Το 2016 η Κίνα έχει πουλήσει περισσότερα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα από όσα πουλήθηκαν σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Η κινεζική κυβέρνηση στηρίζει την αγορά των συγκεκριμένων μοντέλων και από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 645.000 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα στην Κίνα. Το νούμερο αυτό είναι κατά 30.000 μεγαλύτερο από το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη και κατά 70.000 μεγαλύτερο από τις πωλήσεις των συγκεκριμένων μοντέλων στις ΗΠΑ. Επίσης, η Κίνα έχει πουλήσει επιπλέον 200.000 επαγγελματικά plug-in υβριδικά οχήματα, όπως φορτηγά και λεωφορεία. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Νοέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών έχουν αυξηθεί κατά 60% (402.000).

Οι αρχές της Κίνας θέλουν έως το 2020 να κυκλοφορούν 5 εκατ. plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ενώ έχουν θέσει ως στόχο έως το 2030, το 40% των ετήσιων πωλήσεων να αποτελείται από ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά, ποσοστό που θα αντιστοιχεί σε 15 εκατ. αυτοκίνητα. Η Κίνα έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε επιδοτήσεις προκειμένου εταιρίες όπως η BYD και η BAIC Motor να βγάλουν την αγορά plug-in φθηνά οχήματα μαζικής παραγωγής.

  • Φωτόνιον

    Πολύ ενδιαφέρουσα είδηση, ωστόσο λείπει η σημαντικότερη πληροφορία. Ποιά ακριβώς μοντέλα πουλήθηκαν και σε τι αριθμούς;;; Π.χ. εάν ο κύριος όγκος πωλήσεων ήταν Tesla και i8 τότε μιλάμε απλά για τους (ουκ ολίγους) εκατομμυριούχους που κάνουν το κέφι τους. Εάν όμως μιλάμε για κινέζικα ηλεκτρικά θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τα μοντέλα αυτά και να ακούσουμε τις τιμές τους και τα specs. Μην ξεχνάμε ότι η Κίνα μέχρι πρόσφατα μονοπωλούσε τους ορυκτούς πόρους σπάνιων γαιών (βλέπε μπαταρίες, μαγνήτες μοτέρ), οπότε υπάρχει σχετικό συγκριτικό πλεονέκτημα…