Έπρεπε να περάσουν πολλά χρόνια προκειμένου η Ήπειρος να συνδεθεί με σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με την Αθήνα, όπως επίσης και με περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Πελοποννήσου.

Από σήμερα δίνεται σε κυκλοφορία το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αμφιλοχία – Άρτα κι έτσι η απόσταση από το Αντίρριο στα Ιωάννινα μειώνεται στη 1 ώρα και 45 λεπτά, ενώ η απόσταση Αθήνα – Ιωάννινα θα γίνεται πλέον σε 3,5 ώρες, με μια μέση ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα.

Πλέον η Ιόνια Οδός είναι ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων και με το νέο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου σε πλήρη λειτουργία, παρακάμπτονται οι στροφές της περιοχής Μενιδίου και η διάρκεια της διαδρομής από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας έως και την παράκαμψη Άρτας, μειώνεται σχεδόν στο μισό και από 40 λεπτά σήμερα μέσω του υφιστάμενου εθνικού οδικού δικτύου, δε θα ξεπερνά πλέον τα 20 λεπτά μέσω Ιόνιας Οδού. Το σύνολο του τμήματος είναι διπλής κατεύθυνσης, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ανά κατεύθυνση.

1Το συνολικό κόστος

Από Αθήνα μέχρι Ρίο το κόστος είναι 11,50 ευρώ.

Η χρήση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου είναι 13,30 ευρώ.

Από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα τα διόδια θα έχουν κόστος 12,45 ευρώ (σ.σ. για την ώρα, δεν έχουν τεθεί όλοι οι σταθμοί σε λειτουργία).

Επομένως, το συνολικό κόστος του ταξιδιού Αθήνα – Ιωάννινα θα ανέρχεται σε λίγες ημέρες στα 37,25 ευρώ.

  • Alexandros

    Πανακριβα !!!

  • Βασιλης

    Αν σκεφτείς ότι θα θέλω 30-35 ευρώ πετρέλαιο και 37 ευρώ διόδια ε είναι κάπως… Από την άλλη όμως αυξάνεται η ασφάλεια και μειώνεται η ώρα….

    • John

      Μήπως με το νέο δρόμο, δεν χρειάζεσαι 30-35 ευρώ καύσιμα, αλλά λιγότερα? Υποθέτω ότι τα 30-35 ευρώ ήταν με το δρόμο καρμανιόλα και μέσα από την παλιοβούνα.

  • Mika

    Δεν τα λες φτηνα τα διοδια, αλλα αν ο δρομος αξιζει, καπως το καταπινεις….

  • Dimitris Roussos

    εχω την εντύπωση οτι απομένει ενα ακόμα τμήμα προς τα Γιάννενα.. δεν είναι ακόμα ενιαίος ο αυτοκινητόδρομος μέχρι Γιάννενα.. κοιτάξτε το λίγο !!!

    • Tsou Kostas

      πρέπει να μένουν περίπου 15 χιλιόμετρα στην σύνδεση με την Εγνατία, αλλά όπου να ναι θα τα δώσουν και αυτά.

  • Tsou Kostas

    Ακριβά είναι αλλά δεν πειράζει, θα γλυτώσουμε βενζίνη, λάστιχα, φρένα, νευρα και κίνδυνο.

  • Anestis Genk

    Όταν η τιμή είναι τέτοια που το σκέφτεσαι, τότε πολλοί θα προτιμήσουν να τα αποφύγουν.
    Για μένα η τιμή έπρεπε να είναι 20 ευρώ το πολύ Αθήνα-Ιωάννινα με τον Τρικούπη μέσα.
    Αν ήταν 10 ευρώ, τότε θα το χρησιμοποιούσαν όλοι.
    Τώρα άπειρα διόδια για έναν δρόμο που δεν θα χρειάζεται και τόση συντήρηση γιατί δεν θα τον περπατάει κανείς (λόγω κόστους καυσίμων και διοδίων και γενικότερων αφραγκιών).

  • Anestis Genk

    Όταν η τιμή είναι τέτοια που το σκέφτεσαι, τότε πολλοί θα προτιμήσουν να τα αποφύγουν.
    Για μένα η τιμή έπρεπε να είναι 20 ευρώ το πολύ Αθήνα-Ιωάννινα με τον Τρικούπη μέσα.
    Αν ήταν 10 ευρώ, τότε θα το χρησιμοποιούσαν όλοι.
    Τώρα άπειρα διόδια για έναν δρόμο που δεν θα χρειάζεται και τόση συντήρηση γιατί δεν θα τον περπατάει κανείς (λόγω κόστους καυσίμων και διοδίων και γενικότερων αφραγκιών).

    • loeb

      Αν ηταν 20 ευρω τα διοδια απλα δεν θα φτιαχνονταν τετοιος δρομος. Αν ηταν 10 ευρω δεν θα φτιαχνοταν καν δρομος. Μακαρι να εφτιαχναν παντου στην Ελλαδα δρομους σαν και αυτον. Τα λεφτα θα τα γλιτωσεις απο τις βενζινες απο την φθορα του αυτοκινητο σε αναλωσιμα και απο τον χρονο. Και φυσικα οποιος δεν θελει απλα θα χρησιμοποιει τον παλιο δεν ειναι υποχρεωτικος δρομος που ντε και καλα πρεπει να χρησιμοποιησεις.

    • John

      Μα τόσα χρόνια πληρώναμε διόδια για δρόμο ασυντήρητο και επικίνδυνο. Που πήγαν τόσα λεφτά, τόσα χρόνια?

    • loeb

      Τωρα ρωτας πραγματα που δεν τα γνωριζουμε απ εξω. Αλλα αν κατσεις να σκεφτεις αυτα τα λεφτα ειναι ενα τιποτα σε σχεση με το project. Τα προπληρωσες και αντι να ληξει η συμβαση με τα διοδια το 2070 θα ληξει το 2060 πχ. Αν εσυ ησουν επιχειρηματιας και εκανες συμβαση με το κρατος να φτιαξεις δρομο και επαιρνες δανεια απο εξω για να κανεις τις προετοιμασιες και εβρισκες μπροστα σου ασταθμητους παραγοντες που επηρεαζαν το προτζεκτ προφανως και θα πρεπει καποιος να σου πληρωσει την ζημια που σου δημιουργησε. Υπαρχουν ρητρες στα συμβολαια. Κανενας επιχειρηματιας δεν κανει κατι για να μπει μεσα. Αλλα οταν εσυ κανεις συμφωνια με τραπεζες και αυτες ξαφνικα σου λενε οπα σταματα εχουμε capital controls. Οπα σταματα ο ταδε υπουργος θελει να αλλαξει την συμβαση εσυ πληρωνεις κοσμο εξοδα συντηρησης και ενα πλανο που καθυστερει. που εχεις μηχανηματα μισθωμενα ή δικα σου που σταματησαν και που δεν ξερεις ποτε θα δουλεψουν. Που εχεις μεσα υπεργολαβους που τους πληρωνεις ρητρες εσυ για καθε μερα που απασχολεις προσωπικο τους και δεν κανεις κατι. Υπαρχουν πολλοι ασταθμητοι παραγοντες που μπορουμε να βαλουμε μεσα. Ειδικα στην Ελλαδα που σαν επιχειρηματιας δεν ξερεις τι σου ξημερωνει απο φορολογια που αλλαζει απο εισφορες απο νομοθεσια, απο τριτους που πανε να βαλουν τρικλοποδια στο εργο επειδη εχεις 17 οργανισμους να υπογραψουν μια αδεια και που ζητανε τις μιζες αλλιως σε σταματανε και σε πηγαινουν στο ΣΤΕ και οταν σε δικαιωσει ακομα και τοτε η κυβερνηση κανει την παπια. Αν βαλεις σε ολα αυτα και οτι δεν βρισκεις και σοβαρο επιχειρηματια να σου κανει ενα τετοιο εργο τοτε ναι αυτος που θα ρισκαρει να αντιμετωπισει ολο αυτο το χαος δεν θα το κανει για ενα κερδος 15% θα το κοστολογισει παραπανω. Γιατι? Γιατι πολυ απλα ο πιο σοβαρος θα μετρησει ολους τους παραπανω παραγοντες και θα κανει πισω.

    • Anestis Genk

      Αυτές τις μέρες οι ίδιοι οι εργαζόμενοι της Εγνατίας ζητούν να πάει η χρέωση στα 3λεπτά το χιλιόμετρο, υποθέτω γνωρίζουν πως είναι ρεαλιστικό νούμερο.
      Δεν μιλάμε βέβαια για την Εγνατία, αλλά δείχνει κάτι αυτό.

    • loeb

      Και τι με αυτο? Πιστευεις οτι ξερουν οι εργαζομενοι απο οικονομικα στην εταιρεια που δουλευουν? Ξερουν τι πληρωνει σε δανεια σε μισθους σε εισφορες κ.λ.π. Το μονο που ξερουν ειναι οι μισθοι τους και τιποτα αλλο. Ασε που η εγνατια ειναι πολλα χρονια και εχει γινει καποια αποσβεση και ισως τωρα περασε και στα κερδη. υτο ειναι κατι νεο σε ενα ασταθες περιβαλλον Στην Εγνατια οταν ξεκινησε δεν ειχε ακριβα επιτοκια και τετοια φορολογια τοτε.

    • Anestis Genk

      Εργαζόμενοι είναι και αυτοί που κάνουν το μπίζνες πλαν. Εργαζόμενοι δεν είναι μόνο οι χειρωνάκτες και οι ταμίες.

    • loeb

      Υπάρχει άτομο που θα σχεδιάσει και θα πει ότι μπορεί και με λιγότερο κόστος να βγει η εταιρεία. Σε ποια ακριβως; Μην λέμε ότι θέλουμε. Θα υπάρχει άτομο που σχεδιάζει κόστος εκατομμυρίων με 500 και 1000 εργαζόμενους και θα είναι τόσο ανεύθυνο να πει κάτι τέτοιο και θα είναι στην θέση του.

    • Anestis Genk

      Με την ίδια λογική, είναι τόσο yolo οι υπόλοιποι εργαζόμενοι που δεν σχεδιάζουν και θέλουν το μαγαζί να μπαίνει μέσα; που δεν ρώτησαν τους άλλους, ρε παιδιά βγαίνει αυτό που λέμε ή μιλάμε στον άερα;

      Αλλά δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Πως αν ο εργαζόμενος στο μπίζνες πλαν βγει και πει δημόσια μπορεί να λειτουργήσει και με 3λεπτά/χλμ τότε το αφεντικό θα τον διώξει γιατί αποκάλυψε τα σατανικά του σχέδια για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη;

    • Anestis Genk

      Με την ίδια λογική, είναι τόσο yolo οι υπόλοιποι εργαζόμενοι που δεν σχεδιάζουν και θέλουν το μαγαζί να μπαίνει μέσα; που δεν ρώτησαν τους άλλους, ρε παιδιά βγαίνει αυτό που λέμε ή μιλάμε στον άερα;

      Αλλά δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις. Πως αν ο εργαζόμενος στο μπίζνες πλαν βγει και πει δημόσια μπορεί να λειτουργήσει και με 3λεπτά/χλμ τότε το αφεντικό θα τον διώξει γιατί αποκάλυψε τα σατανικά του σχέδια για ακόμα μεγαλύτερα κέρδη;

    • loeb

      Δεν ξερω τι εμπειριες εχεις απο τετοιες θεσεις αλλα επειδη ειμαι σε μια αναλογη εταιρεια σαν μηχανικος πανω απο (1800 εργαζομενους) και μαθαινω απο διοικηση καποια πραγματα μιας και εφαρμοζω τον σχεδιασμο ειναι σιγουρο οτι τετοια ατομα σε τετοιες θεσεις δεν μιλανε παραεξω και ειδικα με ανακοινωσεις. Ειναι ραδιο αρβυλα. Αναλυσα πιο πανω τι εξοδα εχει μια τετοια επιχειρηση απο 2-3 πραγματα που μου ηρθαν στο μυαλο. Αλλα στην Ελλαδα εχει επικρατησει η νοοτροπια οτι ολα γινονται τζαμπα. Εχω δουλεψει και σε εταιρεια που προμηθευε αδρανη υλικα για δρομους στο παρελθον. Μονο τσαμπα δεν ειναι και εχει μεγαλα ρισκα. Ποσο μαλλον στην Ελλαδα με ολα τα παραπανω προβληματα. Εξαλλου διαγωνισμος γινεται για τα εργα αν υπαρχει κατι που θα μπορουσε να δουλεψει με σημαντικα λιγοτερο κοστος θα ειχε προτιμηθει.

    • Anestis Genk

      Οι εταιρείες δεν δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους στοιχεία;

  • Demetrios Hadjinicolaou

    Μοῦ φαίνονται ὑπεραισιόδοξοι οἱ χρόνοι. Ὑποθέτω ὅτι οἱ μετρήσεις εἶναι σὲ ἰδανικὲς καιρικὲς συνθῆκες, χωρὶς καθόλου κίνησι, καὶ ὑπολογίζονται μὲ σημεῖα ἀναφορᾶς τὰ σημεῖα εἰσόδου/ἐξόδου καὶ ὄχι καθ’ ἑαυτὲς τὶς πόλεις. Ἐκτιμῶ ὅτι στὴν πρᾶξι χρειάζεται μισὴ ἔως μία ὥρα περισσότερο._

    • Giovanni

      Συμφωνώ, για να έχει μέση ωριαία ταχύτητα 120 ένα αυτοκίνητο με τόσες στάσεις στα διόδια και στα φανάρια και την κίνηση της Αθήνας και τόση απόσταση πρέπει ο οδηγός να πηγαίνει με την ταυτότητα στο στόμα και χωρίς στάση. Αν μιλάμε κέντρο με κέντρο των πόλεων ένας χρόνος 5 ωρών με 2 στάσεις του 10 λέπτου είναι πιο λογικός για κάποιον που πηγαίνει σβέλτα (30-40 χλμ/ω πάνω από το όριο ταχύτητας κάθε στιγμή). Διαφορετικά ας υπολογίσουμε στα έξοδα και το κόστος των προστίμων. Όποιος το δοκιμάσει να μας πει

    • George

      Αυτά είναι αρχαιονεοελληνικά; :D:D

    • Demetrios Hadjinicolaou

      Ἁπλᾶ νεοελληνικὰ γραμμένα μὲ τὴν ἱστορικὴ ὀρθογραφία (πολυτονικό). Δὲν εἶναι πολὺ ὄμορφα; ;-)

  • freedoom1013

    Μια μικρή διόρθωση: Μέχρι τώρα, δεν έχουν τεθεί σε ισχύ όλοι οι σταθμοί διοδίων στον ΕΛΚΟ (Ελευσίνα – Κόρινθος). Ο οδηγός που κάνει το Αθήνα – Ρίο πληρώνει στην Ελευσίνα €2.10, στον Ισθμό €1.80 και στο Κιάτο €2.20.
    Όταν παραδοθεί πλήρως η Ολύμπια Οδός, τότε θα πληρώνει και στον Ελαιώνα (καινούριος σταθμός) και στο Ρίο (προσωρινά στο Ρίο, πληρώνει μόνο το ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα) κι έτσι το κόστος θα ανέρχεται στα €11.50

  • freedoom1013

    Μια μικρή διόρθωση: Μέχρι τώρα, δεν έχουν τεθεί σε ισχύ όλοι οι σταθμοί διοδίων στον ΕΛΚΟ (Ελευσίνα – Κόρινθος). Ο οδηγός που κάνει το Αθήνα – Ρίο πληρώνει στην Ελευσίνα €2.10, στον Ισθμό €1.80 και στο Κιάτο €2.20.
    Όταν παραδοθεί πλήρως η Ολύμπια Οδός, τότε θα πληρώνει και στον Ελαιώνα (καινούριος σταθμός) και στο Ρίο (προσωρινά στο Ρίο, πληρώνει μόνο το ρεύμα από Πάτρα προς Αθήνα) κι έτσι το κόστος θα ανέρχεται στα €11.50

  • Evan_T

    Όντας απ την Ηπείρο και κάνοντας αυτό το δρόμολογιο περίπου 4 φορές τον χρόνο (Αθήνα – Άρτα) μόνο χαρούμενος μπορώ να είμαι με αυτό το έργο. Ο φόρος αίματος που έχουμε πληρώσει σε αυτούς τους 2 δρόμους σαν χώρα είναι αρκετός για να με κάνει χαρούμενο η νέα εθνική. Τα +12,45 θα τα πληρώσω με “χαρά”, μόνο και μόνο που η μάνα μου και ο πατέρας μου θα μπορούν να κοιμηθούν όταν ταξιδεύω για το χωριό. Δεν μπορεί το υψηλό κόστος διοδίων στην Ελλάδα να χαρακτηρίζει άρνητικά ένα έργο πνοής και ασφάλειας για σχεδόν τη μισή χώρα. Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Σαφώς και πρέπει να αντιδράσουμε στα ακριβά διόδια αλλά μέχρι αυτά να μειωθούν, ας μην πιούμε 3 καφέδες και ας πάμε απ την νέα εθνική. Είναι θέμα προτεραιοτήτων. Είναι πολλά τα εκκλησάκια στον παλιό δρόμο για να τον επιλέξω στη θέση της νέας οδού.

  • Spiros Athanassopoulos

    ακομα εχει μεινει ενα κομματι που πρεπει να γινει ,αλλα κανενας δεν το αναφερει…ειναι το κομματι πυργου-πατρας..και ακομα ζαχαρως πατρα…εκει ακομα σκοτωνεται κοσμος με αιτια τον δρομο. εκει ακομα ο δρομος ειναι απο το 1960. Εκει δεν υπαρχει ΣΥΜΦΕΡΟΝ!!!! κυριοι υπουργοι μεταφορων, και βουλευτες του κ@@λου,των νομων ηλειας και αχαιας, γιατι δεν τον φτιαχνετε τοσα χρονια;;;; ΣΚΟΤΩΝΩΝΤΑΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΣΑΣ ΒΡΕ ΚΟΡΟΙΔΑΑΑΑΑ!

  • Spiros Athanassopoulos

    ακομα εχει μεινει ενα κομματι που πρεπει να γινει ,αλλα κανενας δεν το αναφερει…ειναι το κομματι πυργου-πατρας..και ακομα ζαχαρως πατρα…εκει ακομα σκοτωνεται κοσμος με αιτια τον δρομο. εκει ακομα ο δρομος ειναι απο το 1960. Εκει δεν υπαρχει ΣΥΜΦΕΡΟΝ!!!! κυριοι υπουργοι μεταφορων, και βουλευτες του κ@@λου,των νομων ηλειας και αχαιας, γιατι δεν τον φτιαχνετε τοσα χρονια;;;; ΣΚΟΤΩΝΩΝΤΑΙ ΨΗΦΟΦΟΡΟΙ ΣΑΣ ΒΡΕ ΚΟΡΟΙΔΑΑΑΑΑ!

    • Αννίβας

      Και Ηγουμενίτσας Πρέβεζας και Αμφιλοχίας Πρέβεζας-Λευκάδας.
      Βγαίνεις από ταχείας κυκλοφορίας και μπαίνεις σε παναγία Βοήθα.

  • Αννίβας

    Κάνετε λάθος.
    Έγιναν τα εγκαίνια για 77867698φορά.
    Μετά έκλεισε μέχρι Άρτα γιατί τον Αύγουστο που όλοι μετακινούνται!!!!-λογική Ελλάδας- προς Πρέβεζα για μπάνιο από Βόρια Ελλάδα ή Γιάννενα πρέπει να μπουν στην παλιά εθνική και να καταλάβουν ότι όσα και αν είναι τα διόδια η ζωή τους είναι πολύ πιο ακριβή και αναντικατάστατη.