Οι αριθμοί λένε πολλές φορές την αλήθεια, αλλά όχι πάντα. Η περίπτωση του Fernando Alonso είναι χαρακτηριστική. Ο Ισπανός θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος και πιο ολοκληρωμένος οδηγός αυτή τη στιγμή στη Formula 1, παρόλο που έχει να κατακτήσει τίτλο από το 2006. Η απαράδεκτα χαμηλή ανταγωνιστικότητα της McLaren δεν έχει επιτρέψει στον Ferni να διεκδικήσει νίκες, με την τελευταία του νίκη να χρονολογείται στις 12 Μαΐου του 2013, όταν κέρδισε το Ισπανικό Grand Prix.

Μετά από 11 αγώνες, ο Alonso βρίσκεται στην 15η θέση της βαθμολογίας, συγκεντρώνοντας μόλις 10 βαθμούς. Αυτό οφείλεται φυσικά στην ταχύτητα και την αξιοπιστία της MCL32, ωστόσο ο ίδιος είναι άκρως ικανοποιημένος από την προσωπική του απόδοση, αλλά και από τη συμμετοχή του στα 500 μίλια της Indianapolis.

Σαν ομάδα, δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με τη σεζόν έως τώρα. Πέρυσι, μπαίναμε συνήθως στο Q3, στην ένατη ή την δέκατη θέση. Αυτό ήταν το πλεονέκτημά μας, όταν φέτος δυσκολευόμαστε λίγο περισσότερο. Στο προσωπικό κομμάτι, ήταν μια πάρα πολύ καλή σεζόν για ‘μένα.

Με τα φετινά μονοθέσια, μπορώ και πάλι να οδηγήσω σύμφωνα με το στυλ μου, ένιωσα πολύ πιο ανταγωνιστικός σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αισθάνομαι ανταγωνιστικός στην πίστα. Έτρεξα στο Indy 500, που ήταν μια πολύ καλή εμπειρία για ‘μένα, η πίστα μου για τα καρτ πηγαίνει εξαιρετικά, οπότε ήταν ένα φανταστικό πρώτο μισό για ‘μένα.

Πριν από δύο εβδομάδες, ο οδηγός της McLaren έκλεισε τα 36 του χρόνια. Για τον αθλητισμό, αυτό σημαίνει ότι βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, κάτι που καταλαβαίνει και ο ίδιος, αφού το σώμα του δεν είναι όπως πριν από δέκα χρόνια, με την κούραση να είναι πιο έντονη. Όμως, η εμπειρία του είναι πολύ σημαντική, γι’ αυτό και πιστεύει ότι οδηγεί καλύτερα από ποτέ.

Σωματικά δε βοηθάει η ηλικία. Έχεις περισσότερη πειθαρχία σε ό,τι έχεις να κάνεις, πρέπει να προετοιμάσεις την προπόνηση με πιο ακριβή τρόπο. Χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο για ξεκούραση απ’ ό,τι πριν, δεν μπορείς πλέον να παίζεις ποδόσφαιρο ή τένις τον Τετάρτη ή την Πέμπτη πριν από το Grand Prix, καθώς πονάς λίγο μετά για την Κυριακή. Μαθαίνεις πώς να προετοιμάζεις τον εαυτό σου για τον αγώνα. Νοητικά, είσαι περισσότερο προετοιμασμένος λόγω εμπειρίας.

Ξέρεις πώς να αντιμετωπίσεις τις εκκινήσεις, πώς να προετοιμάσεις τα ελαστικά στις κατατακτήριες, πώς να ζεστάνεις τα ελαστικά στον γύρο σχηματισμού, πώς να αντιμετωπίσεις την καθυστέρηση από τα pit stops, οπότε γίνεσαι καλύτερος οδηγός. Έτσι, ζυγίζοντας και τα δύο, πιστεύω ότι είμαι πολύ καλύτερος τώρα απ’ ό,τι πριν από δέκα χρόνια.