Είναι η δεύτερη χρονιά, μετά την επιστροφή της, που η Renault βρίσκεται στη Formula 1 ως ομάδα. Από την αρχή, ο ξεκάθαρος στόχος των Γάλλων ήταν η επιστροφή στην κορυφή. Βέβαια, για να φτάσεις εκεί, θα πρέπει αρχικά να κερδίσεις τις ομάδες που χρησιμοποιούν την ίδιο κινητήρα, δηλαδή τη Red Bull και τη McLaren, η οποία από το 2018 θα έχει στο πίσω μέρος των μονοθεσίων της το γαλλικό power unit.


Εδώ και μερικά χρόνια, η βρετανική ομάδα λέει διαρκώς ότι το σασί της είναι εξαιρετικό και πως το πρόβλημα είναι ο κινητήρας της Honda. Αν πράγματι συμβαίνει αυτό, τότε η Renault θα έχει έναν ακόμα αντίπαλο στον δρόμο για τις νίκες, κάτι που κάνει πολύ δύσκολη τη δουλειά των μηχανικών της.

Ο Cyril Abiteboul ξεκαθαρίζει ότι η υπογραφή της συμφωνίας με την ομάδα του Woking δε αλλάζει ούτε στο ελάχιστο το αρχικό και αρκετά μακροπρόθεσμο πλάνο. Έτσι, δεν υπάρχει ο φόβος της McLaren, τονίζοντας πως ο τρόπος λειτουργίας της ομάδας γίνεται όλο και καλύτερος.

Υπήρξαν κάποιες ανησυχίες, οπότε ήταν σημαντικό να εξηγήσουμε σε όλους, αυτούς στο εσωτερικό και στο Enstone, ότι η φιλοσοφία δεν αλλάζει. Δεν γυρίζουμε την πλάτη στο γεγονός ότι ο μοναδικός στόχος του προγράμματος της Formula 1 είναι η τοποθέτηση την ομάδα της Renault στο υψηλότερο σημείο. Θα πρέπει να σκεφτούμε την στρατηγική και την τακτική, και δεν είναι μυστικό ότι η επιλογή να υποστηρίξουμε τις μουσικές καρέκλες έχει δημιουργήσει περισσότερες επιλογές, μαζί με αυτή του Carlos Sainz, που διαφορετικά δε θα ήταν επιλογή.

Ο τρόπος διαχείρισής μου πρέπει να είναι περιεκτικός, οπότε τείνω να μοιράζομαι αυτό που κάνουμε με τη διοικητική ομάδα του Enstone και του Viry, και γι’ αυτό κάνουμε ό,τι κάνουμε. Τώρα, πιστεύω ότι όλοι πρέπει να εξηγούμε γιατί κάνουμε κάτι, και δε φοβόμαστε τη McLaren. Αν θέλουμε να παραμείνουμε προσηλωμένοι στο σχέδιό μας και να τα καταφέρουμε στις φιλοδοξίες μας, θα πρέπει να είμαστε ικανοί να τους κερδίσουμε όλους. Βλέπουμε να αλλάζουμε τον τρόπο που δουλεύουμε, κάτι που είναι καλό.

Όπως και φέτος, έτσι και το 2018 τρία θα είναι τα μονοθέσια με τον κινητήρα της Renault. Αυτό είναι το μέγιστο που μπορεί να κάνει τώρα η ομάδα του Enstone, κυρίως λόγω των οικονομικών, ενώ στο μέλλον δεν αποκλείει μια συνεργασία με τέταρτη ομάδα, αρκεί πρώτα να επιτευχθούν οι στόχοι.

Δεν ήμασταν απελπισμένοι και δεν πονοκεφαλιάζουμε για τις δραστηριότητες των πελατών μας. Θέλουμε να δουλεύουμε με ομάδες που είναι επαγγελματίες, πιστές, κι έχουμε μια μακρά συνεργασία με τη Red Bull και λίγο μετά με την Toro Rosso. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια αλλαγή, γιατί κατ’ αρχάς δε θα έπρεπε να ήταν εις βάρος του τεχνικού project.

Έτσι, δεν θέλαμε ακόμα έναν πελάτη. Δε θα πρέπει να υπάρχουν πάνω από τρεις ομάδες με κινητήρες της Renault. Έπρεπε να κάνουμε ένα swap. Θα θέλαμε να το κάνουμε μόνο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες, κυρίως οικονομικές. Επιπλέον, έπρεπε να υπηρετήσουμε κάποια συγκεκριμένη στρατηγική, για να τοποθετήσουμε τη Renault στον ανώτατο επίπεδο. Όταν όλα αυτά θα ήταν ευθυγραμμισμένα, θα ήταν μια απλή συμφωνία.

  • καλα αμα η μακλαρεν παιζει για την 4η-5η θεση……ενω η RBR χτυπαει πρωταθλημα……λετε να παρουν ποδι καμια 50 ατομα απο εκει ????

    υ.γ οταν εχεις πελατες 2 ομαδες…οπως η μακλαρεν και η ρενμπουλ…..πως γινετε η αγορα των κινητηρων ?? παρουσια και των 2 ????

    • Mika

      Λογικα ναι,αλλα κατσε να φτασουμε πρωτα σ αυτη τη θεση!!!

    • Red Flag

      παρουσία του καημένου του Verstappen σίγουρα! χαχαχ!

  • Gestione Sportiv@

    Το θέμα είναι, αν η McLaren φοβάται την ήττα από την Renault το 2018…..?????
    Πριν από 2 εβδομάδες διάβασα μία συνέντευξη του Zak Brown και σε μία φράση του αναρωτήθηκε αν έχουν κάνει λάθος με την επιλογή κινητήρων της Renault από το 2018.
    Η απάντηση για τον Αμερικάνο είναι εύκολη.
    Ψάχνει στη λίστα ονομάτων του κινητού το όνομα “Hasegawa”, το οποίο είναι λίγο πιο από αυτά των Abiteboul και Arrivabene και του κάνει μία “κλήση λατρείας” στον Ιάπωνα………………. https://uploads.disquscdn.com/images/71e53d024f1be93525bbd1f64cce0ad5101364cddf8739ce97a688ff22da83f7.jpg

    • Red Flag

      λιωνω να δω την Ηonda να επανερχεται επιτελους δυναμικά και τoυς πελάτες να μένουν με τον… Renault στο χέρι! χαχαχαχ…. ε ρε γλεντια!

  • thymios tsilimparis

    Η αλήθεια είναι οτι η Ρενώ για το 2018 θα έχει την καλύτερη συγκομιδή πληροφορίας – θα δίνει κινητήρες σε 3 εξαιρετικές ομάδες. Αντίθετα η Μερκ βλέπει την Williams να χάνει έδαφοες κάθε χρόνο και η Ferrari έχει μόνο τη Haas (καλά F.I. και Sauber είναι ακόμη πιο πίσω).
    Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ΑΝ η Ρενώ φτιάξει ένα κορυφαίο κινητήρα, θα δούμε εξαιρετικό πρωτάθλημα…

    • Mitsos Ribopaido

      Η σαουμπερ από του χρόνου θα είναι θυγατρική της φερραρι με νέο σασί με νέο κινητήρα του 18 και πολλά κολπα..υπάρχει και άρθρο.. Νομίζω θα βοηθιεται και η χαας ελπίζω.. Επίσης η ρενω και η φερραρι έχουν ξεκινησει που νωρίς την προετοιμασία για τιυ χρόνου, η φερραρι θα φέρει το 3d printed και η ρενω από αεροδυναμικα έκανε μεταγραφή cheat..νομίζω του χρόνου θα έχουμε το καλύτερο πρωτάθλημα.. Και ελπίζω δεν θα στερηθουμε μάχη από ένα αναφλεκτηρα και ένα υπερσυμπιεστη

  • Hercooligan

    Σίγουρα για τη Mclaren με έναν δυνατότερο και πιο αξιόπιστο κινητήρα τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα, γιατί όντως έχει πολύ καλό και ελαφρύ σασί.
    Το θέμα είναι η Renault τι κινητήρες θα δίνει και πως θα διασφαλίζεται η παροχή ισοδύναμων κινητήρων στις 3 ομάδες.