Κάνοντας μια μικρή ανακεφαλαίωση των μερών που υπάρχουν σε ένα powerunit των σύγχρονων μονοθεσίων της Formula 1, εκτός από τον 1.600 κ.εκ. turbo V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπάρχουν και δύο ηλεκτροκινητήρες, ο MGU-K (Motor-Generator-Unit-Kinetic) και ο MGU-H (Motor-Generator-Unit-Heat), που αποτελούν το ERS (Energy Recovery System).

To πρώτο είναι πολύ παρόμοιο με αυτό που βρίσκεται στα υβριδικά αυτοκίνητα, καθώς ο ηλεκτροκινητήρας συνδέεται με τον βενζινοκινητήρα, και κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, αυτός ανακτά την ενέργεια που χάνεται σε θερμότητα. Ανακτάται μεγάλο μέρος αυτής της κινητικής ενέργειας, που στη συνέχεια αποθηκεύεται σε μια μπαταρία. Το MGU-K μπορεί να λειτουργήσει και προς τις δύο κατευθύνσεις: για την ανάκτηση ή την παροχή ενέργειας.

Από την άλλη, το MGU-H είναι η μονάδα που συνδέεται με το turbo. Το MGU-H, ή αλλιώς e-turbo, έχει σχεδιαστεί για να περιστρέφει το turbo στις χαμηλές στροφές, και στην F1, λειτουργεί σαν το MGU-K, δηλαδή με δύο τρόπους, καθώς μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από την φτερωτή, να την αποθηκεύσει και στη συνέχεια να την χρησιμοποιήσει για να περιστρέψει το turbo. Αν κοιτάξεις ένα turbo της F1, η τουρμπίνα βρίσκεται στην μια πλευρά και ο συμπιεστής στην άλλη. Τα καυσαέρια χρησιμοποιούνται για την περιστροφή της τουρμπίνας, ο οποίος περιστρέφει τον συμπιεστή, με το MGU-H να βρίσκεται μεταξύ των δύο. Έτσι, όταν τα καυτά καυσαέρια γυρίζουν τον στρόβιλο, αυτός παράγει επίσης ηλεκτρική ενέργεια, που αποθηκεύεται στη μπαταρία. Και όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει, η ηλεκτρική ενέργεια χρησιμοποιείται για την περιστροφή του συμπιεστή, παρέχοντας άμεση ισχύ. Έτσι δεν υπάρχει καθόλου turbo lag. Η ισχύς είναι άμεση, όπως σε ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Βάζοντας στην άκρη το μάθημα, καταλαβαίνεις ότι το MGU-H είναι αρκετά πολύπλοκο, και η Honda μετά την αλλαγή turbo και MGU-H στον κινητήρα του Button, μετά το FP2 της περασμένης Πέμπτης, παραδέχτηκε ότι ο σχεδιασμός του MGU-H αντέχει μόλις για δύο αγώνες. Η ιαπωνική εταιρία δεν έχει ακόμα εντοπίσει το ακριβές πρόβλημα, με τον επικεφαλής της, Yusuke Hasegawa, να δηλώνει ότι σχετίζεται με την περιστροφή των ρουλεμάν στο MGU-H.

  • Κούκος

    Πραγματικά φέτος θα ήθελα την McLaren να είναι μαζί με τους 2 κορυφαίους. Μου φαίνεται πολύ παράξενο που αυτή η ομάδα δεν είναι πλέον πρωταγωνιστρια.

  • stadi

    Μάλλον τα ρουλεμάν θα ναι μωρέ θα δούμε.έχουμε χρόνο.λάου λάου.
    Μπορούμε να ξεφτιλιστούμε κι άλλο…..
    Που σε κατάντησαν ομαδούλα μου οι ερασιτέχνες.

  • stadi

    Μάλλον τα ρουλεμάν θα ναι μωρέ θα δούμε.έχουμε χρόνο.λάου λάου.
    Μπορούμε να ξεφτιλιστούμε κι άλλο…..
    Που σε κατάντησαν ομαδούλα μου οι ερασιτέχνες.

    • Nerazzuro21

      Το σασί φταίει :P

    • manowar

      Oι ροδες

  • Giannisk

    Η Mclaren θα επανέλθει στις κορυφαίες ομάδες. ίσως όχι με κινητήρα Honda αλλά στο μέλλον θα τιμήσει την ιστορία της.

  • LJ

    Ειναι για κλάματα. Λέει δεν έχουν βρε ακόμα τον λόγο! Double facepalm!!! https://uploads.disquscdn.com/images/620f03cde29898a35a128109469500ca6cf29f236b57031a39d57149c3d4ed24.jpg

    • Nerazzuro21

      Και αυτό είναι το χειρότερο. Δεν έχουν ιδέα. Τρίζουν τα κόκκαλα του Soichiro.

    • stadi

      Κλασικά όπως κάθε χρόνο στις δοκιμές κάποιος παίρνει πόδι από τη honda.Του χρόνου θα είναι η σειρά του Hasegawa.
      Και πάλι από την αρχή…..

  • Mika

    Δυο αγωνες???Πλακα μας κανουν.Ουτε ενα δεν κραταει, σε φουλ ισχυ, δυο με το ζορι γιατι τρεχουν μειωμενοι…
    Ας μας πει η Honda καλυτερα, σε ποσους αγωνες απο την μερα που επεστρεψαν στη F1, εχουν τρεξει με τον κινητηρα και κυριως τις μπαταριες σε ΠΛΗΡΗ ισχυ…Η απαντηση ειναι πολυ απλη…Σε κανεναν!!!Δεν εχουν βρει ακομα τροπο να φορτιζουν πληρως τις μπαταριες, και κυριως να τις κρατανε φορτισμενες στην ευθεια, γι αυτο και τους φτανουν απο χιλιομετρα πισω και τους περνουν σαν σταματημενους….Απιθανα πραγματα…
    Ακομα παλευουν να βρουν το σωστο υλικο για το ρουλεμαν, ωστε να μη σπαει/χαλαει…Κι οταν το βρουν, τοτε θα μπορεσουν να δωσουν δυναμη παραπανω για να τεσταρουν τον κινητηρα τους…Ως τοτε, φυτοζωουν, κι αυτοι κι εμεις…

    • Maleas George

      2 γύρους ίσως εννοούσε :Ρ

    • Mika

      Ελα ντε!! 6 αγωνες εχουν περασει και δες ποσους εχουν αλλαξει, να παρεις την απαντηση σου!!!
      :p :p

    • stadi

      Καλά στην ευθεία αν προσέξεις στα δοκιμαστικά(που δεν τους νοιάζει κιόλας η κατανάλωση) με το ζόρι φορτώνει 8η και την βάζει όταν έχει μπει στο drs zone,την στιγμή που τα άλλα μονοθέσια έχουν βάλει 8η πολύ πριν τη ζώνη drs.Στον αγώνα δεν φτάνει το καύσιμο σε φουλ ισχύ ούτε για 40 γύρους.

      Κάπου έχουν κάνει μεγάλο λάθος πάλι οι Ιάπωνες στην σχεδίαση του power unit και το χειρότερο είναι ότι δεν ξέρουν που το έχουν κάνει.

    • Hercooligan

      Χα Χα, κι εγώ το ίδιο σκέφτηκα, αν κρατούσε 2 μια χαρά θα ήταν!

  • Nerazzuro21

    2 αγώνες; Μας τρολλάρουν; Ούτε καν! Μετά από 6 αγώνες τόσο ο Vandoorne όσο και το μονοθέσιο του Alonso(Alonso και Button) έχουν ήδη χρησιμοποιήσει 5(!) MGU-H!

    • Mika

      Και με 200 αλογα λιγοτερα!!!
      :p

  • Tasos

    Η δήλωση της Honda έπρεπε να κλείνει κάπως έτσι: 2 αγώνες και πολύ σας είναι

  • George Liverpool

    VTEC kicked in yo!!Τι, οχι??Ανεκδοτο εχει γινει η ομαδα.

  • PanosGR

    μαλον εννοει 2 ωρες…….

  • DimitrisPat

    Εσείς όλοι οι ”μηχανικοί” που κράζετε μάλλον ξεχνατε οτι ολόκληρη η Porsche απέσυρε προσωρινά την 911 GT3 λόγω κινητήρα και πέρασαν μήνες μέχρι να βρουν το πρόβλημα. Αλλά άμα σας έλεγαν τότε ότι μπορεί να φταίει καμία βίδα θα κοροιδεύατε!

    • εστω οτι εχει σχεση το αυτοκινητο δρομου μεενα αγωνιστικο μονοθεσιο F1….αντε αυτο στο δινω…….
      τουλαχιστον οι μηχανικοι της πορσε το βρηκαν το προβλημα εκει πανω στον μηνα…..αυτοι ποσο το προσπαθουν ?? 3 χρονια ???? και ακομα ειναι στο ψαξιμο……… :-/

    • Mika

      To οτι ειναι στο ψαξιμο, ειναι το φυσιολογικο!! Το οτι δεν εχουν την παραμικρη ιδεα τι φταιει μετα απο 3 σχεδον χρονια ειναι που μας ξεπερναει!!!!
      :p

    • στην τελικη μπορει να μην ξερουν να ψαχνουν !!!!! αμα το βρει καποιος….θα το φτιαξουν σωστα !!!! χοχοχοοχοχοοχο

    • manowar

      Εχουν εξαφανιστει τα jdmτα ψαχνεις καιδεν τα βρισκεις

    • DimitrisPat

      Ρε παιδιά για τη Honda στη Formula 1 λεμε.. οχι στο moto gp που ειναι κυριαρχη ανεκαθεν! Στη formula ηταν κυριαρχη στις εποχες Senna και μετεπειτα δεν καταφερε κατι φοβερο.

    • George Liverpool

      Ναι αλλα ειναι η honda φιλε.Πορους εχει,προσωπικο εχει,εγκαταστασεις εχει.Δεν μπορει να λεει ο επικεφαλης της ομαδας ο,τι δεν ξερουν απο που προκυπτουν τα προβληματα που εχουν και οταν πηγαινουν καλα, να λενε παλι το ιδιο.Ας ελπισουμε ο,τι τωρα με τους εξωτερικους συνεργατες,κατι θα γινει.

  • Fαν1ς

    Παιδιά εγώ την HONDA στο κομμάτι F1 την απομυθοποιησα από το 2009 που ο Ross Brawn, πιστεύοντας στο πρότζεκτ που δουλευοταν, τους παρακαλούσε επί μήνες να μην φύγουν! Θυμάστε όλοι την συνέχεια… Κοτσαρισε το όνομα του, κατέβηκε στο πρωτάθλημα χωρίς χορηγούς!!!, Στην πορεία βρήκε “συμπαιχτες” ώστε να βγει η χρονια(βλ. VIRGIN) και πήρε ένα ωραίο πρωταθληματακι χορηγία των Ιαπώνων! Μα πραγματικά δεν άκουσε ούτε ένας αυτόν τον μυρωδιά το Brawn? Και εμείς συνεχίζουμε να λέμε ανέκδοτα με Πόντιους….