Χωρίς καμία αμφιβολία, το σασί της RB13 συγκαταλέγεται πλέον στα καλύτερα. Αυτό δεν ίσχυε στην αρχή της σεζόν, αλλά η αυστριακή ομάδα έδειξε για μία ακόμα χρονιά πόσο καλή είναι στη βελτίωση εντός της σεζόν, με τον Helmut Marko μάλιστα να υποστηρίζει ότι το σασί τους είναι το καλύτερο το άθλημα. Το πρόβλημα, όμως, εξακολουθεί να είναι το power unit.

Παρά τη φετινή βελτίωση της Renault, ο R.E.17 είναι κάτω από τους M08 EQ Power+ και 062, όπως φαίνεται χαρακτηριστικά και στις κατατακτήριες. Εκτός αυτού, το Σάββατο η Mercedes και η Ferrari (ιδιαίτερα η πρώτη) χρησιμοποιούν μια ειδική χαρτογράφηση που ξεζουμίζει το power unit για 1-2 γύρους, προκειμένου να πάρουν τη μέγιστη δυνατή ιπποδύναμη.

Οι μηχανικοί στο Viry-Chatillon δουλεύουν σκληρά πάνω στον κινητήρα του 2018, ο οποίος αναμένεται να είναι σημαντικά καλύτερος από τον φετινό. Μάλιστα, ο Αγωνιστικός Διευθυντής των Γάλλων, Cyril Abiteboul, αποκαλύπτει πως ο νέος κινητήρας θα έχει ακραία χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες, κάτι που δε συμβαίνει φέτος.

Το μόνο που προσπαθούμε είναι να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να έχουμε έναν ανταγωνιστικό κινητήρα του χρόνου, αλλά όχι απλά ανταγωνιστικό, επειδή πιστεύουμε ότι ήδη ο φετινός κινητήρας είναι ανταγωνιστικός. Είναι σίγουρα πολύ ανταγωνιστικός την Κυριακή, αλλά σίγουρα κάτι χάνουμε στις κατατακτήριες το Σάββατο. Δεν έχουμε αυτή τη «μαγική» χαρτογράφηση για τις κατατακτήριες, αλλά δουλεύουμε σκληρά πάνω σε αυτό. Η απόδοση του κινητήρα θα βελτιωθεί σημαντικά του χρόνου, όχι απλά για τις κατατακτήριες, αλλά και για τον αγώνα, κάτι που με κάνει να πιστεύω ότι το power unit θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό.

Η αξιοπιστία του R.E.17 δεν είναι η καλύτερη, ωστόσο ο Γάλλος πιστεύει πως υπάρχει λόγος γι’ αυτό. Το δυναμικό της ομάδας αυξάνεται συνεχώς, γεγονός που επηρεάζει την αξιοπιστία, αλλά τα προβλήματα θα λυθούν στο εγγύς μέλλον.

Θα πρέπει να επικεντρωνόμαστε στην αξιοπιστία. Έχουμε χάσει πολλούς βαθμούς φέτος από την αξιοπιστία όλου του πακέτου, κάτι που για ‘μένα έχει να κάνει με τις γρήγορες αλλαγές που συμβαίνουν μέσα στην ομάδα. Μεγαλώνουμε, στρατολογούμε πολλά άτομα. Όταν το κάνεις αυτό, συνήθως επηρεάζεται η αξιοπιστία. Αυτό είναι το πρώτο που θα βελτιώσουμε στο βραχυπρόθεσμο μέλλον.

Το αφεντικό της RBR, Christian Horner, ισχυρίζεται πως η RB13 δεν είναι αργότερη στις στροφές, με το μειονέκτημα να εντοπίζεται στη δύναμη, ειδικά στις κατατακτήριες.

Το πρόβλημα με τις κατατακτήριες είναι ότι δεν έχουμε αυτές τις χαρτογραφήσεις υψηλής δύναμης που έχουνε οι ανταγωνιστές μας. Πιστεύω ότι η διαφορά είναι κοντά στο μισό δευτερόλεπτο. Το είδαμε στη Μαλαισία, ότι δεν υπήρξε ούτε μία στροφή που το μονοθέσιό μας να είναι πιο αργό από τα υπόλοιπα.

  • Gestione Sportiv@

    Η Renault εδώ και καιρό εργάζεται πολύ εντατικά στην παραγωγή ενός αξιόπιστου και πολύ δυνατού PU για το 2018.
    Ο γαλλική ομάδα θέλει να μπορέσει να κοιτάξει στα μάτια Ferrari και κυρίως Mercedes, οι οποίες κατά γενική ομολογία έχουν τα καλύτερα PU στο grid με τους Γερμανούς να βρίσκονται ένα “βήμα” μπροστά από τους Ιταλούς και ταυτόχρονα, να κάνουν το περιβόητο “magic button”, που δίνει έξτρα δύναμη στο μονοθέσιο για τις κατατακτήριες.
    Πάντως, η Renault δεν σταματάει μόνο στην βελτίωση του τομέα του PU, αλλά στοχεύει και σε βελτίωση των τομέων του σασί και της αεροδυναμικής, καθώς από το πρωί έγινε γνωστό πως, ο Marcin Budkowski είναι και επίσημα μέλος της ομάδας του Enstone, με τον γενικό διευθυντή της Renault Sport, Cyril Abiteboul να κάνει γνωστό πως, ο πρώην τεχνικός διευθυντής της FIA για θέματα της F1 θα αναλάβει το ρόλο του εκτελεστικού διευθυντή για θέματα σχεδίασης και εξέλιξης του σασί.
    Όμως, όταν προέκυψαν οι πρώτες φήμες σχετικά με την ένταξη του Πολωνού αεροδυναμιστή στην γαλλική ομάδα, ο Cyril Abiteboul ανέφερε πως, οι Γάλλοι δεν είναι στην F1 για να κάνουν φιλίες, αλλά για να κερδίζουν και να κατακτούν παγκόσμιους τίτλους.
    Τώρα, με αυτήν την πρόσληψη δεν είμαι και τόσο σίγουρος αν μιλάμε για φιλίες ή για ένα unfair, καθώς η υποχρεωτική αργία του Budkowski ήταν μόνο για 3 μήνες και γνωρίζει αρκετά από τα φετινά μονοθέσια των ομάδων, αλλά και τα μονοθέσια των ομάδων του 2018, καθώς αεροδυναμιστές όπως ο Aldo Costa (Mercedes), Dan Fallows (RBR), Simone Resta (Ferrari) και πολλοί τεχνικοί διευθυντές και αεροδυναμιστές διαφόρων ομάδων ζητούσαν διευκρινήσεις από τον Πολωνό.
    Το θέμα είναι αν δεν πήγαινε ο Budkowski στην ομάδα της Renault, αλλά σε μία άλλη ομάδα (στην Williams για παράδειγμα), ο Abiteboul θα είχε την ίδια άποψη για “φιλίες”, ή θα ήταν και αυτός παρών στο ραντεβού των ομάδων της προηγούμενης Παρασκευής στο GP της Sepang, στο οποίο συζητήθηκε το θέμα της μεταγραφής Budkowski και θα υπέγραφε και ο ίδιος την επιστολή διαμαρτυρίας των 5 ομάδων στη FIA??????
    https://uploads.disquscdn.com/images/117a03f777a62f5f1ee0b6d7c260a95ba75dca7038878819612b7201fc561d75.jpg

  • LJ

    Εμείς θα έχουμε πρόσβαση σε αυτές τις χαρτογραφήσεις σαν πελάτες που θα ήμαστε;;;

    • Mika

      Τhat is the one million dollar question!

    • LJ

      Βάλε και λίγα παραπάνω μυρια!

    • γιατι να μην εισαι ?? τι παραπανω θα εχει η RBR ???που αλλαζει και κινητηρα μετα ???

    • LJ

      Κυρίως σε σχέση με την Renault ρωτώ αν θα έχουμε πρόσβαση στις ίδιες χαρτογραφήσεις.

    • gronholm89

      Ναι!!! Το εχουν πει επισημα και οι δυο πλευρες οτι θα εχει ολες τις αναβαθμισεις οπως η μαμα ομαδα και η RBR…

    • LJ

      Κάτσε να δούμε…

  • Mitsos Ribopaido

    Κάντε ρε μια καλή, ελατε μετά το gp την Κυριακή από πλατεία Αττικής να σας περάσω ένα προγράμματακι και ένα καινούργιο φίλτρο να πάρετε 30-40 αλογάκια.. Μην σκατε όλα θα γίνουν :p
    Υ.Γ θα είναι δυνατοί όντως το 18