Πρώτη επαφή με το Mitsubishi Space Star με τον 1.000άρη κινητήρα

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Ακριβώς πριν ένα χρόνο έγινε πανελλήνια παρουσίαση (και δοκιμή) του εκτεταμένου facelift του Mitsubishi Space Star, και σήμερα έγινε μια αντίστοιχη για την ανακοίνωση της διάθεσης του μοντέλου και με τον τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,0-λίτρου, που έρχεται να “κάτσει” κάτω από τον 1.2-λίτρων, και συμπληρώνει την γκάμα του μοντέλου.

Από τον Μάρτιο του 2012, όπου ξεκίνησε να πωλείται στον υπόλοιπο κόσμο, μέχρι σήμερα είχε καταφέρει να πωλήσει σχεδόν 500.000 μονάδες, εκ των οποίων το 40% στις Ασιατικές χώρες, την Ευρώπη να απορροφάει το 1/5 των πωλήσεων και στις υπόλοιπες -από τις συνολικά 160- αγορές  (Β. Αμερική, Ιαπωνία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ν. Αμερική, Μέση Ανατολή και Αφρική) να πηγαίνουν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Το αυτοκίνητο

Σε σχέση με την έκδοση του αυτοκινήτου με τον μεγαλύτερο κινητήρα, δεν υπάρχουν δομικές αλλαγές, και έτσι το Space Star βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα Global Small της εταιρίας, με την παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Ταϊλάνδη (το τρίτο της στη χώρα), με δυναμικότητα παραγωγής 165.000 μονάδες το χρόνο.

Το ιαπωνικό μικρό έχει μήκος 3.795 χλστ., πλάτος 1.665 χιλιοστά και ύψος 1.505 χιλιοστά, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.450 χλστ, που σύμφωνα με την εταιρία το κατατάσσει στο B-segment, με τις διαστάσεις του, όμως, να το τοποθετούν κάτω από το μέσο όρο αυτής.

Σχεδιαστικά δεν αλλάζει κάτι, με την entry-level έκδοση του μοντέλου να μην διαθέτει τα Bi-Xenon HiD φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, αλλά στη θέση τους να υπάρχουν απλά φώτα αλογόνου, και φώτα ημέρας. Παραμένει ελκυστικό σχεδιαστικά, με τη χρήση χρωμίου στη μάσκα και στον προφυλακτήρα να προσπαθεί να δώσει μια αναβαθμισμένη αισθητική. Στο πίσω μέρος, οι αναλογίες, σε συνδυασμό με τον προφυλακτήρα και τα νέα LED φωτιστικά σώματα σχήματος C, συμβάλλουν στην εντύπωση ενός χαμηλότερου, φαρδύτερου οχήματος και ταυτόχρονα ελαφρώς μακρύτερου οχήματος.

Αυτή η εντύπωση επιτείνεται και με μία μακρύτερη αεροτομή οροφής με ενσωματωμένο φως στοπ, που επίσης συμβάλλει στην άριστη αεροδυναμική (Cd: 0.27). Τέλος, πατάει σε σιδερένιους τροχούς 14 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 165/65.

Στο τομέα της ασφάλειας, το Space Star δοκιμάστηκε το 2013 και βαθμολογήθηκε από τον ευρωπαϊκό οργανισμό ασφάλειας Euro NCAP, με 4 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία για την ασφάλεια των επιβατών, πεζών και παιδιών να βρίσκεται σε πολύ υψηλό δείκτη, με το λόγο που χάνει το 5ο αστεράκι να είναι το 55% του safety assist, κάτι που σχεδόν σίγουρα με τα σημερινά στάνταρτ του οργανισμού το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό.

Εσωτερικό

Οι διαφορές της καμπίνας της συγκεκριμένης έκδοσης, σε σχέση με την έκδοση των 1.2-λίτρων, είναι περιορισμένες, και εντοπίζονται αποκλειστικά στο μηχανικό air condition (αντί του αυτόματου κλιματισμού), στις μαύρες επενδύσεις των καθισμάτων, στο πλαστικό τιμόνι (αντί για το δερμάτινο), και στην απουσία του keyless συστήματος.

Παραμένουν τα ένθετα σε piano black και πινελιές “χρωμίου”, με τον πίνακα οργάνων να έχει κομψή σχεδίαση με λευκό φωτισμό. Ακόμα υπάρχουν χρωμιωμένοι δακτύλιοι στα όργανα, με την LCD οθόνη ανάμεσα σε αυτά να προβάλει μεταξύ άλλων την εξωτερική θερμοκρασία, και την προειδοποίηση πάγου σε ψηφιακή ένδειξη, καθώς και προειδοποιητική λυχνία φώτων στάθμευσης.

Ο σχεδιασμός της κονσόλας είναι σχετικά μουντός, αλλά είναι άκρως λειτουργική και εργονομική. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά και κάνουν εμφανή τη πρόθεση να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, με το δέσιμο μεταξύ τους είναι σε καλό επίπεδο.

Στον πίνακα οργάνων υπάρχει η ένδειξη της οικονομικής οδήγησης, που βοηθάει στην εξοικονόμηση καυσίμου, και αποτελείται από 4 led, με το τελευταίο να είναι κόκκινο και τα υπόλοιπα 3 πράσινα. Αυτά ανάβουν ανάλογα με το πόσο έντονα πατάς το πεντάλ του γκαζιού και το πόσο οικονομικά οδηγείς.

Από θέμα χώρων, φυσικά δεν αλλάζει κάτι και η καμπίνα κρίνεται αρκετά ευρύχωρη και άκρως χρηστική στη καθημερινή συμβίωση, πόσο μάλλον για τις εξωτερικές του διαστάσεις, με θέσεις για μικροαντικείμενα να υπάρχουν διάσπαρτες.

Οι χώροι για τους δυο εμπρός επιβάτες είναι καλοί, με τα καθίσματα να είναι μαλακά, ωστόσο δεν προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη. Ο οδηγός κάθεται σχετικά ψηλά, έχοντας άψογη ορατότητα προς όλες τις διαστάσεις, και πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν όσοι έχουν ανάστημα άνω του 1.90 μ., καθώς το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο πάνω-κάτω, και όχι μέσα-έξω. Από την άλλη, οι πίσω επιβάτες θα βρουν μια μικρή δυσκολία στο να νιώσουν άνετα και σίγουρα σε ταξίδια διάρκειας άνω των δύο ωρών θα κουραστούν.

Ο χώρος αποσκευών έχει πλέον όγκο 235 λίτρων (+60 λίτρων σε σχέση την έκδοση 1.2-λίτρων, χάρη στην απουσία του υποδαπέδιου κουτιού). Χαρακτηρίζονται οριακά επαρκής για ένα ταξίδι, αν και αυξάνεται στα 912 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, που δημιουργούν μία επίπεδη επιφάνεια.

Κινητήρας

Ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας πρακτικά αποτελεί μια υποκυβισμένη έκδοση του 1.2-λίτρων κινητήρα του μοντέλου, καθώς εξαιτίας της μικρότερης διαδρομής των εμβόλων, η συνολική χωρητικότητα των τριών θαλάμων καύσης πλέον ανέρχεται στα 999 κ.εκ., όντας τετράγωνος (75 χλστ. διάμετρο και 75,4 χλστ. διαδρομή).

Διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, με την απόδοση του να φτάνει τους 71 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και με τη ροπή του να φτάνει τα 88 Nm στις 5.000 σ.α.λ.. Κατά την σύντομη διαδρομή, μήκος περίπου 20 χλμ., διαπιστώσαμε ότι η δύναμη του είναι οριακά επαρκής για χρήση εντός πόλης, με τον κινητήρα να δείχνει ότι αρέσκεται να τον στροφάρεις ψηλά, καθώς εμφανίζει αυξητική απόδοση όσο ανεβαίνουν οι σ.α.λ. Η ροπή του είναι μεν μικρή, αλλά σχεδόν πλήρως διαθέσιμη από τις 2.300 σ.α.λ., μέχρι τις 6.000 σ.α.λ.

Συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο διαθέτει σχετικά μακριές σχέσεις, ενώ και ο λεβιές δεν έχει απόλυτα ακριβές “κούμπωμα”. Διαθέτει σύστημα Auto Stop & Go, τεχνολογία ευφυούς αισθητήρα μπαταρίας Intelligent Battery Sensor με λειτουργία αναγεννητικής πέδησης Regenerative Braking System, ενώ με τις κατάλληλες τροποποιήσεις από το ιαπωνικό εργοστάσιο πληροί τις προδιαγραφές Euro 6b.

Για τα 0-100 χλμ/ώρα, το εργοστάσιο αναφέρει ότι – το βάρους 845 κιλών αμάξωμα – χρειάζεται 13,6 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 172 χλμ/ώρα. Από πλευράς κατανάλωσης, η μικτή ανακοινώνεται στα 4 λίτρα/100 χλμ., με την μικρή επαφή που είχαμε σήμερα μαζί του να μην είναι ενδεικτική για ασφαλές συμπέρασμα. Τέλος, οι εκπομπές CO2 είναι φτάνουν τα 92 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €82,8.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά μπορείς να τα δεις εδώ.

Τιμή-Εξοπλισμός

Το Mitsubishi Space Star με τον 1.000άρη κινητήρα διατίθεται ήδη στη χώρα μας με ένα επίπεδο εξοπλισμού, το Intense, με τιμή που ξεκινάει από τα €9.990.

Παρόλα αυτά, το επίπεδο εξοπλισμού Intense, που διατίθεται, είναι το υψηλότερο, κάτι που σημαίνει ότι δεν του λείπει πρακτικά τίποτα, και σίγουρα αποτελεί το δυνατό του χαρτί, με το μεταλλικό χρώμα να διατίθεται εξτρά στα €450.

Διαθέτει Active Stability Control (ASC), traction control, ABS με EBD, Hill Start Assist, σύστημα πίεσης ελαστικών (TPMS), σύστημα παράκαμψης φρένων/σύστημα υποβοήθησης φρένων, αερόσακοι εμπρός, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας οδηγού και συνοδηγού, μπροστινές και πίσω ζώνες ασφαλείας 3 σημείων, ELR με προεντατήρα, κάτω γάντζος και ιμάντες ασφάλισης παιδικού καθίσματος ISOFIX (x2), 14″ ατσάλινοι τροχοί με τάσια και ελαστικά 165/65, σύστημα Auto Stop & Go, υποβοήθηση οικονομικής οδήγησης (ECO drive) με ένδειξη αλλαγής σχέσης, air condition, θύρα USB μέσα στο ντουλαπάκι, ηχοσύστημα με CD player με 4 ηχεία, κιτ επισκευής ελαστικών, ρύθμιση θέσης καθίσματος οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση ύψους, αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα (60:40), immobiliser και κεντρικό κλείδωμα θυρών, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά. Αναλυτικά μπορείς να δεις τον εξοπλισμό του μοντέλου μπορείς να δεις εδώ.

Τέλος, για περιορισμένο διάστημα ισχύει προσφορά για το Space Star 1.2-λίτρων με το CVT κιβώτιο, με τιμή €12.740, η οποία ίδια με το χειροκινήτο, κάτι που σημαίνει όφελος €1.360.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Ο ΣΕΑΑ προτείνει τη μείωση του ποσού της επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού ώστε να αυξηθούν οι δικαιούχοι

Με την κυβέρνηση να ετοιμάζει τον 3ο κύκλο του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά" που αφορά την επιδότηση για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων...

Οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των BYD Atto 3 και Seal στην Ελλάδα, με το πρώτο να ξεκινά από τις 37.990 ευρώ και το δεύτερο από...
Autoblog.gr