1Αγώνας

Με ιδανικό τρόπο έκλεισε τη σεζόν ο Valtteri Bottas! Ο Φινλανδός πανηγύρισε την τρίτη του νίκη, σημειώνοντας ταυτόχρονα το «hat-trick», παρόλο που δεχόταν την πίεση του Lewis Hamilton σε όλη σχεδόν τη διάρκεια του αγώνα. Οι δυο τους έγραψαν το «1-2» για τη Mercedes, δίνοντας στους μηχανικούς τους την καλύτερη δυνατή ψυχολογία εν όψει 2018, με την W08 να είναι ξεκάθαρα το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα.

Στο βάθρο μαζί τους βρέθηκε ο Sebastian Vettel, καθώς ήταν αδύνατο να ακολουθήσει τα «Ασημί Βέλη». Ο Kimi Raikkonen στην τέταρτη θέση, έχοντας πίσω του τον Max Verstappen, ο οποίος τελικά δεν πέρασε τον Φινλανδό. Στην έκτη θέση ο εξαιρετικός Nico Hulkenberg, δίνοντας έτσι τελικά στη Renault την πολυπόθητη έκτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Στην έβδομη θέση ο Sergio Perez, με τον Esteban Ocon να είναι πίσω από τον team-mate του. Ο Fernando Alonso ολοκλήρωσε τη σεζόν εντός βαθμών, παίρνοντας την ένατη θέση, ενώ ο Felipe Massa έκλεισε την καριέρα του με τον βαθμό της δέκατης θέσης. Ας δούμε τι συνέβη στους 55 γύρους του αγώνα:

Ο ουρανός ήταν καθαρός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 24°C στον αέρα και τους 30°C στην άσφαλτο. Οι δέκα πρώτοι στο grid ήταν: Bottas, Hamilton, Vettel, Ricciardo, Raikkonen, Verstappen, Hulkenberg, Perez, Ocon και Massa. Όλοι οι οδηγοί ξεκινούσαν με την ultrasoft γόμα, εκτός από τους Wehrlein, Ericsson και Hartley, οι οποίοι είχαν τα πολύ μαλακά στα μονοθέσιά τους.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, οι Bottas και Hamilton έφυγαν καλά και κρατήθηκαν στις δύο πρώτες θέσεις, με τον Vettel να παραμένει τρίτος και τον Ricciardo τέταρτος. Τις θέσεις τους κράτησαν, επίσης, οι Raikkonen και Verstappen, όμως ο Hulkenberg είχε χάσει την έβδομη θέση από τον Perez. Στη συνέχεια, ο Γερμανός πήρε πίσω τη θέση του, με τους Ocon και Massa να κλείνουν τους δέκα πρώτους.

Ο Raikkonen πίεσε τον Ricciardo, αλλά ο Αυστραλός κρατήθηκε μπροστά. Ο Massa δεχόταν την πίεση του Alonso και ο Ισπανός αυτή του Sainz για να του πάρει την ενδέκατη θέση. Ο Hulkenberg έκανε παράπονα πως ο Perez τον έβγαλε εκτός πίστας, με τον Μεξικανό να ισχυρίζεται ότι θα πρέπει να δώσει πίσω τη θέση του.

Ο Bottas έγραψε τον πρώτο ταχύτερο γύρο, αλλά ο Hamilton σημείωνε γρήγορα περάσματα στα δύο πρώτα κομμάτια, με αποτέλεσμα να κερδίσει ένα δέκατο στο τέλος του τρίτου γύρου. Ο Vettel ήταν πιο αργός από τους δύο, χάνοντας πάνω από τέσσερα δέκατα από τον Hamilton, ο οποίος έγραψε το ταχύτερο πέρασμα στον τέταρτο γύρο, κερδίζοντας δύο δέκατα από τον Bottas.

Ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Hulkenberg αποφάσισαν οι αγωνοδίκες, επειδή πάτησε εκτός στην έξοδο της Στροφής 11, περνώντας έτσι τον Perez. Ο Hamilton είχε ρίξει τη διαφορά στο δευτερόλεπτο, αλλά ο Bottas απάντησε με ταχύτερο γύρο, κερδίζοντας ένα δέκατο από τον team-mate του. Ο Vettel ήταν λίγο πιο αργός, όπως και ο Ricciardo, με τους δύο πρώην team-mates να έχουν σημαντική διαφορά στον ρυθμό από τους Raikkonen και Verstappen.

Νέο ταχύτερο πέρασμα από τον Bottas στον έκτο γύρο, όσο πιο πίσω οι Stroll και Grosjean είχαν τη δική τους μάχη για την 13η θέση. Ο Γάλλος πέρασε στην πρώτη μεγάλη ευθεία, αλλά ο Καναδός άνοιξε το DRS και πήρε πίσω τη θέση του στη δεύτερη μεγάλη ευθεία. Ο Bottas εξακολουθούσε να είναι ο ταχύτερος οδηγός, ανοίγοντας τη διαφορά στα 1,8 δευτερόλεπτα.

Η μάχη των Stroll και Grosjean ήταν το μοναδικό ενδιαφέρον στην πίστα. Οι δυο τους βρέθηκαν ξανά δίπλα-δίπλα, όμως ο οδηγός της Williams έμεινε μπροστά. Στην κορυφή, τα δύο Mercedes είχαν πανομοιότυπο ρυθμό και ήταν οι μοναδικοί που κινούνταν κάτω από το 1:43. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον δέκατο γύρο, αλλά ο Bottas ήταν λίγο πιο αργός, έτσι η διαφορά παράμενε πάνω από το 1,5 δευτερόλεπτο.

Ο Bottas απάντησε με 1:42.5 στον επόμενο γύρο, με τον Vettel να ανεβάζει τον ρυθμό του και να γράφει 1:42.7, όπως και ο Hamilton. Πιο πίσω, ο Grosjean κατάφερε επιτέλους να περάσει τον Stroll, έχοντας μάλιστα επαφή. Ο Καναδός διέλυσε το εμπρός δεξί ελαστικό από ένα μπλοκάρισμα που είχε, έτσι μπήκε για την πολύ μαλακή γόμα στο τέλος του 12ου γύρου, βγαίνοντας φυσικά στην 20η και τελευταία θέση, αφού κανείς δεν είχε εγκαταλείψει μέχρι εκείνη την ώρα.

Μέσα ο Vandoorne στον επόμενο γύρο, την ώρα που ο team-mate του ζητούσε πληροφόρηση για τη διαφορά από τον Massa κάθε φορά που ολοκλήρωνε έναν γύρο. Ο Βέλγος έβαλε τα πολύ μαλακά κι επέστρεψε στην τελευταία θέση. Τα Mercedes μείωσαν λίγο τον ρυθμό τους, εν αντιθέσει με τον Ricciardo, ο οποίος πήρε μισό δευτερόλεπτο από τον Vettel στον 13ο γύρο, ωστόσο η διαφορά του από τον Vettel ήταν λίγο κάτω από πέντε δευτερόλεπτα.

Μέσα ο Verstappen στο τέλος του 14ου γύρου, προκειμένου να βάλει την πολύ μαλακή γόμα σε 2,1 δευτερόλεπτα και να βγει στην ένατη θέση, πίσω από τον Ocon και μπροστά από τον Massa, ο οποίος δεχόταν την πίεση του Alonso. Ο Ισπανός άνοιγε το DRS, αλλά ήταν παραπάνω από φανερή η υστέρηση του κινητήρα της Honda.

Σειρά του Raikkonen στον 15ο γύρο, απαντώντας έτσι στην κίνηση της Red Bull. Πολύ μαλακά και για τον «Iceman», επιστρέφοντας στην έβδομη θέση, πίσω από τον Perez και μπροστά από τον Ocon. Νέο ταχύτερο γύρο από τον Bottas, αλλά ο Hamilton ακολουθούσε κατά πόδας. Οι δυο τους ήταν ταχύτεροι από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, τη στιγμή που ο Verstappen προσπερνούσε τον Ocon στα φρένα για τη Στροφή 8.

Ακολούθησε ο Perez για τα μαλακά ελαστικά, τα οποία έβαλε σε 3,2 δευτερόλεπτα, και βγήκε στην 13η θέση, πίσω από τον Grosjean. Η Renault αντέδρασε, βάζοντας τον Hulkenberg στον επόμενο γύρο. Ο Γερμανός είχε ένα κακό pit stop κι επέστρεψε στην 12η θέση, μπροστά από τον Perez. Ενδιαφέρον τρενάκι από τους Massa, Alonso και Sainz στις θέσεις 8, 9 και 10 αντίστοιχα.

Ο Hulkenberg ήθελε να τα δώσει όλα για την έκτη θέση της Renault στο πρωτάθλημα, έτσι προσπέρασε τον Grosjean και ανέβηκε στην ενδέκατη θέση. Εν τω μεταξύ, το pit stop του ολοκλήρωσε και ο Ricciardo, με τον Vettel να ακολουθεί στο τέλος του 20ου γύρου. Ο Γερμανός βγήκε φυσικά στην τρίτη θέση, αλλά ο Αυστραλός είχε υδραυλικό πρόβλημα, παρκάροντας την RB13 στο γρασίδι.

Κίτρινη σημαία και pit stop για τον Bottas, ο οποίος έβαλε την πολύ μαλακή γόμα σε 2,5 δευτερόλεπτα και βγήκε στη δεύτερη θέση. Pit stop και για τον Alonso, τη στιγμή που μπροστά ο Hamilton πίεζε όσο μπορούσε για να περάσει μπροστά από τον team-mate του μετά την αλλαγή. Στον πρώτο του γρήγορο γύρο με τα πολύ μαλακά, ο Bottas έχασε τέσσερα δέκατα από τον Hamilton, όσο ο Hamilton έγραφε μοβ στο πρώτο κομμάτι του επόμενου γύρου.

Τα ultrasofts είχαν ακόμα να δώσουν, την ώρα που ο Alonso πίεζε τον Massa, αφού είχε βγει πίσω του. Ο Ισπανός πέρασε στα φρένα για τη Στροφή 8, αλλά δεν ήταν αρκετά κοντά να περάσει στην επόμενη ευθεία, έτσι ο Alonso είχε κερδίσει την ενδέκατη θέση. Το pit stop του Hamilton ήρθε στο τέλος του 24ου γύρου, αλλά ο Βρετανός βγήκε πίσω από τον Φινλανδό, παραμένοντας στη δεύτερη θέση.

Ο Sainz δεν είχε μπει για αλλαγή και είχε ανέβει στην έβδομη θέση, η οποία θα πήγαινε στον Hulkenberg που ήταν πίσω του και θα ήταν ζωτικής σημασίας για τη Renault. Ταχύτερο πέρασμα από τον Hamilton στον 26ο γύρο, με τον Πρωταθλητή να κερδίζει εφτά δέκατα από τον team-mate του. Η διαφορά κατέβηκε στο δευτερόλεπτο, και ο Βρετανός άνοιξε το DRS στη δεύτερη πίσω ευθεία, αλλά δίχως να επιτίθεται.

Ο Bottas απάντησε με προσωπικό ταχύτερο πέρασμα, βγάζοντας τον Hamilton από τη ζώνη του DRS. Πανομοιότυπος ο ρυθμός τους, στο 1:42.2, όταν ο Vettel ήταν τέσσερα δέκατα πιο αργός. Μοβ ξανά από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, με αποτέλεσμα να ρίξει τη διαφορά κάτω από το δευτερόλεπτο. Ξανά DRS από τον Hamilton στη δεύτερη πίσω μεγάλη ευθεία, αλλά και πάλι δεν μπορούσε να απειλήσει.

Τα ντουμπλαρίσματα καθυστέρησαν και τους δύο, έτσι έγραψαν ξανά ίδια περάσματα στον 29ο γύρο. Αμέσως μετά, ο Hamilton σημείωσε μοβ στο δεύτερο κομμάτι, λόγω του DRS, αλλά συνολικά ο Bottas κέρδισε τρία δέκατα στον 30ο γύρο, αφού ο Hamilton έκανε λάθος στο τρίτο κομμάτι, μπλόκαρε και βγήκε λίγο εκτός.

Ο Verstappen είχε φτάσει τον Raikkonen και προσπαθούσε να μπει στο DRS του Φινλανδού. Μαζί μέσα οι Ocon και Sainz στο τέλος του 31ου γύρου, έτσι ο Hulkenberg είχε ανέβει στην έκτη θέση, κάτι που έδινε στη Renault την έκτη θέση στη βαθμολογία. Το pit stop του Sainz δεν ολοκληρώθηκε σωστά, με αποτέλεσμα ο εμπρός αριστερά τροχός να μην κουμπωθεί, έτσι ο Ισπανός εγκατέλειψε τον αγώνα.

Μοβ από τον Hamilton στο πρώτο κομμάτι, παίρνοντας τέσσερα δέκατα στον 34ο γύρο, αλλά στον επόμενο γύρο ήταν ταχύτερος, ανοίγοντας λίγο τη διαφορά. Ο Hamilton ήταν διαρκώς ταχύτερος στο πρώτο κομμάτι, αλλά η συνέχεια δεν ήταν όπως θα ήθελε, χάνοντας χρόνο στο τρίτο κομμάτι. Δύο δέκατα ταχύτερος ο Hamilton στον 39ο γύρο, μειώνοντας τη διαφορά στο δευτερόλεπτο, ωστόσο και πάλι ο Bottas απάντησε στον επόμενο γύρο.

Ταχύτερο πέρασμα από τον Bottas στον 41ο γύρο, όντας 150 χιλιοστά ταχύτερος του Hamilton, και ξανά στον επόμενο γύρο. Πιο πίσω, ο Wehrlein προσπαθούσε να προσπεράσει τον Magnussen για την 13η θέση, αλλά ο φετινός κινητήρας της Ferrari ήταν εμφανώς πιο δυνατός από τον περσινό. Ο Verstappen κέρδιζε χρόνο από τον Raikkonen, όμως ήταν ακόμα αρκετά μακριά.

Φτάναμε στους τελευταίους γύρους και ο Hamilton θέλησε να προσπαθήσει για τη νίκη. Μοβ από τον Βρετανό στο δεύτερο κομμάτι, αλλά και πάλι χωρίς τελικό αντίκρυσμα, αφού ο Bottas ήταν το ίδιο γρήγορος. DRS από τον Hamilton στον 49ο γύρο, μα δεν ήταν τόσο κοντά όσο για να περάσει στα φρένα της Στροφής 11. Ο Bottas πίεσε και πήρε εφτά δέκατα στον 51ο γύρο, γράφοντας παράλληλα τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Τα πάντα είχαν τελειώσει, αφού ο Bottas έγραψε νέο ταχύτερο γύρο, ο Hamilton άφησε γκάζι, ανοίγοντας τη διαφορά πάνω από τέσσερα δευτερόλεπτα. Ο Φινλανδός είδε έτσι με άνεση την τελευταία καρώ σημαία, με τους Hamilton και Vettel να είναι μαζί του στο βάθρο, χωρίς να αλλάζει κάτι στις υπόλοιπες θέσεις.

Η σεζόν του 2018 θα ξεκινήσει στις 23-25 Μαρτίου, φυσικά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

2Τα highlights

3Δηλώσεις των οδηγών

4Αποτελέσματα

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Βαθμοί
1 77 Valtteri Bottas Mercedes 55 1:34:14.062 25
2 44 Lewis Hamilton Mercedes 55 +3.899s 18
3 5 Sebastian Vettel Ferrari 55 +19.330s 15
4 7 Kimi Raikkonen Ferrari 55 +45.386s 12
5 33 Max Verstappen Red Bull 55 +46.269s 10
6 27 Nico Hulkenberg Renault 55 +85.713s 8
7 11 Sergio Perez Force India 55 +92.062s 6
8 31 Esteban Ocon Force India 55 +98.911s 4
9 14 Fernando Alonso McLaren 54 +1 γύρο 2
10 19 Felipe Massa Williams 54 +1 γύρο
1
11 8 Romain Grosjean Haas 54 +1 γύρο
0
12 2 Stoffel Vandoorne McLaren 54 +1 γύρο
0
13 20 Kevin Magnussen Haas 54 +1 γύρο
0
14 94 Pascal Wehrlein Sauber 54 +1 γύρο
0
15 28 Brendon Hartley Toro Rosso 54 +1 γύρο
0
16 10 Pierre Gasly Toro Rosso 54 +1 γύρο
0
17 9 Marcus Ericsson Sauber 54 +1 γύρο
0
18 18 Lance Stroll Williams 54 +1 γύρο
0
55 Carlos Sainz Renault 31 Εγκατέλειψε 0
3 Daniel Ricciardo Red Bull 20 Εγκατέλειψε 0

5Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 363
2 Sebastian Vettel Ferrari 317
3 Valtteri Bottas Mercedes 305
4 Kimi Raikkonen Ferrari 205
5 Daniel Ricciardo Red Bull 200
6 Max Verstappen Red Bull 168
7 Sergio Perez Force India 100
8 Esteban Ocon Force India 87
9 Carlos Sainz Renault 54
10 Nico Hulkenberg Renault 43
11 Felipe Massa Williams 43
12 Lance Stroll Williams 40
13 Romain Grosjean Haas 28
14 Kevin Magnussen Haas 19
15 Fernando Alonso McLaren 17
16 Stoffel Vandoorne McLaren 13
17 Jolyon Palmer Renault 8
18 Pascal Wehrlein Sauber 5
19 Daniil Kvyat Toro Rosso 5
20 Marcus Ericsson Sauber 0
21 Pierre Gasly Toro Rosso 0
22 Antonio Giovinazzi Sauber 0
23 Brendon Hartley Toro Rosso 0

6Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 668
2 Ferrari 522
3 Red Bull 368
4 Force India 187
5 Williams 83
6 Renault 57
7 Toro Rosso 53
8 Haas 47
9 McLaren 30
10 Sauber 5
  • Τέλος και το πρωτάθλημα του 2017………. Τώρα, πάμε για την χρονιά sayonara 2018.
    Πολύ βαρετός αγώνας.
    Η Mercedes έτσι απλά ΑΚΟΜΑ ένα 1-2
    Η Ferrari συμπλήρωσε το podium με τον Vettel.
    Η RBR με τον Max στην πεντάδα και τον Ricciardo στα box.
    Η Renault ακόμα μία τρομερή εμφάνιση με τον Hulkenberg και τον Sainz jr. να ψάχνει τον ακόμα τον μπροστά αριστερό τροχό.
    Η F.I. διπλή παρουσία στη δεκάδα.
    Η McLaren με τον Ισπανό ακόμα μία βαθμολόγηση.
    Η Williams έναν βαθμό με τον Massa στον τελευταίο του αγώνα στην F1.
    Η Haas οριακά εκτός δεκάδας
    Η Sauber στα γνωστά της.
    Η STR πολύ άσχημα ΚΑΙ πάλι….

    • πραγματικα ισως μια απο τις καλυτερες στιγμες της 20ετιας !!!!

  • Red Flag

    Περισσότερο παρέλαση, παρά αγώνας. Μακράν ο πιο βαρετός της χρονιάς. Μόνο ενδιαφέρον, η 4η θέση του Kimi στο πρωτάθλημα.

    Του χρόνου πάλι.

  • Ένας ταξιδιωτικός πράκτορας οργανώνει ταξίδι χαμηλού κόστους στην Αυστραλία, για το GP της F1 στη Μελβούρνη (χαχαχαχαχα)…………….
    https://www.youtube.com/watch?v=Tt-lrJ5uQTg

  • Ακόμα μία χρονιά, η Ferrari ξεκίνησε με υποσχέσεις και όνειρα, αλλά οι οπαδοί της κατέληξαν “κατεστραμμένοι” από τα ποτά, ελπίζοντας για το επόμενο πρωτάθλημα………. https://uploads.disquscdn.com/images/e806c158bfd38d60d96313c706fd8fabb932bc97bc2938a745ad852a4926e8d9.jpg

  • Και μία εικόνα από το πρωτάθλημα του 2018 (χαχαχαχα)………… https://uploads.disquscdn.com/images/0d7668d33f297f3625de73b990913b371196f29620c47d469bc250879ab1a308.jpg

  • Nerazzuro21

    Από τους πλέον βαρετούς αγώνες που έχω παρακολουθήσει ποτέ.
    Αναμενόμενο 1-2 από τη Mercedes, αναμενόμενο 3-4 από τη Scuderia.
    5ος ο Max, άτυχος ο Ricci. Πολύ καλός ο Hulk, σταθερά καλές οι Force India.
    Στους βαθμούς η McLaren-Honda στον τελευταίο της αγώνα με τον Alonso, στους βαθμούς και ο Massa στον τελευταίο του αγώνα στην F1.

    Ραντεβού στις χειμερινές δοκιμές που θα βρούμε τα νέα μονοθέσια, δυστυχώς, με το halo.

    • Mika

      Νομιζω η μονη αγωνια ηταν αν ο Χαμιλτον θα προσπαθουσε πιο σκληρα να κλεψει την νικη,αλλα τελικα το παρατησε κι αυτο…

  • Lefteris2432

    Αντε και του χρονου 2018 το πεμπτο!!

  • Βασιλης

    Τελος για μια χρονια καλυτερη απο τις προηγουμενες η οποια εδωσε αλλη αισθηση αν και η merc δεν επεσε…παμε τωρα στον μαραθωνιο της αναμονης και μετα θα εχουμε σαγιοναρες,αγωνες αντοχης κινητηρων και ενα ουρανιο τοξο απο ελαστικα…για την ομαδα μου χαιρομαι που παλεψε για το πρωταθλημα με σωστες βασεις αν και το εχασε 3 αγωνες πριν τελειωσει…..παμε ποιο δυνατα για του χρονου forza ferrari

    Υ.Γ απο εναν δημοσιογραφο στο twitter : Bottas wins driver of the day, ahead of all the people who watched the race until the end.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΧΙΔΗΡΟΓΛΟΥ

    Ευκολη νικη μεν, βαρετη δε, για τα Mercedes.
    3-4 τα Ferrari με μοναχικο αγωνα για τον Vettel.
    Ατυχος ο Ricci, δεν μπορεσε το κατι παραπανω ο Max.
    Πολυ καλος ο Hulk με τη Renault.
    Σταθερες οι F.I.
    Πολυ καλος και ο Fernie.
    Την 10αδα κλεινει ο Massa στον τελευταιο του αγωνα.

  • Mika

    Ποιος αλλος εχει την εντυπωση οτι ο Χαμιλτον “αφησε” την νικη σημερα στον Bottas σαν αμοιβη για την καλη τους συνεργασια φετος???Προσπαθησε ενα δυο φορες,αμφιταλαντευτηκε αλλα τελικα το αφησε..Αυτην την εντυπωση εχω…
    Οπως και να εχει, πανευκολο 1-2 για τη Mercedes σημερα, η Ferrari πολυ μακρυνα στο 3-4 κι οι αλλοι να ακολουθουν..

    • Chris

      Χαλαρά τον άφησε..εάν η σημερινή νίκη ήταν απαραίτητη για πρωταθλητισμό, θα τον είχε περάσει άμεσα..

    • Mika

      Mα εκανε τοσο μπαμ ρε φιλε!!!

  • Akis-F1 FAN

    Ίσως ο πιο βαρετός αγώνας φέτος. Μποττας πολύ δυνατός έβαλε τα γυαλιά στον Χαμ αυτό το ΣΚ, φερράρι ανησυχητικά αργή στον τελυταίο αγώνα της χρονιάς, τυχερός ο Κιμι με την εγκατάλειψη του Ρικι τσίμπησ την 4η θέση και στο πρωτάθλημα και στον αγώνα. Χουλκ πήρε την 6η θέση στον αγώνα και ταυτόχρονα την έδωσε στη renault στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Toro rosso τραγική και δεν έχουν πάρει καν το μοτερ της Χοντα ακόμα…τους βλέπω τελευταίους του χρόνου τουλάχιστον στην αρχή του πρωταθλήματος. Το νέο logo απογοήτευση…λες και είπες σε ένα 13χρονο έχεις 2 λεπτά να βρεις νέο logo για τη λέξη f1. Τέλος, από δω και πέρα θα τρώμε το halo στη μάπα δυστυχώς…

  • Giannisk

    Ένας αγώνας χωρίς ενδιαφέρον (πέρα από την μάχη STR-RENAULT) και αποδείχθηκε ότι ούτε οι οδηγοί δεν είχαν όρεξη για οδήγηση ή θέαμα. Αναμενομενα αποτελέσματα και πλέον επίσημα βλέπουμε το 2018. Ελπίζω σε μία ανταγωνιστική Mclaren και μία Ferrari που θα κάνει επιτέλους το κάτι παραπάνω. Το νέο σήμα της F1 ταιριάζει απόλυτα με το αντιαισθητικό Halo. Καλό χειμώνα λοιπόν…..

  • Maleas George

    Ευτυχώς δεν είδα τον αγώνα. Ο Lewis ίσως δεν έβαλε μυαλό από το τέλος του 2015 που έκανε σερί νίκες ο Rosberg και την επόμενη χρονιά ξεκίνησε με μομεντουμ και πήρε το πρωτάθλημα…

    Σαν σύνοψη της χρονιάς μπορούμε να πούμε ότι ήταν σίγουρα πιο ενδιαφέρουσα από τις προηγούμενες, επιτέλους μετά από χρόνια είχαμε μεγάλες μάχες στις κατατακτήριες μεταξύ οδηγών και ομάδων. Δυστυχώς προσωπικά θεωρώ ότι το racing δεν βελτιώθηκε, αφενός εξαιτίας των νέων κανονισμών που ναι μεν έκαναν τα μονοθέσια ταχύτατα όπως πρέπει να είναι αλλά έκαναν ακόμα πιο δύσκολο το να ακολουθείς άλλο μονοθέσιο. Αφετέρου τα ελαστικά ήταν υπερβολικά σκληρά και είχαμε πολλούς αγώνες με 1 Πιτ στοπ, άρα δεν υπήρχε η ευκαιρία για εναλλακτικές στρατηγικές.

    Του χρόνου δυστυχώς αλλάζει η F1 όπως την ξέραμε με την εισαγωγή του Halo… Δεν ξέρω, προσωπικά έχω την αίσθηση ότι θα είναι λίγα τα ψωμιά του λόγω των μεγάλων αντιδράσεων… Αν όχι, μακάρι να μην επηρεάζει τόσο πολύ τέλος πάντων… Το racing πιστεύω θα βελτιωθεί με τις μαλακότερες γόμες και σίγουρα με την άνοδο των Renault και Red bull θα έχουμε 3 ομάδες να διεκδικούν νίκη.

    Καλό χειμώνα και καλή υπομονή μέχρι τις χειμερινές δοκιμές!!

    • Mika

      “Ο Lewis ίσως δεν έβαλε μυαλό από το τέλος του 2015 που έκανε σερί νίκες ο
      Rosberg και την επόμενη χρονιά ξεκίνησε με μομεντουμ και πήρε το
      πρωτάθλημα…”

      Aπολυτως σωστος…Τωρα εχουν ολα κριθει παλι,και στο σημερινο ισως να ηταν απλα ενα thank you στον Bottas….
      Φετος παντως φανηκε πιο σοβαρος ο Lewis, και πιστευω ετσι να ειναι και του χρονου, που ολα αρχιζουν παλι απο το μηδεν..

  • LJ

    Ο Alonso έκανε τη διαφορά για την ομάδα μου. Για ακόμα μια φορά δείχνει ότι ειναι μέσα στους 2-3 κορυφαίους αυτη τη στιγμή στο άθλημα. Καλή στρατηγική και απο την McLaren με το undercut αλλά την διαφορά την έκανε ο Ισπανός με το προσπέρασμα στα ίσα μέσα στην πίστα. Αλήθεια ειναι ότι αν ο Sainz δεν είχε θέμα θα έβγαινε μπροστά μας αλλά αυτο λίγη σημασία εχει. Ο Van σε πολυ ρηχά νερά για ακόμα έναν αγώνα.

    Σαν γενική εικόνα η McLaren (ξεκινώ απο αυτη γτ ειναι η ομάδα μου) εχει ενα καλο momentum για το 2018 με ενα σασί που βελτιώνεται συνεχώς. Μεγάλο ερωτηματικό η «αναίμακτη» τοποθέτηση του κινητήρα της Renault στο μονοθέσιο καθώς και η αξιοπιστία του ίδιου του κινητήρα. Απο θέμα οδηγών, έχουμε ακόμα την τύχη να έχουμε τον Alo στις τάξεις μας αλλά για τον Van έχω εκφράσει πολλές φορές την άποψη μου δλδ ότι ειναι (πολυ) μέτριος. Τέτοια ώρα τέτοια λόγια θα μου πείτε αλλά ηθελα να το βγάλω απο μέσα μου για τον Βέλγο.

    – Mercedes, απόλυτη κυρίαρχος για ακόμα μια χρόνια. Κατα τη γνώμη μου ουσιαστική απειλή δεν υπήρξε και αυτο φαίνεται στην βαθμολογικό πίνακα των ομάδων. Και του χρόνου θα ειναι the team to beat.
    – Ferrari, μεγάλο άλμα απο πέρυσι αλλά θελει ακόμα δουλειά. Το 2018 θα ειναι η μόνη που Ισως μπορέσει να απειλήσει την Merc.
    – RBR, με την άνοδο της εργοστασιακής Renault, την προμήθεια κινητήρων Renault στην McLaren και πάνω απ ολα την κακή σχέση μεταξύ της RBR και της Renault, τα πράγματα δείχνουν «περίεργα» για την ομάδα του MK την επόμενη χρόνια. Αν τους κάτσει το στοίχημα με την Honda ή κάποιος άλλος προμηθευτής ισως έχουν κάποια αλλά για το μακρινό μέλλον.
    – FI, ακόμα μια πολυ καλή και σταθερή χρόνια με ενα αξιόπιστο μονοθέσιο. Το θέμα με αυτους ειναι ότι αυτο ειναι το ταβάνι τους. Το έχουν φτάσει απο πέρυσι και δεν φαίνεται να μπορούν για κατι αλλο.
    – Williams, ομάδα που πάει προς τα πίσω. Ομάδα που χρησιμοποιεί κινητήρες Merc και καταφέρνει να χάσει απο την McLaren Honda!!! Ισως το πιο μεγάλο στοίχημα στην καριέρα του Paddy. Τους βλέπω ακόμα πιο πίσω του χρόνου εκτως και αν ο γεννηθης στην Κενυα Βρετανός κανει το θαύμα του.
    – Renault, το άκρως αντίθετο της Williams. Ομάδα που πάει μπροστά με θεαματικά βήματα. Works team που το 2019 πιστεύω ότι Ισως να μπορεί και να κοντράρει για πρωτάθλημα. Και με την προσθήκη του Sainz εχει ενα ολοκληρωμένο οδηγικό δίδυμο (ο Palmer ήταν στην καλύτερη αστείος).
    – STR, δεν ξερω κάποιους που να παρακολουθεί F1 και να μην περνά απο το μυαλό του ότι η ομάδα αυτη Μαλλον θα ειναι η τελευταία το 2018. Εκτως και αν κανει την τεράστια έκπληξη η Honda. Αλλά πέρα απο τον κινητήρα, οι οδηγοί της μου φαίνονται πολυ μέτριοι αν όχι απροετοίμαστοι για F1.
    – Haas, νομίζω ότι περίμεναν μια καλύτερη δεύτερη χρόνια οι Αμερικανοί αλλά δεν… Καλα τα μηχανικά μέρη απο την SF αλλά δεν φαίνεται να αρκούν. Απο θέμα οδηγών έχουν ενα γκρινιάρη (Gro) που ειναι σχετικά σταθερός και φέρνει αποτελέσματα και ενα τσογλανι. Δεν βλέπω κατι θετικό γι αυτο το 2018.
    – Sauber, η ιστορική ελβετική ομάδα φαίνεται να εχει κάποιες ελπίδες με τον καινούριο κινητήρα που θα παίρνει απο την SF. Ακούστηκε και ότι μπορεί να λειτουργήσει και σαν SF junior team. Θα δούμε αλλά πιστεύω ότι το 2018 θα ειναι καλύτερο απο τα τελευταία 2-3 χρόνια.

    Αυτά απο εμένα, ήταν ωραία φάση να ανταλλάσσω απόψεις με πόλους απο εσας καθ ολη τη χρόνια. Καλο χειμώνα και θα τα λέμε μέχρι να ξανα αρχίσει η δράση!!!

    • Mika

      Δεν ξερω, αλλα δυστυχως ουτε εγω ειμαι πολυ φαν του Βελγου…Αν δεν αποδωσει και του χρονου, πρεπει να βρεθει αλλος στη θεση του…

    • Nerazzuro21

      Εξαιρετική ανασκόπηση. Τα είπες όλα για όλους. Λίγα σχόλια από μένα για την ομάδα μας.
      Μόνο με μία λέξη μπορεί να χαρακτηριστεί η σεζόν που τελείωσε για τη McLaren. Πισωγύρισμα. Η συνεργασία McLaren-Honda απέτυχε παταγωδώς για διάφορους λόγους. Η επόμενη χρονιά θα κρίνει πολλά για πολλούς.
      Ελπίζω ότι ο Βέλγος, με ένα καλύτερο μονοθέσιο του χρόνου, θα δείξει ότι αξίζει να παραμείνει στη McLaren. Σιγουρα, όμως, είναι η τελευταία του ευκαιρεία.

    • LJ

      Να σαι καλα Νίκο (σωστά θυμάμαι το όνομα σου, ε;). Πολυ σωστά τα λες και εσυ, πισωγύρισμα και παταγώδης αποτυχία η συνεργασία.

      ΑΛΛΑ… βασικά δεν εχει αλλά. Συγνώμη αλλά πήγαινα να σε ρωτήσω Ποιες ειναι οι σκεψεις Σου τωρα που αλλάζουμε κίνητρα ενώ φαίνεται να πηγαίνει καλα η ομάδα αλλά θυμήθηκα τα τραγικά προβλήματα αξιοπιστίας και τις άπειρες ποινές που έχουμε φάει. Τπτ, δεν άξιζε να συνεχιστεί αυτη η συνεργασία ΑΛΛΑ (εδω υπάρχει «αλλά») βλέπεις και εσυ που πηγαίνουμε. Πελάτες στην Renault των πολλών προβλημάτων. Anyway θα δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον.

      Για τον Βέλγο ειναι ακριβώς όπως τα λες.

    • Nerazzuro21

      Σωστά θυμάσαι.

      Δυστυχώς έχεις δίκιο για τη Honda. Το διαζύγιο ήταν, πιθανότατα, η καλύτερη λύση για όλους.

      Πραγματικά δεν ξέρω τι να περιμένω για τη νέα σεζόν. Πρέπει να δούμε πως θα προσαρμοστεί το σασί στον κινητήρα της Renault. Το minimum για μένα για το 2018 είναι μόνιμη παρουσία και των δύο μονοθεσίων στο Q3 και βλέπουμε για παραπάνω. Οι Γάλλοι έχουν πει ότι έχουν επικεντρωθεί πρωτίστως στην αξιοπιστία για το 2018. Η εικόνα της αναβάθμισης που έφεραν στους τελευταίους αγώνες δεν ήταν ακριβώς ενθαρρυντική σε αυτόν τον τομέα. Μακάρι να έχουν λυθεί τα προβλήματα όταν θα έρθει η ώρα των χειμερινών δοκιμών. Και κάτι τελευταίο που πιστεύω ότι θα μας απασχολήσει από το ’19 και μετά.Ελπίζω η Renault να τηρήσει τη συμφωνία περί ισότητας ανάμεσα στις 3 ομάδες της. Αν και πολύ αμφιβάλλω βλέποντας τα προβλήματα της STR στους τελευταίους αγώνες της, όταν και διεκδικούσε την ίδια θέση με την εργοστασιακή Renault στο κατασκευαστών.

    • LJ

      Και εγω συμφωνώ Q3 και βλέπουμε για πιο πάνω. Όσο για την αξιοπιστία ο Θεός να βάλει το χέρι του…

      Ισότητα… ΧΑΧΑΧΑ ΧΑΧΑΧΑ ΧΑΧΑΧΑ ΧΑΧΑΧΑ τα είπες και μόνος σου για την καημένη την RBR. Ο πελάτης ειναι πάντα πελάτης!

    • Mika

      Δεν μπορει ρε συ ο Βελγος να τρωει συνεχως φαπες απο τον γερο-Αλονσο..Δεν γινεται!!! Καλως η κακως,εχει αλλη μια ευκαιρια,αλλα απο τωρα τρωγομαι ποιος θα μπορουσε απο το 19 να τον αντικαταστησει….

    • Nerazzuro21

      Προσωπικά θα ήθελα Ricciardo. Πολύ δύσκολα όμως θα έρθει στη McLaren. Μάλλον θα καταλήξει στη Mercedes. Πάντως, αν ψάχνουμε για οδηγό το 2019 θα προτιμούσα να δώσουν μια ευκαιρεία στον νεαρό Lando Norris, για τον οποίο ακούγονται εξαιρετικά λόγια και τον πιστεύουν πολύ στην ομάδα, παρά σε μετριότητες τύπου Bottas.

    • LJ

      Και εγω ψηφίζω Ricci!!!

      Όχι, όχι άλλους νέους. Μας βγήκε το κλαρίνο αλλά απο κει κ πες το τσογλανι (Mag) και ο Βέλγος μας έχουν βγει φόλες.

    • Mika

      Eχω διαβασει κι εγω διαφορα για το Lando Norris, τον εχω δει και σε κανα δυο promo videos της Μclaren, αλλα φοβαμαι μην ειναι πολυ νωρις γι αυτον κι αποδειχτει καμμενο χαρτι…
      Κι εγω συμπαθω τον Ricci, αλλα συμφωνω,ειναι δυσκολο..
      Το θεμα ομως θα πρεπει να απασχολησει σοβαρα την ομαδα..Οκ, του χρονου θα ειναι αλλη μια χρονια προσαρμογης με τον νεο κινητηρα,κι αυτο πρεπει να το εκμεταλλευτει ο Βελγος για να βελτιωθει…Αλλα αν δεν δειξει αξιολογα δειγματα, πρεπει να αρχισουν σοβαρα να βλεπουν αλλους..

    • xtra

      ωραιος , εγκυρος και ευγενεστατος !

  • kostas

    Απο τα πιο βαρετα gp της σεζον. Mercedes, σε αλλον αγωνα. Φερραρι μισο δευτερο πισω ακομα και σε ρυθμο αγωνα, τουλαχιστον περασαμε τις RB, κατι ειναι και αυτο! Ελπιζω το 2018 να βρει πιο κοντα σε δυναμικοτητα τις τοπ ομαδες να δουμε επιτελους μαχη για τιτλο. Εχουμε να δουμε ενδιαφερουσα σεζον απο το 2012!!!