H ένταξη της Mitsubishi στο γαλλοιαπωνικό λόμπι της Renault-Nissan έχει δώσει πνοή και προοπτική στον πάλαι ποτέ κυρίαρχο των ράλι. Ήδη αναθερμάνθηκε η ελπίδα για τον διάδοχο του θρυλικού Evo (έστω και σε ηλεκτρική μορφή), ενώ το Outlander PHEV είναι από τα πιο καλοπουλημένα plug-in hybrids της αγοράς.

Τον εμπορικό “σταυρό”, ωστόσο, καλούνται να κουβαλήσουν τα ASX και Space Star. Το τελευταίο απέκτησε τον 3κύλινδρο 1.000αρη MIVEC και προσκαλεί/προκαλεί το αγοραστικό κοινό με όπλο την χαμηλή κατανάλωση και την σχέση τιμής/ποσότητας αυτοκινήτου.

Στα συν

  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευκολία οδήγησης εντός πόλης

Στα μείον

  • Ποιότητα πλαστικών
  • Επιδόσεις
  • Κλίσεις υπό πίεση
  • Ήχος κινητήρας στον αυτοκινητόδρομο

11.000 με ολίγη από 1.200

Η πρώτη εντύπωση, ως είθισται, είναι αυτή που αποκομίζουν τα μάτια μας. Το Space Star δεν προσφέρθηκε ποτέ για οφθαλμόλουτρο, όμως την εμφάνιση -ειδικά στο μπλέ χρώμα- την λες και χαριτωμένη. Με ένα μικρό ζήτημα: στην προσπάθεια για εξοικονόμηση πόρων, το εργοστάσιο της Mitsubishi έχει αφήσει κάποια στοιχεία άθικτα από το μεγαλύτερο μοντέλο (χρωμιωμένες λεπτομέρειες στην γρίλια και το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, μα κυρίως, την αεροτομή). Στο πλούσιο 1.200 με τις ζάντες των 15 ή 16 ιντσών και τα σκουρόχρωμα φανάρια εμπρός, έχει καλώς. Στο μικρό 1.000άρη με τα τάσια των 14 ιντσών και το 65αρι προφίλ, όμως, φαντάζει σαν να συνδυάζεις μπλούζα πόλο και τζιν με σαγιονάρες.

Στο εσωτερικό η εικόνα διαφοροποιείται ελαφρώς περισσότερο. Ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί, όπως και τα χειριστήρια του κλιματισμού (απλό air condition εδώ), ενώ η κεντρική κονσόλα έχει ντυθεί σε piano black. Κατά τα λοιπά, τα πλαστικά είναι “κόκκαλο”, αλλά η συναρμογή τους σού δείχνει πως θα αντέξουν για μια ζωή. Το κάθισμα είναι άνετο, όπως και η γενικότερη διαμονή στο εσωτερικό του μικρού Mitsubishi.

Το ιαπωνικό μικρό έχει μήκος 3.795 χλστ., πλάτος 1.665 χιλιοστά και ύψος 1.505 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.450 χλστ,. Τύποις λογίζεται B-segment, αλλά οι διαστάσεις του το κατατάσσουν πιο εύκολα στη μικρότερη κατηγορία. Οι χώροι του, όμως, άνετα θα φιλοξενήσουν 4 άτομα, που θα απολαύσουν μπόλικο “αέρα” για πόδια και κεφάλι, ενώ και το πορτμπαγκάζ δεν αφήνει χώρο για παράπονα, όσο μιλάμε για σύντομη εκδρομή, καθώς έχει πλέον όγκο 235 λίτρων (+60 λίτρων σε σχέση την έκδοση 1.2-λίτρων, χάρη στην απουσία του υποδαπέδιου κουτιού). Εφ’όσον μπεις σε αυτό το τριπάκι, έχε υπόψιν πως θα χρειαστούν παραχωρήσεις σε άλλους τομείς.

2Ψυχή Evo, στομάχι “νυστεύω”

Πρώτος και καλύτερος, αυτός των επιδόσεων. Τα 999 κυβικά και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων MIVEC παράγουν 71 ίππους στις 6.000 στροφές, συνοδεία μόλις 88 Nm ροπής 1.000 στροφές χαμηλότερα. Το 3κύλινδρο μοτέρ βγάζει περισσότερο τσαγανό από όσο περιμένεις, στροφάροντας ακαταπόνητα μέχρι τον κόφτη των 6.500 σ.α.λ και με ευχάριστη ηχητική υπόκρουση, πάντα με τα δεδομένα των 3 κυλίνδρων.

Εκκινώντας με το στροφόμετρο στις 3.500, τα ελαστικά χαμηλής τριβής της Bridgestone σπινάρουν και αυτόματα σου ‘ρχεται στο μυαλό ο χιουμοριστικός παραλληλισμός με τον τετρακίνητο θρύλο. Εννοείται πως το μόνο κοινό σημείο είναι τα σήματα και το “MIVEC” στο κάλυμμα του κινητήρα, αλλά το νεύρο του λιλιπούτειου μοτέρ σε εκπλήσσει. Οι επιταχύνσεις πάλι, όχι. Με 14,5 δευτ. για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα και 10,1 δευτ. για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 με 3η, το Space Star προϋποθέτει χώρο και υπομονή για να ακολουθήσει σβέλτη ροή κυκλοφορίας. Σε ίσωμα. Σε ανωφέρεια, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ζόρικα, με την αύξηση στον αριθμό των επιβαινόντων να επιδρά εκθετικά στην άνοδο των ανωτέρω χρόνων.

Μεγαλύτεροι πολέμιοι του γκαζιού είναι δύο: το μακρύ κιβώτιο και το air condition. Είχα χρόνια να νιώσω το “κόψιμο” της ενεργοποίησης του aircon, στοιχείο στο οποίο συνδράμουν και οι αραιές σχέσεις του 5τάχυτου κιβωτίου. Στην εθνική τα 120 χλμ αντιστοιχούν σε μόλις 2.400 στροφές, ενδεικτικά του πόσο “απλωμένο” είναι το γρανάζωμα προς όφελος της οικονομίας.

Η οποία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Μπορεί να απαιτείται υπομονή ουράς σε δημόσια υπηρεσία για να πιάσεις ταχύτητα ταξιδιού, άπαξ και το πετύχεις όμως βλέπεις κατανάλωση της τάξης των 4,2 λίτρων/100 χλμ. Με το air condition να δουλεύει υπερωρίες -όπως και το start-stop- και το μοτέρ να “μαστιγώνεται” για να προσπεράσει, η ένδειξη της μέσης τιμής στο καντράν, μετά την διβδόμαδη δοκιμή μας, έγραψε 5,3 λίτρα/100 χλμ. Επίδοση όχι απλά εντυπωσιακή, αλλά και πρακτικά απίθανο να συναντήσεις σε αυτοκίνητο που δεν είναι υβριδικό ή ντίζελ. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να τα δεις εδώ.

3Μετρήσεις

Mitsubishi Space Star 1.0 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 15,56 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 40,41 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 12,31 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 16,57 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 14,68 δευτ.
Τελική ταχύτητα 172 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,05 μέτρα σε 3,14 δευτ.

4Όπως θα πλέω στις στροφές

Όσο εμφανής είναι η διάθεση για οικονομία, άλλο τόσο είναι και η δυσαρέσκεια για σβέλτο ρυθμό. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση, υπέρ του δέοντος μάλιστα, καθώς το ελαφρύ αμάξωμα των 845 κιλών πλέει στην εθνική οδό, τα βρίσκει σκούρα με τους πλευρικούς ανέμους και βυθίζει το εμπρός μέρος στο φρενάρισμα. Το μαλακό setup αφήνει τα εμπρός αμορτισέρ έρμαια στους “κρατήρες” των ελληνικών δρόμων, καθώς δεν ήταν λίγες οι φορές που τερμάτισε η διαδρομή τους, ενώ και ο πίσω ημιάκαμπτος περνάει κραδασμούς στην καμπίνα μετά των ανάλογων θορύβων.

Σε ευθεία πορεία και νηνεμία, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,27) εξασφαλίζει εξίσου χαμηλό επίπεδο θορύβου, σε συνεργασία με το μακρύ κιβώτιο που τόσα άκουσε παραπάνω. Σε ορεινή διαδρομή, το Space Star ξεκαθάρισε από την πρώτη στροφή ότι δεν αρέσκεται σε πολλά-πολλά.

Το ABS επεμβαίνει με το παραμικρό, η υποστροφή είναι μόνιμη επωδός, ενώ το “γύρισμα” βρίσκεται πρακτικά εκτός παλέτας για τον απλούστατο λόγο ότι τα εμπρός ελαστικά, σχεδόν πάντα χάνουν πρώτα την πρόσφυση. Όταν ηρεμήσεις και θυμηθείς πως πρόκειται για ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης και όχι για το Eclipse του Paul Walker, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και με το ρούφηγμα της βενζίνης στους πολύ ευχάριστους αριθμούς που είδαμε πιο πάνω.

5Αστέρι στην οικονομία

Το ζητούμενο από το βασικό μοντέλο της Mitsubishi είναι ένα: περισσότερο αυτοκίνητο και διαδρομές για την μικρότερη δυνατή ποσότητα χρημάτων. Και εκπληρώνεται στο μεγαλύτερο μέρος. Η μοναδική έκδοση που προσφέρεται (Intense) δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις, καθώς διαθέτει μέχρι συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (Active Stability Control), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), απενεργοποίηση κινητήρα σε στάση (Auto Stop & Go), ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3 (αυτό έλειπε) και θύρα USB.

Δεδομένης της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των διαθέσιμων χώρων, τα €9.990 που ζητά η Mitsubishi είναι πέρα για πέρα ελκυστικά, αρκεί να ξέρεις τί να περιμένεις από το Space Star. Τέλος, οι εκπομπές CO2 είναι φτάνουν τα 92 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €82,8. Αναλυτικά μπορείς να δεις τον εξοπλισμό του μοντέλου μπορείς να δεις εδώ.

6Συμπέρασμα

Προσωπικά, μου άφησε μια χαρά ευχάριστες αναμνήσεις. Έστω και αν χρειάστηκε μπόλικη φαντασία (και νοσταλγία) για να παρομοιαστεί -στο απειροελάχιστο- με το μοντέλο που τα “τρία διαμάντια” οφείλουν να επαναφέρουν τάχιστα.