Η βιομηχανία της Ν.Κορέας με αιχμή την Samsung και την Hyundai είναι από τις πλέον ακμάζουσες βιομηχανίες παγκοσμίως. Πολλοί μάλιστα την παρομοιάζουν με την ιαπωνική της δεκαετίας του ’80. Η Hyundai την τελευταία δεκαετία έχει περάσει στα χρόνια της ωριμότητας, θέλοντας να ξεφύγει από το “φτωχό πλην τίμιο” που την χαρακτήριζε πιο πριν και να παρουσιάσει προϊόντα που μπορούν να χτυπήσουν τους upmarket ανταγωνιστές της και ποιοι είναι αυτοί; Αυτοί που παίρνουν τις πρώτες θέσεις πωλήσεων στην Ευρώπη. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές άλλωστε είναι οι πιο απαιτητικοί παγκοσμίως και χωρίς πλέον η Ευρώπη να είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Hyundai, παραμένει αγορά βαρόμετρο του παγκόσμιου σκηνικού.


Έτσι λοιπόν η Hyundai Motor Europe διοργάνωσε στο Dusseldorf της Γερμανίας μια παρουσίαση του πλάνου της για την κατάκτηση της κορυφής της ηπείρου μας. Το πλάνο αυτό ονομάζεται Hyundai 2021 και όπως καταλαβαίνεις το “2021” προσδιορίζει τον χρονικό ορίζοντα. Τα συστατικά που θα χρησιμοποιήσει θα τα χαρακτήριζα κλασσικά. Πιο αναλυτικά επενδύει αρκετά στο διαδίκτυο και προσπαθεί να προμοτάρει τις διαδικτυακές πωλήσεις, κάτι που το κάνει ο καθένας που θέλει να πουλήσει κάτι σήμερα, αλλά η Hyundai δεν το κάνει επειδή έχει έλλειψη αντιπροσωπειών, όπως η Tesla, αλλά επειδή θέλει να επεκτείνει το πελατολόγιό της σε αυτούς που προτιμούν την ευκολία του διαδικτύου. Προσωπικά νομίζω πως στην Ευρώπη προτιμάμε την κλασσική μέθοδο αγοράς, αλλά μπορεί να έχω μείνει πίσω γιατί η Hyundai ανακοίνωσε πως πούλησε 100 αυτοκίνητα από το διαδίκτυο, μέσα σε λίγες εβδομάδες.

Επιπλέον το σχέδιο αυτό βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες:

  1. Η γκάμα των SUV
  2. Τα φουτουριστικά συστήματα, όπως δηλαδή η ηλεκτροκίνηση και τα αυτόνομα.
  3. Η βασική, οικογενειακή σειρά “i”, των τριών πρώτων segments.
  4. Η σειρά επιδόσεων “Ν”, που θα βοηθήσει και σαν κράχτης, αφού θα αντιπαρατεθεί και με χρόνους στις πίστες απέναντι στο κατεστημένο.

Η συνταγή όπως προείπα είναι κλασσική και δεν νομίζω πως υπάρχει μεγάλος κατασκευαστής που να έχει πολύ διαφορετική στρατηγική. Ο στόχος όμως κάθε άλλο παρά εύκολος θα είναι αφού αυτή την στιγμή η Hyundai είναι 14η σε πωλήσεις στην Ευρώπη με μισό εκατομμύριο πωλήσεις. Μπροστά της βρίσκονται κατασκευαστές με παράδοση και πιστούς, όπως Citroen, Toyota, Nissan, BMW, Audi, Mercedes, Peugeot, Ford και Volkswagen, η οποία VW ηγείται των πωλήσεων στην Ευρώπη με 1,7 εκατομμύρια οχήματα ετησίως. Δεν ξέρω αν θα τα καταφέρει αλλά αν όντως παίξουν ρόλο οι μηχανικοί εκτός από τους μάνατζερς νομίζω ότι η προσπάθεια και μόνο θα προσθέσει μερικά πολύ καλά αυτοκίνητα. Εσύ τι λες θα τα καταφέρει η Hyundai;

  • antonis

    Αρκετά φιλόδοξο πλάνο αρκεί να δουμε τα στατιστικά με τις ταξινομήσεις πωλήσεις ιαν-Μαΐου 2017 fiat +10,4 (4η), Toyota +24,4 (9η), Χιουντάι +3,6 (11η), κ με σχεδόν όλες τις εταιρίες από πάνω από τη Χιουντάι με θετικό πρόσημο με κάθε χρονια καλύτερη από την προηγούμενη όποτε μ φαινεται ακατόρθωτη η πρώτη θέση.

  • SAMURAI-66

    Σε μια 10τια και βαλε ισως να το καταφερουν,στην σημερινη κατασταση και με δεδομενο οτι σχεδον στο συνολο τους οι ανταγωνιστες εχουν τον ιδιο σκοπο το βλεπω οχι εξαιρετικα απιθανο αλλα απιαστο ονειρο.
    Εκτος και αν κανουν την εκπληξη με το να προσθεσουν στον στολο τους απιθανες κατασκευες που θα ξεσηκωσουν το μυαλο καθε οδηγου να της αποκτηση!

    • αρα η VW που ειναι πρωτη……..εχει απιθανες κατασκευες ??? :-D

    • Mika

      No answer yet?
      :p

  • Anestis Genk

    Από τις μάρκες που αναφέρονται έχω γνωρίσει fanboys, από την Hyundai δεν θυμάμαι, ίσως μόνο κάποιους που παίρναν Atos Accent οικογενειακώς επειδή ήταν μακράν η φτηνότερη επιλογή, σε αγορά και συντήρηση.

  • jim_1

    Είναι πολύ δύσκολος στόχος θέλει σίγουρα 2 δυνατές γενιές μοντέλων για να πειστούν οι αγοραστές περίπου 10 με 14 χρόνια…Πρώτα πρέπει να καθιερωθεί σαν όνομα, από το 2012 περίπου και μετά έχει ανέβει αρκετά βέβαια…Έχει εξαιρετικά αυτοκίνητα για την τιμή τους απλά οι περισσότεροι ξενίζουν ακόμα στο όνομα Hyundai…