GP Μεξικού 2017, FP1: Πλασματικό «1-2» της Mercedes

Σχετικά άρθρα

FP1

Ασφαλώς και πολλές φορές οι θέσεις στα ελεύθερα δοκιμαστικά είναι πλασματικές, αλλά τώρα συμβαίνει ακόμα περισσότερο, και ο λόγος είναι ο εξής: Τα «Ασημί Βέλη» βρέθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, αλλά η Mercedes ήταν η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες που έβαλε την υπέρ-μαλακή γόμα. Ο Valtteri Bottas ήταν αρκετά ταχύτερος από τον Lewis Hamilton, ο οποίος δεν ήταν όσο γρήγορος θα μπορούσε.

Red Bull και Ferrari σημείωσαν τους χρόνους τους με την πολύ μαλακή γόμα, έτσι ο Max Verstappen ήταν ο τρίτος ταχύτερος, ελάχιστα μπροστά από τον Daniel Ricciardo. Ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen, Sergio Perez, Fernando Alonso, Felipe Massa και ο Nico Hulkenberg, που κλείνει την πρώτη δεκάδα. Ας δούμε τα κυριότερα από το FP1:

Ο καιρός ήταν καλός, ο ουρανός δεν είχε σχεδόν καθόλου σύννεφα και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 16°C στον αέρα και τους 28°C στην άσφαλτο. Αρκετά ήταν τα μονοθέσια που βγήκαν με την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης. Οι δύο McLaren είχαν επάνω τους συσκευές μέτρησης των αεροδυναμικών πιέσεων, ενώ η MCL32 του Vandoorne είχε και την Halo προστασία, μετρώντας κατά πόσο επηρεάζει την αεροδυναμική.

Ο Verstappen άφησε τα pits με αρκετό καπνό από τον κινητήρα, αλλά ο Ολλανδός συνέχισε χωρίς πρόβλημα. Ο Hamilton βγήκε τελευταίος, αλλά γύρισε γρήγορα στα pits, όσο τα replay έδειχναν μια παράξενη καλωδίωση στην μύτη της R.S.17 του Sainz. Ο πρώτος χρονομετρημένος γύρος ολοκληρώθηκε από τον Giovinazzi, που έτρεχε στη θέση του Grosjean για το FP1. Ο Ιταλός πατούσε στη μαλακή γόμα και σημείωσε 1:27.3, παίρνοντας μια πρώτη γεύση από την πρόσφυση της πίστας.

Η πίστα είχε αρκετή σκόνη, αλλά βελτίωσε σε 1:25.4 και στη συνέχεια σε 1:23.4. Ο 23χρονος βρισκόταν μόνος του στην πίστα, αποτελώντας έτσι κατά κάποιον τρόπο «σκούπα» για τους υπόλοιπους, αφού καθάριζε την αρκετά σκονισμένη αγωνιστική γραμμή. Στο 20λεπτο, ο οδηγός της Haas άφησε την πίστα, για να έρθουν οι Hamilton, Bottas, Perez, Stroll και Gelael. Ο Bottas φυσικά πήρε την πρώτη θέση, φορώντας την πολύ μαλακή γόμα, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:21.2.

Η πίστα γινόταν όλο και πιο γρήγορη, όπως αποτυπωνόταν και στους χρόνους. Ο Hamilton υπερεκτίμησε την πρόσφυση, έτσι πάτησε στο γρασίδι της δεύτερης στροφής, μπλοκάροντας τον εμπρός δεξί τροχό προηγουμένως. Ο Βρετανός είχε την πολύ μαλακή γόμα κι έγινε ο πρώτος οδηγός που κατεβαίνει το 1:20, αλλά ο Bottas έδειχνε να είναι επίσης γρήγορος.

Ο Φινλανδός βελτίωσε κατά δύο δέκατα την επίδοση του team-mate του, για το 1:19.6, τη στιγμή που και ο Vettel ξεκίνησε το πρόγραμμά του. Στο μισάωρο, όλοι πλην του Vandoorne βρισκόταν στην πίστα, με τον Verstappen να πιάνει κορυφή, με 1:19.5, αλλά ο Hamilton δεν άργησε να απαντήσει για το 1:19.3. Ο Bottas θέλησε και πάλι να περάσει μπροστά, αλλά δεν τα κατάφερε για 37 χιλιοστά.

Ο Raikkonen ήταν ακόμα πιο γρήγορος από τον συμπατριώτη του, ωστόσο η διαφορά του από τον Hamilton ήταν δύο χιλιοστά! Διαρροή νερού για τον Magnussen, οποίος έλαβε αμέσως εντολή να γυρίσει στο γκαράζ του, τη στιγμή που ο Hartley είχε βγει εκτός στη στροφή 4, με αποτέλεσμα να έχουμε Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο οδηγός της Toro Rosso είπε πως ο κινητήρας σταμάτησε να λειτουργεί, αλλά στη συνέχεια ο R.E.17 πήρε μπροστά και συνέχισε κανονικά.

Vettel και Bottas κινήθηκαν πιο γρήγορα από τον Hamilton, αλλά ο Γερμανός ήταν 40 χιλιοστά ταχύτερος από τον Φινλανδό. Ο πιλότος της Ferrari είχε κι άλλη ταχύτητα, έτσι έσπασε πρώτος το 1:19, για το 1:18.8. Είχαμε φτάσει στο τέλος του πρώτου 40λεπτου, έτσι οι οδηγοί μπήκαν μέσα για να να επιστρέψουν ένα σετ ελαστικών στην Pirelli, όπως υποχρεούνται από τον κανονισμό.

Ακριβώς στα μέσα της περιόδου, ο Bottas βγήκε με την υπερ-μαλακή γόμα και η πρώτη θέση ήταν δεδομένη, με 1:17.8. Ο Hamilton ήταν στα ίδια ελαστικά και πίεσε για να βρεθεί μπροστά από τον team-mate του, αλλά ο γύρος του δεν ήταν όπως θα ήθελε, έτσι έγραψε το 1:18.2. Ο Verstappen ανέβηκε στην τρίτη θέση, όντας τρία δέκατα ταχύτερος από τον τέταρτο Ricciardo.

Κόκκινη σημαία στα 31 λεπτά για το τέλος. Υπεύθυνος ο Celis, ο οποίος έχασε το πίσω μέρος της VJM10 στην έξοδο της στροφής 16, με αποτέλεσμα να καταλήξει στα προστατευτικά, τραυματίζοντας το πίσω μέρος του μονοθεσίου του Ocon, ο οποίος έχει τερματίσει και στους 26 αγώνες που έχει τρέξει στο κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα. Νωρίτερα, ο Raikkonen είχε ένα τετ-α-κε στη στροφή 6, χωρίς κάποια συνέπεια.

Η πράσινη σημαία εμφανίστηκε με 23 λεπτά να μένουν για τη λήξη και ο Vettel ήταν ο πρώτος που άφηνε τα pits. Ο Verstappen παρέμενε στα pits, με τον Horner να επιβεβαιώνει πως δεν υπάρχει πρόβλημα με τον κινητήρα του Ολλανδού, απλώς οι μηχανικοί δούλευαν πάνω σε σημαντικές αλλαγές του set-up εν όψει των δεύτερων ελεύθερων δοκιμαστικών.

Ο Alonso βρέθηκε στην έβδομη θέση, μπροστά από τους Perez και Massa. Οι δυο τους πίεζαν τα μονοθέσιά τους, έτσι ο Μεξικανός πήρε την έβδομη θέση από τον Ισπανό. Οι δύο Renault βρισκόταν στις θέσεις δέκα και έντεκα, την ώρα που ο Magnussen έβγαινε ξανά στην πίστα, έχοντας λυθεί το πρόβλημα της διαρροής νερού.

Είχαμε περάσει στο τελευταίο δεκάλεπτο και ελάχιστοι οδηγοί βελτίωναν τις επιδόσεις τους, κυρίως στις πίσω θέσεις. Ο Alonso άκουσε πως είχε πολύ καλό ρυθμό, επιστρέφοντας λίγο αργότερα στο βρετανικό γκαράζ. Το χρονόμετρο μηδενίστηκε χωρίς να συμβεί κάτι αξιόλογο.

Το FP2 θα ξεκινήσει στις 22:00 ώρα Ελλάδας.

Τα highlights

Αποτελέσματα

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα