Ο οίκος δημοπρασιών Bonhams στις 21 του μηνός σε δημοπρασία που θα διοργανώσει στο Spa του Βελγίου θα βγάλει στο σφυρί ένα σπάνιο Cosmo Sport Series I, το πρώτο μοντέλο της Mazda με περιστροφικό διρότορο κινητήρα.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’60, το όνειρο των Ιαπώνων ήταν να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικοί στην ανάπτυξη και στην τεχνολογία και εκείνη την εποχή, ο wankel κινητήρας, με την απλή δομή του, τα λιγότερα κινούμενα μέρη εν συγκρίσει με τον αντίστοιχο παλινδρομικό, το μικρό μέγεθος και βάρος, έκαναν τους ανθρώπους της Mazda να στραφούν σε αυτή τη λύση. Έτσι λοιπόν, για να αποκτήσουν το know how, απεστάλησαν το 1961 μηχανικοί της Mazda στην τότε Δυτική Γερμανία και στην NSU και πίσω στην Ιαπωνία, 47 μηχανικοί εργάστηκαν στο τμήμα των wankel κινητήρων, προσπαθώντας να βρουν λύσεις στα προβλήματα αξιοπιστίας που αντιμετώπιζαν στις δοκιμές.

Διάβασε επίσης: Αυτοκίνητα με ελληνικό όνομα!

Το 1964 παρουσιάστηκε το πρωτότυπο του Cosmo στην Έκθεση του Τόκιο, με τον ίδιο τον πρόεδρο, Tsuneji Matsuda, να το οδηγεί, εκπλήσσοντας τους πάντες. Μέχρι το 1967 που θα παρουσιαστεί με κάθε επισημότητα και θα τεθεί σε παραγωγή, οι μηχανικοί εργάστηκαν σκληρά για να βελτιώσουν το αυτοκίνητο βάρους μόλις 940 κιλών, γεγονός που το μαρτυρούν και τα 700.000 χιλιόμετρα δοκιμών. Στις 30 Μαΐου του 1967, το 110S Cosmo, θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με διρότορο κινητήρα wankel (10A), συνολικής χωρητικότητας 982 κ.εκ, απόδοσης 110 ίππων και τελικής ταχύτητας 185χλμ/ώρα.

Στην πρώτη γενιά Cosmo Series I (L10A) κατασκευάστηκαν 343 αυτοκίνητα, με το συγκεκριμένο να εκτιμάται πως θα πουληθεί για 65.000 έως 95.000 ευρώ.