Το καλοκαίρι του 2016, ο Remi Taffin, ο καλύτερος ίσως μηχανικός της Γαλλίας, είπε στο AutoBlog πως δεν πρόκειται να δούμε 4ψήφιες ιπποδυνάμεις εντός του 2017. Το σύστημα των μαρκών μπορεί να έχει καταργηθεί, ωστόσο οι κατασκευαστές είναι πολύ προσεκτικοί με τις αναβαθμίσεις, διότι η αξιοπιστία παραμείνει βασική προτεραιότητα για όλους.

Η Mercedes είχε για τέταρτη συνεχόμενη σεζόν το δυνατότερο power unit, ωστόσο ο M08 EQ Power+ δεν άγγιξε το «μαγικό» νούμερο των 1.000 αλόγων. Σύμφωνα, όμως, με τον Andy Cowell, τον επί κεφαλής στον τομέα των κινητήρων των Γερμανών, η στιγμή αυτή δεν αργεί, ενώ περιμένει επίσης και το πρακτικό 50% στην θερμική απόδοση, ένα νούμερο που η γερμανική εταιρεία κατάφερε να πετύχει πέρυσι, αλλά στο δυναμόμετρο.

Είμαστε κοντά. Είμαι σίγουρος ότι θα συμβεί σε κάποιο σημείο (για τα 1.000 άλογα). Το 50% είναι μια απάντηση για το ξεκίνημα της επόμενης σεζόν. Θα πρέπει να δούμε πώς θα κυλίσει η ανάπτυξη του power unit κατά τη διάρκεια του χειμώνα, τις δοκιμές μας τον χειμώνα, αλλά και την ισορροπία του μονοθεσίου. Υπάρχουν κινητήρες που τρέχουν στον δυναμόμετρο, αυτό είναι ένα κομμάτι.

Όταν πας συνολικά στο γύρο, υπάρχει λίγο που μπορούμε να βελτιώσουμε στην τεχνολογία του μονοθέσιου, ώστε να βελτιστοποιήσουμε την αεροδυναμική και την απόδοση του power unit. Ας δούμε πώς θα δουλέψει.

  • gronholm89

    Σε διαδικασία τριημέρου δεν νομιζω οτι θα επιτευχθεί νωρίτερα απο το 2019..

    • Christos Dimou

      Όπως και να έχει, τέτοιες τιμές με ατμοσφαιρικό κινητήρα δεν θα βλέπαμε ούτε με το κυαλι.

    • gronholm89

      Ισως… Αλλα μην ξεχνας οτι δεν υπηρχε εξελιξη στους V8 εδω και πολλα χρονια. Επισης αυτα τα νουμερα που λενε θα τα δουμε αν τα δουμε μονο σε κατατακτηριες…

    • Christos Dimou

      Το μόνο βέβαιο είναι ότι 50% θερμοδυναμική απόδοση ακόμα και με την τεχνολογία του σήμερα θα ήταν αδύνατο να δούμε σε ατμοσφαιρικό κινητήρα. :)

      Πάντως ήδη φέτος τα μονοθέσια διέλυαν το ένα ρεκόρ πίστας μετά το άλλο στις κατατακτήριες και όπου υπήρχε ανταγωνισμός έβλεπες τους χρόνους ρεκόρ στο αγώνα να ακολουθούν την ίδια πορεία.

      Θυμάμαι το 2004, όταν συνέβαινε κάτι αντίστοιχο τι έλεγαν τότε οι Βρετανοί Δημοσιογράφοι και το τι έγραφαν οι διάφοροι “αντικειμενικοί” για την Φεράρι που κατέστρεφε το ενδιαφέρον για το σπορ… :P :P :P

    • Τα μονοθέσια του 2004, με τα ελαστικά του 2017 (διαστάσεις και χωρίς αυλακώσεις), θα ήταν ακόμα ταχύτερα από τα μονοθέσια του 2017.

      Όσο για το 50%, σίγουρα είναι ένα εκπληκτικό νούμερο. Κανείς δεν αμφισβητεί την τεχνολογία των power units, αυτό είναι σίγουρο. Αλλά, καθαρά ως οπαδός, θέλω τουλάχιστον V10, χωρίς να μ’ ενδιαφέρει η θερμική απόδοση, γιατί ο ήχος με νοιάζει ΠΟΛΥ περισσότερο. ;)

    • Christos Dimou

      Νομίζω οτι τα ελαστικά απο μόνα τους δεν θα αρκουσαν. 13 χρόνια εξέλιξης στην αεροδυναμικη έχουν αρκετό ειδικό βάρος. Πάλι με το αν…

      Για τον θόρυβο θα συμφωνήσω. Άλλο 18,000 σαλ άλλο 10,000 σαλ και μια φτερωτη να κλέβει ενέργεια. Αλλά ο κόσμος θέλει απόδοση. Και η F1 είναι ο χώρος που θα σωσει τον ΚΕΚ για τουλάχιστον 20 με 30 χρόνια.

    • Με V8 σίγουρα όχι, αλλά με V10 μην είσαι τόσο σίγουρος! Αναφέρομαι καθαρά στην ιπποδύναμη βέβαια, όχι στη θερμική απόδοση! ;)

    • Christos Dimou

      Στα 3.5 λίτρα πιστεύω πως ναι. Στα 3.0 λίτρα όμως δεν ξέρω. Είχα διαβάσει ένα πολύ καλό άρθρο για τα όρια περιστροφής του κινητήρα με συμβατικά καύσιμα. Υπάρχει ένα ταβανι περιστροφής που δεν μπορείς να ξεπεράσεις. Γιατί με τη βενζίνη δεν προλαβαίνεις να καψεις το καύσιμο.

      Δεν ξέρω αν θα μπορούσαν να πετύχουν ένα HCCI με το μείγμα να αυτοαναφλεγεται σε όλο το χώρο του θαλαμου ώστε να μην χρειάζεται να ταξιδεύει κάποια φλόγα ή το τι θα μπορούσε να γίνει με lasers αντί του κλασσικού σπινθηρα. Θεωρώ ότι αν έδινες στις εταιρείες αρκετό χρόνο και ελευθερία θα μπορούσαν να πιάσουν τα 1000 άλογα. Αλλά με μειωμένη θερμική απόδοση.

      Σήμερα αυτό που έχουμε δεν το έχουμε ματαδει σε ΚΕΚ. 50% απόδοση απο ένα κινητήρα 1600 κυβικών, χωρίς κάτι το ιδιαίτερο στις διαστάσεις των κυλινδρων που περιστρέφεται στις 10,000σαλ και όχι στις 120σαλ.

    • Spider

      Μάλλον αγνοείς ότι το 2003-2004 οι κορυφαίοι 3lt V8 κινητήρες είχαν ….ανακοινώσιμη ισχύ 900hp και γυρνούσαν πάνω από τις 19.200σ.α.λ.
      Οι φήμες στα πιτς έλεγαν (και με τα ειδικά όργανα που με βάση τον ήχο προσδιόριζαν το όριο περιστροφής) ότι 2 τουλάχιστον κινητήρες είχαν ξεπεράσει τις 20.000σαλ!!!!! και τους 970-980Hp.
      Εσύ πιστεύεις ότι 13-14 χρόνια μετά δεν θα έβγαζαν 1000Hp???

    • Christos Dimou

      Ουδείς δεν ξεπέρασε,τα 930 άλογα την εποχή των V8. Στροφαρισματα στις 20,000 σαλ δεν σημαίνουν και αντίστοιχα αυξημένες αποδόσεις. Όπως και στα απλά αυτοκίνητα δεν έχεις μετά τις στροφές της μέγιστης ισχύος αύξηση της ιπποδύναμης.

    • Spider

      Οι κινητήρες της BMW είχαν πάνω από 950 στις δοκιμές το 2002-2003 και το ήξεραν όλες οι ομάδες αυτό. Μην
      μπερδεύεις τα απλά αυτοκίνητα με την F1. Ούτε πνευματικές βαλβίδες έχουν π.χ. τα απλά αυτοκίνητα, ούτε τα μοτέρ της F1 ήταν φτιαγμένα για να κρατάνε μιά ζωή. Είναι σαν να συγκρίνεις Cessna με το διαστημικό λεοφωρείο.
      Είναι γνωστό ότι η ιπποδύναμη είναι το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού της ροπής επί του αριθμού των στροφών. Συνεπώς όσο περισσότερο στροφάρεις ένα μοτέρ, τόσο ποιό πολύ ( και ποιό ψηλά ) ιπποδύναμη παράγεις.

    • Christos Dimou

      Τα όρια περιστροφής δεν έχουν να κάνουν με βαλβίδες ή με άλλα μηχανικά μέρη. Έχουν κυρίως να κάνουν με την ταχύτητα της χημικής αντίδρασης και με το γεγονός ότι καις βενζίνη (αντίστοιχη με αυτή που αγοράζουμε όλοι μας) η οποία έχει μία πεπερασμένη ταχύτητα διάδοσης του μετώπου της φλόγας.

    • Spider

      Τα όρια περιστροφής δεν έχουν να κάνουν με τις βαλβίδες και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη??????😀😀😀😀
      Οκ κατάλαβα…

    • Akis-F1 FAN

      Σόρρυ που παρεμβαίνω, αλλά νομίζω εννοεί ότι από ένα σημείο και μετά δεν τους περιορίζουν τα μηχανικά μέρη, αλλά το πόσο γρήγορα μπορεί να καεί τα καύσιμο….μπορεί τα μηχανικά μέρη να είχαν τη δυνατότητα να στροφάρουν υψηλότερα αλλά δεν θα προλάβαινε να καεί πλήρως το καύσιμο.

  • άμα το πετύχουν βλέπω να ρίχνουν σε ολους 4-5 γύρους σε καθε αγωνα εχουν ξεφύγει

    • Christos Dimou

      Δεν είναι οι άλλοι ηλιθιοι και μια χαρά ξέρουν να βελτιώνουν τα PU.

    • ε βεβαία έχεις την redbull που σφύριξε τα δεδομένα της renault στην honda και έχεις και την renault να έχει πάρει άνθρωπο που ήταν μέσα στην fia και ξέρει τα πάντα για όλους η τράπουλα ανακατεύτηκε λίγο άλλα και πάλι η mercedes θα έχει μια διάφορα

    • kostas

      Ηλιθιοι δεν ειναι αλλα 4 χρονια τωρα ουτε σε αξιοπιστια μπορουν να τους πιασουν ουτε σε αλογα.

    • Christos Dimou

      Μα δεν μένει στασιμη και η Mercedes. Οι κανονισμοί δε, που περιοριζουν και τις δοκιμές βοηθούν στο να διατηρούνται οι αποστάσεις μεταξύ των ομάδων.

      Απλά σήμερα οι σχετικές αποστάσεις είναι μικρότερες οπότε εν δυνάμει κάποια στιγμή δεν θα είναι, όπως και δεν είναι, μόνο το PU που θα καθορίζει τα αποτελέσματα.

    • kostas

      Δεν μου φαινονται για μικροτερες οι αποστασεις. Κανεις δεν μπορει να τους πλησιασει στο power unit. Τα τελευταια 20 χρονια δεν θυμαμαι ποτε τοσο μεγαλες διαφορες μεταξυ των κινητηρων!

    • Christos Dimou

      Δεν έχεις ζήσει την περίοδο των τούρμπο για αυτό.

  • Lefteris2432

    Mercedes AMG – Γερμανικη ποιοτητα.

  • Akis-F1 FAN

    Αν λένε ότι πλησιάζουν τα 1000 μάλλον τα έχουν ήδη φτάσει, πιθανόν μέσα στο 2017…αλλιώς δε θα το λέγανε.

  • Κούκος

    Άντε και τους φτάσατε τους 1000, άντε και τους ξεπεράσατε! Τι να το κάνω εγώ ο απλός θεατής, αν σε κάθε αγώνα τρέχετε στο 80% για να σώσετε power units και να κάνετε εξοικονόμηση καυσίμου; Υπάρχει τόση πολλή τεχνολογία, ικανή να μας κάνει να παραμιλάμε με αυτά που βλέπουμε , γιατί όχι και ακούμε, και οι ηλίθιοι
    (FIA, Liberty) αναλώνονται στον περιορισμό κόστους και στο οικολογικό προφίλ…

    • Christos Dimou

      Δεν θα διαφωνήσω ότι μεγάλο κομμάτι του αγώνα είναι συντήρηση. Αλλά, θεωρώ ότι για αυτό κυρίως φταίνε οι πολιτικές περί λίγων PU στη σαιζόν και το σύστημα βαθμολόγησης που δίνει στη νίκη πολύ μικρότερη αξία σήμερα από ότι την εποχή του 10-6 κλπ.

  • kostas

    Οσο και να μην τους παω οφειλω να ομολογησω οτι εχουν κανει απιστευτη δουλεια τοσα χρονια. Δεν υπηρχε αλλη τετραετια με τοσο κυριαρχο μονοθεσιο και επεται συνεχεια γιατι δεν το κοβω ουτε το 2018 να τους απειλει κανεις.

    • Christos Dimou

      Ίδια κυριαρχία με την περίοδο 2001-2004 της Φερραρι που έσπασε όταν στραφηκαν εναντίον της.

  • Mika

    Aλιμονο σ ολους τους υπολοιπους, τοτε!