Παρότι στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, δεν είμαστε εξοικειωμένοι να αγοράζουμε αυτοκίνητα μέσω internet, στις ΗΠΑ, οι Αμερικάνοι καταναλωτές πλέον έχουν γυρίσει την πλάτη στις αντιπροσωπείες μιας και επιλέγουν να αγοράσουν το επόμενό τους αυτοκίνητο μέσω του διαδικτύου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι αντιπροσωπείες να μην έχουν μεγάλα στοκ στις εγκαταστάσεις τους, με τους αντιπρόσωπους να αντιδρούν στη στροφή αυτή της αγοράς των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η Wall Street Journal το 90% των αγοραστών νέων αυτοκινήτων στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν πλέον το internet προκειμένου να επιλέξουν το επόμενό τους αυτοκίνητο, με τους αναλυτές να λένε πως οι αντιπροσωπείες θα έχουν το ίδιο μέλλον με τα μικρά βιβλιοπωλεία, τα οποία βλέπουν συνεχώς τις πωλήσεις τους να μειώνονται τόσο λόγω του Amazon αλλά και των μεγάλων πολυκαταστημάτων. Συν τοις άλλοις, με την συνεχόμενη αύξηση των εμπορικών αξιών των ακινήτων, οι αντιπρόσωποι πλέον αναρωτιούνται γιατί πρέπει να πληρώνουν τόσα πολλά χρήματα για εγκαταστάσεις που δεν τους εγγυώνται την απόδοση των επενδύσεών τους.

Να θυμίσω πως και στην Ευρώπη (κυρίως στην Αγγλία) πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες πωλούν τα αυτοκίνητα τους μέσω internet, με τον καθέναν να μπορεί να επιλέξει το αυτοκίνητο που επιθυμεί, να διαλέξει τον πρόσθετο εξοπλισμό, να κάνει την κατάθεση προκαταβολής, να επιλέξει τον τρόπο αποπληρωμής (είτε απευθείας πληρωμή, είτε μέσω δόσεων, είτε μέσω χρηματοδότησης) και στη συνέχεια να αναμένει το e-mail κατοχύρωσης της παραγγελίας τους, επιλέγοντας αν θέλει να παραλάβει ο ίδιος το αυτοκίνητο από κάποια αντιπροσωπεία ή αν προτιμά η παραλαβή να γίνει στο σπίτι του.

Εσύ, θα αγόραζες σήμερα ένα αυτοκίνητο μέσω internet;