Και από το πουθενά, μέσω ιδιωτικών -και μόνο- πρωτοβουλιών, φαίνεται ότι υπάρχει μια σοβαρή πρόταση για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στην -μονίμως αργοπορημένη να ακολουθήσει τις εξελίξεις- Ελλάδα. Ο λόγος για την στρατηγικής σημασίας συνεργασία της Kosmocar, εισαγωγικής εταιρίας της Volkswagen, με την Protergia, τον μεγαλύτερο ιδιώτη παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

Η σύμπραξη αυτή αφορά δραστηριότητες σχετικές με την ηλεκτροκίνηση, και στο πλαίσιο αυτό, θέλοντας να εκδημοκρατίσουν την ηλεκτροκίνηση, προσφέρουν από κοινού τo e-up! powered by Protergia, στην τιμή των €19.950, η οποία είναι κατά €8.250 φθηνότερη, σε σχέση με τον σημερινό τιμοκατάλογο της εταιρίας, και ισχύει για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων. Ίσως, όμως, το σημαντικότερο στοιχείο να είναι ότι στην εν λόγω τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο ταχυφορτιστής (wallbox) εναλλασσόμενου ρεύματος 3,6 kW, όπου φορτίζει το 80% της μπαταρίας σε λιγότερο από 3,5 ώρες.

Η Protergia δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς στο τιμολογιακό πακέτο “e-Protergia Οικιακό”, το οποίο δημιούργησε αποκλειστικά για τη συνεργασία της με την Kosmocar, και για όλους τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών Volkswagen (e-up!, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE), με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει τις ακόλουθες παροχές:

  • Τιμολόγιο ειδικά σχεδιασμένο για τους κατόχους ηλεκτρικών Volkswagen
  • Δωρεάν την ενέργεια ενός έτους για τη φόρτιση του ηλεκτρικού Volkswagen, με χρήση έως 10.000 χλμ. το χρόνο.
  • Έως και 21% έκπτωση στις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού σου
  • Χωρίς εγγύηση με την εξόφληση μέσω πάγιας εντολής τραπεζικού λογαριασμού.

Αρχικά η εν λόγω συνεργασία των δύο εταιριών αφορά το e-up!, λόγω του κατεξοχήν αστικού του χαρακτήρα, χωρίς να αποκλείεται στο μέλλον να επεκταθεί και για τα υπόλοιπα μοντέλα. Η VW ανανέωσε τον περσινό Αύγουστο την ηλεκτρική έκδοση του up! facelift, το οποίο είναι ένα από τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητο της αγοράς.

Στιλιστικά το αυτοκίνητο πόλης της γερμανικής εταιρίας, που παρουσιάστηκε πριν 4 χρόνια, δεν φέρει σημαντικές αλλαγές, με αυτές να εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, εξωτερικούς καθρέφτες με ενσωματωμένα τα φλας και πίσω διαχύτη.

Βασίζεται πάνω στην τετράπορτη έκδοση του up! και φορά έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW (82 ίππων) ο οποίος αποδίδει συνέχεια 40 kW (55 άλογα). Έχει μέγιστη ροπή 210 Nm, κάνει τα 0-80 χλμ/ώρα σε 8,1 δευτ., και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 12,4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 18,7 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα και δίνουν αυτονομία 160 χλμ., στο βάρους 1.139 κιλών e-up!, με την Volkswagen να δηλώνει πως χρειάζεται μόλις €1,1 αξίας ρεύματος για να καλύψει 100 χλμ., με την κατανάλωση του να ανέρχεται στα 11,7 kWh/100 χλμ. Το e-up! διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης (normal, eco και eco+), και 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας και αυτονομίας.

Η VW ανανέωσε τον εξοπλισμό του μοντέλου, και διαθέτει πλήρη βασικό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πλήρες set καλωδίων φόρτισης σε οικιακή πρίζα και σε wallbox, climatronic (αυτόματο κλιματισμό), cruise control, city emergency brake, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με ηχητική προειδοποίηση, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, φώτα ημέρας LED, αισθητήρα βροχής, λειτουργία leaving home & coming home, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, φιμέ πίσω κρύσταλλα, composition phone με bluetooth, maps + more, Car-Net e-Remote κλπ.

Η VW κάνει την μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της, καθώς πέρσι ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική της εταιρίας, που ονομάζεται TOGETHER – Strategy 2025, ώστε να “πετάξει από πάνω της” ότι της άφησε το Dieselgate.

Το VW Group θα βγάλει στην αγορά περισσότερα από 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2025, ώστε να πουλά 2-3 εκατ. αυτοκίνητα, νούμερο που θα ισοδυναμεί με περίπου 20-25% των συνολικών πωλήσεών της ετησίως, με τον γερμανικό κολοσσό να συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και όπως υπολογίζει, έως το 2030, τα 2/3 των πωλήσεών του θα είναι από μοντέλα που θα φορούν συμβατικούς κινητήρες.

  • Γιώργος Βαρδου

    Δηλαδή για να ισχύει η τιμή χρειάζεται να είσαι συνδρομητής της protergia

    • Spider

      Τα 20.000€ που κοστίζει τα αφήνεις ασχολίαστα και κόλλησες στην συνδρομή?

    • rafael

      καθε τι μα καθε τι που ειναι καινουργιο, κοστιζει…θα περιμενουμε να πεσουν οι τιμες….κατσε να μπουν φτηνοεταιριες και θα δεις πως θα πεσουν ολα

    • Όχι, είναι άσχετη η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου με τη συνεργασία. Aπλά με την αγορά προσφέρεται το πακέτο ρεύματος από την Protergia.

    • Όχι, είναι άσχετη η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου με τη συνεργασία. Aπλά με την αγορά προσφέρεται το πακέτο ρεύματος από την Protergia.

  • Nikolas Karampelas

    Αναμένουμε το πακέτο από το κράτος που θα τα κάνει 50% φθηνότερα και μετά από 2 χρόνια θα τους βάλει τέλη κυκλοφορίας 100% ακριβότερα από ότι τα παλιά αυτοκίνητα :P

    “You heard that here first fellas”

  • τζαμπα ρευμα για 10.000 χιλιομετρα……
    ενα αυτοκινητο της κατηγοριας χονδρικα θελει 5/100 λιτρα… αρα για 10.000 χιλιομετρα χονδρικα θελει 500 λιτρα…με την τιμη σημερα στο 1.40 θελεις γιαυτα τα χιλιομετρα 700 ευρω…….
    το ρευμα ποσο θα μου βγει δηλαδη ?? για να δω και τι κερδος θα εχω !!!

    • giannisb

      ” €1,1 αξίας ρεύματος για να καλύψει 100 χλμ” οπότε 110 ευρώ για 10.000χλμ άρα 700-110=590 ευρώ κέρδος δηλαδή 19.950/590 =33(περίπου) χρόνια για να κάνεις ας πούμε απόσβεση τα χρήματα σου (με δεδομένο ότι έκανες και θα συνεχίσεις να κάνεις 10.000 χλμ) άλλα άμα υπολογίσεις τα λιγότερα τέλη,σερβις,ασφάλεια κ.λ.π εε μετά τα 25-30 χρόνια μπορείς να πεις ότι έβγαλε τα λεφτά του και τότε να πάρεις ένα άλλο(πολύ πιθανό τότε να μπορείς με τα ίδια λεφτά να πάρεις ηλεκτρικό golf και όχι up) με τα λεφτά που υποτίθεται πως εξοικονόμησες (αν δεν στα φάει η εφορία) πιστεύω αξίζει και θα αξίζει ακόμα περισσότερο όταν θα πέσουν και άλλο οι τιμές δηλαδή σε καμία 5-10 χρόνια από τώρα….αλλά μέσα σε όλα αυτά δεν υπολογίζουμε την πιθανή αύξηση της τιμής του ρεύματος
      (αυτό πιστεύω θα γίνει όταν τα τζιμάνια μας πάρουν χαμπάρι πως η πλειοψηφία χρησιμοποιεί ηλεκτρικό αυτοκίνητο και θα προσθέσουν φόρο,όπως τώρα με την βενζίνη-πετρέλαιο κίνησης) τις ζημιές που μπορεί να βγάλει σε μπαταρίες κλπ…

  • SAMURAI-66

    Οικολογικο μεσω μεταφορας ναι μαζι με μακροπροθεσμη,πολυ μακροπροθεσμη που μπορει να φτασει και την μιση ζωη σου ισως,περιπτωση να βγαλεις την αξια του αν δεν εχει παραδωσει πνευμα σε μερικα χρονια βεβαια.
    Και τιμη φυσικα που ειναι παρα την μειωση της επιεικως για γελια σε ενα κουβα τριων μετρων που ζητουν 20 χιλιαρικα για να τον αποκτησεις,γενικα οι γερμανοι πρεπει να εχουν αερα στον μυαλο με αυτες της τιμολογησης που κανουν,οπως ειναι σιγουρο οτι πρεπει να εισαι και λιγο στοκος να τα δωσεις για το λευκο βαλιτσακι με ροδες και μαλιστα σημερα που η κατασταση ειναι δραματικη και μετρας και το μισο ευρω!
    Αν πουλησουν εστω και ενα θα ειναι το νεο της χρονιας!!

    • η αποψη σου για το urban cruieser ??? αυτο πρεπει να ηταν το νεο της πενταετιας που μας περασε !!!!

    • xtra

      Πάντως και το αντίστοιχο της μιτσουμπισι , ακριβό ήταν και εξισου κουβας.
      Έτσι είναι αυτά τα πράγματα στην αρχή τους.
      Αυτο πάντως ειναι (συγκριτικά) ευκαιρια

  • Φωτόνιον

    Φέρτε στην Ελλάδα το Zoe και LEaf και τιμολογήστε τα όσο κι έξω και μιλάμε μετά…
    Τουλάχιστον απ τα 30 που είχε αρχικά το Up, τα 20 ακούγονται πολύ καλύτερα!