H βαυαρική εταιρία αναθεωρεί την λειτουργία της γραμμής παραγωγής στη Λειψία, σε μια προσπάθεια προσαρμογής στις πολυποίκιλες απαιτήσεις της αγοράς. Πριν λίγα χρόνια, όταν ξεκίνησε η συναρμολόγηση των i3 και i8, το εργοστάσιο στη Σαξωνία απέκτησε ξεχωριστή μονάδα αποκλειστικά για τα δυο ηλεκτρικά μοντέλα. Σύμφωνα με το μέλος του Δ.Σ. της BMW, Oliver Zipse, όμως κάτι τέτοιο πλέον δεν είναι οικονομικά υλοποιήσιμο:

Η στρατηγική μας για το μέλλον εμπεριέχει όλες τους δυνατούς συνδυασμούς κινητήρων και μετάδοσης. Η αγορά βρίσκεται μεταξύ ντίζελ, υβριδικών και εξ ολοκλήρου ηλεκτρικών οχημάτων. Έτσι θα πρέπει να διαμορφώσουμε και την γραμμή παραγωγής μας, μέχρι τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει το τοπίο της ζήτησης. Ένα εργοστάσιο που να ασχολείται μόνο με ηλεκτρικά κι άλλο ένα μόνο με υβριδικά είναι μια οικονομικά ασύμφορη επιλογή. Ο μόνος τρόπος να συμπιεστούν τα κόστη είναι ο συνδυασμός όλων των προσφερόμενων drivetrains από την ίδια μονάδα.


Από τη στιγμή, λοιπόν, που η BMW -αλλά και κανένας κατασκευαστής, γενικότερα- δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον, ο δρόμος της εξέλιξης οδηγεί σε universal πλατφόρμες που θα υποστηρίζουν διαφορετικά είδη παροχής ισχύος. Η X3, για παράδειγμα, έχει επιβεβαιωθεί πως θα αποκτήσει ηλεκτρική έκδοση το 2020, ενώ μια plug-in υβριδική στα πρότυπα της 330e φημολογείται πως θα έρθει έναν χρόνο νωρίτερα. Το best seller των Βαυαρών επίσης, λέγεται ότι θα ντεμπουτάρει σε ηλεκτρική μορφή τον επόμενο μήνα στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν μιλάμε για έκδοση παραγωγής ή πρωτότυπο.

Όπως είναι λογικό η τροποποίηση των μονάδων παραγωγής απαιτεί σεβαστό όγκο κονδυλίων, τα οποία -σύμφωνα με τον Zipse- θα επενδυθούν κυρίως στη διαμόρφωση του χώρου για την εργασία στο πάτωμα των αυτοκινήτων, ώστε να μπορούν να υποδεχθούν τις μπαταρίες των ηλεκτρικών/υβριδικών εκδοχών. Αναφορικά με τις μπαταρίες, η κατασκευή τους θα πρέπει να γίνεται στο ίδιο εργοστάσιο προκειμένου να αποφευχθούν τα μεταφορικά. Τρανό παράδειγμα η μονάδα παραγωγής στο Spartanburg των Η.Π.Α., όπου οι βενζινο-ντιζελοκίνητες Χ5 κατασκευάζονται στο ίδιο μέρος με την plug-in. To ίδιο αναμένεται να συμβεί με τις Χ3, Χ4, Χ6, αλλά και την ολοκαίνουργια X7 που περιμένουμε μέσα στο 2018.