Νέο Suzuki Swift: 10 πράγματα που πρέπει να ξέρεις

Σχετικά άρθρα

5,3 εκατομμύρια

Η Suzuki έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να πουλήσει πάνω από 5,3 εκατομμύρια Swift παγκοσμίως και θέλοντας να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του μοντέλου της, στη νέα του γενιά έχει προχωρήσει σε μια μεταμόρφωση με στόχο να προκαλέσει τις αισθήσεις του καταναλωτικού, μένοντας όμως πιστή στον πραγματικό χαρακτήρα του Swift.

Το νέο Swift σε αριθμούς

Το νέο Swift χρησιμοποιεί πολλά καινοτομικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Ορισμένα από αυτά είναι:

  • 120 κιλά μικρότερο βάρος αμαξώματος
  • 5% πιο οικονομικό κινητήρα Dualjet
  • 3% πιο ήσυχο
  • 8% πιο αεροδυναμικό
  • 0,4 μέτρα μικρότερος κύκλος στροφής
  • 23 χιλιοστά περισσότερος κάθετος και οριζόντιος χώρος για τα κεφάλια των επιβατών στο πίσω κάθισμα
  • 20 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα
  • 25% και πλέον μεγαλύτερος χώρος αποσκευών

Μικρότερο αλλά και μεγαλύτερο!

Το αυτοκίνητο έχει κατά 10 χιλιοστά μικρότερο μήκος από τη προηγούμενη γενιά, ενώ ταυτόχρονα το μεταξόνιο του είναι κατά 20 χιλιοστά αυξημένο, δημιουργώντας έτσι περισσότερους χώρους στο εσωτερικό, προσφέροντας παράλληλα 265 λίτρα χώρου αποσκευών, 54 περισσότερα από τη προηγούμενη γενιά. Το νέο μοντέλο είναι επίσης κατά 15 χιλιοστά πιο χαμηλό και κατά 40 χιλιοστά φαρδύτερο, κάτι που τονίζει τη χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα του.

Έχει μήκος 3.840 mm, πλάτος 1.735 mm, ύψος: 1.495 mm (2WD) / 1.520 mm (4WD), Μεταξόνιο: 2.450 mm, Μετατρόχιο εμπρός/πίσω: 1.520 – 1.530 mm / 1.520 –1.530 mm

840 κιλά

Το νέο Swift ζυγίζει μόλις 840 κιλά χάρη στη νέα πλατφόρμα Heartech που προσφέρει βελτιωμένη απόδοση, υψηλή ακαμψία, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και σημαντική βελτίωση στις βασικότερες των λειτουργιών του οχήματος, στην κύλιση, τις στροφές και στο φρενάρισμα.

Προηγμένη ασφάλεια

Το μοντέλο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ένα προηγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης, το οποίο συνδυάζει μια κάμερα και έναν αισθητήρα λέιζερ, που καθιστούν δυνατή την εφαρμογή λειτουργιών ασφάλειας όπως η υποβοήθηση πέδησης, το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης Dual Sensor Brake Support (DSBS), το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου και η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων. Χρησιμοποιεί επίσης ένα χιλιοστομετρικό ραντάρ για τη λειτουργία του συστήματος Adaptive Cruise Control.

Παράλληλα, εξοπλίζεται και με άλλες τεχνολογίες ασφάλειας, όπως Radar Brake Support, Hill hold control, σύστημα ειδοποίησης εκτάκτου ανάγκης, σύστημα ελέγχου ευστάθειας, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, απορροφητικό αμάξωμα τεχνολογίας TECT, 6 SRS αερόσακους και αμάξωμα μετριασμού τραυματισμού πεζών.

Ανάπτυξη με στόχο την Ευρώπη

Για να δώσει στους πελάτες της αυτό ακριβώς που ζητάνε, η ιαπωνική εταιρία ήξερε πως το να σχεδιάσει και να εξελίξει το νέο Swift μόνο στην Ιαπωνία δεν είναι αρκετό. Για το λόγο αυτό στράφηκε στους ευρωπαϊκούς δρόμους, εκεί όπου οι ομάδες οδηγών αξιολόγησης βοήθησαν δραστικά στη δημιουργία του νέου Swift.

Οι δοκιμές του ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2016 στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία. Καλύπτοντας συνολικά περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα, οι ομάδες δοκίμασαν περίπου 90 διαφορετικά πρωτότυπα ανάρτησης, σε μια προσπάθεια να ικανοποιήσουν την ανάγκη για εξαιρετικά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, ευέλικτη και κοφτερή οδηγική συμπεριφορά, στους απαιτητικούς δρόμους με στροφές της Γερμανίας και στον υψηλής ταχύτητας αυτοκινητόδρομο.

Διάβασε επίσης: Test Drive: Νέο Suzuki Swift

Τα κινητήρια σύνολα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που χρησιμοποιούν το ήπιο υβριδικό σύστημα της Suzuki, δοκιμάστηκαν, υποβαλλόμενα σε παγωμένες θερμοκρασίες στη Σουηδία και σε υψηλής θερμοκρασίας και υψόμετρου περιβάλλοντα στη νότια Ισπανία. Επιπλέον το σύστημα συγκράτησης στην κατηφόρα και εκκίνησης στην ανηφόρα, δοκιμάστηκαν στους απαιτητικούς δρόμους των Άλπεων.

Το νέο Swift πλέον παράγεται στην Ιαπωνία, και όχι στην Ουγγαρία ή στην Ινδία απ’όπου και ερχόταν το προηγούμενο.

Κινητήρες

Το νέο Swift προσφέρεται με δύο κινητήρες βενζίνης, τον τρικύλινδρο turbo 1.0 Boosterjet με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού απόδοσης 112 ίππων με 170 Nm ροπής, και με τον 1.2 Dualjet ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 90 ίππων με 120 Nm ροπής.

Ο πρώτος κινητήρας συνδυάζεται είτε με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με 6-τάχυτο αυτόματο, ενώ ο δεύτερος είτε με 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με ένα αυτόματο CVT.

Και τετρακίνητο

Το αυτοκίνητο προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης. Αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με τον 1.2 Dualjet ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 90 ίππων με 120 Nm ροπής και με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Και με ήπιο υβριδικό σύστημα

Επιπλέον υπάρχει και η ήπια-υβριδική έκδοση των δύο κινητήρων, η SHVS (Smart Hybrid Vehicle της Suzuki), η οποία χρησιμοποιεί μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG), που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12 Volt υψηλής ενεργειακής απόδοσης.

Το σύστημα βοηθά τον κινητήρα σε περιπτώσεις που συνήθως απαιτείται υψηλή κατανάλωση καυσίμου, όπως για παράδειγμα η εκκίνηση από στάση ή η επιτάχυνση, οπότε το SHVS πετυχαίνει τη μείωση της κατανάλωσης παρέχοντας υποβοήθηση μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει παραχθεί μέσω της πέδησης και έχει αποθηκευτεί στη μπαταρία. Επειδή το σύστημα ISG χρησιμοποιεί ιμάντα, αντί για την παραδοσιακή μίζα, για την επανεκκίνηση του κινητήρα μετά από ένα αυτόματο σταμάτημα, προσφέρει πιο ήσυχη και ομαλή επανεκκίνηση.

Swift Sport με turbo κινητήρα

Το Suzuki Swift Sport φορά έναν turbo 1.400άρη Boosterjet κινητήρα απόδοσης 140 ίππων με 230 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα 6-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις στην αίσθηση, στην ταχύτητα, και στην ομαλότητα. Η κίνηση στέλνεται στον εμπρός άξονα, ενώ εξίσου σημαντική είναι η μείωση του βάρους του κατά 80 κιλά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, κάτι που σημαίνει ότι το συνολικό βάρος της γρήγορης έκδοσης του νέου Swift φτάνει τα 970 κιλά.

Τρία επίπεδα εξοπλισμού

Το Suzuki Swift είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, το GL, το GL+ και το GLX. H βασική τιμή του με τον 1,2-λίτρων DualJet ξεκινά από €11.830, με το επίπεδο GL+ να κοστίζει €1.000 επιπλέον. Το GLX προσφέρεται αποκλειστικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα, και ξεκινάει από τα €15.230, ενώ η τετρακίνητη έκδοση κοστίζει 14.330 και 16.750 ευρώ στα επίπεδα GL+ και GLX αντίστοιχα. Το Swift 1.2 GL+ με το CVT κιβώτιο κοστίζει 14.230 ευρώ, ενώ η έκδοση GLX κοστίζει 16.230 ευρώ.

Από την άλλη, ο 1.000άρης BoosterJet είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το GL+ και το GLX, με την τιμή του πρώτου να ξεκινάει από τα €13.880. Αν θες το GLX επίπεδο με χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέρεται αποκλειστικά με το SHVS υβριδικό σύστημα, με κόστος τα €16.530. Τέλος, η GLX έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει από €17.030. Αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης μπορείς να δεις εδώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr