Στα τέλη του περασμένου χρόνου η Lucid Motors παρουσίασε επίσημα το Air, το πρώτο της μοντέλο που -όταν και αν βγει στην παραγωγή- θα έχει ως αντίπαλο το Tesla Model S. Το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν Air, έχει όμορφο, θελκτικό σχεδιασμό, στο εσωτερικό του η λέξη πολυτέλεια “ξεχειλίσει”, ενώ δείχνει άριστα τεχνολογικά εξοπλισμένο με τεχνικά χαρακτηριστικά που εντυπωσιάζουν.

Στο Monterey Car Week η αμερικάνικη εταιρία πήγε μια ανανεωμένη έκδοση του πρωτοτύπου, χωρίς να ανακοινώνει ποιες είναι οι αλλαγές που αυτό διαθέτει. Φαίνεται, όμως, ότι με την κίνηση αυτή η Lucid Motors θέλει να προσελκύσει επενδυτές, καθώς η ίδια έχει δηλώσει ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη ρευστότητα για την παραγωγή του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου, ενώ έχει βρεθεί στο ίδιο τραπέζι με την Ford για πιθανή εξαγορά της.

Το πεντάπορτο σεντάν μοντέλο που έχει σασί κατασκευασμένο από αλουμίνιο, διαθέτει κρυφές χειρολαβές, μεγάλη πανοραμική γυάλινη οροφή, δερμάτινες επενδύσεις, αλουμινένια διακοσμητικά και ξύλινες επενδύσεις. Στο εσωτερικό επίσης κλέβει την παράσταση η κεντρική τεράστια οθόνη αφής που συνδυάζεται με τρεις επιπλέον ψηφιακές οθόνες, με την μια να λειτουργεί ως πίνακας οργάνων. Το αυτοκίνητο επιτρέπει στον ιδιοκτήτη του να μπορεί να ελέγξει λειτουργίες του μέσω φωνητικών εντολών (Siri και Amazon Echo), ενώ διαθέτει και μια ειδική εφαρμογή για smartphones.

Κίνηση παίρνει από δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά άξονα, συνδυαστικής απόδοσης 1.000 ίππων, που τροφοδοτούνται από συστοιχίες μπαταριών της Samsung SDI, χωρητικότητας 100 kWh, τοποθετημένες στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Στον πρόσθετο εξοπλισμό υπάρχει μια μπαταρία 130 kWh, με τα 0-96 χλμ/ώρα το Air να τα κάνει σε 2,5 δευτερόλεπτα, ενώ σε ότι αφορά την αυτονομία του, αυτή ανέρχεται στα 400 μίλια (643 χιλιόμετρα).

Η εταιρία εξοπλίζει το Air με διπλά ραντάρ, τόσο για κοντινές όσο και για μακρινές αποστάσεις, κάμερες και Lidar, έτσι ώστε αργότερα να αποκτήσει αυτόνομα χαρακτηριστικά, τα οποία και θα προσφέρονται δωρεάν μέσω over-the-air αναβαθμίσεων. Η βασική έκδοση Air ξεκινά από τις $60.000, που μετά από τις κρατικές εκπτώσεις στις ΗΠΑ, η τιμή μειώνεται στις 52.500 δολάρια. Το μοντέλο έτσι γίνεται φθηνότερο από το Tesla Model S 60, το οποίο ξεκινά από τις 68.000 δολάρια πριν από τις εκπτώσεις φόρου και αποδίδει 382 άλογα με αυτονομία 219 μίλια (352 χλμ). Η βασική πισωκίνητη έκδοση δεν παράγει 1.000 άλογα, όπως η κορυφαία, αλλά “μόλις” 400, έχοντας αυτονομία 240 μιλίων (386 χλμ). Επίσης στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε τον απαραίτητο εξοπλισμό αυτόνομης οδήγησης, ηχοσύστημα 10 ηχείων, καθίσματα με 12 ρυθμίσεις, προβολείς LED, τέσσερις οθόνες αφής, 10 αερόσακους, over-the-air αναβαθμίσεις, αλουμινένια οροφή, ζάντες 19″ και άλλα πολλά.

Στον πρόσθετο εξοπλισμό της βασικής έκδοσης υπάρχουν μεγαλύτερες μπαταρίες 315 μιλίων (505 χλμ) και 400 μιλίων (644 χλμ), γυάλινη οροφή, ανακλινόμενα πίσω καθίσματα έως 55 μοίρες, ηχοσύστημα 29 ηχείων, κλιματιζόμενα μπροστά ηλεκτρικά καθίσματα 22 ρυθμίσεις, σύστημα μασάζ, ενεργά μαξιλάρια, ενεργή ανάρτηση, γυάλινη οροφή, ζάντες 21″ και εξαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις. Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 1.000 ίππων κοστίζει 100.000+ δολάρια, με τα πρώτα 255 Air, η έκδοση Launch Edition, να κοστίζουν έκαστο περίπου 165.000 δολάρια.

Η παραγωγή του θα γίνεται στο νέο εργοστάσιο της εταιρίας στην Αριζόνα, με τον Peter Rawlinson, πρώην αρχιμηχανικός του Tesla Model S να έχει θέσει ως στόχο τις 130.000 πωλήσεις ετησίως.

  • paparoach

    Δεν ξερω αν θα καταφερουν να το βγαλουν στην παραγωγη, αλλα μακαρι να γινει αυτο. Ειναι ενα απο τα ομορφοτερα μοντελα που εχω δει..

  • Mika

    Τωρα που εχει συνηθισει το ματι τα Τesla S, αυτο ειναι πανεμορφο..Μακαρι να κυκλοφορησει, αν βρουν ρευστο..