1FP2

Αντίθετα με το FP1, όπου ο Lewis Hamilton ήταν ταχύτερος, στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά ο Sebastian Vettel ήταν αυτός που έγραψε τον καλύτερο χρόνο, και μάλιστα χωρίς να απειλείται από κανέναν. Ο τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής είναι ο μοναδικός που κατέβηκε το 1:13, γράφοντας τον ταχύτερο γύρο που έχει γίνει ποτέ στο Μονακό.

Στη δεύτερη θέση δεν είναι κάποια Mercedes, αλλά ο Daniel Ricciardo, με τον Kimi Raikkonen να ακολουθεί στην τρίτη θέση. Ο Daniil Kvyat βρέθηκε πίσω από τον Φινλανδό, για να ακολουθήσουν οι Carlos Sainz, Max Verstappen, Sergio Perez, Lewis Hamilton, Kevin Magnussen και ο Valtteri Bottas, με Mercedes να δυσκολεύεται στο FP2. Ας δούμε τα κυριότερα:

Ο καιρός δεν άλλαξε, τα σύννεφα παρέμεναν και οι θερμοκρασίες ήταν στους 22°C στον αέρα και 42°C στο οδόστρωμα. Αρκετά μονοθέσια βγήκαν για να ξεκινήσουν τα προγράμματά τους. Οι θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια στα πρώτα λεπτά, μέχρι ο Kvyat να γράψει το 1:14.0 και να είναι σημαντικά ταχύτερος από τον Vandoorne. Από τους μεγάλους, ο Raikkonen ήταν στην πίστα, όμως ο Φινλανδός φορούσε την πολύ μαλακή γόμα και ήταν 7 δέκατα πιο αργός.

Ο Sainz κατάφερε να βελτιώσει λίγο, αλλά ο Kvyat απάντησε κι έγινε για δύο δέκατα ταχύτερος. Πρόβλημα στον κινητήρα για τον Palmer, λίγο μετά το πρώτο δεκάλεπτο, που σταμάτησε αμέσως την R.S.17. Hamilton, Bottas και Verstappen έγιναν οι επόμενοι οδηγοί που βγήκαν, όσο οι μηχανικοί της Ferrari συνέχιζαν να εργάζονται πάνω στην SF70H του Vettel.

Στο πρώτο τέταρτο, ο Kvyat έγραψε το 1:13.3, επίδοση καλύτερη από αυτή του Hamilton στο FP1, κάτι που δείχνει ότι το 1:13 θα σπάσει πολύ εύκολα. Επαφή με τις μπαριέρες για τον Ericsson -ακολουθώντας το «παράδειγμα» του Ocon-, χάνοντας το πίσω μέρος βγαίνοντας από την Casino, αλλά η C36 δεν τραυματίστηκε σοβαρά. Παρ’ όλα αυτά, ο Σουηδός επέστρεψε στα pits, ώστε οι μηχανικοί του να ελέγχουν και να επιδιορθώσουν τη ζημιά.

Εν τω μεταξύ, ο Verstappen ήταν ο ταχύτερος από τους μεγάλους συνδυασμούς, αλλά ήταν ανίκανος αρχικά να ρίξει τον Kvyat από την κορυφή. Ο Hamilton έλεγε στη Mercedes πως τα πολύ μαλακά ελαστικά ήταν δύσκολο να έρθουν στη σωστή θερμοκρασία, γι’ αυτό κι έπρεπε να κάνει αρκετούς γύρους. Ο Βρετανός έφτασε μέχρι την τέταρτη θέση και στη συνέχεια μπήκε στα pits.

Το πρώτο 20λεπτο είχε παρέλθει και ο Vettel βγήκε για να ξεκινήσει δουλειά. Μπροστά, ο Verstappen σημείωσε μοβ στα δύο πρώτα κομμάτια, αλλά τα χάλασε όλα στο τελευταίο, έτσι έμεινε στη δεύτερη θέση, ένα δέκατο μακριά από τον Kvyat. Αυτό που δεν κατάφερε να κάνει ο Verstappen, το έκανε ο Ricciardo, γυρνώντας σε 1:13.2.

Είχαμε περάσει στην τελευταία ώρα και ο Vettel ανέβηκε μέχρι την τέταρτη θέση, την ώρα που οι δύο Mercedes ήταν χαμηλά, και πιο συγκεκριμένα στις θέσεις 10 και 11, πίσω από τον Button. Ο Sainz ανέβηκε τρίτος, ρίχνοντας τον Vettel στην έκτη θέση, την ώρα που οι Bottas και Hamilton είχαν βγει με την υπέρ-μαλακή γόμα.

Στα μισά της διαδικασίας, ο Raikkonen πέρασε στη δεύτερη θέση, μόλις 3 χιλιοστά πίσω από τον Ricciardo. Οι δυσκολίες της Mercedes συνεχιζόταν, όπως δείχνουν και οι χρόνοι των Hamilton και Bottas, αφού βρισκόταν στις θέσεις 8 και 10. Ο Vettel ήταν φανερό ότι πίεζε για καλύτερο χρόνο, έχοντας μάλιστα μπλοκάρισμα μετά το τούνελ. Στον επόμενο γύρο, ο Γερμανός ήταν ο πρώτος που κατέβηκε το 1:13, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:12.7.

Ο Vettel κατάφερε να βρει λίγο ακόμα, αυξάνοντας τη διαφορά από τον δεύτερο Ricciardo στο μισό δευτερόλεπτο. Στα 36λεπτά πριν το τέλος, Stroll έχασε τον έλεγχο της FW40 βγαίνοντας από την Massenet, με αποτέλεσμα να διαλύσει το μονοθέσιό του. Καθεστώς κόκκινης σημαίας μετά από αυτό, έτσι όλοι οι οδηγοί επέστρεψαν στα pits, με τον χρόνο να συνεχίζει να κυλά, διότι βρισκόμαστε σε ελεύθερα δοκιμαστικά.

Ακριβώς μισή ώρα έμενε μόλις εμφανίστηκε η πράσινη σημαία και τα περισσότερα αυτοκίνητα βγήκαν για την παραδοσιακή προσομοίωση αγώνα. Ο Hamilton έκανε παράπονα για την κίνηση που συναντούσε, αφού 16 μονοθέσια βρισκόταν στην πίστα. Κανένας δεν κυνηγούσε βελτίωση της επίδοσής του, καθώς τα μονοθέσια είχαν μπόλικο καύσιμο. Τίποτα αξιόλογο δε συνέβη μέχρι να μηδενιστεί το χρονόμετρο.

Το FP3 του Σαββάτου θα ξεκινήσει στις 12:00 ώρα Ελλάδας.

2Αποτελέσματα

3Τα highlights

  • ScuderiaFan

    Καλό ρυθμό τα φεράρι και τα red bull! Πολύ καλή παρουσία και τα τορο ροσσο! προβλεπω τα mercedικά εκτός 4αδας! Για να δούμε.

  • Gestione Sportiv@

    Μετά τις αλλαγές που έκανε η Pirelli στις πιέσεις των ελαστικών, “ανακατεύτηκε η τράπουλα” στο Monaco.
    Πιο συγκεκριμένα, η ιταλική εταιρία κατασκευής ελαστικών επέβαλε 17 και 16,5 psi σε εμπρός και πίσω ελαστικά αντίστοιχα από 19 και 18 psi που είχε ορίσει στο FP1.
    Η Ferrari συνεχίζει και πάλι δυνατή με τον Vettel να κάνει τον πρώτο χρόνο στο FP2.
    Από εκεί και πέρα, τα 4 μονοθέσια της Red Bull έκαναν απίστευτους χρόνους και στον ένα γύρο, αλλά και σε μεγάλα περάσματα.
    Η Mercedes έδειξε να χάνει πάρα πολύ μετά τις αλλαγές των Ιταλών προμηθευτών.
    Η F.I. συνέχισε τις καλές εμφανίσεις και από κοντά η Haas, McLaren και Williams.
    Η Renault και Sauber πολύ άσχημα σε αυτά τα ελεύθερα δοκιμαστικά.

    • Red Flag

      παρα-ανακατεύτηκε θα έλεγα…!

    • georgekaras

      ποιες πιεσεις θα εχουμε τελικα για το ΣΚ βολευτηκε πολυ η Ferrari με αυτες

    • sergio360

      Ολοι βολευτηκαν εκτος της Mercedes.

    • Ahilleas Tsikelis

      Εισαι σιγουρος οτι μειωθηκαν οι πιεσεις?Ο χαμ γκρινιαζε οτι δν εφερε ποτε τα λαστιχα σε θερμοκρασια λειτουργιας,με μειωμενες πιεσεις θα ηταν πολυ ευκολο να ζεσταθουν.Ο Τοτος διαβασα να λεει οτι δοκιμασαν αλλη προσεγγιση στο σετ απ

  • F1fan

    Ιδιαιτερα ενδιαφερον Fp2!!!Με εξαιρεση τον Vettel που πεταγε,οι υπολοιποι ηταν πολυ κοντα!Σουπερ εμφανιση απο την STR,η Mercedes πιστευω θα βρει μια λυση για την σημερινη ασχημη μερα…Απο κει κ περα,FI-Hulkenberg θα ειναι παρα παρα πολυ κοντα,αν κι πιστευω πως Macca & Williams θα ειναι ενα κλικ πιο πισω.Ο Stroll δεν απεφυγε την συγκρουση
    https://www.youtube.com/watch?v=TUXkXtx1WBk

    • Red Flag

      Πραγματικά ιπτάμενος ο Vettel.

  • Red Flag

    Πολύ παραπλανητικό FP2. Δύσκολα βγαίνει κάποιο συμπέρασμα. Μπράβο στην Red Bull και την Force India. Τα υπόλοιπα δεν τα σχολιάζω, πιστεύω δεν υπαρχει ακόμα ξεκαθαρη εικόνα. Μαλλον η Mercedes πειραματίζεται πολύ με τις ρυθμίσεις για να παρει κατι καλύτερο στο τέλος.. Θα δειξει.

    • Mika

      Good point..
      Συμφωνω….

  • sergio360

    Αναμενομενο,η Ferrari φετος εχει το ταχυτερο μονοθεσιο και αυτο οφειλεται στο οτι ειναι μακραν πιο ευκολο απο τα αλλα στο set-up.Αν δεν αλλαξει κατι δραματικα μεχρι το σαββατο,μπορουμε το 1-2 σχετικα ευκολα.Επισης,στο FP2,το race pace με την super-soft της Ferrari ηταν στο 1’15”500 και της Mercedes στο 1’16”.Μισο δευτερολεπτο ενω η Mercedes εχει φερει στην Βαρκελωνη στην ουσια spec b μονοθεσιο….

  • το ελεγα εγω οτι η μερκ θα ειναι 5 με 6 … βεβαια επειδη ολος ο αγωνας ειναι η εκκίνηση παιζει και να μπλοφαρουν .. θα δειξει …

  • Akis-F1 FAN

    Η Μερκ φαίνεται να δυσκολεύεται αλλά σίγουρα θα ανεβάσουν απόδοση…μου φαίνεται απίθανο να είναι πίσω από την τορο ροσο στις κατατακτήριες….λογικά θα δώσουν μάχη με rb…η φερραρι φαίνεται να είναι η πιο δυνατή ομάδα και ο Σεμπ είναι μια κατηγορία μόνος του. Θυμίζει πολύ Σιγκαπούρη 2015 το σκηνικό με τη Μερκ να ζορίζεται με τα ελαστικά και τον Σεμπ σε τρελή φόρμα. Αν δεν γίνει τίποτα δραματικό πάει για περίπατο στο πριγκιπάτο.

  • Mika

    Πολυ δυνατες σημερα η STR, εξεθεσαν ακομα και τη Red Bull!!!
    H Mercedes μαλλον ψαχνεται ακομα, ειμαι σιγουρος θα ανεβει κι αλλο, αλλα το ποσο ειναι αγνωστο..
    Η Ferrari δειχνει δυνατη..
    Για να δουμε…

    • καμια δηλωση του Κουμπη παιζει ???? :-D

    • Mika

      Aπο αυτες που ειδα σε link της Mclaren, σε ερωτησεις οπαδω που απαντουσε σε μια ωραια ξανθια, μιλαγε για τα σκυλια του!!!
      Τον ρωτησαν κι αν θα ερθει του χρονου κι ηταν, δεν ξερω, θα δουμε…

  • thymios tsilimparis

    H Μερσεντες έχει το μακρύτερο μεταξόνιο και μάλιστα με διαφορά. Αυτό ενδέχεται να παίξει τον (αρνητικό) ρόλο του. Θυμίζω οτι ο Σουμάχερ πήρε το 96 τη δεύτερη νίκη με τη Φερραρι (η πρώτη ήταν στη εξαιρετικά βρεγμένη Βαρκελώνη) , γιατί εκείνη η τραγική F310 δια χειρός Τζον Μπαρναρντ είχε πολύ κοντό μεταξόνιο.

  • paparoach

    Το οτι ανεβηκαν 3-4 δεκατα τα μερσεντες σε χρονο μεταξυ fp1-2με ξεπερνα. Πως στο καλο το καταφεραν αυτο? Πιστευω θα τον βρπυν τον ισιο δρομο το σαββατο, αλλα πισω απο το φεττελ. Οι red bull μπορει να κανουν ζημια στη μερκ το σαββατο(αρα και την κυριακη)

    • Ahilleas Tsikelis

      Ο Τοτος ειπε οτι δοκιμασαν διαφορετικο setup

    • thymios tsilimparis

      Τα fp1 Και 2 έχουν αυτό το ρόλο. Να βρεθούν οι κατάλληλες ρυθμίσεις. Πάντως η Πιρέλλι μείωσε τις πιέσεις ελαστικών

    • Ahilleas Tsikelis

      Με ποια αιτιολογια το εκανε αυτο?

    • thymios tsilimparis

      Υποθέτω οτι έγινε για να υπάρξει περισσότερη φθορά, αλλά δεν έχω κάποια πληροφορια

    • Ahilleas Tsikelis

      Μολις το ψαξα,υπηρξε πολυ γκρινια και η αλλαγη που εκανε ειναι τεραστια….Στην Μερσεντες λενε οτι ουτε ενα γυρο δν εκαναν με σωστη θερμοκρασια τα λαστιχα.

    • thymios tsilimparis

      Παρόλα αυτά η Φερραρι έριξε τους χρόνους της. Κι όχι μονο αυτή. Γρίφος!

    • sergio360

      Λογω ασφαλειας ”ρυθμιζουν” τις πιεσεις ελαστικων απο την Pirelli.

  • Mitsos Ribopaido

    Έχουμε πολλά να δούμε… Απλά πονάει που θα περιμένουμε 2 μέρες..τι να κάνεις