Οι αριθμοί λένε πολλές φορές την αλήθεια, αλλά όχι πάντα. Η περίπτωση του Fernando Alonso είναι χαρακτηριστική. Ο Ισπανός θεωρείται από πολλούς ως ο καλύτερος και πιο ολοκληρωμένος οδηγός αυτή τη στιγμή στη Formula 1, παρόλο που έχει να κατακτήσει τίτλο από το 2006. Η απαράδεκτα χαμηλή ανταγωνιστικότητα της McLaren δεν έχει επιτρέψει στον Ferni να διεκδικήσει νίκες, με την τελευταία του νίκη να χρονολογείται στις 12 Μαΐου του 2013, όταν κέρδισε το Ισπανικό Grand Prix.


Μετά από 11 αγώνες, ο Alonso βρίσκεται στην 15η θέση της βαθμολογίας, συγκεντρώνοντας μόλις 10 βαθμούς. Αυτό οφείλεται φυσικά στην ταχύτητα και την αξιοπιστία της MCL32, ωστόσο ο ίδιος είναι άκρως ικανοποιημένος από την προσωπική του απόδοση, αλλά και από τη συμμετοχή του στα 500 μίλια της Indianapolis.

Σαν ομάδα, δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με τη σεζόν έως τώρα. Πέρυσι, μπαίναμε συνήθως στο Q3, στην ένατη ή την δέκατη θέση. Αυτό ήταν το πλεονέκτημά μας, όταν φέτος δυσκολευόμαστε λίγο περισσότερο. Στο προσωπικό κομμάτι, ήταν μια πάρα πολύ καλή σεζόν για ‘μένα.

Με τα φετινά μονοθέσια, μπορώ και πάλι να οδηγήσω σύμφωνα με το στυλ μου, ένιωσα πολύ πιο ανταγωνιστικός σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αισθάνομαι ανταγωνιστικός στην πίστα. Έτρεξα στο Indy 500, που ήταν μια πολύ καλή εμπειρία για ‘μένα, η πίστα μου για τα καρτ πηγαίνει εξαιρετικά, οπότε ήταν ένα φανταστικό πρώτο μισό για ‘μένα.

Πριν από δύο εβδομάδες, ο οδηγός της McLaren έκλεισε τα 36 του χρόνια. Για τον αθλητισμό, αυτό σημαίνει ότι βρίσκεται στη δύση της καριέρας του, κάτι που καταλαβαίνει και ο ίδιος, αφού το σώμα του δεν είναι όπως πριν από δέκα χρόνια, με την κούραση να είναι πιο έντονη. Όμως, η εμπειρία του είναι πολύ σημαντική, γι’ αυτό και πιστεύει ότι οδηγεί καλύτερα από ποτέ.

Σωματικά δε βοηθάει η ηλικία. Έχεις περισσότερη πειθαρχία σε ό,τι έχεις να κάνεις, πρέπει να προετοιμάσεις την προπόνηση με πιο ακριβή τρόπο. Χρειάζεσαι περισσότερο χρόνο για ξεκούραση απ’ ό,τι πριν, δεν μπορείς πλέον να παίζεις ποδόσφαιρο ή τένις τον Τετάρτη ή την Πέμπτη πριν από το Grand Prix, καθώς πονάς λίγο μετά για την Κυριακή. Μαθαίνεις πώς να προετοιμάζεις τον εαυτό σου για τον αγώνα. Νοητικά, είσαι περισσότερο προετοιμασμένος λόγω εμπειρίας.

Ξέρεις πώς να αντιμετωπίσεις τις εκκινήσεις, πώς να προετοιμάσεις τα ελαστικά στις κατατακτήριες, πώς να ζεστάνεις τα ελαστικά στον γύρο σχηματισμού, πώς να αντιμετωπίσεις την καθυστέρηση από τα pit stops, οπότε γίνεσαι καλύτερος οδηγός. Έτσι, ζυγίζοντας και τα δύο, πιστεύω ότι είμαι πολύ καλύτερος τώρα απ’ ό,τι πριν από δέκα χρόνια.

  • Mika

    Tι να το κανεις ομως ρε Φερναντο, που εχεις πεσει στο γιαπωνεζικο μουλαρι της Χοντα???? Μια ζωη γκαντεμης, στις αποφασεις σου…
    :p

    • μεχρι το 2006 ολα καλα του πηγαιναν !!!!!!

    • Κούκος

      Να ναι καλά ο κύριος Φλαβιος

    • απο τοτε που εφυγε….του εφυγε και η ρεντα !!! τυχαιο ???? δεν νομιζω !!!! :-P

  • Akis-F1 FAN

    Από την αρχή του 2017 ο Αλονσο είναι μια κινητή διαφήμιση του εαυτού του…κάθε ΣΚ λέει ότι κάνει τον καλύτερο γύρο της ζωής του ή τον καλύτερο αγώνα της ζωής του, ενώ αυτή πρέπει να είναι η 4η ή 5η φορά που λέει ότι νιώθει καλύτερος από ποτέ. Δώστε στον άνθρωπο ένα μονοθέσιο της προκοπής, να ησυχάσουμε επιτέλους.

    • gronholm89

      Αμα παρει μονοθεσιο της προκοπης, μαλλον θα ανησυχησουν πολλοι…

    • Akis-F1 FAN

      Όποιος δυνατός και να πάει στην κορυφή είναι άμεσα απειλή…εδώ ο Μποττας έπιασε Μερκ στα χέρια του και διεκδικεί πρωτάθλημα ως νο2 οδηγός.

    • o Alonso ειναι η επιβεβαιωση του κανονα….οτι δεν κερδιζει ποτε ο καλυτερος οδηγος….αλλα ο καλυτερος συνδιασμος !!!!
      και αυτα του στυλ ας ειχε εστω και μια RBR και θα βλεπατε τι θα εκανε……..δεν ισχυουν !!! γιατι ποτε κανενας πιλοτος δεν ειχε τεραστια διαφορα απο τον τιμ μειτ του για να πουμε οτι εχει συμβει αυτο !
      υ.γ οι αστοχιες και οι εγκαταλειψεις για τις οποιες διαφορες στη βαθμολογια δεν πιανουν !!

    • Akis-F1 FAN

      Ακριβώς…αν ήταν στη Μερκ ή τη φερραρι θα έκανε πάνω κάτω ότι κάνουν και οι Χαμ-Φεττελ….αν ήταν στην RB δε θα διεκδικούσε πρωτάθλημα όπως συμβαίνει και με Ρικι-Μαξ…και να συμπληρώσω ότι όταν είσαι πίσω και παλεύεις με τον Παλμερ και τον Στρολλ είναι εύκολο να κάνεις τη διαφορά και να φαίνεσαι θεός…όταν είσαι μπροστά και τα βάζεις με ισάξιους είναι τελείως άλλη ιστορία.

    • gronholm89

      Σ αυτο εχεις δικιο! Αλλα απ την αλλη κοιτα πισω στο 2012……

    • Akis-F1 FAN

      Έφτασε να διεκδικεί τίτλο με μονοθέσιο που ήταν κατώτερο, έχοντας όμως και τύχη και αρκετή βοήθεια από τον Μασσα…έκανε εξαιρετική χρονιά, αλλά το ίδιο και ο Φεττελ που το γύρισε από το -40. Μην ξεχνάς κιόλας ότι ο Αλο τότε ήταν στο peak του ηλικιακά, ενώ ο Σεμπ πχ τώρα μπαίνει.

    • αυτο ακριβως !!!! δεν ξερω αν ειναι σωστο το παραδειγμα……αλλα τοτε ο αλονσο εδειχνε σαν την ελλαδα στο στο ποδοσφαιρο !!!! ξερεις οτι η ομαδα δεν τραβαει και περιμενεις κανα λαθος των αλλων για να παρεις τη νικη !!!

    • Akis-F1 FAN

      To 2012 θύμιζε αρκετά το 2005…η Μακλαρεν είχε το πιο γρήγορο μονοθέσιο αλλά δεν κατάφερε να διεκδικήσει τίτλο γιατί έσπαγε όλη την ώρα το μοτερ των γερμανών…και έφτασε να το πάρει η rb με καλή ταχύτητα αλλά μέτρια αξιοπιστία και η φερραρι έφτασε στο τσακ με λιγότερη ταχύτητα αλλά τέλεια αξιοπιστία.

    • Ferrarακιας

      Φαντάσου να κάνει καμιάν νίκη από το πουθενά(λέμε τώρα).

    • Ferrarακιας

      Φαντάσου να κάνει καμιάν νίκη από το πουθενά(λέμε τώρα).

  • gv

    ναι αλλα το το οτι νιωθει και μαλλον ειναι ο καλυτερος κανει ακομη χειροτερη τη πικρια του οτι δεν εχει ενα μονοθεσιο της προκοπης..

  • και εγω αν επερνα 35 μιρια ημουν δυο φορες πρωταθλητης και ο καλυτερος οδηγος της φ1 για τους περισσοτερους θα ημουν ευτυχισμενος

    • gronholm89

      Εγω παντως θα ηθελα να ημουν και στην κορυφη!!