Χθες, διαβάζαμε τις δηλώσεις της McLaren σχετικά με τον κινητήρα της Mercedes. Ο επί κεφαλής των Βρετανών, Eric Boullier, υποστηρίζει πως η MCL32 θα ήταν ένα κορυφαίο μονοθέσιο αν στο πίσω μέρος υπήρχε το power unit της «Merc», αλλά αυτό κανείς δεν μπορεί να το ξέρει, καθώς τα τελευταία χρόνια η ομάδα του Woking δεν έχει κάνει την καλύτερη δουλειά όσον αφορά το σασί.

Σύμφωνα με το BBC, η αναφορά στη Mercedes μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς η McLaren έχει χτυπήσει την πόρτα των Γερμανών, προκειμένου το αστέρι να μπει και πάλι πάνω στα μονοθέσιά τους. Η συνεργασία με τη Honda βρίσκεται κάτω από πολύ μεγάλη πίεση, με τα προβλήματα να μην τελειώνουν, ενώ η MCL32 ήταν 30 χλμ/ώρα πιο αργή στις ευθείες, πράγματα που τρομάζουν τους Ιάπωνες.

Το συμβόλαιο των δύο πλευρών ολοκληρώνεται το 2024, και αν το ιαπωνικό power unit δεν παρουσιάσει σημαντική βελτίωση μέσα στο 2017, τότε είναι αρκετά πιθανό να σπάσει και η Honda να αποχωρήσει από τη Formula 1. Όπως ισχυρίζεται το BBC, λοιπόν, η McLaren ξεκίνησε διερευνητικές επαφές, πλησιάζοντας τη Mercedes, παρόλο που ο Ron Dennis έχει πει στο παρελθόν πως δε γίνεται να κατακτήσεις πρωτάθλημα ως πελατειακή ομάδα.

Ο Toto Wolff, επί κεφαλής της Mercedes, φαίνεται πως δεν είναι αρνητικός στην προοπτική αυτή, όμως, αν συμβεί αυτό, θα είναι ένα πολύ μεγάλο πλήγμα για την «Macca», καθώς η Honda δίνει δωρεάν κινητήρες, ενώ πληρώνει ένα σημαντικό μέρος των συμβολαίων των οδηγών. Σε περίπτωση διακοπής της συνεργασίας, η McLaren θα αναγκάζεται να πληρώνει για τους κινητήρες της, κοντά στα €17 εκατομμύρια κάθε χρόνο.

Και όλο αυτό εν μέσω αποτυχίας της McLaren να βρει χορηγό τίτλο, παρόλο που ο Εκτελεστικός Διευθυντής, Zak Brown, ελπίζει ότι αυτό θα συμβεί το 2018, αλλά μόνο εύκολο δε θα είναι κάτι τέτοιο αν η ομάδα του Woking παλεύει να μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα, αφού οι δοκιμές ήταν εφιαλτικές και οι αντίπαλοι κατασκευαστές κινητήρων πέτυχαν μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με τη Honda.

Εκτός από την επιλογή της Mercedes, υπάρχουν και άλλες επιλογές, όπως για παράδειγμα αυτή της Renault. Το θέμα, όμως, είναι αν όντως η McLaren επιλέξει να τερματίσει τη συνεργασία της με τη Honda, κάτι που θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη βελτίωση εντός του 2017, με τους Ιάπωνες να μην έχουν τον βραχνά του συστήματος μαρκών, διότι η εξέλιξη του κινητήρα είναι από φέτος ελεύθερη. Ωστόσο μένει να δούμε κατά πόσο θα μπορέσουν να το εκμεταλλευτούν αυτό.

  • Gestione Sportiv@

    Εκεί στο Woking, εκτός από τις πόρτες του Brixworth θα πρέπει να αρχίσουν να βαράνε και κεφάλια τους!!!!!!
    Το θέμα είναι πως, η Honda δεν μπορεί να αλλάξει και το κλίμα που έχει δημιουργηθεί……….. https://uploads.disquscdn.com/images/4686d652bc678468ba072e38e779faa55d11ab5c9a1ea52b034ea3d0d0ba0a35.jpg

  • Giannis

    Η κατασταση με την Honda δειχνει τραγικη και αν δεν βελτιωθουν μεσα στο 2017 (το πιθανοτερο για μενα) τοτε η ρηξη ειναι μονοδρομος.
    Απο κει και περα δεν θα ηθελα να δω την Macca με κινητηρα Merc.
    Θα ηθελα να μπει η BMW στο παιχνιδι σαν κατασκευαστης κινητηρων και γιατι οχι να δωσει pu και στην williams.
    Ετσι ωστε να εχουμε 4κινητηρες αλλα και 2 ιστορικες ομαδες που να εχουν πιθανοτητες για πρωταθλημα αντι να ζητιανευουν απ την merc κινητηρα περσινο.

  • Nerazzuro21

    Μετά τη χτεσινή φήμη ότι υπάρχουν ρήτρες απόδοσης στο συμβόλαιο με τη Honda που μπορούν να ενεργοποιηθούν στο τέλος της φετινής σεζόν, δεν μπορώ να πω ότι εκπλήσσομαι από αυτή την είδηση. Νομίζω πως πολλά θα εξαρτηθούν από την εικόνα που θα έχει η Honda μέχρι το μέσον της σεζόν. Αν δεν υπάρχει ίσως τελικά οι δικηγόροι αναλάβουν δράση για να τερματιστεί πρόωρα αυτή τη συνεργασία. Ή ακόμα και η ίδια η Honda να αποφασίσει να αποχωρήσει βλέποντας ότι το μόνο που καταφέρνει είναι να καταστρέφει την εικόνα της με την τελευταία επιστροφή της.

    Αν τελικά αναβιώσει η ομάδα McLaren-Mercedes, είμαι σίγουρος ότι επικοινωνιακά η Macca θα ρίξει όλο το φταίξιμο στον Dennis για τα πεταμένα τρία χρόνια. Ουσιαστικά όμως, κάτι τέτοιο θα αποτελεί άτακτη υποχώρηση από την ομάδα. Η λύση της Mercedes θα μπορούσε να απολέσει μια απόλυτα προσωρινή λύση, όσο παραμένουμε στην εποχή της engine formula.

    • Jo

      Κακως κανουν τετοιες κινησεις οι της McLaren και ειδηκα με την Mercedes που δεν υπαρχει περιπτωση να δινει ανταγωνιστικα μοτερ οπως εκανε αλλωστε πριν απο μερικα χρονια. Και ας μην ξεχναμε ποσα πρωταθληματα εχουν χαθει απο την αναξιοπιστια τους τα πρωηγουμενα χρονια. Επεισης η συμπεριφορα της McLaren ειναι λες και εφτιαχναν ολα αυτα τα χρονια το τελειο σασι για πρωταθλημα και φταιει μονο η Honda τωρα. Αποψη μου ειναι πως αν δεν υπαρχει αλλη υπομονη ας στραφει στην Renault παρα στην Mercedes.

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Αν δεν κάνω λάθος φίλε Jo οι οδηγοί μας έλεγαν ότι πολλές φορές πέρυσι έτρεχε μόνο το σασί αν δεν κάνω λάθος….

    • Jo

      Ουτε εμενα μου αρεσει η κατασταση της ομαδας, ουτε φτιαχνουμε σασι σαν της Red Bull καθε χρονο. Το μονο που λεω ειναι οτι αν δεν μπορεσει η Honda να βελτιωθει καλυτερα θα ηταν να στραφει η ομαδα στην Renault παρα στην Mercedes.

    • ΑΛΕΞΗΣ

      Συμφωνώ με όσα λες φίλε Jo καλύτερα Renault με όρους A spec κινητήρες παρά να ξαναζήσουμε τον τραγέλαφο με την MP4-29 που φαινόταν ότι το power unit ήταν β διαλογής… Απλά σαν οπαδός της Macca με ενοχλέι που τόσα χρόνια θα έχουμε μόνο ένα απο τα δυο καλά ή τον κινητήρα ή το σασί ποτέ όμως και τα δυο τελευταία φορά που θυμάμαι που τα είχαμε και τα δυο ήταν το 1999 και 2000… Μακάρι να ανακάμψουμε κάποια στιγμή…

  • Renesis1

    Ραγδαίες οι εξελίξεις, πιστεύω οτι τα πράγματα φτάσανε στο έπακρο και με τις δηλώσεις του Alonso για παραμονή του στην F1, με κριτήριο την ανταγωνιστικότητα του φετινού μονοθεσίου. Ήδη υπάρχει και το τεράστιο πρόβλημα ανεύρεσης χορηγών με αυτή την εικόνα..

    Δεν γνωρίζω τα νομικά περί “σπασίματος” συμβολαίων με τη Honda, αλλά ίσως η συγκεκριμένη κίνηση φαντάζει (και μάλλον είναι) μονόδρομος, για το άμεσο μέλλον της McLaren. Θα είναι ιδιαίτερα νοσηρό το κλίμα που θα γεννηθεί στην ομάδα, αν στους πρώτους αγώνες αρχίσουν ξανά οι εγκαταλείψεις και οι τερματισμοί στην 10+ θέση..

    • Mika

      To τελευταιο που λες, δεν πρεπει να σου κανει τοση εντυπωση…Προσωπικα, το θεωρω δυστυχως δεδομενο..Καθε τερματισμος, θα ειναι σαν μικρη νικη.

  • Mika

    Καλα,δεν νομιζω πως ειναι και τοσο φοβερο να τους πληρωνουν τους κινητηρες,ενας καλος χορηγος θα καλυψει θεωρω ανετα το ποσο αυτο..Να μου πεις, και τωρα που τους παιρνουν τσαμπα υποτιθεται, ειδαμε ποσο καλοι ειναι!!! :p
    Aς τους πληρωσουν μπας και φτιαξουν!!!
    Θα δουμε πως θα εξελιχθει η κατασταση..Σιγουρα ειναι μια (ακομα) πολυ εντονη μορφη πιεσης στη Honda..Ξεκαθαρα!
    Το θεμα ειναι ποσο μπορει να περιμενουν οπαδοι, χορηγοι, οδηγοι να φτιαξει η Ηοnda, αν φτιαξει ποτε, ενα σοβαρο κινητηρα,αναλογο της ιστοριας της..Ποση υπομονη πια..Η αληθεια ειναι πως φετος,αν και τριτη χρονια, χρειαζεται παλι υπομονη γιατι καταλαβαν το λαθος τους, πεταξαν στα σκουπιδια το σχεδιο των πρωτων δυο ετων κι αρχισαν απο την αρχη, με νεα διαταξη, οποτε λογικο ειναι η αξιοπιστια να ειναι παλι θεμα..Ο κοσμος ομως μετραει την τριτη χρονια, οχι την πρωτη του restart, κι ετσι τα πραγματα σκουραινουν..
    Το μονο σιγουρο ειναι, πως ετσι, με τετοια πιεση,ειναι αδυνατο να κανεις καλη αρχη στη χρονια. Το 2017 ειναι σχεδον βεβαιο πια πως θα ειναι χρονια make or break. Αν δεν υπαρχουν ορατες βελτιωσεις, οι εξελιξεις θα ειναι ραγδαιες και καταιγιστικες.

    • Christos-

      Να περιμένουν οι χορηγοί? Ένας ένας κουνάει το μαντίλι. Απορώ ποια σοβαρή εταιρία θέλει να πληρώνει την McLaren, όταν βρίσκεται σε τέτοια κατάσταση.

    • mixalhs7

      Χμμ… η apple ισως?? ;)))

    • Christos-

      Η Apple ήθελε να αγοράσει το Group ολόκληρο. Όχι να διαφημιστεί στο μονοθέσιο.

    • mixalhs7

      Αυτο λεω! Μ εναν σπαρο δυο τρυγόνια!! Ποτε δεν ξερεις!!

    • Christos-

      Δύσκολο, το φρούτο έκανε μικρή προσφορά. Μόλις 1,5 δις :P

    • mixalhs7

      Σημερα διαβασα πως η intel επενδυει 15 δις για αναπτυξη τεχνολογιων αυτονομης οδηγησης γιατι μεχρι το 2025 θελει να ειναι ο μεγαλυτερος προμηθευτης αυτων των συστηματων και εξερτηματων στις αυτοκινητοβιομηχανιες. Η πιτα μεχρι τοτε εκτιμάται πως θα φτασει τα 250 δις!!
      Θα δουμε πολλες απ αυτες τις εταιρειες να μπαινουν στην αυτοκινητοβιομηχανια ειτε υπο την μορφη προμηθευτη ειτε ως μετοχου γι αυτο δεν θα εκπλαγω αν η μακκα παντρευτει τελικα το μηλο!!

    • Christos-

      Η Intel είναι ένα άλλο μεγάλο κεφάλαιο. Λογικό να εστιάζει σε νέες τεχνολογίες. Για το μήλο όμως θα δείξει.

    • Mika

      Τι λες τωρα κυριε μου?Θα μας αναγκασεις απο Αndroid και Samsung να παμε σε Apple??
      :p

    • Mika

      Υποτιθεται ο Brown εχει συζητησεις με πολλους για να μπουν στην ομαδα,αλλα οσο ειναι τοσο χαλια η κατασταση κανεις δεν θελει να δεσμευτει απο τωρα…Eχει ακουστει και χορηγια απο τη Petrobras…

    • Christos-

      Αφού έχουν την τρομερή χορηγία της Castrol. :P

    • George Liverpool

      Εδω βλεπουμε οτι η tag-heuer,που ειχε συνεργασια με την ομαδα απο το 1980,αποχωρησε περυσι.Η συνεργασια με τη mobil 1 εσπασε και πηγε στη red bull.Με αυτο το ρυθμο θα αδειασουν τα γραφεια στο woking και θα παμε σε καμια αποθηκη στο λονδινο :P…Κατι πρεπει να αλλαξει,αλλα το ξαναεγραψα εδω:οσο δεν εχει title sponsor η mclaren,θα εξαρταται ακομη περισσοτερο απο τη honda!!!

  • sotirisb

    Alonso ή Honda ειναι το διλημμα της McLaren για το 2018

    • Nerazzuro21

      Πιστεύω πως ο Alonso είναι φευγάτος, ανεξαρτήτως του τι θα γίνει με τη Honda. Δεν νομίζω ότι υπάρχει προοπτική για το πρωτάθλημα που θέλει είτε με τον άθλιο κινητήρα της Honda είτε με τον πελατειακό της Mercedes. Από την άλλη, αν βρει όλες τις πόρτες κλειστές στις κορυφαίες ομάδες μπορεί και να μείνει. Ποτέ δεν ξέρεις.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Το πιο πιθανό είναι αν δεν πάει καλά φέτος να πάει του χρόνου σε κινητήρες Renault παρά σε Mercedes.
    Αν η Tag δεν έχει δέσμευση με την Red Bull, ίσως δώσει το όνομα της και γίνει η ομάδα McLaren-TAG.

    • LJ

      Πηγή για αυτο που λες;

    • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

      Προσωπική μου εκτίμηση είναι. Αν φύγει δεν νομίζω να ξαναπάει στη Mercedes.

  • Grekko

    Γενικά από την αρχή δεν ξεκίνησαν καλά, ο κινητήρας αδύναμος κ αναξιόπιστος, έγινε κάποια βελτίωση πέρσι αλλά όχι θαύματα, αν είχαν άλλους οδηγούς θα πήγαιναν ακόμα πιο χάλια, φέτος νέος κινητήρας κ από από ότι φαίνεται είναι χειρότερος από τον προπέρσινο.
    Το κλίμα φάνηκε να γίνεται τοξικό αγώνα με τον αγώνα κ φέτος νομίζω … Μόνο μπουνιές που δεν θα παίξουν (;)

  • Soko

    και με μερσεντες κινητήρα και πάλη δύσκολα να πάρουν πρωτάθλημα αν ήταν έτσι θα το κάνανε το 2014

  • Thanos

    Ξεφτίλα και κατάντια ρε Χοντα…θα τρίζουν τα κόκαλα του Σοιχιρο.
    Αυτή η νοοτροπία της εκπαίδευσης των μηχανικών της μέσω από την Φ1 θα κάνει τόσο ζημιά στην φήμη της που πραγματικά δεν αξίζει.
    Μακα υπάρχει μια ακόμα φίρμα από Ιαπωνία και πιο συγκεκριμένα από το Ακασι…ακούγεται ότι το έχουν με τα τούρμπο…φτιαχουν και διαστημόπλοια…

  • απο πληροφοριες που εχω οι συζητήσεις ειναι αρκετα προχωρημενες οπως και το σεναριο που παιζει .. η μακλαρεν περνει κινητηρα πρωτης διαλογης και μποτας και η μερκ περνει αλονσο και χοντα χορηγία .. ο αλονσο θα πληρωνετε απο την χοντα καθως θα παιζει χορηγία της χοντα στην μερκ και στην μακλαρεν .. θα διαφημίζει τις χοντα γκαζομηχανες … ακομα η χοντα θα αναλαβει και το κουρεμα σε ολες τις πιστες

  • georgekaras

    μηπως να αποσυρθητε για φετος πρωτακουστα πραγματα για ομαδα Formula να υπαρχει τετοια κατηφια και να αληθευουν οι φημες οτι ηδη μιλησε με την Μερσεντες .
    Τι εχουν να δουν τα ματακια μας σε λιγες μερες

  • Hercooligan

    Η δήλωση περί τρόμου δεν ήταν τυχαία… τίτλοι τέλους για Honda αφού οι ίδιοι έριξαν λευκή πετσέτα από τα δοκιμαστικά.
    Επίσης η δήλωση της Mclaren για καλό σασί και επιτυχίες με τον κινητήρα της Mercedes, επισφραγίζει συμφωνία και μάλιστα συμφέρουσα αφού μόνο η Mclaren με έναν καλό κινητήρα μπορεί να κοντράρει Ferrari και Red Bull. Από την άλλη η Mercedes θα ήταν ευτυχισμένη με το 1-2 στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
    Προσωπικά βλέπω ασπρόμαυρα μονοθέσια του χρόνου με Mercedes κινητήρες και Apple χορηγό… και δεν με χαλάει καθόλου!

    • Mika

      Εσυ…. το πηγες πολυ μακρυα!!!!
      :p

  • Γιάννης

    To συμβόλαιο McLaren – Honda ΔΕΝ σπάει. Οι ποινικές ρήτρες για όποιον από τους 2 το σπάσει είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ, άσχετα με την οικονομική επιβάρυνση της McLaren από την πληρωμή των κινητήρων και του μέρους των συμβολαίων των οδηγών που σήμερα πληρώνει η Honda.

    Ξεχάστε το αυτό το σενάριο.

    Απλώς η McLaren χρησιμοποιεί επικοινωνιακά και μόνο το συγκεκριμένο σενάριο, ώστε να «ξεμπροστιάσει» τη Honda και να την πιέσει όσο μπορεί για να φτιάξει τους κινητήρες της, καθώς είναι ξεκάθαρο ότι τη συντριπτική ευθύνη για την εικόνα της ομάδας φέρουν οι κινητήρες της Honda.

    Από την άλλη πλευρά, είναι απολύτως σίγουρο για εμένα ότι η Honda θα φτιάξει κάποια στιγμή τον καλύτερο κινητήρα με διαφορά. Θα της πάρει 1 χρόνο ακόμα, 2 χρόνια, δεν ξέρω, αλλά για μένα είναι βέβαιο ότι θα τον φτιάξει και θα είναι ο καλύτερος. Οι Ιάπωνες δεν έχουν μάθει να μπαίνουν σε ένα χώρο για να είναι «κομπάρσοι», και πολύ περισσότερο, δε θα έφευγαν από το κορυφαίο μηχανοκίνητο πρωτάθλημα με την ουρά στα σκέλια.

    Καλώς ή κακώς, η McLaren πρέπει τώρα να ζήσει μαζί με τη Honda. Δε νομίζω ότι ακόμα και οι πιο ορκισμένοι εχθροί της ομάδας να πίστευαν ότι οι Ιάπωνες θα τα έκαναν τόσο μαντάρα.

    Η McLaren επέλεξε πριν από 10+ χρόνια να μην ενεργοποιήσει το δικό της πρόγραμμα παραγωγής κινητήρων, τότε για «χάρη» της Mercedes. Ακόμα και να δεχόταν σήμερα η Honda να σπάσει το συμβόλαιο, και μετά να δεχόταν η Mercedes να δώσει κινητήρες στη McLaren, είναι απολύτως σίγουρο ότι δε θα ήταν ακριβώς ίδιοι με αυτούς που χρησιμοποιεί η ίδια. Είτε μας αρέσει είτε όχι, ο Ron έχει δίκιο, οι καιροί που μια ομάδα μπορούσε να διεκδικήσει πρωτάθλημα με πελατειακό κινητήρα έχουν περάσει.

    Η δική μου εκτίμηση είναι ότι, αργά ή γρήγορα, η McLaren θα υποχρεωθεί να ενεργοποιήσει το δικό της πρόγραμμα παραγωγής κινητήρων, διότι κανένας κατασκευαστής κινητήρων που μετέχει στη F1 με δική του ομάδα δεν πρόκειται να της δώσει ισάξιους κινητήρες…

    • Ahilleas Tsikelis

      1ον τα συμβολαια ειναι για να σπανε,οι της Μακλαρεν αν δεν εχουν βαλει ρητρες αποδοσης ειναι για τα πανηγυρια οι ανθρωποι.2ον Το λετε το λετε και το ξαναλετε οτι η Μερκ θα εδινε σπεκ β κινητηρα στην Μακλαρεν.Για να δωσει σπεκ β κινητηρα θα πρεπει να ανταγωνιζοντα για το ιδιο πραγμα.Η μακλαρεν με το 5ο-6ο σασι στο γκριντ ΠΟΥ να την ανταγωνιστει?Η γουιλιαμς γιατι μια χαρα κινητηρες παιρνει και οχι σπεκ β?Αφου ουτε σασι δεν εχουν ας παρουν για 2-3 χρονια κινητηρα απο την Μερκ να τερματιζουν εστω 10αδα(και να φτιαξουν το σασι τους) ,να παρουν καμια χορηγεια κτλ γιατι η υπαρχουσα κατασταση ειναι τοξικη και επικινδυνη.

    • Γιάννης

      “Η μακλαρεν με το 5ο-6ο σασι στο γκριντ ΠΟΥ να την ανταγωνιστει?”

      Αυτό από πού ακριβώς το συμπεραίνεις; Όλο σου το σκεπτικό βασίζεται σε ένα συμπέρασμα που δεν προκύπτει από πουθενά. Οι ρήτρες απόδοσης είναι κάτι πολύ σχετικό. Απόδοση σε σύγκριση με τί; Με τον κινητήρα της Mercedes; Και ποιός ξέρει τα ακριβή spec του κινητήρα της Mercedes εκτός από την ίδια, ώστε να τα βάλει ως κριτήριο μέσα σε ένα συμβόλαιο εκατομμυρίων;

      Φυσικά και σπάνε τα συμβόλαια, μόνο που θέλω να δω ποιός θα πληρώσει από τη McLaren τις τεράστιες ποινικές ρήτρες για αυτό… Αλλά και πάλι, άντε και το σπάνε σου λέω εγώ. Το σασί έχει σχεδιαστεί για τον κινητήρα της Honda. Νέος κινητήρας σημαίνει νέο σασί, κάτι που φέτος απλά δε γίνεται σε αυτή τη φάση.

      Όταν το έκανε αυτό η Brawn GP, και άλλαξε τον κινητήρα της Honda με αυτόν της Mercedes, είχε μπροστά της 2 μήνες να σχεδιάσει ξανά το σασί. Τώρα ο χρόνος αυτός δεν υπάρχει. Επομένως, ακόμα και στο πιο θετικό σενάριο, μιλάμε πλέον για το 2018.

    • George Liverpool

      Γιατι να επελεγε η mclaren να αρχισει δικο της προγραμμα κινητηρων πριν απο 10+ χρονια;;Αφου ειχε αποκλειστικη συνεργασια με τη mercedes για παρα πολλα χρονια..

    • Γιάννης

      Μα αυτό ουσιαστικά είπα. Πως παρότι τότε η McLaren είχε την επιλογή να ενεργοποιήσει το δικό της πρόγραμμα παραγωγής κινητήρων και παράλληλα να κλείσει ένα ολιγόχρονο συμβόλαιο με τη Mercedes (μέχρι να ετοιμάσει τους δικούς της κινητήρες), επέλεξε να μην το ενεργοποιήσει και να πάει μακροχρόνιο συμβόλαιο με τη Mercedes.

      Για εμένα, αυτό ήταν το δεύτερο λάθος του Ron σε όλη του την πορεία στην ομάδα (το πρώτο ήταν η απόφαση να μη χρησιμοποιήσει τον κινητήρα της Lambo παλαιότερα, παρότι οι οδηγοί του ήταν ενθουσιασμένοι).

    • George Liverpool

      Σασι lambo??Πρωτη φορα το ακουω η δεν το θυμαμαι τωρα.Ωραια η φωτο του bruce,δεν την ειχα προσεξει…

    • George Liverpool

      Σασι lambo??Πρωτη φορα το ακουω η δεν το θυμαμαι τωρα.Ωραια η φωτο του bruce,δεν την ειχα προσεξει…

    • Γιάννης

      Κινητήρα, όχι σασί! Και πήγε και επέλεξε τους άχρηστους της Peugeot τότε. ;o)

    • George Liverpool

      Κινητηρα*,μπερδευτηκα…

  • Sensei Konstantinos

    McLaren – Honda ….. “όνειρο ήτανε !!”

  • Sotos

    Μακάρι να το κάνει αυτό το -δύσκολο μεν, αναγκαίο δε- βήμα η McLaren! Μπορεί αρχικά να υπάρξει μεγάλη δυσκολία λόγω πληρωμής ρήτρας, απώλεια δωρεάν κινητήρων και απώλεια μέρους πληρωμής οδηγών, όμως επιτέλους σε σύντομο χρονικό διάστημα θα επιστρέψει η χαμένη αίγλη αυτής της ιστορικής ομάδας, θα κατακτήσει ξανά νίκες και θα προσελκύσει ξανά χορηγούς! Η κατάσταση με τη Honda έχει φτάσει σε εκνευριστικά απελπιστικό σημείο! Και το χειρότερο; Δεν έχει πάτο το βαρέλι! Όσο για όσους λένε πως ως πελατειακή ομάδα, δεν κατακτάς πρωτάθλημα, ας δουν το παράδειγμα της Red Bull με τη Renault, όπου η Αυστριακή πελατειακή ομάδα, είναι πολύ πιο πάνω από τη Γαλλική εργοστασιακή, κατακτώντας μάλιστα τέσσερα συνεχόμενα νταμπλ! Το μόνο θέμα είναι να δεχτεί η Mercedes. Άπαξ και δεχτεί, ακόμη και τον κινητήρα του 2015 της Merc να πάρει η Macca, με ένα καλό σασί και μια καλή αεροδυναμική, θα πετάει! Εάν πάλι δεν επιτευχθεί συμφωνία με τους Γερμανούς, τότε μοναδική εναλλακτική για μένα είναι η Renault, που μπορεί από τη Mercedes να είναι σαφώς μια υποδεέστερη επιλογή, είναι όμως μία πολύ ανώτερη λύση από τη Honda! Άρα σαφώς θα είμαστε καλύτερα και αξιοπρεπέστερα, από την τωρινή κατάσταση!

    Υ.Γ.: Δεν συζητώ καν το ενδεχόμενο κινητήρων Ferrari, από ιδεολογικής και ιστορικής σημασίας! Οι Ιταλοί αποτελούν τον “αιώνιο αντίπαλο” της McLaren αγωνιστικά στη Formula 1…

    • Γιάννης

      Μπορείς πράγματι να κατακτήσεις πρωτάθλημα με πελατειακό κινητήρα, υπό την προϋπόθεση ο προμηθευτής του κινητήρα να μη συμμετέχει και ο ίδιος στους αγώνες με δική του ομάδα!

    • Sotos

      Ακριβώς αυτό συνέβει με Red Bull και Renault, όπως γράφω και στο αρχικό μου σχόλιο…