1Κατατακτήριες

Την τρίτη συνεχόμενη pole position κατέκτησε πριν από λίγο ο Lewis Hamilton, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά φέτος. Αυτή ήταν η ενδέκατη φετινή και η 72η συνολικά για τον Βρετανό, αλλά και η 46η με τη Mercedes, όσες είχε και ο Ayrton Senna με τη McLaren. Επίσης, θα ξεκινήσει για 117η φορά από την πρώτη σειρά, ξεπερνώντας έτσι τον Michael Schumacher.

Δίπλα του θα βρεθεί ο Sebastian Vettel, που προσπάθησε στο τέλος, αλλά δεν κατάφερε να βελτιώσει όσο θα έπρεπε. Ο Valtteri Bottas ήταν ο τρίτος ταχύτερος, με τον Daniel Ricciardo να είναι τέταρτος. Ακολούθησαν οι Max Verstappen, Esteban Ocon, Carlos Sainz, Fernando Alonso και ο Sergio Perez που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε πώς κύλησαν οι κατατακτήριες:

2Q1

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλές και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 31°C στον αέρα και τους 38°C στην άσφαλτο. Οι αργότεροι συνδυασμοί βγήκαν πολύ γρήγορα έξω και ξεκίνησαν να γυρνούν με τα υπέρ-μαλακά. Οι υπόλοιποι δεν άργησαν να κάνουν το ίδιο, έτσι οι κορυφαίες θέσεις πήγαν στους κορυφαίους συνδυασμούς.

Ο Bottas πήρε την πρώτη θέση, με 1:35.3, την ώρα που οι Hamilton και Vettel ήταν σημαντικά πιο αργοί, αφού δεν πίεσαν όσο θα μπορούσαν τα μονοθέσιά τους. Τα δύο Mercedes και τα δύο Ferrari είχαν τα πολύ μαλακά, εν αντιθέσει με τον Ocon που φορούσε την υπέρ-μαλακή γόμα και βρέθηκε στη δεύτερη θέση. Ο Ricciardo ανέβηκε τρίτος, όσο ακούγαμε τον Verstappen να κάνει παράπονα για την κίνηση.

Στη συνέχεια, ο Ολλανδός έπιασε κορυφή με 1:34.8, αλλά ο Hamilton ήταν 77 χιλιοστά ταχύτερος, πάντα με τα πολύ μαλακά ελαστικά. Παραλίγο επαφή των Grosjean και Stroll, όταν ο δεύτερος ήταν σε αργό γύρο και θεώρησε ότι ο Γάλλος θα τον περάσει από αριστερά, γι’ αυτό και έκανε δεξιά, αλλά τελικά ο Grosjean κινήθηκε δεξιά, ωστόσο απέφυγε την επαφή βγαίνοντας αρκετά εκτός πίστας.

Οι δέκα πρώτοι οδηγοί επέστρεψαν στα pits και οι υπόλοιποι βγήκαν με τα υπέρ-μαλακά για να διεκδικήσουν την είσοδό τους στο Q2. Ο Stroll είχε πέσει πολύ χαμηλά, στην 17η θέση, όταν ο Massa ήταν πέμπτος. Και ο Vandoorne είχε βγει εκτός προσωρινά, αλλά όλοι ξεκίνησαν νέο γρήγορο γύρο στα τελευταία δευτερόλεπτα.

Ο οδηγός της McLaren τα κατάφερε, κάτι που δεν ίσχυε για τους Ericsson, Stroll, Hartley, Wehrlein και Magnussen.

3Q2

Πρώτος ο Hamilton έξω, τώρα, όμως, με την υπέρ-μαλακή γόμα. Ο Bottas ακολούθησε, όπως και ο Ricciardo, αλλά η πίστα γέμιζε σιγά-σιγά. Ο πιλότος της Mercedes πίεσε από την αρχή, για να γράψει το 1:33.6, όταν ο team-mate του ήταν δύο δέκατα πιο αργός, έχοντας το ταχύτερο πέρασμα στο δεύτερο κομμάτι.

Ο Ricciardo δεν μπορούσε ούτε να πλησιάσει τις Mercedes, όπως και ο Vettel, αφού ήταν οχτώ δέκατα μακριά από την κορυφή, στην τρίτη θέση. Ο Verstappen φορούσε τα πολύ μαλακά, γι’ αυτό και πήρε την έκτη θέση, πίσω από τον Raikkonen, που ήταν κάτι λιγότερο από δύο δέκατα αργότερος από τον Vettel. Οι δύο Force India ήταν κλασικά οι πρώτοι από τους υπόλοιπους, με τους Sainz και Massa να κλείνουν προσωρινά την δεκάδα.

Έμεναν τρία λεπτά και τα μονοθέσια ξεκίνησαν πάλι να βγαίνουν. Οι μόνοι οδηγοί που παρέμειναν στα γκαράζ τους ήταν οι Ricciardo, Verstappen και Hulkenberg. Όλοι με τα υπέρ-μαλακά, με τους αργότερους να τα δίνουν όλα για να προκριθούν στο Q3. Ο Alonso ήταν οριακά εκτός, αλλά μετακινήθηκε στην έβδομη θέση.

Εν τω μεταξύ, ο Hamilton βελτίωσε κατά ένα δέκατο τον χρόνο του,  τη στιγμή που ο Sainz ανέβηκε στην έβδομη θέση, την οποία αργότερα πήρε ο Perez. Παρ’ όλα αυτά, ο Alonso κρατήθηκε μέσα στην δεκάδα, όπως και ο Ocon. Έτσι, εκτός συνέχειας έμειναν οι Massa, Kvyat, Vandoorne, Grosjean και Hulkenberg.

4Q3

Hamilton, Bottas και Ocon ήταν οι πρώτοι που άφησαν τα pits, χωρίς και οι άλλοι να καθυστερούν. Ο Hamilton βρέθηκε προσωρινά στην pole, με τον Bottas να είναι τέσσερα δέκατα πιο αργός. Ο Vettel ήταν στην τρίτη θέση, εφτά δέκατα πίσω από τον Hamilton, όσο ο Raikkonen έγραφε το ταχύτερο πέρασμα στο πρώτο κομμάτι. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, έτσι πήρε την τρίτη θέση, όντας ελάχιστα πιο γρήγορος από τον team-mate του.

Ο Verstappen ήταν πέμπτος, σχεδόν τρία δέκατα μπροστά από τον έκτο Ricciardo. Ο Ocon στην έβδομη θέση, μπροστά από τους Alonso, Perez και Sainz που δεν είχε βγει ακόμα για να γράψει χρόνο, με πέντε λεπτά να μένουν για το τέλος. Η πίστα άδειασε εντελώς, καθώς οι οδηγοί επέστρεφαν στα pits για να βάλουν φρέσκια υπέρ-μαλακή γόμα και να κάνουν νέο γρήγορο γύρο.

Λιγότερο από τρία λεπτά έμεναν όταν όλα τα μονοθέσια βγήκαν για τελευταία φορά. Ο καθένας έψαχνε για το ιδανικό κενό, προκειμένου να μην επηρεαστεί ο γύρος του. Από τα κορυφαία μονοθέσια, ο Vettel θα έγραφε πρώτο χρόνο, αφήνοντας τα Mercedes να πουν την τελευταία λέξη. Ο Γερμανός έγραψε ταχύτερο προσωπικό στο πρώτο κομμάτι, αλλά ο Hamilton απαντούσε με ταχύτερο όλων. Πράσινο και στο δεύτερο κομμάτι για τον Vettel, ολοκληρώνοντας τον γύρο του στη δεύτερη θέση, με 1:33.3.

Ο Hamilton δεν ήταν όσο γρήγορος θα ήθελε στο δεύτερο κομμάτι και τελικά δε βελτίωσε τον χρόνο του. Ούτε ο Bottas βελτίωσε την επίδοσή του, μένοντας στην τρίτη θέση. Ο Ricciardo στην τέταρτη θέση, γράφοντας ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Raikkonen, ο οποίος ήταν ταχύτερος του Verstappen.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.

5Ο γύρος του Hamilton

6Τα highlights

7Δηλώσεις των οδηγών

8Αποτελέσματα

9Το grid της εκκίνησης

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:33.108
2 5 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.347
3 77 Valtteri Bottas Mercedes 1:33.568
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull 1:33.577
5 7 Kimi Raikkonen Ferrari 1:33.577
6 31 Esteban Ocon Force India 1:34.647
7 55 Carlos Sainz Renault 1:34.852
8 14 Fernando Alonso McLaren 1:35.007
9 11 Sergio Perez Force India 1:35.148
10 19 Felipe Massa Williams 1:35.155
11 26 Daniil Kvyat Toro Rosso 1:35.529
12 8 Romain Grosjean Haas 1:35.870
13 9 Marcus Ericsson Sauber 1:36.842
14 2 Stoffel Vandoorne McLaren 1:35.641
15 94 Pascal Wehrlein Sauber 1:37.179
16 18 Lance Stroll Williams 1:36.868
17 33 Max Verstappen Red Bull 1:33.658
18 20 Kevin Magnussen Haas 1:37.394
19 27 Nico Hulkenberg Renault  –
20 39 Brendon Hartley Toro Rosso 1:36.889
  • Gestione Sportiv@

    Ο τίτλος του άρθρου του Autoblog.gr για τον αγώνα της Αμερικής “Νικητής ο Hamilton, πρωταθλήτρια η Mercedes για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά και η Ferrari πάλι δράμα”
    Χαχαχαχα

    Υ.Γ. Η πρώτη εμφάνιση του Sainz jr. με την Renault είναι πολύ καλή
    Υ.Γ.2 Δεύτερη θέση για τον Vettel που είναι η “κατάρα” της Ferrari σε Μαλαισία και Ιαπωνία.

    • georgekaras

      περασαν κιολας 4 χρονια?

  • LJ

    Πιάσαμε ταβάνι. Στην πίσω ευθεία ο Alo είχε τελική 310 και το κλαρίνο 330. Τα +2 δευτερόλεπτα ειναι ενα θαύμα.

    Ο 55 δείχνει απο την αρχη τις ικανότητες του.

    Ολοι οι άλλοι πάνω κάτω εκει που τους περιμέναμε.

    • gronholm89

      Ποσα δεκατα εχανε μονο κ μονο απο αυτο??

    • LJ

      Κοντά στο δευτερόλεπτο πρέπει να ειναι. Στο Channel 4 κάνανε σύγκριση ένταξη Merc και RBR στην Suzuka. Απο την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού μέχρι την πρώτη στροφή βρήκαν ότι η RBR έχανε περίπου 0.185 το οποίο ήταν μόνο θέμα κινητήρα. Σκέψου για ποσο μικρή απόσταση μιλάμε, για ενα κινητήρα που ειναι πιο κοντά απ ότι ο Honda σε αυτόν της Merc και ότι αυτός της Merc δεν εχει προλάβει να «ανοίξει» τοσο όσο στην ευθεία του Austin. Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι το δευτερόλεπτο που λέω πιο πάνω εχει λογική.

    • nikos

      Και εκει συμπληρωνεις συτο που ρωταω πως θα βρει δυο δευτερολεπτα του χρονου

    • δεν ειναι μονο η τελικη ειναι και η ροπη του κινητηρα … κατα την γνωμη μου τελικη μπορει να βρει ευκολα ..ροπη θα μπορει να βρει για να υπερνικηση την αεροδυναμικη για την καθετη δυναμη που χρειαζεται για να εχει καλο κρατημα στις στροφες … η redbull δειχνει να το εχει βρει απο την ρενο αρα μπορει και η μακλαρεν ..
      και για να σου απαντησω με ενα ερωτημα … τι διαφορα εχει η williams με την fI ;;; αρα δεν ειναι ολα θεμα μονο κινητηρα ;; ειναι συνδιασμος …

    • LJ

      Φυσικά και ειναι συνδιασμος. Δεν είπα ότι χάνουμε ενα δευτερόλεπτο στην πίσω ευθεία και αλλο ενα στην μπροστά και να τα +2. Χάνουμε περίπου 1 στην πίσω ευθεία, περίπου μισό στην μπροστά και τα υπόλοιπα ειναι απο έλλειψη ροπής οταν επιταχύνουν μετα απο αργές στροφές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η επιτάχυνση μετα το πρώτο “S” στην Monza.
      Απλά ανέφερα την τελική γτ ειναι κατι εύκολα μετρήσιμο και σαν τηλεθεατής το παρατήρησα.

    • LJ

      Κοίτα, το γεγονός ότι του χρόνου αλλάζει κινητήρα ειναι game changer. Βέβαια κανεις λογικός φίλος της ομάδας δεν πιστεύει ότι του χρόνου θα βρούμε 2 δευτερόλεπτα. Κατα την γνώμη μου αν βρούμε 1 θα ειναι μεγάλο θέμα!

    • nikos

      Δεν το διατυπωσα σωστα η mclaren χειρότερα δεν παει η χοντα που θα τα βρει

    • LJ

      Αυτο το ερώτημα πρέπει να πονοκεφαλιάζει τους μηχανικούς της Honda. Αν δεν αλλάξουν πάλι οι κανονισμοί αυτη η διαφορά δεν κλείνει με τπτ. Και αν σκεφτείς ότι η STR λογικά δεν εχει τοσο καλο σασί όσο η McLaren η διαφορά μπορεί άνετα να ειναι +2.5.

    • nikos

      ετσι ακριβως

    • gronholm89

      Δεν ξέρω αν είναι δευτερόλεπτο, αλλά σκέψου και ποσο χρονο ακόμη χάνει και στην υπόλοιπη πίστα σε επιταχύνσεις κλπ κλπ. Renault και παλι Renault!!!

    • LJ

      Renault κ πάλι Renault αλλά πελάτης. Αυτός ειναι ο αντίλογος.

    • υπαρχει η διαφορα, αλλα η τελικη εξαρτατε και απο το στήσιμο και απο την αεροδυναμική … λογικα η μακλαρεν και η redbull και λιγοτερο η φερραρι εχουν στήσει το αυτοκινητο για μεγαλυτερη καθετη δυναμη και να εκμεταλευτουν μεγαλυτερες ταχυτητες στις καμπες της πιστας εκει που ο κινητηρας δεν εχει τοσο σημασια και χανουν απο τελικη και ισως η μακλαρεν απο επιταχυνση ..δεν θυμαστε στην κοντρα φερραρι μερκ που ο φεττελ εχασε απο τον χαμ λογο φρεναρισματος απο την αεροδυναμικη του μονοθεσιου;… κατι που φαινεται και στην williams η ομαδα που αν ηταν αγωνας μονο ευθειας θα ηταν πρωτη ακομα και απο την μερκ … ενω στις στροφες δεν παει μια …. αυτα

  • F1fan

    Νομιζω απλα ψαχναμε τον 2ο σημερα…Με την παραδοση του Hamilton στην Αμερικη κ την Mercedes να μην εχει setup θεματα,πηρε αναμενομενα την pole.
    Πολυ καλος ο τελευταιος γυρος του Vettel,Bottas-Ric-Rai χωριστηκαν απο 0.009(!!!) με Ric & Rai να κανουν τον ιδιο χρονο!!!
    Πιο πισω,ο Ocon αρχιζει κ δυσκoλευει αρκετα τον Perez,οι δοκιμες του Sainz δειχνουν πως με εναν κανονικο οδηγο απο την αρχη,η Renault θα ηταν 5η κ οχι 8η…Δυνατος κι ο Alonso με πολυ καλο γυρο στο Q2
    Last but not least,για αλλη μια φορα η Williams ειναι αλλα νταλλων.Ειχαν ενα οδηγο στο Q2,κι καταφεραν να τον στειλουν πανω σε κινηση(ιδιαιτερα στην 1η προσπαθεια του Q2)…

  • gronholm89

    Για αυριο προβλεπω νικη Hamilton και εντυπωσιακη Red Bull..

  • Mika

    Απιαστος ο Χαμιλτον και σημερα!
    Η πολυ καλη προσπαθεια στο τελος του Φετελ ισως μας δωσει ενα καλο αγωνα αυριο, μια κι ο Μποτας δεν καταφερε να κλειδωσει τη δευτερη θεση.
    Μακαρι να δουμε μαχη μεταξυ τους στην πιστα!

  • gv

    αν δε δουμε και αυριο μαχη που ο φετελ δεν εχει να χασει τιποτα τοτε τι να πω..
    βεβαια απο την αλλη ο χαμ ισως να μη κατσει να ρισκαρει αλλα ιδωμεν..

  • sotirisb

    Πολλη υποστροφη η Mercedes. Μπορει να εχουν θεματα με τα μπροστα ελαστικα σημερα

  • paparoach

    Αν κατάλαβα καλά το σενάριο, τα Φερράρι κάνανε μόνο ένα πέρασμα με τα γρήγορα settings του κινητήρα για να τον προστατέψουν. Γι’αυτό και η μεγάλη διαφορά 1ου και 2ου περάσματος. Στα του αγώνα, αναμένω μάχη φεττελ με Χάμιλτον. Αποστολή μπόρεσα να δω από τις δοκιμές, ο Ρυθμός αγώνα των Μερσεντές δεν ήταν ο καλύτερος

    • Akis-F1 FAN

      Καλά τι σκ@τα ;; Αυτοί έχουν βάλει τον 4ο κινητήρα από το Βελγιο, εμείς στην Μαλαισία βάλαμε τον 5ο και αντί να προστατεύουν αυτοί τον κινητήρα το κάνουμε εμείς ; Πόσο μπροστά είναι οι τύποι ;

    • paparoach

      Μάλλον έχει να κάνει σύμφωνα με τα πρόσφατα γεγονότα αναξιοπιστίας

  • Mitsos Ribopaido

    Λογικό αποτέλεσμα.. Από το ρυθμό αγώνα είμαστε μπροστά ο Χαμ δεν ρισκάρει τπτ οπότε νομίζω θα το πάρει τον αγώνα ο φέτελ.. Μακάρι να έχουμε φάση και γέλιο..
    Επίσης μην λέμε για τελικες οι φερραρι απλά προστατεύουν το κινητήρα.. Ενώ η μέρκ δεν.. Και απορώ λολ γιατί είναι πιο παλιός.. Αλλά τρομερός σε αξιοπιστία.. 10 η ώρα όλοι παρόντες