Ένα από τα πράγματα που μας λείπουν από τη Formula 1 είναι ο ήχος. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες πέθαναν στα τέλη του 2013, προκειμένου να έρθουν οι turbo V6 των 1,6 λίτρων, αφού οι προθέσεις της FIA ήταν να θυσιαστεί το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα στον βωμό της οικολογίας και της τάσης στην αυτοκίνηση.

Πάρα πολλά είναι τα παράπονα που έχουν εκφραστεί από τους οπαδούς. Οι υπεύθυνοι έχουν προβεί σε κάποιες αλλαγές, για να ακούγονται πιο δυνατά οι κινητήρες, αλλά τίποτα δε συγκρίνεται με το ουρλιαχτό ενός ατμοσφαιρικού μοτέρ. Από τον προηγούμενο μήνα, γνωρίζουμε ότι θα δοκιμαστεί νέα θέση στα μικρόφωνα, κάτι που φαίνεται πως έγινε στο Αμερικανικό Grand Prix.

Σε περίπτωση που δεν το πρόσεξες, στο FP2, η VJM10 του Esteban Ocon είχε διαφορετική θέση μικροφώνου. Το αποτέλεσμα -κατά τη γνώμη μου- όχι απλά δεν κάνει καλύτερο τον ήχο, αλλά τον κάνει και ενοχλητικό, αφού είναι σαν να έχεις μια μέλισσα μέσα στο αφτί σου. Συγγνώμη, αλλά το να βλέπεις τέτοιες -άκρως αποτυχημένες- κινήσεις, είναι κατάντια για τη Formula 1. Η λύση είναι μία: V10 ή V12, όπως ζητάνε όλοι οι οπαδοί. Α, ξέχασα: έτσι το άθλημα θα ρυπαίνει το περιβάλλον και δε θα ακολουθούμε την τάση της αυτοκίνησης που σιγά-σιγά σκοτώνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης…

  • F1Faith01

    Ειμαστε στην 4η χρονια με τους v6 και δεν έχετε καταλαβει ακομα καποια πράγματα. Η μερσεντες, η φερραρι, η ρενο και η καθε κατασκευαστρια δε δαπανουν δισεκατομμύρια στους κινητηρες για να μας διασκεδασουν με τον ηχο τους. Μεσα απο τους κινητήρες μαθαινουν πράγματα για τα αυτοκίνητα παραγωγης και προσπαθούν να αποκομίσουν γνωσεις. Δεν ειναι λογικό σε μια εποχη οπου οι ατμοσφαιρικοι πεθαινουν αυτοι να κυριαρχουν στη φ1 επειδη απλα μας αρεσει ο ηχος τους. Οσο και να λενε οτι τους ενδιαφέρει ο ηχος οι κατασκευαστριες στην πραγματικότητα δε νοιαζονται για τον ηχο γτ πολυ απλα δεν τους προσφερει τπτ. Κανενας δεν ειναι προθυμος να εξελίξει εναν ατμοσφαιρικο κινητήρα για φ1 μονο και μονο επειδή ο ηχος αρέσει στους οπαδούς. Παρολα αυτα ο ηχος απο το 2014 εχει βελτιωθεί αισθητα και δεν μπορει να πει κανεις οτι οι ιθύνοντες δεν κάνουν προσπαθειες βελτίωσης του. Για αυτο αντι να κλαιτε ολοι για τον ηχο σκεφτείτε λιγο τι παίζεται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και το τι ειναι πραγματικα εφικτο εδω που εχουμε φτασει. Το να ζητατε v10 και ποσο μάλλον ν12 απλα επειδή ακούγονται καλύτερα ειναι ευκολο για εσάς που απλα παρακολουθείτε αλλα δυσκολο για την καθε κατασκευάστρια που επενδύει δισεκατομμύρια καθε χρονο με απωτερο σκοπο το ωφελος στα αυτοκίνητα δρομου. Για αυτο θα ελεγα να μην παρουσιαζετε την επιστροφή στους ατμοσφαιρικους κινητηρες ως μια τοσο απλη λυση απλα και μονο για τον ηχο

    • Κούκος

      Δυστυχώς έχεις δίκιο…

    • xtra

      συμφωνω απολυτα , και με καλυψες πληρως.

      Φυσικα η formula 1 ειναι ενα θεαμα και πρεπει να ειναι (κυριως) φαντασμαγορικο , αλλα προσωπικα πιστευω οτι πρεπει να ειναι παντοντε συγχρονο και επικαιρο-για να μην πω φουτουριστικο και επαναστατικο.
      Αλλιως θα μοιαζει με ιστορικο ραλλυ!

      Λατρευω τους ηχους που παραγουν τα αυτοκινητα , δεν τους χορταινω , αλλα οταν βλεπεις τα ιδια και τα ιδια στο τελος τα βαριεσαι ή τα συνηθιζεις.
      Η λυση θα ηταν ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ κινητηρες, μεγαλυτερη ελευθερια στην αεροδυναμικη και την εφαρμογη νεων ιδεων , και ενα πιο απλοποιημενο συστημα βαθμων και ποινων.
      Οπως επισης , πιο ενδιαφερουσα χαραξη πιστων.

      Kαι τουτο εδω ακουγεται απιστευτα πορωτικο , αλλα εχουμε εξελιχθει πολυ απο τοτε : https://youtu.be/0TV2l6TOuGA?t=1m54s

    • F1Faith01

      Φιλαρακι εχεις δικιο. Και εμένα θα μου αρεσε να ακουω τον ν10 να ουρλιαζει στις 18000 σαλ απλα δεν το θεωρώ σωστο να επιστρεψουμε σε κατι τετοιο. Το παράδειγμα σου στο τελος ηταν απολυτα σωστό. Υπηρχαν παντα πορωτικοι ηχοι απλα οι κινητήρες που τους παρηγαγαν εχουν πλεον απαρχαιωθει. Σύμφωνα με τους περισσότερους οπαδους, η φ1 έπρεπε να ειναι η ιδια τα τελευταία 20 χρονια. Εμενα προσωπικα μου αρεσει να βλέπω αλλαγες και για αυτο ανυπομονώ για τους καινούριους κινητηρες το 2021. Ας μη ξεχασουμε οτι μπορούμε να εχουμε και ομορφο ηχο με turbo κινητήρες. Όμως δε νομιζω οτι ο ηχος πρέπει να αναφέρεται ως κυριο προβλημα της φ1. Υπάρχουν σοβαροτερα προβλήματα που πρέπει να λυθούν και προσωπικα πιστευω οτι δεν αξίζει να βλεπει καποιος φ1 μονο για τον ηχο. Καλύτερα να αναφέρουν ως κυριο αρνητικο σημειο των ν6 το κοστος το οποιο εχει καταστρέψει ομαδες και ομαδες απο το 2014 παρα τον ηχο ο οποιος δεν προσφέρει τπτ στην αυξηση του ανταγωνισμου μεσα στο γκριντ

    • Grekko

      Δεν είπε κανείς οτι δεν είναι δυνατοί, σπάνε το ένα ρεκόρ πίστας μετά το άλλο!

    • το ελεγα και θα το λεω….τον πρωτο χρονο ολοι εκραζαν οτι οι χρονοι των τουρμπο κινητηρων…ειναι αργοι….
      ελεγα και οχι μονο εγω..υπομονη……τα επομενα χρονια που θα εχουν εξελιξη θα δουμε τρελα πραματα !!!!!
      τωρα που τα βλεπουμε…….κανουμε πως δεν συμβαινει τιποτα !!!! πραγματικα δεν ξερουμε τι θελουμε!!

    • Michael

      Διαφωνώ κάθετα και εξηγούμαι. Το ζήτημα ήχος είναι πολύ πιο περίπλοκο από το δίπολο turbo η ατμοσφαίρα. Υπάρχουν ατμοσφαιρικοί που ακούγονται χάλια και Turbo που είναι σαν μουσική στα αυτιά μας. Εδω έχουμε πολλούς παράγοντες που έφτιαξαν αυτό το χάλι το μαύρο που φτάνει στα αυτιά μας. Καταρχήν μείωση της χωρητικοτητας κατά 800cc, 2 κύλινδροι λιγότεροι, περιορισμός στροφών (γιατί κανένα Turbo δεν μπορεί να στροφαρει σε πάρα πολύ υψηλές στροφές κινητήρα), και τέλος χρήση των καυσαερίων για παραγωγή θερμικής ενέργειας. Άρα το θέμα ήχος έχει πληγεί από πολλές επιλογές και όσο αφορά την ένταση άλλα και όσο αφορά την ποιότητα. Το θέμα δεν είναι το που πάει η βιομηχανία έτσι κι αλλιώς και την εποχή των ατμοσφαιρικων δεν είδαμε κανένα αυτοκίνητο να βγαίνει και να ανεβάζει 18000 στροφές…. Αυτό που απογοήτευσε πιστεύω του περισσότερους είναι ότι το σπορ έχασε την μοναδικότητα του, ένα από τα εξωτικά στοιχεία του που δεν τα έβλεπες (η άκουγες) στην καθημερινοτητα σου, και είναι πολύ δύσκολο να θαυμάσεις ένα μονοθέσιο που ακούγεται χειρότερα από το φτιαγμένο golf του γείτονα. Επιλογές υπήρχαν και υπάρχουν πολλές, αύξηση κυλίνδρων και κυβισμού χρήση ηλεκτρικών turbo που είναι και νέα τεχνολογία και θα είχε και εφαρμογή στα αυτοκίνητα η θα μπορούσαν άπλα να θέσουν κάποια όρια σε κιλά και ελάχιστη ιπποδύναμη και ας επέλεγε ο καθένας ότι κινητήρα ήθελε για να φτάσει στην κορυφή V4-v6-w18-boxer-επίπεδο-diesel… κλπ… ήταν μια πολύ αποτυχημένη απόφαση για μένα.

  • sotirisb

    Γιατι δε το βαζουν απλα κοντα στον συμπιεστη του turbo?? Στο YouTube υπαρχει το βιντεο που ο Martin Brundle οδηγει την VJM08 και απο το μικροφωνο που εχει στο κοκπιτ ακουγεται φανταστικα το turbo που βρισκεται πισω απο την πλατη του. Εκει που το εχουν τωρα ή που σκοπευουν να το βαλουν δεν καταλαβαινεις οτι ειναι turbo οι κινητηρες.

    • Mitsos Ribopaido

      Άψογος

  • Maleas George

    Όντως αποτυχημένη προσπάθεια

  • Mika

    Τζζζζζζζζζζζζζζζζιιιιζζζζ
    :p :p

  • Yiannis P

    Εγώ πάντως ότι και να ακούσω δεν μπορώ να δεχτώ να μην υπάρχουν V10 ή V12 επειδή ρυπαίνουν..Δηλαδή για 20 GP το χρόνο θα καταστραφούν τα δάση του Αμαζονίου και θα πεθάνουν οι πολικές αρκούδες;; Με V12 ατμόσφαιρα θα ήταν όλοι ικανοποιημένοι, και οι οπαδοί και οι ομάδες καθώς οι κινητήρες θα ήταν πολύ πιο απλοί, και γενικότερα δεν θα είχαν κανένα μειονέκτημα ουσιαστικά.

  • Dinos Tzan

    To προβλημα ρε μαγκες που δεν καταλαβαινεται τοσο καιρο δεν ειναι οτι η Φορμουλα 1 δεν θελει τους V10 ή τους V12…οι κατασκευαστες δεν τους θελουν!! Η Ρενο ηταν αυτη που επεμενε να παμε απο V10 σε V8…κ το ιδιο εγινε κ με τους σημερινους V6T!! Δεν ειναι ηλιθιοι στη FIA να λενε…ααα εμεις αυτο θελουμε κ οποιος θελει ας μπει!! Οι κανονισμοι παντα βγαινουν μετα απο πολλες συζητησεις με τους ενδιαφερομενους κατασκευαστες…οπως γινεται κ τωρα με την Πορσε κ ολους τους υπολοιπους για το 2021!! Προσωπικα προτιμω ενα πρωταθλημα γεματο κατασκευαστες με απιστευτη τεχνολογια οπως η σημερινη (ενταξει μην το κανουμε κ Formula E βεβαια), παρα ενα πρωταθλημα με έναν μονο κατασκευαστη κινητηρων…ή 5 ασχετους οπως Cosworth, Judd, Mecachrome κτλ (ασχετοι με την εννοια οτι δεν ασχολουνται με αυτοκινητα παραγωγης) απλα κ μονο για να ακουω V10 να ουρλιαζουν! Καθε εποχη εχει τα καλα της…προσωπικα μισουσα τους V8 απ το 2007 απ οπου κ σταματησε η εξελιξη τους…κ τα 750 αλογα ακουγονταν παρα πολυ λιγα για Φορμουλα 1! Τουλαχιστον οι σημερινοι κοντευουν τα 1000!