Χθες, διαβάζαμε τις δηλώσεις της McLaren σχετικά με τον κινητήρα της Mercedes. Ο επί κεφαλής των Βρετανών, Eric Boullier, υποστηρίζει πως η MCL32 θα ήταν ένα κορυφαίο μονοθέσιο αν στο πίσω μέρος υπήρχε το power unit της «Merc», αλλά αυτό κανείς δεν μπορεί να το ξέρει, καθώς τα τελευταία χρόνια η ομάδα του Woking δεν έχει κάνει την καλύτερη δουλειά όσον αφορά το σασί.

Σύμφωνα με το BBC, η αναφορά στη Mercedes μόνο τυχαία δεν είναι, καθώς η McLaren έχει χτυπήσει την πόρτα των Γερμανών, προκειμένου το αστέρι να μπει και πάλι πάνω στα μονοθέσιά τους. Η συνεργασία με τη Honda βρίσκεται κάτω από πολύ μεγάλη πίεση, με τα προβλήματα να μην τελειώνουν, ενώ η MCL32 ήταν 30 χλμ/ώρα πιο αργή στις ευθείες, πράγματα που τρομάζουν τους Ιάπωνες.

Το συμβόλαιο των δύο πλευρών ολοκληρώνεται το 2024, και αν το ιαπωνικό power unit δεν παρουσιάσει σημαντική βελτίωση μέσα στο 2017, τότε είναι αρκετά πιθανό να σπάσει και η Honda να αποχωρήσει από τη Formula 1. Όπως ισχυρίζεται το BBC, λοιπόν, η McLaren ξεκίνησε διερευνητικές επαφές, πλησιάζοντας τη Mercedes, παρόλο που ο Ron Dennis έχει πει στο παρελθόν πως δε γίνεται να κατακτήσεις πρωτάθλημα ως πελατειακή ομάδα.

Ο Toto Wolff, επί κεφαλής της Mercedes, φαίνεται πως δεν είναι αρνητικός στην προοπτική αυτή, όμως, αν συμβεί αυτό, θα είναι ένα πολύ μεγάλο πλήγμα για την «Macca», καθώς η Honda δίνει δωρεάν κινητήρες, ενώ πληρώνει ένα σημαντικό μέρος των συμβολαίων των οδηγών. Σε περίπτωση διακοπής της συνεργασίας, η McLaren θα αναγκάζεται να πληρώνει για τους κινητήρες της, κοντά στα €17 εκατομμύρια κάθε χρόνο.

Και όλο αυτό εν μέσω αποτυχίας της McLaren να βρει χορηγό τίτλο, παρόλο που ο Εκτελεστικός Διευθυντής, Zak Brown, ελπίζει ότι αυτό θα συμβεί το 2018, αλλά μόνο εύκολο δε θα είναι κάτι τέτοιο αν η ομάδα του Woking παλεύει να μπει στη βαθμολογούμενη 10άδα, αφού οι δοκιμές ήταν εφιαλτικές και οι αντίπαλοι κατασκευαστές κινητήρων πέτυχαν μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με τη Honda.

Εκτός από την επιλογή της Mercedes, υπάρχουν και άλλες επιλογές, όπως για παράδειγμα αυτή της Renault. Το θέμα, όμως, είναι αν όντως η McLaren επιλέξει να τερματίσει τη συνεργασία της με τη Honda, κάτι που θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τη βελτίωση εντός του 2017, με τους Ιάπωνες να μην έχουν τον βραχνά του συστήματος μαρκών, διότι η εξέλιξη του κινητήρα είναι από φέτος ελεύθερη. Ωστόσο μένει να δούμε κατά πόσο θα μπορέσουν να το εκμεταλλευτούν αυτό.