H ένταξη της Mitsubishi στο γαλλοιαπωνικό λόμπι της Renault-Nissan έχει δώσει πνοή και προοπτική στον πάλαι ποτέ κυρίαρχο των ράλι. Ήδη αναθερμάνθηκε η ελπίδα για τον διάδοχο του θρυλικού Evo (έστω και σε ηλεκτρική μορφή), ενώ το Outlander PHEV είναι από τα πιο καλοπουλημένα plug-in hybrids της αγοράς.

Τον εμπορικό “σταυρό”, ωστόσο, καλούνται να κουβαλήσουν τα ASX και Space Star. Το τελευταίο απέκτησε τον 3κύλινδρο 1.000αρη MIVEC και προσκαλεί/προκαλεί το αγοραστικό κοινό με όπλο την χαμηλή κατανάλωση και την σχέση τιμής/ποσότητας αυτοκινήτου.

Στα συν

  • Εξοπλισμός
  • Ευελιξία
  • Άνεση ανάρτησης
  • Ευκολία οδήγησης εντός πόλης

Στα μείον

  • Ποιότητα πλαστικών
  • Επιδόσεις
  • Κλίσεις υπό πίεση
  • Ήχος κινητήρας στον αυτοκινητόδρομο

11.000 με ολίγη από 1.200

Η πρώτη εντύπωση, ως είθισται, είναι αυτή που αποκομίζουν τα μάτια μας. Το Space Star δεν προσφέρθηκε ποτέ για οφθαλμόλουτρο, όμως την εμφάνιση -ειδικά στο μπλέ χρώμα- την λες και χαριτωμένη. Με ένα μικρό ζήτημα: στην προσπάθεια για εξοικονόμηση πόρων, το εργοστάσιο της Mitsubishi έχει αφήσει κάποια στοιχεία άθικτα από το μεγαλύτερο μοντέλο (χρωμιωμένες λεπτομέρειες στην γρίλια και το περίγραμμα των προβολέων ομίχλης, μα κυρίως, την αεροτομή). Στο πλούσιο 1.200 με τις ζάντες των 15 ή 16 ιντσών και τα σκουρόχρωμα φανάρια εμπρός, έχει καλώς. Στο μικρό 1.000άρη με τα τάσια των 14 ιντσών και το 65αρι προφίλ, όμως, φαντάζει σαν να συνδυάζεις μπλούζα πόλο και τζιν με σαγιονάρες.

Στο εσωτερικό η εικόνα διαφοροποιείται ελαφρώς περισσότερο. Ο επιλογέας έχει αντικατασταθεί, όπως και τα χειριστήρια του κλιματισμού (απλό air condition εδώ), ενώ η κεντρική κονσόλα έχει ντυθεί σε piano black. Κατά τα λοιπά, τα πλαστικά είναι “κόκκαλο”, αλλά η συναρμογή τους σού δείχνει πως θα αντέξουν για μια ζωή. Το κάθισμα είναι άνετο, όπως και η γενικότερη διαμονή στο εσωτερικό του μικρού Mitsubishi.

Το ιαπωνικό μικρό έχει μήκος 3.795 χλστ., πλάτος 1.665 χιλιοστά και ύψος 1.505 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.450 χλστ,. Τύποις λογίζεται B-segment, αλλά οι διαστάσεις του το κατατάσσουν πιο εύκολα στη μικρότερη κατηγορία. Οι χώροι του, όμως, άνετα θα φιλοξενήσουν 4 άτομα, που θα απολαύσουν μπόλικο “αέρα” για πόδια και κεφάλι, ενώ και το πορτμπαγκάζ δεν αφήνει χώρο για παράπονα, όσο μιλάμε για σύντομη εκδρομή, καθώς έχει πλέον όγκο 235 λίτρων (+60 λίτρων σε σχέση την έκδοση 1.2-λίτρων, χάρη στην απουσία του υποδαπέδιου κουτιού). Εφ’όσον μπεις σε αυτό το τριπάκι, έχε υπόψιν πως θα χρειαστούν παραχωρήσεις σε άλλους τομείς.

2Ψυχή Evo, στομάχι “νυστεύω”

Πρώτος και καλύτερος, αυτός των επιδόσεων. Τα 999 κυβικά και το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων MIVEC παράγουν 71 ίππους στις 6.000 στροφές, συνοδεία μόλις 88 Nm ροπής 1.000 στροφές χαμηλότερα. Το 3κύλινδρο μοτέρ βγάζει περισσότερο τσαγανό από όσο περιμένεις, στροφάροντας ακαταπόνητα μέχρι τον κόφτη των 6.500 σ.α.λ και με ευχάριστη ηχητική υπόκρουση, πάντα με τα δεδομένα των 3 κυλίνδρων.

Εκκινώντας με το στροφόμετρο στις 3.500, τα ελαστικά χαμηλής τριβής της Bridgestone σπινάρουν και αυτόματα σου ‘ρχεται στο μυαλό ο χιουμοριστικός παραλληλισμός με τον τετρακίνητο θρύλο. Εννοείται πως το μόνο κοινό σημείο είναι τα σήματα και το “MIVEC” στο κάλυμμα του κινητήρα, αλλά το νεύρο του λιλιπούτειου μοτέρ σε εκπλήσσει. Οι επιταχύνσεις πάλι, όχι. Με 14,5 δευτ. για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα και 10,1 δευτ. για το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 με 3η, το Space Star προϋποθέτει χώρο και υπομονή για να ακολουθήσει σβέλτη ροή κυκλοφορίας. Σε ίσωμα. Σε ανωφέρεια, τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο ζόρικα, με την αύξηση στον αριθμό των επιβαινόντων να επιδρά εκθετικά στην άνοδο των ανωτέρω χρόνων.

Μεγαλύτεροι πολέμιοι του γκαζιού είναι δύο: το μακρύ κιβώτιο και το air condition. Είχα χρόνια να νιώσω το “κόψιμο” της ενεργοποίησης του aircon, στοιχείο στο οποίο συνδράμουν και οι αραιές σχέσεις του 5τάχυτου κιβωτίου. Στην εθνική τα 120 χλμ αντιστοιχούν σε μόλις 2.400 στροφές, ενδεικτικά του πόσο “απλωμένο” είναι το γρανάζωμα προς όφελος της οικονομίας.

Η οποία βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Μπορεί να απαιτείται υπομονή ουράς σε δημόσια υπηρεσία για να πιάσεις ταχύτητα ταξιδιού, άπαξ και το πετύχεις όμως βλέπεις κατανάλωση της τάξης των 4,2 λίτρων/100 χλμ. Με το air condition να δουλεύει υπερωρίες -όπως και το start-stop- και το μοτέρ να “μαστιγώνεται” για να προσπεράσει, η ένδειξη της μέσης τιμής στο καντράν, μετά την διβδόμαδη δοκιμή μας, έγραψε 5,3 λίτρα/100 χλμ. Επίδοση όχι απλά εντυπωσιακή, αλλά και πρακτικά απίθανο να συναντήσεις σε αυτοκίνητο που δεν είναι υβριδικό ή ντίζελ. Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να τα δεις εδώ.

3Μετρήσεις

Mitsubishi Space Star 1.0 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 15,56 δευτ.
0-150 χλμ/ώρα 40,41 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 12,31 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 16,57 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 14,68 δευτ.
Τελική ταχύτητα 172 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 41,05 μέτρα σε 3,14 δευτ.

4Όπως θα πλέω στις στροφές

Όσο εμφανής είναι η διάθεση για οικονομία, άλλο τόσο είναι και η δυσαρέσκεια για σβέλτο ρυθμό. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση, υπέρ του δέοντος μάλιστα, καθώς το ελαφρύ αμάξωμα των 845 κιλών πλέει στην εθνική οδό, τα βρίσκει σκούρα με τους πλευρικούς ανέμους και βυθίζει το εμπρός μέρος στο φρενάρισμα. Το μαλακό setup αφήνει τα εμπρός αμορτισέρ έρμαια στους “κρατήρες” των ελληνικών δρόμων, καθώς δεν ήταν λίγες οι φορές που τερμάτισε η διαδρομή τους, ενώ και ο πίσω ημιάκαμπτος περνάει κραδασμούς στην καμπίνα μετά των ανάλογων θορύβων.

Σε ευθεία πορεία και νηνεμία, ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,27) εξασφαλίζει εξίσου χαμηλό επίπεδο θορύβου, σε συνεργασία με το μακρύ κιβώτιο που τόσα άκουσε παραπάνω. Σε ορεινή διαδρομή, το Space Star ξεκαθάρισε από την πρώτη στροφή ότι δεν αρέσκεται σε πολλά-πολλά.

Το ABS επεμβαίνει με το παραμικρό, η υποστροφή είναι μόνιμη επωδός, ενώ το “γύρισμα” βρίσκεται πρακτικά εκτός παλέτας για τον απλούστατο λόγο ότι τα εμπρός ελαστικά, σχεδόν πάντα χάνουν πρώτα την πρόσφυση. Όταν ηρεμήσεις και θυμηθείς πως πρόκειται για ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης και όχι για το Eclipse του Paul Walker, μπορείς να κινηθείς σβέλτα και με το ρούφηγμα της βενζίνης στους πολύ ευχάριστους αριθμούς που είδαμε πιο πάνω.

5Αστέρι στην οικονομία

Το ζητούμενο από το βασικό μοντέλο της Mitsubishi είναι ένα: περισσότερο αυτοκίνητο και διαδρομές για την μικρότερη δυνατή ποσότητα χρημάτων. Και εκπληρώνεται στο μεγαλύτερο μέρος. Η μοναδική έκδοση που προσφέρεται (Intense) δεν έχει ουσιαστικές ελλείψεις, καθώς διαθέτει μέχρι συστήματα ελέγχου της ευστάθειας (Active Stability Control), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), απενεργοποίηση κινητήρα σε στάση (Auto Stop & Go), ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων MP3 (αυτό έλειπε) και θύρα USB.

Δεδομένης της εξαιρετικά χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των διαθέσιμων χώρων, τα €9.990 που ζητά η Mitsubishi είναι πέρα για πέρα ελκυστικά, αρκεί να ξέρεις τί να περιμένεις από το Space Star. Τέλος, οι εκπομπές CO2 είναι φτάνουν τα 92 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €82,8. Αναλυτικά μπορείς να δεις τον εξοπλισμό του μοντέλου μπορείς να δεις εδώ.

6Συμπέρασμα

Προσωπικά, μου άφησε μια χαρά ευχάριστες αναμνήσεις. Έστω και αν χρειάστηκε μπόλικη φαντασία (και νοσταλγία) για να παρομοιαστεί -στο απειροελάχιστο- με το μοντέλο που τα “τρία διαμάντια” οφείλουν να επαναφέρουν τάχιστα.

  • συμπαθητικο και τιμιο αυτοκινητο αλλα μακρυα απο το γουστο μου !!!!

    παντως μια ”ενσταση” …δεν γινετε ολα τα αυτοκινητα να εχουν σπορτιφ χαρακτηρα…..καθενα εχει την φιλοσοφια του να το πω και εδω καθαρα δεν ειναι το συγκεκριμενο για γρηγορες αποδρασεις…καθαρα αυτοκινητο πολης αποτι βλεπω με τη δυνατοτητα να σε μεταφερει και σε περιοχες εξω απο το αστικο κεντρο !!!
    κατα ταλλα ωραιο kai λιτο TD κυριε Ντοτσικα !

  • Nikolas Karampelas

    Το είχα τσεκάρει πρόσφατα, φαίνεται τίμιο και καλό για ότι είναι.
    Μια ερώτηση, στα πόσα έιναι η ταχύτητα ταξιδιού που λέτε;
    Άλλη μια, δηλαδή με a/c πως παίζει η κατανάλωση; Γιατί πχ προσπαθώ να καταλάβω τώρα με το atos που αν βάλω a/c τον πίνω γενικά από κατανάλωση, αλλά είναι αρχαίο μοντέλο (2001). Υπάρχει δηλαδή βελτίωση σε ένα μοντέρνο όχημα σαν το space star στο θέμα κατανάλωσης με το a/c ανοιχτό;

  • gv

    βρε να μη καιει και να μη χαλαει και δε θελεις τιποτα παραπανω στα 10 χιλιαρικα..

  • SAMURAI-66

    Στην εποχη της οικονομικης στενοτητας βασικο ρολο παιζει η τιμη κτησης και το ποσο καει σε καθε διαδρομη το αυτοκινητο που ζητας,και εδω παιρνει τον καλυτερο βαθμο το μικρο γιατι εχει και καλο επιπεδο εξοπλισμου ειναι και αποδεκτο οπτικα με τους χωρους που ζητας!
    Τι αλλο να ζητησεις απο ενα mitsubishi?
    Την αξιοπιστια που στανταρ σιγουρα θα εχει και το πακετο μαλλον θα αρχισεις να το γλυκοκοιτας!

  • Πραγματικά, απορώ. Ποιος ο λόγος ύπαρξης αυτού του οχήματος; Είναι πάνω απο 3,40 μ, άρα δεν είναι ειδικά για πόλη.
    Ταξίδι είναι αδύνατον να κάνεις ,με τέτοιες επιδοσεις (θυμίζει εποχές Golf/Polo 1050)
    OK έχει χώρους και είναι οικονομικό. Πάρε ταξί μετά. Γιατί να δεσμεύσεις 10.000€;

    Όταν προσπαθείς να διατηρήσεις σε ανοιχτό δρόμο 130/140 σταθερά, δεν θα κάψει; Ακολουθώντας μια ορεινή διαδρομή, με 4 επιβάτες και προσπθόντας απλά να μη σέρνεσαι (και γίνεσαι επικίνδυνος) δεν θα κάψει;

    Το 1,2 είναι πιο αυτοκίνητο για μένα και με πλήρη εξοπλισμό!!!

    • Spider

      Ναι αλλά το 1.2 κοστίζει 13200, (12750 μόνο σε λευκό). Ε στα λεφτά αυτά υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός, συνεπώς η καλή τιμή αφορά μόνο το 1000αρι και μόνο σε λευκό.

  • Mika

    Περα απο την οικονομια, ειλικρινα δεν βρισκω τιποτα αλλο θελκτικο πανω του..

  • telis ellinas

    Oι εταιρειες ενοικιασεων θα γεμισουν με αυτα.

  • Γιώργος Εμπέρ

    Ενα απο τα ποιο πετυχημενα μοντελα στην ιστορια της αυτοκινησης ειναι αυτο στην φωτο στο τελος

    Και ειναι 1000 κυβικα και 65 αλογα μοτερ! Στην ροδα φτανουν και 5 πονυ μην σας πω! Και επειδη το εχει η κοπελα μου και το οδηγαω καθε μερα πολλα χρονια τωρα, το αμαξι σπερνει! Χωραει τα παντα, χωραει παντου και δεν πινει σταγονα! Ξεχνας να πας βενζιναδικο!

    Ποσο περισσοτερο το Mitsubishi που ακολουθαει την ιδια λογικη με τεχνολογια 20 χρονια μετα. Ειναι ποιο ασφαλες και με περισσοτερη δυναμη στα ιδια κυβικα χωρις ομως να ανεβαζει την καταναλωση.

    Οσο για την τιμη ειναι μια χαρα. Το Yaris αντιστοιχα στην εποχη του, εκανε πανω κατω τα ιδια λεφτα και δεν εχει aircondition, ηλεκτρικο τιμονι, αυτοματα παραιθυρα, κεντρικο κλειδωμα, abs, asc και εχει μονο εναν αεροσακο ενω αυτο τα εχει ολα και ακομα περισσοτερα!

    Τελος οπως και του Yaris, ετσι και το Mitsubishi, αν δεν φτασει το μοτερ το λιγοτερο τα 500.000 χιλιομετρα, δεν λες πως τα εβγαλε τα λεφτα του.

    https://s3.freefoto.com/images/29/36/29_36_9_web.jpg

  • Philby

    Ο μοναδικός λόγος ύπαρξης δεν είναι η οικονομία ούτε η τιμή αγοράς αλλά για να έχεις την χαρά ότι αγόρασες καινούργιο να πάρεις “καϊμάκι” που λένε. Άτιμο πράμα η μυρωδιά της “καινουργίλας”΄. Όμως με 8 χιλιάρικα βρίσκεις μία χαρά μεταχειρισμένο και σου αφήνω και 2 χιλιάρικα για καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας. Το μεταχειρισμένο θα χάσει και λιγότερη αξία σε σχέση με αυτό.
    Για δεύτερο αυτοκίνητο δεν είναι άσχημο αρκεί να μην το οδηγώ εγώ.

  • NSchinas

    Με συνδυασμό με LPG , το σκέφτομαι σοβαρά , λέτε να υπάρχει θέμα με το start-stop;

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Όχι δεν θα υπάρχει πρόβλημα με το start-stop,αλλά με όλο το χρεποτριρήμαδο που έχει μείνει 20 χρόνια πίσω σε εξέλιξη.
      Για αγορές τύπου Ινδίας σχεδιάστηκε,απλά το προωθούν και εδώ.
      Aπό 10 εώς 12 χιλιάρικα, παίρνεις Fiat Panda LPG ,Fiat Punto.
      Renault Clio
      Hyundai i10-Hyundai i20
      Kia Picanto,Kia Rio
      Dacia Sandero
      Citroen C3
      Opel Corsa
      Toyota Yaris
      Αυτά που σου ανέφερα είναι πολύ καλύτερα ως σύνολα και λειτουργούν άνετα και με υγραέριο καύσιμο.