1Αγώνας

Με ιδανικό τρόπο έκλεισε τη σεζόν ο Valtteri Bottas! Ο Φινλανδός πανηγύρισε την τρίτη του νίκη, σημειώνοντας ταυτόχρονα το «hat-trick», παρόλο που δεχόταν την πίεση του Lewis Hamilton σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του αγώνα. Οι δυο τους έγραψαν το «1-2» για τη Mercedes, δίνοντας στους μηχανικούς τους την καλύτερη δυνατή ψυχολογία εν όψει 2018, με την W08 να είναι ξεκάθαρα το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα.

Στο βάθρο μαζί τους βρέθηκε ο Sebastian Vettel, καθώς ήταν αδύνατο να ακολουθήσει τα «Ασημί Βέλη». Ο Kimi Raikkonen στην τέταρτη θέση, έχοντας πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος τελικά δεν πέρασε τον Φινλανδό. Στην έκτη θέση ο εξαιρετικός Nico Hulkenberg, δίνοντας έτσι τελικά στη Renault την πολυπόθητη έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Στην έβδομη θέση ο Sergio Perez, με τον Esteban Ocon να είναι πίσω από τον team-mate του. Ο Fernando Alonso ολοκλήρωσε τη σεζόν εντός βαθμών, παίρνοντας την ένατη θέση, ενώ ο Felipe Massa έκλεισε την καριέρα του με τον βαθμό της δέκατης θέσης. Ας δούμε τι συνέβη στους 55 γύρους του αγώνα:

Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 24°C στον αέρα και τους 30°C στην άσφαλτο. Οι δέκα πρώτοι στο grid ήταν: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Verstappen, Hulkenberg, Perez, Ocon και Massa. Όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με την ultrasoft γόμα, εκτός από τους Wehrlein, Ericsson και Hartley, οι οποίοι είχαν τα πολύ μαλακά στα μονοθέσιά τους.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Bottas και Hamilton έφυγαν καλά και κρατήθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Vettel να παραμένει τρίτος και τον Ricciardo τέταρτος. Τις θέσεις τους κράτησαν, επίσης, οι Raikkonen και Verstappen, όμως ο Hulkenberg είχε χάσει την έβδομη θέση από τον Perez. Στη συνέχεια, ο Γερμανός πήρε πίσω τη θέση του, με τους Ocon και Massa να κλείνουν τους δέκα πρώτους.

Ο Raikkonen πίεσε τον Ricciardo, αλλά ο Αυστραλός κρατήθηκε μπροστά. Ο Massa δεχόταν την πίεση του Alonso και ο Ισπανός αυτή του Sainz για να του πάρει την ενδέκατη θέση. Ο Hulkenberg έκανε παράπονα πως ο Perez τον έβγαλε εκτός πίστας, με τον Μεξικανό να ισχυρίζεται ότι θα πρέπει να δώσει πίσω τη θέση του.

Ο Bottas έγραψε τον πρώτο ταχύτερο γύρο, αλλά ο Hamilton σημείωνε γρήγορα περάσματα στα δύο πρώτα κομμάτια, με αποτέλεσμα να κερδίσει ένα δέκατο στο τέλος του τρίτου γύρου. Ο Vettel ήταν πιο αργός από τους δύο, χάνοντας πάνω από τέσσερα δέκατα από τον Hamilton, ο οποίος έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στον τέταρτο γύρο, κερδίζοντας δύο δέκατα από τον Bottas.

Ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Hulkenberg αποφάσισαν οι αγωνοδίκες, επειδή πάτησε εκτός στην έξοδο της Στροφής 11, περνώντας έτσι τον Perez. Ο Hamilton είχε ρίξει τη διαφορά στο δευτερόλεπτο, αλλά ο Bottas απάντησε με ταχύτερο γύρο, κερδίζοντας ένα δέκατο από τον team-mate του. Ο Vettel ήταν λίγο πιο αργός, όπως και ο Ricciardo, με τους δύο πρώην team-mates να έχουν σημαντική διαφορά στον ρυθμό από τους Raikkonen και Verstappen.

Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Bottas στον έκτο γύρο, όσο πιο πίσω οι Stroll και Grosjean είχαν τη δική τους μάχη για την 13η θέση. Ο Γάλλος πέρασε στην πρώτη μεγάλη ευθεία, αλλά ο Καναδός άνοιξε το DRS και πήρε πίσω τη θέση του στη δεύτερη μεγάλη ευθεία. Ο Bottas εξακολουθούσε να είναι ο ταχύτερος οδηγός, ανοίγοντας τη διαφορά στα 1,8 δευτερόλεπτα.

Η μάχη των Stroll και Grosjean ήταν το μοναδικό ενδιαφέρον στην πίστα. Οι δυο τους βρέθηκαν ξανά δίπλα-δίπλα, όμως ο οδηγός της Williams έμεινε μπροστά. Στην κορυφή, τα δύο Mercedes είχαν πανομοιότυπο ρυθμό και ήταν οι μοναδικοί που κινούνταν κάτω από το 1:43. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον δέκατο γύρο, αλλά ο Bottas ήταν λίγο πιο αργός, έτσι η διαφορά παράμενε πάνω από το 1,5 δευτερόλεπτο.

Ο Bottas απάντησε με 1:42.5 στον επόμενο γύρο, με τον Vettel να ανεβάζει τον ρυθμό του και να γράφει 1:42.7, όπως και ο Hamilton. Πιο πίσω, ο Grosjean κατάφερε επιτέλους να περάσει τον Stroll, έχοντας μάλιστα επαφή. Ο Καναδός διέλυσε το εμπρός δεξί ελαστικό από ένα μπλοκάρισμα που είχε, έτσι μπήκε για την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του 12ου γύρου, βγαίνοντας φυσικά στην 20η και τελευταία θέση, αφού κανείς δεν είχε εγκαταλείψει μέχρι εκείνη την ώρα.

Μέσα ο Vandoorne στον επόμενο γύρο, την ώρα που ο team-mate του ζητούσε πληροφόρηση για τη διαφορά από τον Massa κάθε φορά που ολοκλήρωνε έναν γύρο. Ο Βέλγος έβαλε τα πολύ μαλακά κι επέστρεψε στην τελευταία θέση. Τα Mercedes μείωσαν λίγο τον ρυθμό τους, εν αντιθέσει με τον Ricciardo, ο οποίος πήρε μισό δευτερόλεπτο από τον Vettel στον 13ο γύρο, ωστόσο η διαφορά του από τον Vettel ήταν λίγο κάτω από πέντε δευτερόλεπτα.

Μέσα ο Verstappen στο τέλος του 14ου γύρου, προκειμένου να βάλει την πολύ μαλακή γόμα σε 2,1 δευτερόλεπτα και να βγει στην ένατη θέση, πίσω από τον Ocon και μπροστά από τον Massa, ο οποίος δεχόταν την πίεση του Alonso. Ο Ισπανός άνοιγε το DRS, αλλά ήταν παραπάνω από φανερή η υστέρηση του κινητήρα της Honda.

Σειρά του Raikkonen στον 15ο γύρο, απαντώντας έτσι στην κίνηση της Red Bull. Πολύ μαλακά και για τον «Iceman», επιστρέφοντας στην έβδομη θέση, πίσω από τον Perez και μπροστά από τον Ocon. Νέο ταχύτερο γύρο από τον Bottas, αλλά ο Hamilton ακολουθούσε κατά πόδας. Οι δυο τους ήταν ταχύτεροι από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, τη στιγμή που ο Verstappen προσπερνούσε τον Ocon στα φρένα για τη Στροφή 8.

Ακολούθησε ο Perez για τα μαλακά ελαστικά, τα οποία έβαλε σε 3,2 δευτερόλεπτα, και βγήκε στην 13η θέση, πίσω από τον Grosjean. Η Renault αντέδρασε, βάζοντας τον Hulkenberg στον επόμενο γύρο. Ο Γερμανός είχε ένα κακό pit stop κι επέστρεψε στην 12η θέση, μπροστά από τον Perez. Ενδιαφέρον τρενάκι από τους Massa, Alonso και Sainz στις θέσεις 8, 9 και 10 αντίστοιχα.

Ο Hulkenberg ήθελε να τα δώσει όλα για την έκτη θέση της Renault στο πρωτάθλημα, έτσι προσπέρασε τον Grosjean και ανέβηκε στην ενδέκατη θέση. Εν τω μεταξύ, το pit stop του ολοκλήρωσε και ο Ricciardo, με τον Vettel να ακολουθεί στο τέλος του 20ου γύρου. Ο Γερμανός βγήκε φυσικά στην τρίτη θέση, αλλά ο Αυστραλός είχε υδραυλικό πρόβλημα, παρκάροντας την RB13 στο γρασίδι.

Κίτρινη σημαία και pit stop για τον Bottas, ο οποίος έβαλε την πολύ μαλακή γόμα σε 2,5 δευτερόλεπτα και βγήκε στη δεύτερη θέση. Pit stop και για τον Alonso, τη στιγμή που μπροστά ο Hamilton πίεζε όσο μπορούσε για να περάσει μπροστά από τον team-mate του μετά την αλλαγή. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα πολύ μαλακά, ο Bottas έχασε τέσσερα δέκατα από τον Hamilton, όσο ο Hamilton έγραφε μοβ στο πρώτο κομμάτι του επόμενου γύρου.

Τα ultrasofts είχαν ακόμα να δώσουν, την ώρα που ο Alonso πίεζε τον Massa, αφού είχε βγει πίσω του. Ο Ισπανός πέρασε στα φρένα για τη Στροφή 8, αλλά δεν ήταν αρκετά κοντά να περάσει στην επόμενη ευθεία, έτσι ο Alonso είχε κερδίσει την ενδέκατη θέση. Το pit stop του Hamilton ήρθε στο τέλος του 24ου γύρου, αλλά ο Βρετανός βγήκε πίσω από τον Φινλανδό, παραμένοντας στη δεύτερη θέση.

Ο Sainz δεν είχε μπει για αλλαγή και είχε ανέβει στην έβδομη θέση, η οποία θα πήγαινε στον Hulkenberg που ήταν πίσω του και θα ήταν ζωτικής σημασίας για τη Renault. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 26ο γύρο, με τον Πρωταθλητή να κερδίζει εφτά δέκατα από τον team-mate του. Η διαφορά κατέβηκε στο δευτερόλεπτο, και ο Βρετανός άνοιξε το DRS στη δεύτερη πίσω ευθεία, αλλά δίχως να επιτίθεται.

Ο Bottas απάντησε με προσωπικό ταχύτερο πέρασμα, βγάζοντας τον Hamilton από τη ζώνη του DRS. Πανομοιότυπος ο ρυθμός τους, στο 1:42.2, όταν ο Vettel ήταν τέσσερα δέκατα πιο αργός. Μοβ ξανά από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, με αποτέλεσμα να ρίξει τη διαφορά κάτω από το δευτερόλεπτο. Ξανά DRS από τον Hamilton στη δεύτερη πίσω μεγάλη ευθεία, αλλά και πάλι δεν μπορούσε να απειλήσει.

Τα ντουμπλαρίσματα καθυστέρησαν και τους δύο, έτσι έγραψαν ξανά ίδια περάσματα στον 29ο γύρο. Αμέσως μετά, ο Hamilton σημείωσε μοβ στο δεύτερο κομμάτι, λόγω του DRS, αλλά συνολικά ο Bottas κέρδισε τρία δέκατα στον 30ο γύρο, αφού ο Hamilton έκανε λάθος στο τρίτο κομμάτι, μπλόκαρε και βγήκε λίγο εκτός.

Ο Verstappen είχε φτάσει τον Raikkonen και προσπαθούσε να μπει στο DRS του Φινλανδού. Μαζί μέσα οι Ocon και Sainz στο τέλος του 31ου γύρου, έτσι ο Hulkenberg είχε ανέβει στην έκτη θέση, κάτι που έδινε στη Renault την έκτη θέση στη βαθμολογία. Το pit stop του Sainz δεν ολοκληρώθηκε σωστά, με αποτέλεσμα ο εμπρός αριστερά τροχός να μην κουμπωθεί, έτσι ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα.

Μοβ από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, παίρνοντας τέσσερα δέκατα στον 34ο γύρο, αλλά στον επόμενο γύρο ήταν ταχύτερος, ανοίγοντας λίγο τη διαφορά. Ο Hamilton ήταν διαρκώς ταχύτερος στο πρώτο κομμάτι, αλλά η συνέχεια δεν ήταν όπως θα ήθελε, χάνοντας χρόνο στο τρίτο κομμάτι. Δύο δέκατα ταχύτερος ο Hamilton στον 39ο γύρο, μειώνοντας τη διαφορά στο δευτερόλεπτο, ωστόσο και πάλι ο Bottas απάντησε στον επόμενο γύρο.

Ταχύτερο πέρασμα από τον Bottas στον 41ο γύρο, όντας 150 χιλιοστά ταχύτερος του Hamilton, και ξανά στον επόμενο γύρο. Πιο πίσω, ο Wehrlein προσπαθούσε να προσπεράσει τον Magnussen για την 13η θέση, αλλά ο φετινός κινητήρας της Ferrari ήταν εμφανώς πιο δυνατός από τον περσινό. Ο Verstappen κέρδιζε χρόνο από τον Raikkonen, όμως ήταν ακόμα αρκετά μακριά.

Φτάναμε στους τελευταίους γύρους και ο Hamilton θέλησε να προσπαθήσει για τη νίκη. Μοβ από τον Βρετανό στο δεύτερο κομμάτι, αλλά και πάλι χωρίς τελικό αντίκρυσμα, αφού ο Bottas ήταν το ίδιο γρήγορος. DRS από τον Hamilton στον 49ο γύρο, μα δεν ήταν τόσο κοντά όσο για να περάσει στα φρένα της Στροφής 11. Ο Bottas πίεσε και πήρε εφτά δέκατα στον 51ο γύρο, γράφοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Τα πάντα είχαν τελειώσει, αφού ο Bottas έγραψε νέο ταχύτερο γύρο, ο Hamilton άφησε γκάζι, ανοίγοντας τη διαφορά πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός είδε έτσι με άνεση την τελευταία καρώ σημαία, με τους Hamilton και Vettel να είναι μαζί του στο βάθρο, χωρίς να αλλάζει κάτι στις υπόλοιπες θέσεις.

Η σεζόν του 2018 θα ξεκινήσει στις 23-25 Μαρτίου, φυσικά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

2Τα highlights

3Δηλώσεις των οδηγών

4Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 77 Valtteri Bottas Mercedes 55 1:34:14.062 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 55 +3.899s 18
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 55 +19.330s 15
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 55 +45.386s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull 55 +46.269s 10
6 27 Nico Hulkenberg Renault 55 +85.713s 8
7 11 Sergio Perez Force India 55 +92.062s 6
8 31 Esteban Ocon Force India 55 +98.911s 4
9 14 Fernando Alonso McLaren 54 +1 γύρο 2
10 19 Felipe Massa Williams 54 +1 γύρο
1
11 8 Romain Grosjean Haas 54 +1 γύρο
0
12 2 Stoffel Vandoorne McLaren 54 +1 γύρο
0
13 20 Kevin Magnussen Haas 54 +1 γύρο
0
14 94 Pascal Wehrlein Sauber 54 +1 γύρο
0
15 28 Brendon Hartley Toro Rosso 54 +1 γύρο
0
16 10 Pierre Gasly Toro Rosso 54 +1 γύρο
0
17 9 Marcus Ericsson Sauber 54 +1 γύρο
0
18 18 Lance Stroll Williams 54 +1 γύρο
0
55 Carlos Sainz Renault 31 Εγκατέλειψε 0
3 Daniel Ricciardo Red Bull 20 Εγκατέλειψε 0

5Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 363
2 Sebastian Vettel Ferrari 317
3 Valtteri Bottas Mercedes 305
4 Kimi Raikkonen Ferrari 205
5 Daniel Ricciardo Red Bull 200
6 Max Verstappen Red Bull 168
7 Sergio Perez Force India 100
8 Esteban Ocon Force India 87
9 Carlos Sainz Renault 54
10 Nico Hulkenberg Renault 43
11 Felipe Massa Williams 43
12 Lance Stroll Williams 40
13 Romain Grosjean Haas 28
14 Kevin Magnussen Haas 19
15 Fernando Alonso McLaren 17
16 Stoffel Vandoorne McLaren 13
17 Jolyon Palmer Renault 8
18 Pascal Wehrlein Sauber 5
19 Daniil Kvyat Toro Rosso 5
20 Marcus Ericsson Sauber 0
21 Pierre Gasly Toro Rosso 0
22 Antonio Giovinazzi Sauber 0
23 Brendon Hartley Toro Rosso 0

6Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 668
2 Ferrari 522
3 Red Bull 368
4 Force India 187
5 Williams 83
6 Renault 57
7 Toro Rosso 53
8 Haas 47
9 McLaren 30
10 Sauber 5