H Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, με τις αρχές της χώρας να θέλουν να μεγαλώσουν ακόμη περισσότερο το ποσοστό διείσδυσης των συγκεκριμένων μοντέλων στην αγορά, προκειμένου να περιοριστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση που πνίγει τα μεγάλα αστικά κέντρα της Ασιατικής χώρας.

Το Πεκίνο ανακοίνωσε πως θέλει έως το 2020, το 12% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται στη Κίνα να πρέπει να είναι φιλικά προς το περιβάλλον, την ώρα που οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν στραφεί στην αγορά SUV με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, οι πωλήσεις των SUV αυξήθηκαν κατά 21% σε σχέση με το ίδιο διάστημα το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τα 2,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, την ώρα που η αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκε κατά 4,4% σε μόλις 55.929 μονάδες.

Ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντέδρασε στην απόφαση των αρχών της Κίνας που απαιτούν πως από το 2018, το 8% του συνόλου της ετήσιας παραγωγής κάθε εταιρίας να πρέπει να αποτελείται από ηλεκτρικά αυτοκίνητα (12% το 2020). Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν ηλεκτρικά SUV κυρίως λόγω της μικρής αυτονομίας που προσφέρουν, με την κινεζική κυβέρνηση, θέλοντας να βάλει τέλος στο “άγχος της αυτονομίας“, να ανακοινώνει πως επιταχύνει το πρόγραμμα εγκατάστασης περισσότερων σταθμών φόρτισης. Το σχέδιο θέλει την Κίνα να προσφέρει 100.000 δημόσιους σταθμούς φόρτισης και 800.000 ιδιωτικούς σταθμούς από το 2018. Στόχος της Κίνας είναι να δημιουργήσει ένα δίκτυο φορτιστών που θα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες 5.000.000 ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020.

Η κινεζική κυβέρνηση στηρίζει την αγορά των συγκεκριμένων μοντέλων και από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 645.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στην Κίνα. Το νούμερο αυτό είναι κατά 30.000 μεγαλύτερο από το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη και κατά 70.000 μεγαλύτερο από τις πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων στις ΗΠΑ. Επίσης, η Κίνα έχει πουλήσει επιπλέον 200.000 επαγγελματικά plug-in υβριδικά οχήματα, όπως φορτηγά και λεωφορεία. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Νοέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών έχουν αυξηθεί κατά 60% (402.000).

Οι αρχές της Κίνας θέλουν έως το 2020 να κυκλοφορούν 5 εκατ. plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν θέσει ως στόχο έως το 2030, το 40% των ετήσιων πωλήσεων να αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, ποσοστό που θα αντιστοιχεί σε 15 εκατ. αυτοκίνητα. Για το 2025 η Κίνα θέλει να να πουλά ετησίως 7 εκατομμύρια φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Η Κίνα έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις προκειμένου εταιρίες όπως η BYD και η BAIC Motor να βγάλουν την αγορά plug-in φθηνά οχήματα μαζικής παραγωγής. Η αγορά της Κίνας μάλιστα διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο ώστε η Toyota να κάνει στροφή στα ηλεκτρικά μοντέλα. Επίσης και η Honda ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό μοντέλο για την αγορά της Κίνας που θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του προς τα τέλη του 2018.

Εξάλλου δεν είναι λίγες οι εγχώριες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη ετοιμάζονται να προσφέρουν στην αγορά ένα ηλεκτρικό σεντάν μοντέλο, που θα ανταγωνιστεί το Tesla Model 3, το οποίο θα ξεκινήσει εμπορική πορεία στη Κίνα από το 2018. Στην έκθεση της Σαγκάη έκαναν το ντεμπούτο τους αρκετά τέτοια μοντέλα, με τις κινεζικές εταιρίες να έχουν το πλεονέκτημα της χαμηλότερης τιμής των μοντέλων της, μιας και αυτά δεν επιβαρύνονται με φόρο εισαγωγής 25%.

  • Anestis Genk

    Έτσι γίνεται συνήθως, οι κυβερνήσεις θέλουν το αντίθετο από τον λαό :P
    Ας τους πουν έξω από τα δόντια, αν θέλετε να γίνετε “ευπρεπής μεσσαία τάξη” τότε χρειαζόμαστε ανάπτυξη(μεγένθυση) και άρα…πρέπει να παράγετε περισσότερα σκουπίδια.
    http://www.businessinsider.com/us-garbage-indicator-flashing-positive-sign-2016-10

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Υπάρχουν εργοστάσια ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ,κάποια από τα οποία μάλιστα ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ η οποία επιστρέφει στο δίκτυο.
      Σάπιοι ελεεινοί τα ενταφιάζουν σε χωματέρες.
      Αυτό δεν έιναι ανάπτυξη,είναι μόλυνση του περιβάλλοντος και πρέπει να κατηγοριοποιηθεί ΩΣ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ.
      Θα σου έλεγα τότε ποιες φραγκόκοτες, θα ξαναπέταγαν ή θα έθαβαν σκουπίδια όπου τους καβλώσει.

  • NIKOS HomoAkatastatus

    Είναι 1.5 δις εκατομμύριο τα πρωτόζωα και μου θέλουν και κινητήρες εσωτερική καύσης, ενώ αναπνέουν με μπουκάλες οξυγόνου!
    Σκίστε τους ασάλιωτα και όποια λουλού θέλει highλίκια,διακοπές στα λιγνιτωρυχεία άνευ εισιτηρίου επιστροφής.
    Τα πολλά σανοφάγια γίδια, δυστυχώς αποφασίζουν για τους ελάχιστους έξυπνους.