Η Tesla ανακοίνωσε σήμερα την προληπτική ανάκληση 53.000 Model S και Model X παγκοσμίως, λόγω προβλημάτων στο χειρόφρενο. Η ανάκληση οδήγησε σε πτώση της αξίας της μετοχής της εταιρίας κατά 1%, με την Tesla να αναφέρει πως δεν γνωρίζει για κανένα ατύχημα ή για τραυματισμούς που να προκλήθηκαν από το πρόβλημα των μοντέλων της.

Σύμφωνα με την εταιρία, το πρόβλημα στο χειρόφρενο οφείλονται σε ένα γρανάζι που έχει κατασκευαστεί από ανεξάρτητο προμηθευτή (Brembo). Αφορά τα μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί από τον Φεβρουάριο έως τον Οκτώβριο του 2016. Η Tesla συμπληρώνει πως μόλις το 2% των ανακληθέντων οχημάτων μπορεί να επηρεαστεί από το συγκεκριμένο πρόβλημα και θα χρειαστούν λιγότερο από 45 λεπτά για να αντικατασταθεί το προβληματικό εξάρτημα.

Παράλληλα η Tesla ανακοίνωσε πως απέσυρε την μήνυσή της στον πρώην επικεφαλής ανάπτυξης του Autopilot. Η εταιρία τον περασμένο Ιανουάριο μήνυσε τον πρώην επικεφαλής ανάπτυξης του συστήματος Autopilot, τον Sterling Anderson, υποστηρίζοντας πως έκλεψε εταιρικά μυστικά, ενώ προσπάθησε να πείσει και άλλους υπαλλήλους της Tesla, προκειμένου να αποχωρήσουν από την εταιρία για μια άλλη ανταγωνιστική επιχείρηση. Στην μήνυσή της η Tesla υποστηρίζει πως ο Anderson δρούσε σε συνεργασία με τον Chris Urmson, τον πρώην επικεφαλής του αυτόνομου αυτοκινήτου της Google, που και αυτόν τον έχει μηνύσει.

Τότε ο Anderson είχε αμφισβητεί τα όσα του καταλογίζει η Tesla. Η εταιρία του Elon Musk υποστήριξε πως ο Anderson έχει “κατεβάσει” εκατοντάδες Gigabytes εμπιστευτικών και απορρήτων δεδομένων της Tesla για το Autopilot, στον προσωπικό του σκληρό δίσκο, με την πρόθεση να τα χρησιμοποιήσει για να δημιουργήσει την δική του ανταγωνιστική εταιρία, την Aurora Innovation. Η Tesla τότε ζητούσε με δικαστική απόφαση να μπλοκάρει την χρήση των πληροφοριών που της έκλεψε ο Anderson στην εταιρία που έχει δημιουργήσει μαζί με τον Urmson, την Aurora Innovation, ενώ εκτός από ασφαλιστικά μέτρα, ζητούσε αποζημιώσεις και κάλυψη νομικών εξόδων.

Τώρα έγινε γνωστό πως η Tesla απέσυρε τις κατηγορίες της από τον Anderson, χωρίς να ζητά από αυτόν αποζημιώσεις και χωρίς να τον αναγκάζει να πληρώσει έξοδα δικηγόρου. Οι δύο πλευρές τα βρήκαν εξωδικαστικά, με την Aurora να έχει ήδη πληρώνει στην Tesla 100.000 δολάρια, προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα των μελλοντικών ελέγχων, ενώ η Aurora τέθηκε υπό στενή παρακολούθηση για τυχόν νέες παραβιάσεις. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης σε συχνές έρευνες στους υπολογιστές της Aurora, προκειμένου να διασφαλιστεί πως η εταιρία δεν χρησιμοποιεί δεδομένα της Tesla, αλλά και να γίνει η ανάκτηση όλων των αρχείων που έκλεψε ο Anderson.

Τέλος η Tesla έχει επίσης δεχτεί μήνυση από 47.000 οδηγούς με την κατηγορία ότι η τεχνολογία του Autopilot των οχημάτων της είναι “επικίνδυνα” ελαττωματική. Σύμφωνα με την καταγγελία “οι οδηγοί των ηλεκτρικών αυτο-οδηγούμενων οχημάτων της Tesla έχουν γίνει πειραματόζωα για το μισοτελειωμένο λογισμικό που καθιστά τα οχήματα της επικίνδυνα”. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, όταν τα μοντέλα της Tesla έχουν ενεργοποιημένο το Autopilot, ενεργοποιούν τα φρένα χωρίς λόγο ή δεν σταματούν εγκαίρως όταν πλησιάζει ένα αυτοκίνητο. Η μήνυση είναι ομαδική και περιλαμβάνει περίπου 47.000 οδηγούς των παραπάνω μοντέλων που πωλήθηκαν το 2016 και το 2017.

  • manowar

    Κ Ο Υ Β Α Δ Ε Ξ

    • georgekaras

      ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ

    • DΛMIΣN

      Οποιος ξερει να το χρησιμοποιει ξερει και νσ το προφερει

    • manowar

      Σωτηραρος ?

  • αυτοί έχουν άδικο. οι μεγαλοφυίες σαν τον μασκ δεν κάνουν ποτέ λάθος.
    Εγώ τα έχω πει. Κιμ, ρίξε πυρηνικά στη σίλικον βάλευ να σωθεί η ανθρωπότητα.