τα αγωνίσματα τον τελευταίο καιρο..

    • Mika

      Aκομα παλευουν να κανουν το υβριδικο συστημα να δουλεψει στη Nissan???
      :p :p
      Kατι τετοια σε κανουν να γελας….Λες, υπαρχουν και χειροτερα, ρε Θεε μου!!!!
      :p

    • οι ιαπωνες ηταν καποτε ιαπωνες τωρα εχουν γινει σαν τους ιταλους ενα μεγαλο ελληνικο δημοσιο ..

    • Mrdesperado32

      Δημοσιο ειναι οι γερμανοι.μιζες, πληρωμενες πρωτιες και στις απατεωνιες πρωτοι.

    • εγω βλεπω και κρινω απο τα αποτελεσματα …φυσικα αυτο που λεω ειναι τραβηγμενο ..σαν το ελληνικο δημοσιο τιποτα … αλλα ειχα μαθει αλλιως απο τους ιαπωνες …ξερω καλα την ιστορια και τα επιτεύγματα τους γιαυτο μου φενεται τελείως παραλογο ολα αυτο που εχει παθει η χοντα .. δεν μπορω να καταλαβω τι παει τοσο στραβα ….. μεσα μου ελπιζω κ λεω .. μπορει και να μπλοφαρουν , αλλα δυστηχως δεν το κανουν .. απλος ρεζιλευονται … δεν κρινουμε ομως εδω τους γερμανους .. θα ερθει η σειρα τους ..

    • Mrdesperado32

      Δεν κρινεται απ την f1 μονο αν η δομη μιας εταιρειας εχει κακα στοιχεια η οχι.προφανως η χοντα δεν μπορει να ακολουθησει τις σημερινες εξελιξεις.που ολο αυτα κοπηκαν και ραφτηκαν στα μετρα των γερμανων.δεν κανουν τιποτατα τυχαιο οι γερμανοι.προσπαθησαν και επεβαλλαν μεσω της ευρωπης τις δηθεν νορμες και το downsizing.φανηκε οτι η μερσεντες ηταν ετοιμη και ηξερε τι κανει πριν ακομα ξεκινησουν οι νεοι κανονισμοι.δε γινεται ολοκληρη φερραρι να μην ηταν καν κοντα τους τοσα χρονια.βρωμαει η δουλεια εξαρχης και γι αυτο εχω 5 χρονια σχεδον να δω εναν αγωνα.οι διαφορες της merc ηταν τρελες και χωρις να υπαρχει εξηγηση.ηδη την εχουν απο κοντα για την απατεωνια που κανανε με το λαδι.στην επομενη θα της τον φορεσουν γτ αλλιως θα την κανουνε οι μεγαλοι του αθληματος και απο μισοπεθαμενη θα πεθανει ολοκληρωτικα η f1.ας φυγει λοιπον η χοντα αφου δεν το εχει.μονο κακο κανει στον εαυυο της.αλλα η καταντια της f1 δεν ειναι τυχαια

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Σε αυτά που λες έχεις αποδείξεις η ένδειξεις η τα βγάζεις από το μυαλό σου γιατί εκτίθεσαι χωρίς λόγο.
      Καλώς ή κακώς δεν φτάνε οι Γερμανοί για το downsizing, δεν το επέβαλαν αυτοί ούτε το επεδίωκαν μιας και στην V8 εποχη το μοτέρ τους ήταν ελαφρώς ισχυρότερο από τους άλλους.
      Επιτίθεσαι στους Γερμανους επειδή τυνχανει στην προκειμένη εποχή να είναι καλύτεροι μιας και έχουν δαπανησεί και τα περισσότερα χρήματα από όλους.

    • nikos avramides

      οσο υπαρχουν οι κατασκευαστες στην f1 αυτοι θα οριζουν το μελλον της.ας ελπισουμε οι αμερικανοι μαζι με τον ross brawn
      να κανουν τους αγωνες ποιο θεαματικους.

    • nikos avramides

      σε καθε αλλαγη κανονισμων καποιος βγαινει κερδισμενος.η μονη λυση ειναι να υπαρξη απολυτη ελευθερια σε ολους τους τομεις.

    • αντε οι γερμανοι ειναι απατεωνες……….αλλα οτι η ανυπαρκτη Xoντα που ειναι πισω και απο τα ρενω και φερραρι……αυτο δεν σε βαζει σε σκεψεις ???
      η κλεβουν ολοι..εκτους τους τιμιους ιαπωνες ?????

    • Mrdesperado32

      Κλεβουν μονο οι γερμανοι απ οτι λενε οι αλλοι.οι χονταιοι ειναι απλα ανικανοι να ακολουθησουν τις εξελιξεις στα μοτερ.αν και πολλοι λενε οτι δε φταιει μονο η χοντα αλλα και η mclaren γτ το σασι ειναι μετριο.και οτι γενικα ειναι ανοργανωτοι σε θεματα εξοπλισμου υπολογιστων κλπ για να εχουν το αναλογο feedback απ τους γυρους.σιγουρα η χοντα εχει το πιο σοβαρο θεμα αλλα και η μακ δεν ειναι τελεια

    • οι γερμανοι ακομα δεν κλεβουν…κατηγορηθηκαν απο τον 2ο οτι κλεβουν !! και συ το εχεις κανει καραμελα……
      στο θεμα μακλαρεν/χοντα…….δηλωσεις των ιδιων χοντεων βλεπουμε να παραδεχοντε τι συμβαινει…..και συ μιλας για το σασι ??????

      bonus….
      μην ξεχναμε την ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΛΑΜΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ ΣΤΟ WRC !!!! επειδη εχεις καραμελα την τιμιοτητα και την λαμογια !!!

    • manowar

      Χαχαχαχαχαχαχαχα<> και ασχολεισαι μορε?ασχολεισαι?

    • Mrdesperado32

      Αν εκει εγραφε ferrari θα το κανατε εσεις καραμελα.τωρα εγραψε mercedes δυστυχως.η τουοτα πιαστηκε ενω εβλεπαν οτι πηγαινε μπαλα αλλαξαν παλι τους κανονισμους για να πεσει η τουοτα.κανανε τη λαμογια οπως λες πιαστηκαν μηδενιστηκαν επανηλθαν και γαζωσαν παλι.στη μερκ κανουν τη παπια 3 χρονια τωρα γτ ειναι η μερκ.η κατα αλλα 2η αγαπημενη μου επι εποχης χακιννεν μετα τη φερραρι.η χοντα αν ειναι κουλοι να φυγουν.αλλα εχει και η μακ ευθυνες στους τομεις που τις αναλογουν.διαθεσιμοτητα μονοθεσιων κλπ.

    • επανηλθαν …δεν γαζωσαν αλλα πηραν πρωταθλημα….ηρθαν στην F1 και εφυγαν νυχτα……..που και παλι οι ”συνωμοσιολογοι” μιλουσαν για συστημα που τους πηγαινε κοντρα !!!

    • Mika

      Ντωσε πονο Babino!!!!!

    • manowar

      Αυτο δεν ηταν σχολιο αυτο ηταν το M2 σε κλειστες στροφες με αλλα μπρι…..εεεε ανταγωνισμο…

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Αυτο με τα λάδια που λες δεν ισχύει, ήταν εικασίες της Red Bull, επίσης για τα ηλεκτρικά σκουπακια που επίσης αντιπαθώ η Renault ήταν αυτή που πίεζε για αλλαγή στους 1.6 και συμφώνησαν οι υπόλοιπες ομάδες και η FIA. Οι Ιάπωνες με την Honda μεσουρανουσαν από το 87 μέχρι το 91.

    • Mrdesperado32

      Δεν ειπε κανεις οτι δεν ισχυει.ειπαν οτι δεν μπορουν ναντο αποδειξουν πλεον.εκτος αν βγηκε πορισμα και τους βγαζει λαδι.δε νομιζω.οπου υπαρχει καπνος υπαρχει κ φωτια

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Πάντα τον πρώτο κυνηγάνε.
      Αν δεν μπορείς να το αποδείξεις δεν έχει νόημα, ας δαπανουσε και η Renault περισσότερα χρήματα για να έκανε καλύτερο κινητήρα.
      Πάντως σε αυτό που λες για το σασί της McLaren συμφωνώ, δεν φταιει μόνο το PU της Honda τουλάχιστον πέρυσι και πρόπερσι.

    • Mrdesperado32

      Η ρενο για το μεγεθος της εταιρειας της μια χαρα τα παει και αξιζει σεβασμου

    • Mrdesperado32

      Ας παιξει στα ισα η μερκ και η φερραρι θα την παει σερνοντας φετος.

    • manowar

      Εσεις οποτε θελετε να καλυψετε τους jdm σας πιανει το φιλοιταλιανικο σας.Ψτ ε και. εγω με την φεραρρι ειμαι οσο αφορα φορμουλα,,οποτε παρτω αλλιως εγω μιλησα για ανυπαρκτο ασιατη… ο ιταλος ειναι αλλη ρατσα..καταρχας οι ιταλοι δεν εχουν υψος που εχει ενα πουφ..μην πας εκει για χοντα μιλαμε

    • Mrdesperado32

      Τι να καλυψε ρε ανθρωπε?ειπα αν ειναι αχρηστοι να φυγουν να πανε στον αγυριστο.τον ανυπαρκτο γερμανο τον ξεχνας.δεκαετιες ολοκληρες ανυπαρκτος.η χοντα εχει και μια ιστορια στο αθλημα.

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Πάλι αυτο που λες δεν ισχύει, οι γερμανοι έφυγαν το 55 από τους αγωνες όλων των ειδών μετα το πολύνεκρο ατύχημα στο Le Mans του 55 και έκαναν πάνω από 30 χρόνια να γυρίσουν.
      Το 54 και 55 πήραν 2 πρωτάθληματα στην F1.
      https://uploads.disquscdn.com/images/7be6ab62ccf68af1458a8105c61fabfb80b5b923b44f3c8ae86d7553a06b0440.png

    • manowar

      Γιατι το ξεραμε??τι του λετε μορε γιατι τα ξερει??πιο ασχετος και απο μενα που και εγω ασχετος ειμαι με f1..απλα πονει..τι του λετε?τελος παντων

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Μέχρι να βγω έξω ασχολούμαι για να περάσει η ώρα.
      Εδώ ισχύει το ρητό η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμαθειας.Πάντως μπράβο σου που το παραδέχεσαι ότι είσαι άσχετος στο συγκεκριμένο θέμα, αυτό σε τιμά.

    • Mika

      Moνοι τους ρεζιλευονται,δεν εχουν καμια Μερσεντε αναγκη!!
      :p

    • Bill BlackJack

      Ακριβώς αυτό, end of story.
      (και σχολιάκι μετά από χρόνια απουσίας… α ρε autblogάρα μου έλειψες!)

    • Mika

      Welcome back, ρε συ!!! Οντως εχεις καιρο να φανεις!!!

  • nikos avramides

    ποιανου ιδεα ηταν να φερει την honda στην f1;μηπως ηταν του ron dennis;

    • Nerazzuro21

      Η απόφαση ήταν του Whitmarsh, η οποία έβρισκε σύμφωνο και τον Ron Dennis.

    • nikos avramides

      Και οι δύο είναι παρελθόν απ την mclaren αν δεν κάνω λαθος.Απ την αρχή εκρινα την επιστροφή της honda αποτυχημένη και βγήκα αληθινος.

    • Nerazzuro21

      Δεν είσαι ο μόνος. Όσοι δεν εθελοτυφλούσαν, λόγω του ένδοξου παρελθόντος του ονόματος McLaren Honda, ήταν επιφυλακτικοί. Απλά κάποιοι ήθελαν να θυμούνται μόνο εκείνη την περίοδο και όχι την νεότερη προσπάθειά των Ιαπώνων ως εργοστασιακή ομάδα. Ο Brawn μάλιστα είχε πει ότι η Brawn GP δεν θα κέρδιζε το πρωτάθλημα του 2009 αν έτρεχε με τον κινητήρα της Honda.

    • Gestione Sportiv@

      Νίκο, έχεις δίκαιο!!!!!
      Σε παλαιότερες δηλώσεις του Brawn είχε δηλώσει, πως η “γραφειοκρατία” που επικρατεί στα εσωτερικά των Ιαπώνων είναι τεράστια.
      Όταν ο Brawn είχε αναλάβει πόστο στην ομάδα του Brackley (τότε έδρα της εργοστασιακής Honda) ήταν αναγκασμένος συνέχεια να περιμένει την έγκριση από τα κεντρικά σε οτιδήποτε και αν ήθελε να κάνει στην ομάδα και ενώ οι ιδέες υπήρχαν και τα χρήματα “κυλούσαν”.
      Κάτι αντίστοιχο ίσχυε και με την Toyota, αλλά σε πιο ακραία μορφή, καθώς ο Mick Gascoyne (τότε τεχνικός διευθυντής της ομάδας της Κολωνίας) δεν περίμενε απλά το Ο.Κ. από τα κεντρικά, αλλά ήταν αναγκασμένος να κάνει συνέχεια το ταξίδι Γερμανία-Ιαπωνία για μιλάει απευθείας με την διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας.
      Δέχομαι απόλυτα, πως οι Ιάπωνες έχουν χρήμα, τεχνογνωσία και ιστορία (βλέπε η συνεργασία της ομάδας σου με τους Ιάπωνες), αλλά τους λείπει η σύγχρονη προσέγγιση στην F1, διότι έχουν μείνει ακόμα σε λογικές ’90.

      Υ.Γ. Sorry για το σεντόνι, αλλά παρατηρώ κάποια πράγματα για τη συνεργασία McLaren-Honda ως τρίτος και σίγουρα δεν έχω την δική σου ενημέρωση και μπορεί να κάνω και λάθος.

    • georgekaras

      Γενικα το εχουν οι Ασιατες αυτο ειναι μερος της κουλτουρας τους ,τωρα δεν ξερω τι ακριβως γινεται αλλα ουτε τα λεφτα δεν την σωζουν φετος

    • Nerazzuro21

      Δυστυχώς, Μιχάλη, έχεις απόλυτο δίκιο. Ενδεικτικό αυτού που αναφέρεις είναι κάτι που συνέβη τη δεύτερη μέρα της πρώτης εβδομάδας δοκιμών. Όταν παρουσιάστηκε μηχανικό πρόβλημα στον κινητήρα(το οποίο ακόμα δεν έχουν βρει σε τι οφείλεται) περίμεναν μέχρι το μεσημέρι εκείνης της ημέρας την εντολή από τα κεντρικά της Sakura για να αλλάξουν τον κινητήρα και να στείλουν αυτόν που εμφάνισε το πρόβλημα στην Ιαπωνία για εξέταση. Μέχρι να γίνει αυτό όμως είχε χαθεί όλο το πρωί. Όταν απαιτείται τόσος χρόνος για τη λήψη αποφάσεων για κάτι τόσο απλό καταλαβαίνεις τι γίνεται όταν πρόκειται για πιο σύνθετα ζητήματα.

    • LJ

      To τελευταιο που λες δεν το εχω ξανα ακουσει.

    • Mika

      Μe too!

    • Nerazzuro21

      @Mika12345:disqus , το είχα κάπου διαβάσει αλλά δεν μπορώ να το βρω τώρα. Ίσως να κάνω λάθος και να το ανέφεραν μηχανικοί και όχι ο ίδιος ο Brawn. Βρήκα αυτό το απόσπασμα από άρθρο του 2009:

      “Earlier this year I asked a Brawn engineer whether he thought the team would have been as competitive if its cars were still using Honda engines instead of Mercedes.

      The response came back firmly in the negative, and various disparaging remarks were made about the quality of Honda’s engines and their inability to remove the skin from rice pudding.

      In one respect at least, the team’s transformation from Honda into Brawn may have done it more good than harm.”

    • Spider

      Έτσι είναι,blow diffuser και κινητήρας Mercedes ήταν η συνταγή της επιτυχίας.

    • stadi

      double difuser,blown ειχε η redbull to 2011

  • gronholm89

    Απ όλο αυτό το μονο θετικό βρίσκω οτι δεν μασανε τα δόντια τους και λένε την ξεφτιλα τους. Κατα τα αλλά κλειστε το το μαγαζάκι!!

  • Neos

    περιμενα πολυ μεγαλυτερη συνεπεια κ σοβαροτητα απο μια τοσο μεγαλη-και δη ιαπωνικη- εταιρια που φημιζεται για το μηχανολογικο της υποβαθρο

    • georgekaras

      30 χρονια εχει να κανει κατι αξιολογο αγωνιστικα .Το υποβραθρο της σε αυτο τον τομεα ειναι απλα ανυπαρκτο αυτη την στιγμη

  • Renesis1

    Τόσο χάλια πια?!.. Κρίμα…

  • Nerazzuro21

    Δηλαδή περίμεναν ότι τη χρονιά που υπάρχει ελευθερία στην εξέλιξη των κινητήρων οι υπόλοιποι θα έμεναν στάσιμοι και θα περίμεναν τη Honda να τους φτάσει; Οι άνθρωποι είναι απλά άσχετοι. Ελπίζω αυτή να είναι η τελευταία χρονιά της ομάδας McLaren-Honda πριν η ομάδα καταντήσει Lotus.

    To McLaren Renault δεν ακούγεται και τόσο άσχημα. :P

    • stadi

      Τα προβλήματα της 2ης βδομάδας ήταν οι κραδασμοί από τον κινητήρα.ηταν τόσο έντονοι που δημιουργούσαν προβλήματα και στα ηλεκτρικά.κατω από το κάλυμμα είχαμε φραπεδιερα…..

    • Nerazzuro21

      Ναι. Το διάβασα και εγώ αυτό. Και το χειρότερα είναι ότι παρόμοια προβλήματα παρουσίαζε ο κινητήρας τους και στην εποχή των V8. Δεν νομίζω ότι έχει νόημα η συνέχιση αυτής της συνεργασίας. Φέτος δεν υπήρχε καμία δικαιολογία και εντούτοις κατάφεραν να επιστρέψουμε στο 2015.

    • Spider

      Μην συγκρίνεις ανόμοια πράγματα. Την εποχή των V8, το κύριο πρόβλημα των πολυδιαφημισμένων εκπληκτικών-και καλά- κινητήρων της Honda,ήταν η αδυναμία τους να στροφάρουν πάνω από κάποιο ύψος στροφών και όταν συνέβαινε αυτό οι κραδασμοί ήταν τόσοι πολλοί που το μονοθέσιο δεν μπορούσε να οδηγηθεί, όταν δεν έσπαγε.(Μην ανοίγεις τέτοιο θέμα όμως γιατί θα αρχίσουν οι χονταίοι να μας μιλάνε για την υπερτεχνολογία των vtec και τα σχετικά)
      Το πρόβλημα της Honda εν έτη 2017 είναι τελείως διαφορετικό.

    • Mika

      Τη δευτερη βδομαδα που του ανεβασαν την αποδοση, και καλα?
      :p

    • stadi

      Κάθε μέρα άλλαζαν κινητήρα για να δουν τι φταίει Αλλά στο τέλος της μέρας δεν καταλάβαιναν τι δημιουργεί πρόβλημα. Η απόδοση είναι αλλο κομμάτι.εκει μάλλον φέτος μεγάλωσε η διαφορά στην ιπποδύναμη. Δυστυχώς.το κακό είναι ότι και οι δικοί μας δείχνουν μια ηρεμία με κάτι δηλώσεις του τύπου θα βρούμε λύση μέχρι την Αυστραλία και έχουμε πολυετή συμβόλαιο με τη honda σαν να είναι δεύτερη η τρίτη δύναμη δεν έχουν καταλάβει ότι είναι τελευταίοι ….κριμα η ομάδα πάει από το καλό στο χειρότερο.

    • Mika

      Αυτες οι δηλωσεις, εχουμε δυο βδομαδες να βρουμε τι φταιει και θα ειμαστε ετοιμοι στην Αυστραλια, οταν οι αλλοι εχουν κανει simulation 40 αγωνες, ειναι πραγματικα τραγικες!!!
      Ειλικρινα με πιανει θλιψη..
      Δυστυχως ποσο δικιο ειχες οταν τους αποκαλεσες ερασιτεχνες…Δεν ηθελα να συμμεριστω αυτη την αποψη, αλλα κατι εκει παει το πραγμα…

    • Bill BlackJack

      Εγώ τις ακούω ως δηλώσεις “δημοσιογραφικές”. Δηλαδή τις κάνουν για να τις ακούνε οι δημοσιογράφοι, για να τις διαβάζεις εδώ και εκεί. Ούτε εμείς ούτε αυτοί ούτε οι δημοσιογράφοι τις πιστεύουν. Κουβέντα να γίνεται δηλαδή.

    • Γιάννης

      Εγώ είμαι πεπεισμένος ότι μόλις οι Ιάπωνες λύσουν τα προβλήματα αξιοπιστίας, θα φτιάξουν έναν κινητήρα που θα τους ξεπεράσει όλους, και εάν δεν αρχίσουν πάλι τις λαλακίες με τα tokens θα έχουν τον κορυφαίο κινητήρα για πάρα πολλά χρόνια. Οι Ιάπωνες δεν μπαίνουν κάπου απλά για να έχουν παρουσία…

      Το θέμα είναι πόσο σύντομα θα γίνει το παραπάνω, και το πρόβλημα ουσιαστικά δεν είναι στη Honda, αλλά στη McLaren που δε θα μπορεί να περιμένει για πολύ ακόμα τη Honda.

      Όχι ότι έχει και εναλλακτικές βέβαια, καθώς κανένας δεν περίμενε ότι οι Ιάπωνες θα τα έκαναν τόσο μαντάρα. Ουσιαστικά ο Ron «φαγώθηκε» εξαιτίας της ανικανότητας των Ιαπώνων να παραδώσουν έστω έναν στοιχειωδώς ανταγωνιστικό κινητήρα.

      Δυστυχώς ο Ron επέλεξε να μην ενεργοποιήσει το πρόγραμμα παραγωγής κινητήρων που ήταν έτοιμο το 2005, για χάρη της Mercedes, και συνέχισε να το κρατά παγωμένο για χάρη της Honda.

      Αν και δεν ελπίζω πολλά από αυτόν τον Αμερικανό χαρτογιακά που μας φορτώσανε, θέλω να πιστεύω πως ίσως του έρθει και μια θετική φλασιά και ζητήσει την ενεργοποίηση του προγράμματος (ανάμεσα στις απολύσεις στελεχών που έφερε ο Ron, με τις οποίες ασχολείται τώρα…), έτσι ώστε σε μερικά χρόνια η McLaren να έχει δικό της ανταγωνιστικό κινητήρα και να μη χρειάζεται να βασίζεται σε κανέναν…

    • φυσικα κατι τετοια τα μαθαινεις τελευταιος αλλα υποψιαζομαι οτι θα γινει mclaren BMW απο το 18

    • Christos-

      ΒMW?

  • thymios tsilimparis

    Η Honda έχει αντίστοιχες δυσκολίες και στη άλλη μεριά του ατλαντικού. Τεράστια προβλήματα και πιστεύω ότι κάτι πάει στραβά στο αγωνιστικό τμήμα στα τζαπονια.
    Τους κόβω να βγαίνουν στο παζάρι το καλοκαίρι…

    • Spider

      Εκεί δεν έχει θέμα με τους κινητήρες,αλλά με το αεροδυναμικό πακέτο που δίνει στις ομάδες που φοράνε τους κινητήρες της. Πέρυσι η κατάσταση βελτιώθηκε,σχεδόν εξομειώθηκε με την Chevrolet, φέτος η εξέλιξη πάγωσε για όλα τα aero kits, και για του χρόνου μάλλον όλες οι ομάδες θα φοράνε ένα universal aero kit, ανεξάρτητα με τον κινητήρα τους.

    • thymios tsilimparis

      Ναι δεν έχει προβλήματα με τον κινητήρα, αλλά ήταν κι εκεί ανεπαρκής και μη ανταγωνιστική. Αυτό θέλω να τονίσω.

    • Spider

      Συγνώμη αλλά διαφωνώ. Ανεπαρκής δεν ήταν ούτε μη ανταγωνιστική. Σε ένα ίδιο μονοθέσιο με πρακτικά ίδιους κινητήρες ακόμη και 0,5% διάφορα στην απόδοση του aero kit μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη διαφορά στον αγώνα. Το γεγονός ότι το aero kit της Chevrolet ήταν οριακά ποιό γρήγορο την πρώτη χρονιά είναι καθαρά θέμα τύχης. Πέρυσι τα δύο κιτ ήταν σχεδόν ισάξια,φέτος η εξέλιξης τους είναι παγωμένη και του χρόνου όλοι θα φοράνε ίδιο αερο κιτ. Χθές μάλιστα στο εναρκτήριο Grand Prix του st Petrsbourg ένα μονοθέσιο με κινητήρα Honda κέρδισε. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι επειδή δεν τα πάει καλά στην F1 δεν σημαίνει ότι πρέπει να την χτυπάμε και όπου την …..βλέπουμε.

    • thymios tsilimparis

      Στέκομαι στην τελευταία σου φράση: φυσικά και δεν την χτυπάμε όπου τη βλεπουμε. Αν μάλιστα κάνεις ένα κόπο και δεις τι έχω γράψει για τη Χοντα σε διάφορα άρθρα εδώ (είναι ορατά στο disqus) θα δεις σχόλια με απλή πλάκα και σχόλια που λενε οτι οκ, αυτά συμβαίνουν στους αγώνες.
      Τώρα στο υπόλοιπο μήνυμα σου, η γνώμη μου είναι οτι όταν το aero kit δεν είναι το ίδιο αποδοτικό με του ανταγωνιστή, αυτό δεν είναι θέμα τύχης, αλλά μελέτης και σχεδιασμού. Όπως δεν είναι θέμα τύχης λοιπον οτι η Μερκ έφτιαξε εξαρχής έναν κινητήρα-μέτρο σύγκρισης και η Χοντα έμεινε πίσω, έτσι κι εδώ (στην κουβέντα μας δηλαδή) έγινε κάτι αντίστοιχο.
      Για να το ξεκαθαρίσω απ τη μεριά μου πάντως, δεν θεωρώ τη Χόντα..”άχρηστη” σε καμία περίπτωση. Βασικά κανένας που θα επιχειρήσει να μπει σε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα όπως οι αγώνες δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται έτσι.
      Αλλά τα τμήματα εξέλιξης και σχεδιασμού έχουν μια συγκεκριμένη γραμμή. Κι αυτή η γραμμή δίνεται από πάνω. Ήρθε ο Μπροουν στη Φερραρι και ο Σουμάχερ βαρέθηκε να νικά, πχ. Η Χόντα λοιπόν έχει αποτύχει να φτάσει τα αυτονόητα. Τόσο άστοχο μοτέρ έχω να θυμηθώ απ τ0 1996, όταν η F310 ξέρναγε εξαρτήματα όλη τη σεζόν, σε 2-3 αγώνες έμεινε στην…εκκίνηση και στη Βαρκελώνη ο Σούμι ήταν αιώνες μπροστά και έτρεμα αν θα…τερματίσει.

      Κοινώς κάτι δεν πάει καλά εκεί. Νομίζω οτι συμφωνούμε κι οι δύο οτι μπορούν καλύτερα! :)

    • thymios tsilimparis

      Στέκομαι στην τελευταία σου φράση: φυσικά και δεν την χτυπάμε όπου τη βλεπουμε. Αν μάλιστα κάνεις ένα κόπο και δεις τι έχω γράψει για τη Χοντα σε διάφορα άρθρα εδώ (είναι ορατά στο disqus) θα δεις σχόλια με απλή πλάκα και σχόλια που λενε οτι οκ, αυτά συμβαίνουν στους αγώνες.
      Τώρα στο υπόλοιπο μήνυμα σου, η γνώμη μου είναι οτι όταν το aero kit δεν είναι το ίδιο αποδοτικό με του ανταγωνιστή, αυτό δεν είναι θέμα τύχης, αλλά μελέτης και σχεδιασμού. Όπως δεν είναι θέμα τύχης λοιπον οτι η Μερκ έφτιαξε εξαρχής έναν κινητήρα-μέτρο σύγκρισης και η Χοντα έμεινε πίσω, έτσι κι εδώ (στην κουβέντα μας δηλαδή) έγινε κάτι αντίστοιχο.
      Για να το ξεκαθαρίσω απ τη μεριά μου πάντως, δεν θεωρώ τη Χόντα..”άχρηστη” σε καμία περίπτωση. Βασικά κανένας που θα επιχειρήσει να μπει σε ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα όπως οι αγώνες δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται έτσι.
      Αλλά τα τμήματα εξέλιξης και σχεδιασμού έχουν μια συγκεκριμένη γραμμή. Κι αυτή η γραμμή δίνεται από πάνω. Ήρθε ο Μπροουν στη Φερραρι και ο Σουμάχερ βαρέθηκε να νικά, πχ. Η Χόντα λοιπόν έχει αποτύχει να φτάσει τα αυτονόητα. Τόσο άστοχο μοτέρ έχω να θυμηθώ απ τ0 1996, όταν η F310 ξέρναγε εξαρτήματα όλη τη σεζόν, σε 2-3 αγώνες έμεινε στην…εκκίνηση και στη Βαρκελώνη ο Σούμι ήταν αιώνες μπροστά και έτρεμα αν θα…τερματίσει.

      Κοινώς κάτι δεν πάει καλά εκεί. Νομίζω οτι συμφωνούμε κι οι δύο οτι μπορούν καλύτερα! :)

  • Akis-F1 FAN

    Πραγματικά απορώ πώς ολόκληρη Honda τριία χρόνια μετά δεν μπορεί να φτιάξει ένα μοτερ που είναι, τουλάχιστον, στοιχειωδώς αξιόπιστο. Δεν μιλάω καν για απόδοση και τέτοια, έστω να μπορεί να βγάλει έναν αγώνα ρε παιδί μου. Διασύρονται οι ίδιοι και κάνουν κακό και στην McLaren. Αντιμετωπίζουν προβλήατα τα οποία θα έπρεπε να τα είχαν βρει ήδη από όταν τον δοκίμαζαν στο δυναμόμετρο. Φαίνονται χειρότεροι και από ερασιτέχνες.

    • Giannisk

      Προφανώς δεν υπάρχει η τεχνογνωσία. Δεν ξέρουν να φτιάξουν ένα μοτέρ τέτοιων προδιαγραφών. Δεν μιλάμε για ένα αδύναμο απλά κινητήρα αλλά για ένα pu που δεν βγάζει πάνω απο 10 συνεχόμενους γύρους.

    • Akis-F1 FAN

      Προφανώς και δεν υπάρχει η τεχνογνωσία…τουλάχιστον έτσι φαίνεται. Αλλά αυτό είναι που μου κάνει εντύπωση. Εντάξει εννοείται ότι δεν είναι εύκολο, αλλά μιλάμε για εταιρεία κολοσσό με χιλιάδες μηχανικούς και εκατοντάδες εκατομμύρια μπάτζετ. Τι να πεις…

    • Giannisk

      Εκατομμύρια μεν αλλά αν δεν ξέρεις που να τα ξοδέψεις τότε το αποτελεσμα είναι αυτό που βλέπουμε. Θα μου πεις γιατί δεν προσέλαβαν άτομα που να γνωρίζουν. Εκεί μάλλον υπερεκτίμησαν τις δυνατότητές τους.

    • Akis-F1 FAN

      Σ΄αυτό το τελευταίο που λες πρέπει να κρύβεται μεγάλο μέρος του προβλήματος. Λόγω κουλτούρας είναι ξεροκέφαλοι και δεν θέλουν εξωτερική βοήθεια και αυτό θα τους χαντακώσει.

    • georgekaras
    • nikos avramides

      Πιστεύω ότι τους παρέσυραν σ’αυτον τον διασυρμο.δεν ειναι ικανή για κάτι καλύτερο,με την πολυπλοκότητα του power unit.

    • sotirisb

      Δεν εχουν και δεδομενα γιατι με την αποκλειστικοτητα που ηθελε η McLaren το πολυ ενα αυτοκινητο να ολοκληρωσει τον αγωνα ενω οι αλλοι μαζευουν τουλαχιστον τα τετραπλασια..

    • Akis-F1 FAN

      Αυτό όντως είναι βασικό πρόβλημα και ευθύνεται η ξεροκεφαλιά της MLaren νομίζω.

    • georgekaras

      τα πουρα του Ρον φταινε για να μην πω την αλλη λεξη

  • Giannisk

    Έχουμε και επισημα την παραδοχή ότι το 2017 θα είναι καταστροφή για την macca. Από ότι καταλαβαίνω οι αλλαγές θα έρθουν μετά τα πρώτα gp σε κάθε επίπεδο. Είμαι περίεργος μόνο να δω τι θα απογίνει ο αλόνζο.

    • georgekaras

      Απορω γιατι καθεται πραγματικα ο Μπατον την γλυτωσε .Εκτος αν καθεται μονο και μονο για να απολυθει με τις δικαιες αντιδρασεις του

    • Giannisk

      Γιατί εισπράττει 40 εκατομμύρια το χρόνο. Κανείς δεν πρόκειται να του δώσει τόσα χρήματα.

  • georgekaras

    Eλα πανε για τελευταιοι φετος μετα απο αυτο βλεπω.Ρε γαμωτο ενα μοτερ δεν μπορεσαν να κανουν απιστευτη αποτυχια .Την λυπαμαι την Μακλαρεν πραγματικα .Τοσες φορες τα λεγαμε αλλα φετος περιμεναμε λιγο καλυτερα τα πραγματα .

  • Hercooligan

    Κάνε Θεέ μου να είναι ψέμα… ας είναι τουλάχιστον μπλόφα και να μας τρελάνουν όλους. Δεν μπορεί να είναι τόσο αποτυχημένοι… λίγο εγωισμό δεν έχουν οι Ιάπωνες;
    Ας κατασκευάσει η Mclaren έναν κινητήρα να τελειώνουμε επιτέλους…

    • Giannisk

      Η Mclaren δεν έχει τους πόρους να κατασκευάσει κινητήρα και η Honda όσο εγωισμό και να έχει αν δεν μπορεί απλά δεν μπορεί.

    • georgekaras

      Μονο με εναν τροπο θα γινει να κανει κινητηρα αν πωληθει σε καποια αυτοκινητοβιομηχανια η Μακλαρεν την τεχνολογια την εχει τοσα χρονια απο τα επιβατικα hypers ,το κεφαλαιο λειπει .

    • Giannisk

      Είναι μια προσέγγιση που βλέπω από πολλούς. Θεωρώ ότι τα αυτοκίνητα δρόμου
      , έστω και τα HyperCars δεν έχουν καμία σχέση με την F1. Όση γνώση και επιτυχία και αν έχεις στην μαζική παραγωγή δεν σε οφελεί καθόλου στα Motorsport. Εξάλλου βλέπουμε πολύ επιτυχημένες αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν τολμάνε καν να σκεφτούν να εισέλθουν στην F1 (βλ. VAG,GM) και κάποιες που έριξαν μαύρη πέτρα όπως η ford. Δεν είναι μόνο το κόστος, είναι οι εγκαταστάσεις, οι έξομοιωσεις, το προσωπικό και πολλά ακόμη. Προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να στραφούν σε άλλο κατασκευαστή κινητήρων με ένα έτοιμο μοτέρ ή να κάνουν ένα πλάνο 5ετιας με άλλον κατασκευαστή. Αυτήν την στιγμή όμως δεν βλέπω κάποιον πρόθυμο να μπει στην F1 και σιγά μην δώσει η merc κινητήρες. Με καμια Renault ή με το περσινό της Ferrari θα συμβιβαστούν.

    • Spider

      Συμφωνώ με όσα λες. Απλά δεν πιστεύω ότι η Honda θα τα παρατήσει. Μπορεί να αργήσει,θα φτιάξει όμως ισάξιο PU. Μέγα λάθος για μένα η απομάκρυνση του Ρον Ντένις. Αυτός ήξερε την νοοτροπία των Ιαπώνων και κυρίως τον τρόπο που μπορούσε να τους πιέσει αποτελεσματικά.Τώρα άντε πάλι από την αρχή. Πάντως ακόμη και να σπάσουν το συμβόλαιο με την Honda, μάλλον για Mercedes τους βλέπω.

    • Giannisk

      Δεν βλέπω άλλη εναλλακτική. Μόνο Merc και φυσικά με spec B PU.

    • Hercooligan

      Παιδιά δεν υπάρχει ελπίδα με Mercedes και Renault, από τη στιγμή που έχουν δικές τους ομάδες, πάντα θα υπερτερούν σε ιπποδύναμη και καινοτομίες, Ferrari ούτε για αστείο. Οπότε η λύση είναι χαρακίρι του αρχιμηχανικού της Honda, δουλειά, αναβαθμίσεις και υπομονή όλοι εμείς που απλά ΑΓΑΠΑΜΕ MCLAREN!

  • Anestis Genk

    McLaren Ferrari! Εγώ αν ήμουν Ferrari θα τους έδινα τζάμπα μοτέρ, αρκεί να είναι κόκκινο το κάλυμα του μοτέρ και να γράφει Powered by Ferrari και να έχει και τον θυρεό στο ρύγχος.

    • Bill BlackJack

      χαχαχαχα νομίζω αυτή θα ήταν η μεγαλύτερη κατάντια για την εταιρεία

  • η φατσα του ισπανου μετα τις δηλωσεις του ιαπωνα…… https://uploads.disquscdn.com/images/5e7d8e0c0867ea92e9e526ac4b8ba9fe84aba481c01ba02789bbd8a1c3203242.jpg

    • manowar

      Ξερεις με τι μοιαζει ε?σαν Κ.Μ ειναι

  • Mika

    Aπο τις πρωτες δυο μερες το ειχαμε δει το ονειρο,αλλα ειπαμε κατσε, ειναι νωρις ακομα, ας μη πανικοβληθουμε…
    Τωρα το ακουμε απο επισημα χειλη..Μπορειτε να πανικοβληθειτε ελευθερα!!!
    Η ταπεινωση θα συνεχιστει!!!!
    Μπορω να πω πως θα αρχισω να βλεπω Formula E, τα ΣΚ!!!

    Υ.Γ. Ο Senna θα τα βλεπει αυτα απο εκει πανω και θα γελαει ο αμοιρος…Τι να πω…
    :-(
    Y.Γ. 2. Nομιζω μεσα στη χρονια θα εχουμε θυελλες και τυφωνες μεσα στην ομαδα. Η τεταμμενη κατασταση θα φερει ισχυρες ανακαταταξεις παντου..Ειδικα στους οδηγους!

  • Nikpap

    Το σφαλμα το ριχνω καθαρα στην mclaren που δεκαετιες τωρα δεν εχει εξελιξει εναν κινητηρα, ισως σε συνεργασια, τον οποιο θα μπορουσε να πουλαει και σε τριτους. Πως δηλαδη βρισκει τους πορους για να κατασκευαζει hypercars; Οταν εξαρτασαι απο αλλους που μια ερχονται και μια φευγουν, ειναι γραφειοκρατες, ειναι στην αλλη ακρη του κοσμου κτλ κτλ εισαι αξιος της μοιρας σου. Το κυριοτερο χαραμιζεται και ο Αλονσο…
    Το ιδιο πηγε να παθει και η rbr αλλα ηταν πιο τυχερη.

  • Spider

    Ειλικρινά απορώ με την άποψη πολλών εδώ μέσα που,ο ένας λέει ότι η McLaren πρέπει να εξελίξει τον κινητήρα της Honda μόνη της, ο άλλος λέει να εξελίξει δικό της κινητήρα και διάφορα άλλα,που φανερώνουν πλήρη άγνοια της όλης διαδικασίας,των χρημάτων και της εμπειρίας που απαιτείται για κάτι τέτοιο. Εδώ ούτε δικό τους κινητήρα για τα αυτοκίνητα δρόμου δεν μπορούν να κατασκευάσουν, PU για την F1 θα κατασκευάσουν,που είναι κάτι απίστευτα ποιό σύνθετο και δύσκολο? Εδώ δεν επιχείρησαν κάτι τέτοιο ούτε την εποχή της παντοκρατορίας του Ρον Ντένις,που τα πράγματα ήταν και ασύγκριτα ποιό απλά,τώρα θα το κάνουν? Ποιός θα βάλει τα λεφτά και ποιός θα υπογράψει-αναλάβει την ευθύνη ? Αυτός ο Brown?

    • Mika

      Δεν γινονται πρακτικα αυτα τα πραγματα….

    • georgekaras

      Γινονται αλλα θελουν χρηματα να τα κανει αν θελει να εξελιχτει στο σημερα αλλιως θα γινει σαν την Williams

    • georgekaras

      E τοτε θα περασει στην λιθη της ιστοριας ,αν δεν εχει περασει σαν την Williams και θα βολοδερνει αναλογα πως θα πανε τα οικονομικα καθε χρονια .Οποτε γιοκ ονειρα για νικες και πρωταθληματα χορηγους και top οδηγους .Αν δεν τα καταφερει ενα απο αυτα που απορεις τοτε θα βολοδερνει στις πρωτες θεσεις της 2ης καρτελας βαθμολογιας και θα πηγαινει ακομα πιο κατω.Ετσι μονο θα επιβιωσει στον αγωνιστικο τομεα .Δεν υπαρχει αλλος δρομος πλεον .Η σημερινη φορμουλα διστυχως εχει επιταξει την πληρη εργοστασιακη στηριξη οποια ομαδα δεν τα εχει αυτα δεν κανει τιποτα .Για μενα πραγματικα δεν θα ηταν κακο η μακλαρεν σαν βιομηχανια να συγχωνευθει με καποια μεγαλη αλλη βιομηχανια ωστε μονο τοτε να κανει το δικο μοτερ με τον τροπο και το κεφαλαιο που θελει.Δεν ηταν χαζος ο Ρον που εψηνε με την Αpple εξαγορα .Θελει μια μεγαλυτερη ομπρελα στηριξης εν ετη 2017 .Πανε τα παλια που αγοραζαν εναν κινητηρα και νικουσαν οι ιδιωτικες ομαδες .Βλεπεις την Μερσεντες πεταει την Φερραρι σταθερα 2η ,3η .Και βλεπεις και την Ρεντ μπουλ που δεν της καθεται πλεον η Ρενο και τον εξελισει μονη της και ειναι πανω απο την Ρενο που ειναι εργοστασιακη κιολας .Αυτη δηλαδη τι παραπανω εχει και εξελισει πλεον μονη της το μοτερ 2 χρονια ?Κεφαλαιο κατι που δεν εχει η Μακλαρεν .

    • Spider

      Αυτό το ότι η Red Bull εξελίσσει μόνη της τον κινητήρα της Renault δεν ισχύει. Πέρυσι υπήρξε η φήμη, (διότι περί φήμης επρόκειτο), ότι η RB,επειδή μετονόμασε τα PU σε Tag Heyer, θα εξελίξει μόνη της (μέσω κάποιας τρίτης εταιρείας) είτε τον ICE είτε το ERS με συγκεκριμένες κατευθύνσεις. Τελικά κάτι τέτοιο δεν έγινε και η φήμη παρέμεινε φήμη. Μην έχεις αμφιβολίες. Renault PU φοράει. Εδώ που έχει πάει η τεχνολογία των PU, μόνο μία εταιρεία με εμπειρία, χρήματα,βάθος και συνεχή ενασχόληση με το θέμα μπορεί να το κάνει. Ακόμη και η Renault ζορίστηκε, για να μην μιλήσουμε για την Honda… Μπροστά στους μεγάλους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας η RB μοιάζει με εξιδεικευμένη βιοτεχνία…

  • George Liverpool

    Σε συνεντευξεις εχουν απαντηθει οι περισσοτερες αποριες που βλεπω εδω.Ο boullier ειπε-σε ερωτησεις απο το twitter-στον david croft:δεν γινεται να εξελιξουμε κινητηρα μονοι μας.Στην σημερινη εποχη πρεπει να εχεις ενα κατασκευαστη που θα εχει τους πορους και το know how,για να εξελιξει το κινητηρα.Εχουμε συμβολαιο 10ετας με τη honda.Νομιζω πως αυτη τη στιγμη χωρις title sponsor,η ομαδα εξαρταται απο τη honda ακομη περισσοτερo.Δε ξερω τι θα γινει απο εδω και περα,δε νομιζω πως εχουν αλλες επιλογες στο woking,εκτος απο το να συνεχισουν οπως ειναι.Και σταματηστε επιτελους να λετε για τη bmw.Το συμβολαιο που εχουν ειναι για τα roadcars μονο.Η απορια που εχω εγω ,ειναι γιατι οι ιαπωνες δεν συνεργαζονται με εξωτερικους συνεργατες,οπως η ilmor πχ.Στο σημειο που ειναι τωρα νομιζω πως χρειαζονται βοηθεια,οσο κι αν η νοοτροπια τους ειναι αντιθετη ως προς αυτο.Ισως φταιει αυτο που ειπε ο boullier:maybe we are lacking a bit of F1 DNA in the honda organisation at the moment..Ως φανατικος φιλος της ομαδας μπορω μονο να ελπιζω…

    • Mika

      Γιατι ειναι στενομυαλοι, πεισματαρηδες, κουφιοκεφαλοι, οπως θες πες το και θελουν να το κανουν μονοι τους, με τον τροπο τους..Δεν θελουν βοηθεια απ εξω..Κι αυτο δηλωνει πολλα…Αποφασιστηκοτητα, ορεξη για δουλεια κλπ..Αλλα απο την αλλη, θα πει καποιος πως το να μη δεχεσαι βοηθεια η υποδειξεις για το πως να βελτιωσεις τα πραγματα δειχνει ξεροκεφαλια, αρνηση του πως λειτουργει μια συγχρονη ομαδα F1, κλπ…Βλεπουμε πως ολες οι ομαδες κοιταζουν να εχουν τα καλυτερα μυαλα..Η Μercedes δεν εχει μονο Γερμανους, η Ferrari δεν εχει Ιταλους, η Renault δεν εχει μονο Γαλλους, ολοι κοιτανε να εχουν το καλυτερο εργατικο δυναμινο, για να επιτυχουν…Οι Ιαπωνες δειχνουν σαν να εχουν κλειστει στο καβουκι τους και να λενε, εμεις θα το κανουμε μονοι μας…Που εν τελει, ισως το καταφερουν…Αλλα ισως μετα απο 10 χρονια..Και κανεις, φιλαθλοι, οδηγοι,ομαδα, δεν μπορει να περιμενει τοσο..

    • George Liverpool

      Μα και τη reanault η ilmor τη βοηθησε με τα προβληματα που ειχε το 2015.Στη mclaren ο Mario Illien εχει ονομα,καθως ειχαν συνεργαστει με επιτυχια στο παρελθον.Ακριβως οπως το ειπες,δεν ειναι δυνατον να περιμενει κανεις τοσα χρονια.H mclaren θεωρω πως πρεπει να πιεσει περισσοτερο τη honda,ως προς το κομματι της εξωτερικης βοηθειας.Ξοδευονται παρα πολλα χρηματα και δεν υπαρχει αποτελεσμα.Το 2015 η ομαδα ηταν 2η ως προς το budget,πισω απο τη mercedes.Κατι πρεπει να αλλαξει επειγοντως.

  • Bad Belmondo

    Τουλάχιστον επιτρέπεται η ελεύθερη εξέλιξη μέσα στη σεζόν!!!

  • Ba’adur Subutai

    Ο Αλόμσο μου θυμίζει κάτι τύπους που χωρίζουν την γυναίκα τους που είναι γυναικάρα για την γκόμενα που είναι χοντρή και άσχημη και μετά λένε μα μου είχε πει θα κάνει δίαιτα χαχχαχαχαχχαχαχα

    • δεν εγινε ακριβως ετσι … χωρισε την χοντρη γυναικα του για μια αλλη που την γνωρισε στο ιντερνετ με ψευτικες φωτο μοντελου και το εχαψε την ειδε απο κοντα και αρχισε να την βριζει οτι τον κοροιδεψε και αλλα τετοια αλλα δεν μπορουσε να την χωρισει γιατι τον ταιζε

    • Spider

      Α γειά σου, γιατί κοντεύει να μας τρελάνει και αυτός και άλλοι, ότι επειδή με την Ferrari δεν μπόρεσε να κερδίσει το πρωτάθλημα είναι καλύτερα που πήγε στην McLaren και ξεφτιλίζεται.
      Άτιμο πράγμα ο εγωισμός…

  • περαστικός

    1 Ferrari 225 Wins 2015 Singapore Grand Prix Latest Win
    2 Ford 176 2003 Brazilian Grand Prix
    3 Renault 168 2014 Belgian Grand Prix
    4 Mercedes 150 2016 Abu Dhabi Grand Prix
    5 Honda 72 2006 Hungarian Grand Prix
    6 Coventry Climax 40 1965 German Grand Prix
    7 ΤAG 25 1987 Portuguese Grand Prix

    Δεν λένε πάντα την αλήθεια οι αριθμοί αλλά όχι και να λέμε ότι η Honda έμεινε 30 χρόνια πίσω στην εποχή Mclaren-Honda..

    2 χρόνια πίσω απο τους άλλους τρεις θεωρώ ότι είναι η Honda και τόσα θα παραμείνει αν δεν αλλάξουν οι κανονισμοί για να ξανα ανακατευτεί η τράπουλα..
    Ήλπιζα να την ξελασπώσει η Mclaren στην αρχή μπας και δούμε κανένα θαύμα αλλά απ΄ότι φαίνεται και εκείνη στις λάσπες ήταν, είναι και θα παραμείνει και φέτος απ’οτι φαίνεται..

    Εμείς της Honda πάντως είμαστε συνηθισμένοι να βλέπουμε μονοθέσιο στις τελευταίες θέσεις…αυτούς που υποστηρίζουν χρόνια Mακλαρεν λυπάμαι..