Είναι η δεύτερη χρονιά, μετά την επιστροφή της, που η Renault βρίσκεται στη Formula 1 ως ομάδα. Από την αρχή, ο ξεκάθαρος στόχος των Γάλλων ήταν η επιστροφή στην κορυφή. Βέβαια, για να φτάσεις εκεί, θα πρέπει αρχικά να κερδίσεις τις ομάδες που χρησιμοποιούν την ίδιο κινητήρα, δηλαδή τη Red Bull και τη McLaren, η οποία από το 2018 θα έχει στο πίσω μέρος των μονοθεσίων της το γαλλικό power unit.

Εδώ και μερικά χρόνια, η βρετανική ομάδα λέει διαρκώς ότι το σασί της είναι εξαιρετικό και πως το πρόβλημα είναι ο κινητήρας της Honda. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, τότε η Renault θα έχει έναν ακόμα αντίπαλο στον δρόμο για τις νίκες, κάτι που κάνει πολύ δύσκολη τη δουλειά των μηχανικών της.

Ο Cyril Abiteboul ξεκαθαρίζει ότι η υπογραφή της συμφωνίας με την ομάδα του Woking δε αλλάζει ούτε στο ελάχιστο το αρχικό και αρκετά μακροπρόθεσμο πλάνο. Έτσι, δεν υπάρχει ο φόβος της McLaren, τονίζοντας πως ο τρόπος λειτουργίας της ομάδας γίνεται όλο και καλύτερος.

Υπήρξαν κάποιες ανησυχίες, οπότε ήταν σημαντικό να εξηγήσουμε σε όλους, αυτούς στο εσωτερικό και στο Enstone, ότι η φιλοσοφία δεν αλλάζει. Δεν γυρίζουμε την πλάτη στο γεγονός ότι ο μοναδικός στόχος του προγράμματος της Formula 1 είναι η τοποθέτηση την ομάδα της Renault στο υψηλότερο σημείο. Θα πρέπει να σκεφτούμε την στρατηγική και την τακτική, και δεν είναι μυστικό ότι η επιλογή να υποστηρίξουμε τις μουσικές καρέκλες έχει δημιουργήσει περισσότερες επιλογές, μαζί με αυτή του Carlos Sainz, που διαφορετικά δε θα ήταν επιλογή.

Ο τρόπος διαχείρισής μου πρέπει να είναι περιεκτικός, οπότε τείνω να μοιράζομαι αυτό που κάνουμε με τη διοικητική ομάδα του Enstone και του Viry, και γι’ αυτό κάνουμε ό,τι κάνουμε. Τώρα, πιστεύω ότι όλοι πρέπει να εξηγούμε γιατί κάνουμε κάτι, και δε φοβόμαστε τη McLaren. Αν θέλουμε να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο σχέδιό μας και να τα καταφέρουμε στις φιλοδοξίες μας, θα πρέπει να είμαστε ικανοί να τους κερδίσουμε όλους. Βλέπουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουμε, κάτι που είναι καλό.

Όπως και φέτος, έτσι και το 2018 τρία θα είναι τα μονοθέσια με τον κινητήρα της Renault. Αυτό είναι το μέγιστο που μπορεί να κάνει τώρα η ομάδα του Enstone, κυρίως λόγω των οικονομικών, ενώ στο μέλλον δεν αποκλείει μια συνεργασία με τέταρτη ομάδα, αρκεί πρώτα να επιτευχθούν οι στόχοι.

Δεν ήμασταν απελπισμένοι και δεν πονοκεφαλιάζουμε για τις δραστηριότητες των πελατών μας. Θέλουμε να δουλεύουμε με ομάδες που είναι επαγγελματίες, πιστές, κι έχουμε μια μακρά συνεργασία με τη Red Bull και λίγο μετά με την Toro Rosso. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια αλλαγή, γιατί κατ’ αρχάς δε θα έπρεπε να ήταν εις βάρος του τεχνικού project.

Έτσι, δεν θέλαμε ακόμα έναν πελάτη. Δε θα πρέπει να υπάρχουν πάνω από τρεις ομάδες με κινητήρες της Renault. Έπρεπε να κάνουμε ένα swap. Θα θέλαμε να το κάνουμε μόνο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, κυρίως οικονομικές. Επιπλέον, έπρεπε να υπηρετήσουμε κάποια συγκεκριμένη στρατηγική, για να τοποθετήσουμε τη Renault στον ανώτατο επίπεδο. Όταν όλα αυτά θα ήταν ευθυγραμμισμένα, θα ήταν μια απλή συμφωνία.