Και από το πουθενά, μέσω ιδιωτικών -και μόνο- πρωτοβουλιών, φαίνεται ότι υπάρχει μια σοβαρή πρόταση για την απόκτηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, στην -μονίμως αργοπορημένη να ακολουθήσει τις εξελίξεις- Ελλάδα. Ο λόγος για την στρατηγικής σημασίας συνεργασία της Kosmocar, εισαγωγικής εταιρίας της Volkswagen, με την Protergia, τον μεγαλύτερο ιδιώτη παραγωγό ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.

Η σύμπραξη αυτή αφορά δραστηριότητες σχετικές με την ηλεκτροκίνηση, και στο πλαίσιο αυτό, θέλοντας να εκδημοκρατίσουν την ηλεκτροκίνηση, προσφέρουν από κοινού τo e-up! powered by Protergia, στην τιμή των €19.950, η οποία είναι κατά €8.250 φθηνότερη, σε σχέση με τον σημερινό τιμοκατάλογο της εταιρίας, και ισχύει για συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων. Ίσως, όμως, το σημαντικότερο στοιχείο να είναι ότι στην εν λόγω τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο ταχυφορτιστής (wallbox) εναλλασσόμενου ρεύματος 3,6 kW, όπου φορτίζει το 80% της μπαταρίας σε λιγότερο από 3,5 ώρες.

Η Protergia δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς στο τιμολογιακό πακέτο “e-Protergia Οικιακό”, το οποίο δημιούργησε αποκλειστικά για τη συνεργασία της με την Kosmocar, και για όλους τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών Volkswagen (e-up!, e-Golf, Golf GTE, Passat GTE), με το πρόγραμμα να περιλαμβάνει τις ακόλουθες παροχές:

  • Τιμολόγιο ειδικά σχεδιασμένο για τους κατόχους ηλεκτρικών Volkswagen
  • Δωρεάν την ενέργεια ενός έτους για τη φόρτιση του ηλεκτρικού Volkswagen, με χρήση έως 10.000 χλμ. το χρόνο.
  • Έως και 21% έκπτωση στις χρεώσεις ηλεκτρικού ρεύματος του σπιτιού σου
  • Χωρίς εγγύηση με την εξόφληση μέσω πάγιας εντολής τραπεζικού λογαριασμού.

Αρχικά η εν λόγω συνεργασία των δύο εταιριών αφορά το e-up!, λόγω του κατεξοχήν αστικού του χαρακτήρα, χωρίς να αποκλείεται στο μέλλον να επεκταθεί και για τα υπόλοιπα μοντέλα. Η VW ανανέωσε τον περσινό Αύγουστο την ηλεκτρική έκδοση του up! facelift, το οποίο είναι ένα από τα μικρότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητο της αγοράς.

Στιλιστικά το αυτοκίνητο πόλης της γερμανικής εταιρίας, που παρουσιάστηκε πριν 4 χρόνια, δεν φέρει σημαντικές αλλαγές, με αυτές να εντοπίζονται στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέα φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας, εξωτερικούς καθρέφτες με ενσωματωμένα τα φλας και πίσω διαχύτη.

Βασίζεται πάνω στην τετράπορτη έκδοση του up! και φορά έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW (82 ίππων) ο οποίος αποδίδει συνέχεια 40 kW (55 άλογα). Έχει μέγιστη ροπή 210 Nm, κάνει τα 0-80 χλμ/ώρα σε 8,1 δευτ., και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 12,4 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 18,7 kWh, οι οποίες είναι τοποθετημένες στο πάτωμα και δίνουν αυτονομία 160 χλμ., στο βάρους 1.139 κιλών e-up!, με την Volkswagen να δηλώνει πως χρειάζεται μόλις €1,1 αξίας ρεύματος για να καλύψει 100 χλμ., με την κατανάλωση του να ανέρχεται στα 11,7 kWh/100 χλμ. Το e-up! διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης (normal, eco και eco+), και 5 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, για βέλτιστη διαχείριση ενέργειας και αυτονομίας.

Η VW ανανέωσε τον εξοπλισμό του μοντέλου, και διαθέτει πλήρη βασικό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει πλήρες set καλωδίων φόρτισης σε οικιακή πρίζα και σε wallbox, climatronic (αυτόματο κλιματισμό), cruise control, city emergency brake, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με ηχητική προειδοποίηση, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, φώτα ημέρας LED, αισθητήρα βροχής, λειτουργία leaving home & coming home, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, φιμέ πίσω κρύσταλλα, composition phone με bluetooth, maps + more, Car-Net e-Remote κλπ.

Η VW κάνει την μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία της, καθώς πέρσι ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική της εταιρίας, που ονομάζεται TOGETHER – Strategy 2025, ώστε να “πετάξει από πάνω της” ότι της άφησε το Dieselgate.

Το VW Group θα βγάλει στην αγορά περισσότερα από 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2025, ώστε να πουλά 2-3 εκατ. αυτοκίνητα, νούμερο που θα ισοδυναμεί με περίπου 20-25% των συνολικών πωλήσεών της ετησίως, με τον γερμανικό κολοσσό να συνεχίζει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μιας και όπως υπολογίζει, έως το 2030, τα 2/3 των πωλήσεών του θα είναι από μοντέλα που θα φορούν συμβατικούς κινητήρες.