Η ιαπωνική εταιρία ολοκλήρωσε την εξέλιξη του, αλλά τελικά δεν έτρεξε ποτέ, γι’αυτό είναι ευκαιρία να μάθεις κάποιες πληροφορίες για το ξεχασμένο “τέρας” της Toyota.

Όταν η τελευταία συνειδητοποίησε ότι η Celica δεν ήταν ανταγωνιστική εκτός της Αφρικής, έδωσε εντολή στην Toyota Team Europe (TTE), το 1984, να ξεκινήσει την εξέλιξη ενός νέου project, και αυτό δεν ήταν άλλο από την Toyota MR2 πρώτης γενιάς. Το 1985 εξελίχθηκε περαιτέρω, πήρε την κωδική ονομασία 222D και πληρούσε τους κανονισμούς για την κατηγορία Group S, που αναμενόταν για μια χρονιά να είναι παράλληλα με τα θρυλικά αγωνιστικά του Group B, και μετά να τα αντικαταστήσει, αλλά η FIA αποφάσισε να ακυρώσει και τα δύο για χάρη του Group A, οδηγώντας πολλά projects να καταλήξουν στον κάδο.

Ένα από αυτά ήταν της ιαπωνικής εταιρίας, με τα χαρακτηριστικά του να ήταν εξαιρετικά. Το σασί του ήταν σωληνωτό, και εντελώς καινούριο, με την Toyota να κατασκευάζει τρία πρωτότυπα, ένα με τον κινητήρα, απόδοσης 600 ίππων, τοποθετημένο εγκάρσια και την κίνηση στον πίσω άξονα, και τα άλλα δύο με τον κινητήρα στον διαμήκη, με το ένα εξ’αυτών πισωκίνητο, και το άλλο τετρακίνητο, κάνοντας χρήση ενός custom κιβωτίου της Xtrac.

Η ανάρτηση του διέθετε διπλά ψαλίδια εμπρός, και ανεξάρτητη πίσω, πέντε σημείων. Ο κινητήρας προερχόταν από την Celica ST165 GT-Four (4T-GTE), ένας 2-λιτρος turbo τετρακύλινδρος, με τους κανονισμούς να περιορίζουν την απόδοση του στους 300 ίππους.

Οι κανονισμοί του Group S απαιτούσαν να κατασκευαστούν μόλις 10 αυτοκίνητα δρόμου, για να πάρει έγκριση τύπου το αγωνιστικό, ενώ η Toyota έφτιαξε 11 αγωνιστικά. Σήμερα υπάρχουν μόλις δύο πρωτότυπα, με το μαύρο να βρίσκεται στα κεντρικά της Toyota Ευρώπης, στην Κολωνία, ενώ το άσπρο εκτίθεται στο Toyota Mega Web showroom στο Τόκιο.