Μια συνεργασία που ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, αλλά τα αποτελέσματα ήταν τραγικά και για τις δύο. Κάπως έτσι ήρθε το τέλος της σχέσης, με την McLaren να συμφωνεί με την Honda να σταματήσουν την από κοινού συνεργασία τους μετά το τέλος της φετινής σεζόν.

Η McLaren έχει συμφωνήσει με την Renault ώστε η γαλλική εταιρία να της παρέχει κινητήρες για το 2018, 2019 και 2020. Η Toro Rosso από του χρόνου θα φορά κινητήρες της Honda, με τον Fernando Alonso πλέον να είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει να οδηγεί για λογαριασμό της McLaren και του χρόνου.

  • Mika

    Καιρος ηταν να σταματησει πια αυτη η φαρσοκωμωδια! Γιατι δυστυχως περι αυτης προκειται.
    Το θεμα ειναι τωρα πως η Χοντα θα τα παρατησει εντελως, λες και πριν προσπαθουσε, και θα δουμε σε καθε αγωνα τα πορτοκαλι μονοθεσια να παρκαρουν στο γκαραζ! Ετοιμαστειτε γα επικα team radios!
    😆😆😆
    Τωρα, τι φερνει το μελλον με τη Ρενω? Ενας Θεος ξερει? Ποσο χειροτερα μπορει να ειναι πια? Θα δειξει….
    Εγω ειμαι ανακουφισμενος που τελειωσε, απλα δεν πηγαινε πουθενα αυτη η συνεργασια…

    • μηπως τελικα η HONDA ειχε τετοια αποδοση για να αναγκασει την mclaren να βγει η κακια μεσα απο αυτην τη συνεργασια ????? δεν ξερω…απλα μια σκεψη !!!

    • Mika

      Θα δειξει αν συνεχισει την ιδια ο Θεος να την κανει αποδοση, του χρονου, με τη Τορο Ροσσο. Αν κι εκει η πιεση δεν ειναι η ιδια οπως στο Woking.

    • Gestione Sportiv@

      Μιχάλη, είστε τυχεροί γιατί δεν θα έχετε πλέον ανάγκη τα group therapy…………………. https://uploads.disquscdn.com/images/51ccce69696a819e3db5315341e1c0b9cc3c23ebb0e0d8dadcdb0f9d6fb25164.jpg

    • Mika

      Ο καιρος θα δειξει!
      😅😅😅
      Μπορει παλι να αρχισουμε τα χαπια. Που ξερεις!
      😭😭

    • Γιάννης

      Αυτή η εξέλιξη είναι βούτυρο στο ψωμί της RBR και της Renault. Γιατί άμα η Toro Rosso πάει στη Honda, όλα τα δεδομένα της Honda θα καταλήγουν στην RBR, και μέσω αυτής, στη Renault…

      Όσο για το τί θα συμβεί από του χρόνου; Στην καλύτερη περίπτωση να μπαίνουμε στη δεκάδα. Μέχρι εκεί. Γιατί θα έχουμε πάντα κινητήρα ένα spec τουλάχιστον πιο πίσω από αυτόν που θα έχει η Renault στα δικά της μονοθέσια, και γιατί με κινητήρα Renault δε χτυπάς ούτε τις Ferrari ούτε τις Mercedes.

      Και αλήθεια, θέλουν τώρα να μας πείσουν ότι το συμβόλαιο λύθηκε με συμφωνία των 2 πλευρών; Πραγματικά θέλουν να πιστέψουμε κάτι τέτοιο;…

    • Mika

      Αν εχουν κανει συμφωνια, για κατωτερο μοτερ, κακο του κεφαλιου τους…Δες που ειναι η Red Bull και που η μαμα Renault.Υποθετω πως θα διεκδικουν τουλαχιστον ισοδυναμο μοτερ με τις Red Bull..Eκει θα φανει ποσο κακο η οχι ειναι και το σασι της Mclaren..

    • gronholm89

      Η συμφωνια που εχουν κανει ειναι να εχουν το ιδιο μοτερ και τις ιδιες αναβαθμισεις οπως η Renault και η Red Bull. Σ αυτο διαπραγματευθηκαν σωστα!

    • Γιάννης

      Τα χαρτιά δε θα λένε για κατώτερο μοτέρ, ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ όμως πώς θα μπορούν
      να είναι σίγουροι στη McLaren ότι το μοτέρ που παίρνουν είναι αυτό που
      βάζει και στα δικά της μονοθέσια η Renault; Θα πάει άνθρωπος της McLaren
      στο γκαράζ των Γάλλων να τσεκάρει τον κινητήρα τους;…

    • Γιάννης

      Τα χαρτιά δε θα λένε για κατώτερο μοτέρ, ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ όμως πώς θα μπορούν να είναι σίγουροι στη McLaren ότι το μοτέρ που παίρνουν είναι αυτό που βάζει και στα δικά της μονοθέσια η Renault; Θα πάει άνθρωπος της McLaren στο γκαράζ των Γάλλων να τσεκάρει τον κινητήρα τους;… H RBR έχει τον Newey που είναι λογικό να έχει φτιάξει καλύτερο σασί από αυτό της Renault…

    • Mika

      Γιατι, το τσεκαρει κανεις στη Red Bull???Που και πριν ανακατευτει ο Newey,στο σχεδιασμο του μονοθεσιου, καθως ειχε κανει ενα βημα πισω και το ειχε αναθεσει στην ομαδα τους, η RB παλι πιο μπροστα ηταν απο τη Renault….Θεωρητικα οπως λες, με κατωτερο κινητηρα…

    • Γιάννης

      Μόνο που η RBR δεν είχε τότε επιλογή, ή θα έπαιρνε αυτό που της έδινε η Renault, ή θα έμενε εκτός πρωταθλήματος.
      Η McLaren είχε επιλογή, να μείνει με τη Honda.
      Και μην ξεχνάς ότι όταν η RBR έβαλε τον κινητήρα της Renault, οι Γάλλοι δεν είχαν κατεβάσει ακόμα δική τους ομάδα στην F1…

    • Γιάννης

      Μόνο που η RBR δεν είχε τότε επιλογή, ή θα έπαιρνε αυτό που της έδινε η Renault, ή θα έμενε εκτός πρωταθλήματος.
      Η McLaren είχε επιλογή, να μείνει με τη Honda.
      Και μην ξεχνάς ότι όταν η RBR έβαλε τον κινητήρα της Renault, οι Γάλλοι δεν είχαν κατεβάσει ακόμα δική τους ομάδα στην F1…

  • Gestione Sportiv@

    Τα όνειρα για μία επανάληψη της ιστορικής και επιτυχημένης συνεργασίας των McLaren-Honda, που είχαν ξεκινήσει στα μέσα του 2013, όταν και ανακοινώθηκε η επιστροφή των Ιαπώνων στην F1, δεν είχε την εξέλιξη που ήλπιζαν και οι δύο πλευρές.
    Η μεν McLaren αναζητούσε έναν κατασκευαστή κινητήρων, ο οποίος θα είχε την ομάδα του Woking σε πρώτο πλάνο και δεν θα ήταν απλά η No2 επιλογή όπως συνέβαινε με την συνεργασία McLaren-Mercedes, την τελευταία οκταετία, δηλαδή από τότε που η αυτοκινητοβιομηχανία με έδρα την Στουτγκάρδη μπήκε στο κορυφαίο μηχανοκίνητο sport ως ομάδα πλήρους εμπλοκής, για να μπορέσει να διεκδικήσει βάθρα-νίκες-πρωταθλήματα. Ταυτόχρονα αναζητούσε και χρήμα, γιατί η ομάδα του Woking είχε χάσει και συνεχίζει να χάνει πολλούς και σημαντικούς χορηγούς και η Honda άνοιξε το “πορτοφόλι” της διάπλατα για την ομάδα του Woking.
    Ενώ, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία από το Minato του Tokyo, ήθελε την επιστροφή στην F1 για να δείξει πως είναι εδώ και να “διαγράψει” μία και καλή τις αποτυχημένες χρονιές, από 2000-2005 ως προμηθευτής κινητήρων των B.A.R (2000-2005) και Jordan (2001-2002) και την τριετία (2006-2008) που αγωνιζόταν στην F1 ως αγωνιστική ομάδα πλήρους εμπλοκής. Και πιο σίγουρα, το έτος φιάσκο 2009 όταν και οι Ιάπωνες μαζέψαν άρον άρον τα μπογαλάκια τους στο τέλος του 2008 και έφυγαν από την F1 και πουλήσαν την ομάδα με έδρα το Brackley (σημερινή έδρα της Mercedes AMG) στους Ross Brawn και Nick Fry για μόλις $1 και είχαμε την μετέπειτα γνωστή επιτυχία με την BRAWN GP, να κατακτά τα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οδηγών. Από την άλλη, είχαμε τους Ιάπωνες της Honda να κάνουν χαρακίρι γιατί δεν πίστεψαν το όλο εγχείρημα των Brawn (στην κατασκευή ενός πολύ ανταγωνιστικού μονοθεσίου) και Fry (στο πλάνο του τρόπου διοίκησης και οργάνωσης της οικονομίας της ομάδας). Εντάξει, μπορείτε να μου πείτε ότι πιθανόν με τους κινητήρες της Honda εκείνη η ομάδα να μην έπαιρνε τα πρωταθλήματα, γιατί οι V8 των Ιαπώνων δεν είχαν τρομερή αξιοπιστία, αλλά θα μείνει για πάντα ένα μεγάλο ερωτηματικό.
    Οι κόντρες και οι δηλώσεις μεταξύ Woking και Milton Keynes και οι σχέσεις των δύο να είναι μία στη σφύρα και μία στον άκμονα.
    Πολλοί επιρρίπτουν ευθύνες στην Honda, γιατί έχει αναχρονιστικές ιδέες στον τρόπο οργάνωσης και διοίκησης της ομάδας, κάτι για το οποίο παλαιότερα είχε κατηγορηθεί δριμύτατα και η Toyota όταν βρισκόταν στην F1, άλλοι κατηγορούν και τις δύο πλευρές για μη ικανότητα επικοινωνίας και άλλοι μόνο την McLaren γιατί όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει δημιουργήσει τμήμα κινητήρων, ώστε να είναι μπορεί ανεξάρτητη.
    Τώρα, η ομάδα της McLaren αφήνει πίσω της μία και καλή τους κινητήρες της Honda, χωρίς να έχουν επιτευχθεί οι στόχοι που είχαν τεθεί και στην έδρα του Milton Keynes, αλλά κυρίως στην έδρα του Woking.
    Πλέον, η McLaren θα προμηθεύεται κινητήρες από το Viry Chatillon και συγκεκριμένα από τη Renault και οι Honda θα προμηθεύει (όπως όλα δείχνουν) με κινητήρες την STR.
    Πάντως, για να κάνουμε και μία ιστορική αναδρομή, τον Μάιο του 2013, όταν και είχαμε τις πρώτες φήμες για επιστροφή των Ιαπώνων στην F1 και το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς, όταν και είχε ανακοινωθεί η συνεργασία μεταξύ των δύο ομάδων, οι αντιδράσεις πολλών οπαδών, κυρίως της McLaren ήταν του τύπου “Θα ξαναζήσουμε στιγμές ’90 στο Woking”, “Θα τρέχουμε με κινητήρες Honda και δεν θα έχουμε τους κινητήρες της Mercedes, που έσπαγαν συνέχεια και μας στέρησαν τόσο πρωταθλήματα”, “Οι Ιάπωνες επέστρεψαν για να δείξουν ποιοι είναι πραγματικά” και άλλα πολλά…………
    Σιγα σιγά, οι δηλώσεις άλλαξαν και έγιναν του τύπου “Σασί έχουμε, να καταφέρουν και οι Ιάπωνες να κάνουν αξιόπιστο και ανταγωνιστικό PU θα πάμε για πρωτάθλημα”, “Η Honda δυσκολεύεται, αλλά όταν θα ανοίξει το VTEC γατάκια, θα τρέχετε” “Οι Ιάπωνες θέλουν λίγο χρόνο και θα τα καταφέρουμε” και άλλα πολλά…………….
    Όμως εδώ και λίγο καιρό, οι δηλώσεις έγιναν του τύπου, “Honda the power of nightmares”, “Honda the power of memes” “Άντε ρε αποτυχημένοι Ιάπωνες που θέλετε και F1” “Με κινητήρα Mercedes θα διεκδικούσαμε βάθρο”, “Γρήγορα κινητήρες από τη Mercedes” και άλλα ακόμα πιο πολλά…………..
    Από την άλλη, ομάδα της Faenza θα αφήσει στην άκρη τους κινητήρες της Renault και θα τρέχει με κινητήρες Honda. Η Honda, η οποία δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι έχει τις εγκαταστάσεις της στο Milton Keynes. Εκεί δίπλα, όπου έχει τις εγκαταστάσεις η μαμά της STR, η RBR.
    Λέτε, η απόφαση για μεταπήδηση της STR από κινητήρες Renault σε κινητήρες Honda να έγινε ώστε η ομάδα της Faenza να στήσει ένα αξιόπιστο και ανταγωνιστικό PU για τους Ιάπωνες και αμέσως μετά να πάει και η RBR εκεί, καθώς η Renault είναι πλέον ομάδα πλήρους εμπλοκής και δεν θα νοιάζεται τόσο πολύ για τις ομάδες των “Ταύρων”, αλλά για την εργοστασιακή ομάδα του Enstone…………………

    • Anestis Genk

      Αν η Honda τα καταφέρει θα βαράνε το κεφάλι τους στο Woking. Αν πάλι δεν τα καταφέρει, οκ θα φύγουν όπως κάναν τόσες φορές. Η Μάκα όμως δεν μπορεί να φύγει, πρέπει να κάτσει και να υπομείνει το διασυρμό. Με την Renault να έχει πλήρη εμπλοκή, δεν θα είναι περίεργο η Μάκα και οι Ταύροι να γκρινιάζουν

    • Jo

      Η τελευταια παραγραφος σου τα λεει ολα.. Ξερεις μεχρι ποτε εχει συμβολαιο η RBR με την Renault-Tag? Εαν η Honda φτιαξει ανταγωνιστικο PU τοτε ισως και η RBR βαλει Honda..

    • Thanos

      Μεχρι το 2018 εχει συμβολαιο με την Ρενο

    • Nerazzuro21

      Μιχάλη, respect για την έκταση του σχολίου σου. Τα είπες όλα.

    • Γιάννης

      Άλλες συνθήκες τότε, άλλες τώρα. Τότε οι δοκιμές ήταν ελεύθερες, άλλαζες ότι ήθελες στον κινητήρα χωρίς να έχεις καμία ποινή, έκανες δοκιμές ακόμα και μέσα στην αγωνιστική περίοδο κλπ

      Από τη στιγμή που η Honda δε μπορούσε να κάνει κανονικές δοκιμές, ήταν μοιραίο πως θα αργούσε πολύ να φτάσει τους άλλους κατασκευαστές που είχα προλάβει να εξελίξουν τους κινητήρες τους πριν αρχίσουν οι ανοησίες με την απαγόρευση δοκιμών, τα tokens κλπ…

  • Anestis Genk

    Νομίζω η Μάκα και η Χόντα έχουν τα λάθος άτομα, δεν είναι οι εταιρίες που γνωρίσαμε στα 90s, οπότε δεν θα εκπλαγώ αν η Μάκα και με καλό μοτέρ συνεχίσει να βολοδέρνει στις πίσω θέσεις.
    Όσο για την Χόντα το κάζο με την Μπρον είναι χαρακτηριστικό. Χρειάζεται επιμονή, χρήμα και ευελιξία, η F1. Το τελευταίο είναι το πιο δύσκολο για μεγάλους ιεραρχικούς οργανισμούς, πρόβλημα που κουβαλάει από παλιά η SF.
    Αν η Honda λειτουργήσει πιο πολύ σαν “ομάδα” παρά σαν “εταιρία”, τότε θα έχει κάποια θετικά αποτελέσματα. Δυστυχώς οι κανονισμοί στα μοτέρ είναι περίεργοι, καλύτερα να μείνουν με το βλέμα στις αλλαγές του ’21(?) και να αξιολογήσουν αν τότε μπορούν να πιάσουν καλύτερο στασίδι. Αλλιώς ας τα κάνει κρεμαστάρια κι ας πάει στην F E.

  • Renesis1
    • Gestione Sportiv@

      Ο Ισπανός δεν κρατιέται από τη στιγμή που έλαβε μήνυμα στο κινητό του τον κινητήρα της Renault του 2018……………..
      https://uploads.disquscdn.com/images/e61dc29fc55d2f62db6961296d33ee197dc8385f40ff04e341cfa51c9edb11e8.jpg χαχαχαχαχαχα

    • Gestione Sportiv@

      Ο Ισπανός δεν κρατιέται από τη στιγμή που έλαβε μήνυμα στο κινητό του τον κινητήρα της Renault του 2018……………..
      https://uploads.disquscdn.com/images/e61dc29fc55d2f62db6961296d33ee197dc8385f40ff04e341cfa51c9edb11e8.jpg χαχαχαχαχαχα

    • ε ρε και αρχισουν να σπανε τα γαλλικα μοτερ…η να τα περνανε τα ιαπωνικα του χρονου….να δεις τι εχει να γινει !!!!!
      θα κλαψει και η μανα του meme !!!!!! :-P

    • Mika

      Τουλαχιστον να μαθουμε τι εφταιγε! 😝😝

    • θελω πως και πως μια δηλωση του ισπανου !!!!!!!! πολλα ζηταω ???
      oti τρεχει στην ομαδα της καρδιας του…..και περιμενει την κινητηρια δυναμη που τον εκανε πρωταθλητη την οποια εχει χαραγμενη για παντα στην καρδια του !!!!!! :-P

    • Mika

      Θα την εχεις συντομα πιστευω!

    • Nerazzuro21

      Τι εννοείς να αρχίσουν; Γιατί τώρα δεν σπάνε; Ας ρωτήσουν τον Max και τον Palmer. Μαζί με τα μονοθέσια με κινητήρα Renault ξεκινάγαμε από το πίσω μέρος του grid λόγω ποινών στη Monza. Μακάρι να διαψευστώ, αλλά η McLaren θα μετανοιώσει αυτή την απόφαση.

    • Κούκος

      Τουλάχιστον ο νέος κινητήρας Renault έχει και μερικά βαθρα ακόμα και νίκες!!! Της Honda απλά μόνο εξευτελισμο! Ας μείνουν μεταβατικα 3 χρόνια για μα παλεύουν για την 3η θέση max στο πρωτάθλημα, μέχρι επιτέλους να οργανωθουν και να κατασκευασουν δικούς τους κινητήρες.

    • εννοω οτι πηγαινουν στη ρενω σαν πιο αξιοπιστη λυση…αλλα οπως εχουμε δει…….δεν ειναι και τα τερατα αξιοπιστιας !!!!
      οποτε περιμενουμε τι θα δουμε οταν θα αρχισουν να σπανε και στη μακλαρεν !!! :-D

    • Mika

      Θα μετανιωσει που δεν εμεινε στη Honda????
      Για να δουμε….Εγω δεν πιστευω πως στη παρουσα φαση μ αυτους τους κανονισμους μπορει η Honda να κανει κατι διαφορετικο..Ισως εν τελει γινει πιο αξιοπιστη, αλλα γρηγορη??Δεν δειχνει κατι τετοιο…

    • Nerazzuro21

      Εξαρτάται τι εννοείς με το κάτι διαφορετικό. Αν εννοείς να φτάσει Merc και Ferrari σίγουρα δεν πρόκειται να το καταφέρει με τους συγκεκριμένους κανονισμούς. Η διαφορά είναι χαοτική. Αλλά πιστεύω ότι είναι εφικτό η Honda να φτάσει τη Renault πριν το 2020. Επίσης η McLaren χάνει τη φωνή της( μέσω της Honda) στα κέντρα αποφάσεων για τους νέους κανονισμούς στους κινητήρες.

    • Mika

      Οχι,σιγουρα δεν θα φτασει τους πρωτους..Σε καμια περιπτωση..Αλλα νομιζω οτι ολοι σας θα πρεπει να εχετε καταλαβει οτι με τη Honda, ετσι οπως λειτουργει η ιαπωνικη ομαδα, δεν θα επαιρνε πρωταθλημα ουτε σε 100 χρονια τουρκικα….Δεν ξερω αν πηγαινοντας σε μια πιο μικρη ομαδα, ηρεμησουν οι Ιαπωνες, αναδιοργανωθουν, δουν τι εκαναν λαθος,αλλαξουν τον τροπο λειτουργιας τους, κλπ κι αρχισουν να ανεβαινουν..
      Φανηκε πως σε μια ομαδα, που εχει τον πρωταθλητισμο στο DNA, ενω δηλωναν πως ειναι ετοιμοι, δεν μπορουσαν να ανταποκριθουν στις προσδοκιες…Δεν γινοταν..
      Τωρα, με τη Toro Rosso, ισως αναστηλωθουν, και η Red Bull παρακολουθει τις εξελιξεις, αν φτιαξουν ικανο και γρηγορο μοτερ…

    • Γιάννης

      Τί να αρχίσουν; Μα και τώρα σπάνε!

    • Red Flag

      Tι είναι χειρότερο από εναν Alonso? Ενας χαρούμενος Alonso.

  • gronholm89

    Αλληλουια!!!

  • Akis-F1 FAN

    Αυτή η τριετία πρέπει να ήταν η πιο μαύρη στην ιστορία της Μακα. Και να σκεφτεί κανείς τι έγραφαν όταν ανακοινώθηκε η συνεργασία…

  • Nerazzuro21

    Τη γνώμη μου την έγραψα σε προηγούμενο άρθρο. Δεν έχει νόημα να την επαναλάβω. Συμφωνήσαμε για τρία χρόνια, μήπως και χάσουμε το κελεπούρι. Δυστυχώς η McLaren γίνεται νέα Williams. Τουλάχιστον, θα δούμε πόσο “κορυφαίο” είναι το σασί.

    • Jo

      Και εγω πιστευω οτι ηταν λαθος η αποφαση της McLaren… Τωρα μενει να δουμε τι θα κανει ο Αλονσο και τι spec κινητηρες θα δινει η Renault

    • Nerazzuro21

      Υποτίθεται ότι έκαναν την αλλαγή (και) για τον Alonso. Έχει βέβαια πρόταση από την Williams αλλά, μετά την αλλαγή του προμηθευτή κινητήρων, πιστεύω ότι θα μείνει. Στο motorsport γράφουν ότι η McLaren εξασφάλισε ισότητα στους κινητήρες με την RBR και την εργοστασιακή Renault. Παραμύθια λέω εγώ. Αν η δυναμική των δύο μονοθεσίων είναι παρόμοια δεν υπάρχει περίπτωση να συμβαίνει αυτό.

    • Thanos

      Μωρέ αν η δυναμική όλων με κινητήρα Ρενο είναι ίδια αλλά μάχονται για τις θέσεις πίσω από φεραρρι και μερσεντες όλα καλά. Αν μάχονται για το πρωτάθλημα τώρα όμως….ΑΝ….θα κλαίνε στην Μακα

    • George Liverpool

      Αναλογα.Ισως να παρεχουν το ιδιο spec και στις 3 ομαδες,μεχρι ο κινητηρας να φτασει σε ικανοποιητικο επιπεδο.Νομιζω πως το να εχεις 2 πρωτοκλασσατες ομαδες να φορουν τον κινητηρα σου,ωφελει κι εσενα μακροπροθεσμα.Οταν ο κινητηρας γινει περισσοτερο ανταγωνιστικος και μονο εαν η renault κανει καλη δουλεια με το chassis,μονο τοτε βλεπω να “τρωει πορτα” η mclaren.

    • Red Flag

      Δεν παίζει να εξασφάλισαν ισότητα. Σίγουρα οχι με την Renault.. οποια και να ειναι η δυναμική των μονοθεσίων. Δεν εχει καμία λογική να το κάνει αυτό η Renault εκτός αν σκοπεύει να παρατήσει την ομάδα και να προμηθεύει μονο κινητηρες..

    • Mitsos Ribopaido

      Αυτο ακριβώς

    • Γιάννης

      Ούτε και αυτό θα το δούμε. Για να δεις πόσο καλό είναι ένα σασί θα πρέπει ο κινητήρας να είναι σε θέση να το πιέσει. Και αυτός τη Renault απλά δε μπορεί να το κάνει.

    • Nerazzuro21

      Σωστό αυτό που λες. Εννοώ σε σύγκριση με αυτό της RBR, όχι με αυτά των Mercedes και Ferrari.

    • Γιάννης

      Δηλαδή σκοπός της αλλαγής κινητήρα είναι ουσιαστικά να μπαίνουν στη δεκάδα και να παλεύουν για τις θέσεις 5-10. Ουσιαστικά αυτό μου λες, αν η σύγκριση θα γίνεται με την RBR και όχι με τις Mercedes και Ferrari. Δηλαδή ο χαρτογιακάς παραιτείται ουσιαστικά από τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος τουλάχιστον για άλλα 3 χρόνια ακόμα, και… βλέπουμε για τα υπόλοιπα, αφού δεν έχει κλειστεί καμία συμφωνία για το 2021 και μετά…

      Δε μπορεί να αντέξει το DNA της ομάδας αυτή την ηττοπάθεια. Το θέμα είναι ΚΥΡΙΩΣ να διεκδικεί το πρωτάθλημα, άσχετα με το εάν το παίρνει ή όχι. Δε γίνεται να είσαι η McLaren και να υπογράφεις συμφωνία διεκδίκησης των θέσεων από το 5 και κάτω…

      Προβλέπω ότι θα φύγει νύχτα κάποια στιγμή ο χαρτογιακάς (ήδη έχει αποτύχει στην κυριότερη αποστολή για την οποία ήρθε, που ήταν η προσέλκυση χορηγών) και θα παρακαλάνε τον Ron να γυρίσει…

    • Nerazzuro21

      Δυστυχώς ναι. Συμφωνώ σε όλα.

    • Mitsos Ribopaido

      Περίμενε γιατι του 18 το κινητήρα το δουλεύουν απο πέρσι , όπως η φερράρι.. δεν ξέρεις τι θα δούμε

    • Γιάννης

      Ξέρω ότι θα δούμε έναν κινητήρα τουλάχιστον 1 spec πιο πίσω από αυτόν που θα φοράει η ίδια η Renault στα δικά της μονοθέσια. Σιγά μη δώσουν οι Γάλλοι τον ίδιο κινητήρα σε μια ομάδα που θα είναι ανταγωνιστής τους στην πίστα…

    • Mika

      Στη Red Bull που τους εχει συρει τα απειρα, απειλοντας να φυγει, και τελικα οταν δεν βρηκε αλλους κινητηρες,ξανασυμφωνησε μ αυτους, γιατι δινουν?

    • Γιάννης

      Και ποιός σου λέει ότι και σε αυτούς δε δίνουν κινητήρες που είναι τουλάχιστον 1 spec πίσω σε σχέση με αυτούς που βάζουν στα δικά τους μονοθέσια;…

    • Mitsos Ribopaido

      Στην αρχή αποκλείεται… Μετά ναι σίγουρα ..

    • Γιάννης

      Η McLaren δεν έχει τη δυνατότητα να είναι βέβαιη ότι η Renault της δίνει κινητήρα ακριβώς όμοιο με αυτόν που βάζει και στα δικά της μονοθέσια. Θα είναι πλέον υποχρεωμένη να εμπιστευθεί τη Renault…

    • Mitsos Ribopaido

      Σίγουρα… Αλλά η ρενο στο πρώτο κομμάτι θα δώσει σπεκ καλό για δοκιμή.. Μετά δεν παίζει μμ

    • Dim203

      Το σασί είναι στην καλύτερη 4ο. Στην καλή εικόνα του βοηθάει ο κινητήρας λόγω του ότι είναι ο ελαφρύτερος κ με το χαμηλότερο cog. Επίσης σχεδόν σε κάθε αγώνα τρέχουν με γεμάτες πτέρυγες μάλλον για να εκθέσουν την Χοντα.
      Ελπίζω του χρόνου να βελτιωθεί πολύ γιατί η ευθεία σύγκριση με την RB θα τους εκθέσει.

    • gronholm89

      Το σασι φετος ειναι 3ο καλυτερο πισω απο Mercedes και Ferrari. Και δεν ειναι μονο προσωπικη μου αποψη.

    • George Liverpool

      Σε πιστες που η αεροδυναμικη αποδοση ηταν καθοριστικης σημασιας,η mclaren τα πηγε καλα.

  • Κούκος

    Αναγκαία και αρχιδατη απόφαση από το working. Περίοδος αναπροσαμογης μέχρι την έλευση των νέων κανονισμών για τους κινητήρες λοιπόν. Τώρα θα δούμε πόσο γερες υποδομές είχαν στην McLaren και αν κατά πόσο επληγησαν την τελευταία τριετία. Του χρόνου θα είναι σε επίπεδο red bull ή μήπως σε αυτό της Williams ;
    Αν με τους νέους κανονισμούς έρθουν νέοι κατασκευαστες ( porshe, cosworth) θα ακολουθήσουν άραγε την ίδια συνταγή ή θα φτιάξουν μόνοι τους κινητήρες;

  • Spider

    Τα παλιά χρόνια μετά από μία τέτοια απόφαση κάποιοι στην Ιαπωνία θα έκαναν χαρακίρι. Δυστυχώς όμως η έλλειψη ευθιξίας ή “φιλότιμου” επί το ελληνικότερον είναι παγκόσμιο πλέον φαινόμενο.
    Μπορεί ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ευθύνης να χρεώνεται στην Honda, η McLaren όμως ευθύνεται περισσότερο για την σημερινή κατάσταση. Όταν ο Ron Dennis έφερε την Honda πίσω στην F1 έθεσε σαν όρο την μη παροχή κινητήρων σε άλλη ομάδα. Αυτό στρατηγικά αποδείχθηκε μέγα λάθος, διότι δεν μπόρεσε ποτέ η ιαπωνική εταιρεία να έχει επαρκή δεδομένα από δοκιμές και αγώνα. Επιπρόσθετα η σχεδιαστική φιλοσοφία του zero size για την μεγιστοποίηση των αεροδυναμικών οφελών δημιουργούσε επιπρόσθετα θέματα αξιοπιστίας και απόδοσής. Κι όμως, αν και ο κύριος υπεύθυνος για την “δύσκολη” πορεία της McLaren-Honda ήταν ο κ. Ron Dennis, εν τούτοις ο ίδιος κρατούσε στα χέρια του την λύση του προβλήματος.Γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος την νοοτροπία των Ιαπώνων, την δομή και τον τρόπο λειτουργίας της Honda, πήρε την κατάσταση στα χέρια του, κάνοντας πολλές διορθώσεις-παρεμβάσεις με αποτέλεσμα την αισθητή βελτίωση της απόδοσής το 2016, Δυστυχώς το γεγονός ότι δεν είχε ποιά τον οικονομικό έλεγχο της θρυλικής ομάδας που αυτός κυρίως δημιούργησε, του στοίχισε όχι μόνο την θέση του αλλά και (έναντι αδράς αμοιβής βέβαια) του μεριδίου του στην ομάδα. Μπορεί η εικόνα της McLaren το 2017 να τον δικαίωσε, όμως αυτό είναι κάτι που ο ίδιος δεν θα επιθυμούσε ποτέ. Το μεγαλύτερο λάθος του όμως κατά την προσωπική μου άποψη είναι ότι ξαναπήρε στην ομάδα τον Αλόνσο.Μπορεί σαν οδηγός να είναι εξαίρετος, σαν χαρακτήρας όμως είναι μηδαμινός. Όσο και να θέλεις να κερδίζεις, όσο και να σε ενοχλεί η απόδοση του κινητήρα, ένας πραγματικά μεγάλος οδηγός, πρέπει να σέβεται όσους προσπαθούν νυχθημερόν για να του δώσουν ότι καλύτερο μπορούν και να μην τους προσβάλει μέσα στο ίδιο τους το σπίτι ( βλέπε : κινητήρας GP2 στην Suzuka).
    Υπό αυτήν την έννοια λοιπόν θεωρώ ότι η McLaren έκανε λάθος επιλογή. Αντί να αλλάξει κινητήρα, έπρεπε να αλλάξει οδηγό.
    Η ιστορία θα δείξει.

    • Γιάννης

      Ίσα ίσα που ο Ron είχε διαφωνήσει πλήρως στην επιστροφή του Ισπανού στην ομάδα. Όμως τον πίεσαν πολύ τόσο η Honda (που πλήρωνε και το μισθό του στην ομάδα), όσο και οι Άραβες μέτοχοι στη McLaren, ενώ ο ίδιος ο Φερνάνδος διαμήνυε δεξιά και αριστερά ότι αυτή τη φορά θα ήταν «καλό παιδί». Τελικά ο Ron υποχώρησε, αλλά ποτέ δεν άλλαξε τη γνώμη του για τον Ισπανό…

    • Mika

      Ολοι περιμενουμε με ανυπομονησια την ιστορια, να δουμε τι θα δειξει, την επομενη χρονια, η θα πω εγω πιο σημαντικα την μεθεπομενη, καθως παντα η πρωτη χρονια μιας νεας συνεργασιας, κρυβει πολλα θεματα που πρεπει να λυθουν…
      Ναι, ο Αλονσο δεν ειναι ο καλυτερος χαρακτηρας,και δεν ειναι καθολου διπλωματης, οταν τα λεει εξω απο τα δοντια..Ο οδηγος ομως φταιει που τον περνανε σαν σταματημενο στις ευθειες?Αυτος φταιει που ο κινητηρας δεν εχει δυναμη η σπαει? Που δεν φορτιζουν επαρκως οι μπαταριες????
      Το να βγει ο Βελγος και να κραξει, δεν θα τον παρει κανεις στα σοβαρα…Χαρη του κανουν που τον εχουν..Αλλα ο Ισπανος, τα χωνει μ ακομψο τροπο, μπας και αφυπνιστουν..Ματαια ομως, μ αυτους δεν υπαρχει σωτηρια…

    • greg-f1

      ας παρουνε μαζι τους και το αποβλητο να ησηχασουμε

  • manowar

    Φαμπρικαντο που εισαι ρε;; φαπ φαπ… Που σαι ρε φαπ φαπ φαπ;… Τι εγινε;; χοντροι ουνοι;; φαπ φαπ φαπ φαπ φαπ..
    Φαπ=καρπαζα

    • δεν παρακολουθει F1…….ειναι πλουτokrρaτικο σπορ που οι ευρωπαιοι κυριαρχουν !!!! :-P

    • Soko

      Χαρα που κάνουν η γερμανοί τέλος πάντων σύμφωνο όσο και αν δεν μου αρέσει 3 χρόνιες με πολλα προβλήματα και καθόλου βελτίωση. Το μέλλον θα δειξει τη θα κανει η Χοντα και πως θα τα πάει η Μακλαρεν !!

    • manowar

      Μεσα απο ολα αυτα δεν κραζω τα καθημερινά αυτοκίνητα χοντα εχω γραψει οτι για τα ποσα που κανουν ειναι πολυ τίμια.. Μεσα απο αυτα ψαχνω απλα ενα γιοτομπαλο που εχει μπερδεψει την αριστερά με την αυτοκίνηση.. Εχουμε προϊστορία εμεις

    • Soko

      Πολύ σωστό αυτό !!

  • Γιάννης

    Η απόφαση θα είχε κάποιο νόημα εάν λειτουργούσε ως «μεταβατική».

    Εάν δηλαδή η McLaren έβγαινε να πει πως θα πήγαινε τα επόμενα 3 χρόνια με τη Renault και μετά είτε θα έτρεχε με δικό της κινητήρα, είτε θα έτρεχε με κινητήρα ενός κατασκευαστή (ο οποίος θα δεσμευόταν ότι ΔΕΝ θα πάρει μέρος στο πρωτάθλημα με δική του ομάδα) που θα ξεκινούσε από τώρα να φτιάχνει κινητήρα και θα είχε μπροστά του 3 χρόνια για να τον κάνει ανταγωνιστικό.

    Τώρα με τη λογική του «πάμε με τη Renault και έχει ο Θεός», στην καλύτερη περίπτωση η ομάδα να μπαίνει στη δεκάδα. Ως εκεί. Και φυσικά θα έχει κινητήρες τουλάχιστον 1 spec πιο πίσω από αυτούς που θα χρησιμοποιεί η ίδια η Renault. Να μην κοροϊδευόμαστε…

    Τέλος, το χειρότερο από αυτή την απόφαση είναι πως θα μας μείνει αμανάτι ο Ισπανός…

  • Red Flag

    Πελάτες και ζήτουλες.. αυτό ήταν πάντα.

    • George Liverpool

      χαχαχαχαχαχαχαχα

  • mother1russia

    Καιρος ηταν , που πας με Honda ???
    Φορμουλα 1 εχεις οχι χορτοκοπτικο.

  • George Perifanos

    Σιγα μην καθισει η χοντα να πληρωσει τον τελειωμενο παλιατσο.

  • Yiannis P

    Πάει η Τόρο Ρόσο, κάτι ήξερε ο Σαινθ.

  • thymios tsilimparis

    Στο σημεί οπου έφτασαν, κάθε απόφαση θα ήταν λάθος. Διάλεξαν ίσως τη λιγότερο λανθασμένη.
    Το να αλλάζεις κινητήρα επειδή γκρινιάζει ο Αλόνσο είναι εξωφρενικό. Ο άνθρωπος έχει “αδειάσει” κάθε ομάδα που τον έχει πληρώσει στο παρελθον…Ναι η Χοντα τα σκάτωσε, αλλά εδώ Ρενω και Φερράρι εξακολουθούν να κυνηγούν τη Μερκ σε απόδοση. Εκτός κι αν τους αρκεί να τερματίζουν στη 10άδα…
    Το να μείνεις βέβαια στη Χοντα ειναι τεράστιο ρίσκο. Οι Ιάπωνες διάβασα ότι πάααααλι θα αλλάξουν διάταξη και σχεδιασμό, οπότε μήπως δούμε τους ιταλικούς κόκκινους τάυρους να γίνονται γαϊδούρια…
    Η γνώμη μου είναι οτι η Μακ πρέπει να συνεργαστεί με έναν αποκλειστικά κατασκευαστή κινητήρων. Λέγε με Cosworth πχ. Εμπειρία, τεχνογνωσία, σιγουριά οτι δε θα…εγκαταλείψουν (αφού θα τους πληρώνουν, γιατί να το κάνουν; ). Κάτι δηλαδή παρόμοι με αυτό που επιχείρησαν με τη Χοντα, αλλά με αποκλειστικό κατασκευαστή κινητήρων. Θα είναι περίπου σαν να φτιάχνουν δικό τους κινητήρα, αλλά με εμπειρία…

    ΥΓ
    Απολαυστικό σενάριο Νο1. Η Χόντα λύνει τα προβλήματά της και φτάνει στο επίπεδο της Ρενώ!
    Απολαυστικό σενάριο Νο2. Η Ρενώ έχει βελτιωμένο μοτερ, αλλά το σασί της Μακ μαρτυρά για πρώτη φορά μετά από χρόνια τα προβλήματα σχεδιασμού του…

    • Nerazzuro21

      Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες για τον Alonso. Δεν ισχύει αυτό που λες για τη διάταξη του κινητήρα της Honda. Οι Ιάπωνες έχουν πει ότι πιστεύουν ότι πλέον έχουν την κατάλληλη διάταξη και επιθυμούν να τη διατηρήσουν.

    • thymios tsilimparis

      Το έψαξα λίγο μετά την απάντησή σου και βρήκα αυτό που είχα διαβάσει
      http://en.f1i.com/news/277176-honda-changes-engine-development-process.html
      Δεν αλλάζουν τη διάταξη, αλλάζουν το σχεδιασμό και τον τρόπο εξέλιξης. Δεν είναι θέμα διάταξης λοιπόν, είναι σχεδιασμού – κάπου στη μέση!
      Σε ευχαριστώ για την επισήμανση! :)

  • George Liverpool
  • Hercooligan

    Τα δύο προηγούμενα χρόνια, ίσως η Honda να είχε το άλλοθι των περιορισμών και των κανονισμών. Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι φέτος έγινε χειρότερη, τρόμαξαν τον Φεβρουάριο του 2017 στα δοκιμαστικά και δυστυχώς δεν υπήρξε η αναμενόμενη εξέλιξη κι ας την ευνοούσαν οι κανονισμοί. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι οι Ιάπωνες φάνηκαν πολύ εγωιστές και εσωστρεφείς, δεν δοκίμασαν την πεπατημένη των πετυχημένων κινητήρων και απέτυχαν σε κάθε επίπεδο. Δεν νομίζω ότι το 2018 θα καταφέρουν κάτι περισσότερο με την Toro Rosso.
    Η Mclaren θα αποκτήσει έναν μέτριο κινητήρα, σαφώς καλύτερο από αυτόν που φορούσε μέχρι τώρα, ωστόσο αυτό δεν θα της δώσει νίκες και επιτυχίες. H Red Bull με άριστο σασί παλεύει για την 3η και 4η θέση, το στοίχημα είναι μεγάλο και πρέπει να επιτέλους να αποδείξουν ότι η Mclaren είναι ΜΕΓΑΛΗ ομάδα.

    • Mika

      Totally agree!!

  • Kάτι μου λέει ότι ο συγκεκριμένος Ιάπωνας κατασκευαστής , πήρε
    την κατιούσα για τα καλά , ε ?
    Και σε αγωνιστικά , και σε νορμάλ αυτοκίνητα.
    Κρίμα.

  • Α και κάτι ακόμα…
    Με τον κινητήρα , πρέπει να σουτάρει και τον Α-LOST-o.

  • Α και κάτι ακόμα…
    Με τον κινητήρα , πρέπει να σουτάρει και τον Α-LOST-o.

  • LJ

    Οκ σεβαστή η απόφαση της ομάδας (δεν μπορούμε να κάνουμε και κατι ούτως η άλλως εμείς οι υποστηριχτές της) και σεκαμία περίπτωση δεν ειναι παράλογη.

    Όποτε τωρα οτιδήποτε κάτω απο την RBR ειναι αποτυχία, σωστά; Τωρα με ίδιο κινητήρα με την RBR το 3ο καλύτερο σασί του γκριντ δε θα εχει κανένα προβλημα να ειναι άνετα στην τριτη θέση, ε; Συν το ότι έχουμε και οδηγαρες…!

    Επειδή δεν νομίζω να γίνουν ολα τα παραπανω και παίζει να ειμαστε πίσω και απο την εργοστασιακή ομάδα της Renault, ήδη ηχούν στα αυτιά μου δικαιολογίες του τύπου: αργήσαμε να πάρουμε την απόφαση για τον κινητήρα, στήσαμε το αμάξι για τον Honda, οι άλλοι έχουν εμπειρία με αυτόν τον κινητήρα 3 χρόνια κτλ κτλ κτλ.

    Η μεγαλύτερη δε πλάκα θα ειναι ο κινητήρας της Honda να ειναι καλός απο την αρχη του χρόνου το 18 και ακόμα πιο τραγικό ειναι να βελτιώνονται οι Ιάπωνες μέσα στη χρόνια με την βοήθεια της STR.

    • Nerazzuro21

      Αν μπορούσα θα έβαζα 1000 like. Συμφωνώ σε όλα.

    • Mika

      Σε πολλα απο αυτα που λες, παιζει να εχεις και απολυτο δικιο..
      Το να καλυτερεψει ο κινητηρας της Honda, ειναι κατι που ολοι μας το εχουμε σκεφτει, και μη σου πω το θεωρουμε και σιγουρο..
      Αντεχες ομως εσυ ολη αυτη την κατασταση??
      Εμενα προσωπικα μ επιασε και με πιανει ακομα θλιψη..Κι εκει που δεν εχανα ποτε αγωνα, τωρα και λογω δουλειας δεν εχω δει 3,και δεν μου κανει κεφι να ψαξω να τους δω..
      Απευθειας με τη Red Bull θα γινεται η συγκριση πια, συμφωνω απολυτα..Κι εκει θα κριθουν ολα..
      Ομως αυτη η συνεργασια με τη Honda, ειχε απλα βαλτωσει..Οποτε για μενα αλλα 3 χρονια μεχρι τους νεους κανονισμους, θα πηγαιναν απλα χαμενα..Ας φροντισουν να αναδιοργανωθουν τωρα με τη Ρενω, να βρουν το κεφι τους και τη σπιθα για διακριση, κανοντας μια νεα αρχη, να ερθουν καποια καλα αποτελεσματα, ωστε να ενδιαφερθουν οι χορηγοι και βλεπουμε…..

    • LJ

      Συμφωνω οτι δεν πηγαινε αλλο αλλα κυριως λογω της υπεροψιας της McLaren κατα τη γνωμη μου. Ναι οι Ιαπωνες ειχαν θεμα απο την αρχη αλλα δεν νομιζω οτι η McLaren τους αφησε χωρο να εξελιχθουν με την συνεχη πιεση και την απαξιοτικη κριτικη της.

    • Mika

      Noμιζω η Μακλαρεν σαν ομαδα ηταν πιο μετρημενη στην κριτικη της, τουλαχιστον απο αυτα που εχω διαβασει απο τον Bouillier και Brown, αυτος που τα χωνει εξω απο τα δοντια ειναι ο Αλονσο..Να τον δω, αν τελικα μεινει, τι θα λεει για τον Renault, οταν σκαει!!

  • Nikpap

    Αν σκοπος τους ειναι να εξελιξουν δικο τους κινητηρα στην επομενη τριετια-τετραετια τοτε πηραν την σωστη αποφαση. Με κινητηρα renault τουλαχιστον εχουν πιθανοτητες να μαχονται μεχρι και την τριτη θεση ισως και ψηλοτερα υπο συνθηκες, κατι ειναι και αυτο. Στο σπα δυστυχως φανηκε το τεραστιο χαος μεταξυ renault-honda. Δεν πας πουθενα ετσι και το πιθανοτερο ειναι να σβησεις ως ομαδα. Δεν μπορουμε να περιμενουμε μια δεκαετια τους Ιαπωνες να στρωσουν τον κινητηρα.

    Και παλι ομως ειναι μια μεσοβεζικη-προσωρινη λυση, δεν ειναι ουσιαστικη διέξοδος. Η mclaren ειναι η μοναδικη κατασκευαστρια αυτοκινητων που δεν τρεχει με δικο της κινητηρα και αυτο πρεπει να αλλαξει. Ουτε η mercedes ουτε η ferrari θα ηταν εκει που ειναι με πελατειακο κινητηρα.

    Δεν νομιζω οτι το θεμα ηταν η δυσαρεσκεια του αλονζο και μονο, αυτο βεβαια εβγαινε προς τα εξω, αλλα για να σπασει μια τετοια συνεργασια πρεπει να συνεβησαν πολλα….