Εδώ και αρκετό καιρό, οι υπεύθυνοι του Silverstone, που φιλοξενεί τη Formula 1 από το 1987, προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο για να εξακολουθήσει η βρετανική πίστα να βρίσκεται στο καλεντάρι της Formula 1, αλλά με καλύτερους όρους, αφού κάθε χρόνο εμφανίζονται απώλειες. Ιδιοκτήτες του Silvestone είναι το British Racing Drivers’ Club, οι οποίοι ανακοίνωσαν σήμερα πως ενεργοποιούν την ρήτρα αποχώρησης.

Ο τελευταίος αγώνας θα πραγματοποιηθεί το 2019 και ο λόγος δεν είναι άλλος από τα χρήματα. Ένα 5% από τα ετήσια τέλη πρέπει να πληρώνονται από τους επί κεφαλής του Grand Prix, με τα τέλη να διαμορφώνονται σε €13 για το 2010, ένα νούμερο που έγινε €18,3 εκατομμύρια για τη φετινή χρονιά, ενώ θα άγγιζε τα €28 εκατομμύρια το 2026, την τελευταία χρονιά του τωρινού συμβολαίου.

Ο Πρόεδρος του British Racing Drivers’ Club, John Grant, εξηγεί γιατί ενεργοποιήθηκε η ρήτρα, ενώ υπογραμμίζει πως το Βρετανικό Grand Prix μπορεί να εξακολουθήσει να υπάρχει, αλλά θα πρέπει να βρεθούν νέοι όροι, οι οποίοι να επιτρέπουν έναν οικονομικά βιώσιμο αγώνα.

Αυτή η απόφαση ήρθε επειδή δεν ήταν οικονομικά βιώσιμο για εμάς το Βρετανικό Grand Prix κάτω από τους τωρινούς όρους του συμβολαίου. Είχαμε απώλειες €3,1 εκατομμυρίων το 2015 και €5,4 εκατομμυρίων το 2016, και περιμένουμε να έχουμε παρόμοιο ποσό και φέτος.

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο που δεν μπορούμε πλέον να αφήσουμε το πάθος μας για το άθλημα να κυριαρχεί στο μυαλό μας. Δε θα ήταν μόνο κίνδυνος για το Silverstone και το BRDC, αλλά και για τη βρετανική κοινότητα μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οποία εξαρτάται από εμάς.

Ωστόσο, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι, παρόλο που τώρα έχουμε ενεργοποιήσει την ρήτρα αποχώρησης, υποστηρίζουμε πλήρως τις αλλαγές που κάνει η Liberty για να βελτιώσει την εμπειρία της Formula 1. Ελπίζουμε ότι μπορούμε να φτάσουμε σε μια συμφωνία, ώστε να εξασφαλίσουμε ένα οικονομικά βιώσιμο μέλλον για το Βρετανικό Grand Prix στο Silverstone για τα επόμενα χρόνια.

  • gv

    η liberty πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να κάνει το άθλημα ελκυστικό και βιωσιμο όχι να διωχνει ιστορικές πίστες..
    τέλος πάντων για να δούμε αν θα αλλάξει κατι μέχρι τότε..

    • nikos

      δεν νομίζω να θέλει να διωξει ιστορικές πίστες, ισα ισα. απλά κάποιες πίστες θα προσπαθησουν να εκμεταλλευτουν την αλλαγη σελιδας και να πάρουν ευνοικοτερους όρους. με τα νούμερα που ακογονται αναρωτιέμαι πως περιμένανε πολλοί να γίνει αγώνας στην Ελλάδα

    • μα δεν την εδιωξε η liberty…..το παλιο καθεστως που ισχυει μεχρι σημερα !!

  • F1fan

    Η Liberty πρεπει να αρχιζει να αλλαζει τα “κακως κειμενα” που αφησε ο Bernie,δηλαδη τα εξωφρενικα ποσα για την διεξαγωγη αγωνα.Δεν ειναι δυνατον να χαθει το Αγγλικο GP,κι να εχουμε Baku & Ρωσια…Η Liberty εχει ταξει πολλα “βαρυγδουπα”(70% εισητηρια κατω),αλλα μεχρι στιγμης δεν τα εχει υλοποιησει.Αντε να δουμε…

  • Mika

    Νομιζω οτι παιζει παιχνιδια τακτικης, κι ασκει πιεσεις στη νεα διοικηση…Κατι θα γινει στο τελος και θα τα βρουν, ειμαι σιγουρος….

  • αμα μιλουσαμε για ελληνικο grad prix…..θα συνεχιζαμε με το ”εχει ο θεος μεχρι τοτε”..και οταν θα εφτανε η ωρα..θα ψαχναμε υπαιτιους και δεν θα βρισκαμε κανεναν!!!!!!
    ευγε στους βρετανους….που και να μην ειναι καμια τακτικη ολη αυτη η κινηση…..που θυσιαζουν πραματα για το μελλον τους !!!