IMG_6987 (1)

Σε συνέχεια της συνέντευξης με τον Kevin Magnussen, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε το απόγευμα του Σαββάτου, μια ώρα μετά την αυλαία των κατατακτηρίων, με τον Remi Taffin. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο 41χρονος Γάλλος κατέχει από φέτος τη θέση του Τεχνικού Διευθυντή κινητήρων της Renault, έχοντας τη συνολική ευθύνη για το γαλλικό power unit, δουλεύοντας πλάι στον Τεχνικό Διευθυντή της ομάδας, Bob Bell.

Ο Taffin εντάχθηκε στη Renault Sport, το 1999, και όλα αυτά τα χρόνια εργάστηκε με τις ομάδες που υπήρχε συνεργασία μεταξύ της γαλλικής εταιρείας και των πελατών της, όπως της British American Racing (BAR), της Arrows, της Benetton και φυσικά με την Renault F1 Team. Έχει συνεργαστεί στενά με δύο Παγκόσμιους Πρωταθλητές, τον Jenson Button και τον Fernando Alonso, έχοντας καταλυτική συμβολή στα δύο πρωταθλήματα του Ισπανού.

Κατά την διάρκεια της συνέντευξης μαζί του, ο Taffin ήταν πολύ πρόθυμος και αρκετά ομιλητικός, απαντώντας με όσες λεπτομέρειες του επιτρέπει η θέση του.

Renault Sport F1

Autoblog.gr: Καταφέρατε να βελτιώσετε σημαντικά τον κινητήρα σε σχέση με πέρυσι, με χρήση μόλις των 1/3 των tokens. Υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για τα υπόλοιπα 21 tokens; Νιώθετε προμονοιούχοι γι’ αυτό εν όψει 2017;

Remi Taffin: Για να είμαι δίκαιος, δεν αγωνιζόμαστε για να χρησιμοποιούμε τα tokens. Δεν έχουμε όρεξη να τα «κάψουμε» όλα φέτος, αλλά μόνο αυτά που πρέπει. Το γεγονός ότι δεν έχουμε χρησιμοποιήσει πολλά βασίζεται επίσης στο ότι ξεκινήσαμε τη δουλειά στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Τότε να πω την αλήθεια χρησιμοποιήσαμε αρκετά για να χτίσουμε το πρώτο μέρος του φετινού κινητήρα και τα υπόλοιπα τα χρησιμοποιήσαμε στην αρχή της χρονιάς. Απλά δεν μπορείς να κοιτάς μόνο το 2016, αλλά να κοιτάς συνολικά.

Autoblog.gr: Ποιο είναι το αδύναμο σημείο του RE16 (το power unit); Κατά πόσο μπορεί αυτό να βελτιωθεί για το 2017.

Remi Taffin: Θεωρώ ότι δεν υπάρχει πλέον κάποιο αδύναμο σημείο. Ο κινητήρας είναι πλέον στο σημείο της αξιοπιστίας που χρειαζόμαστε, και μπορούμε να καλύψουμε αποστάσεις για κάθε σενάριο. Νωρίτερα στη χρονιά υπήρχε θέμα με την «οδηγησιμότητα» του, αλλά τώρα έχει γυρίσει πάλι σε φυσιολογικά επίπεδα. Είναι εκεί που πρέπει και οι οδηγοί είναι χαρούμενοι. Βασικά, να πω την αλήθεια, αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε είναι να αυξήσουμε την ιπποδύναμη του ICE (κινητήρα εσωτερικής καύσης). Προσπαθούμε μεν να βελτιώσουμε και την αποδοτικότητα του, αλλά το κύριο μέλημα μας είναι ο ιπποδύναμη.

Autoblog.gr: Το δυνατό σημείο;

Remi Taffin: Αντίστοιχα θεωρώ ότι είναι η αξιοπιστία του και η «οδηγησιμότητα» του, που είχαμε χάσει παλιότερα και πλέον επέστρεψε στα επίπεδα που θέλουμε. Ένα ακόμα σημείο που θεωρώ ότι πλέον κερδίσαμε, είναι η ικανότητα να έχουμε τη σωστή ποιότητα στον κινητήρα μας, καθώς μπορούμε να δούμε από τον αριθμό των στοιχείων που έχουμε βάλει μέχρι στιγμής είναι εντάξει και σε βοηθάει να τον εξελίσσεις παραπάνω. Όταν ο κινητήρας σου είναι «διαθέσιμος» μπορείς να κάνεις πράγματα στο δυναμόμετρο πιο αποτελεσματικά.

Autoblog.gr: Ποιος ο ρόλος της Ilmor Engineering σε αυτό;

Remi Taffin: Αυτό που ουσιαστικά κάνουν για εμάς είναι να δοκιμάζουν σε δυναμόμετρο και πάγκο το power unit μας. Ήταν κάτι χρειαζόμασταν την περσινή χρονιά όταν κάναμε πολύ δουλειά για τις δοκιμές κάθε κυλίνδρου (single cylinder testing). Έτσι, πήγαμε στην Ilmor για να μας βοηθήσει για να έχουμε κάποιες επιπλέον ώρες δοκιμών, και προφανώς κάνουμε κάποιες συζητήσεις γενικού περιεχομένου για τι θέλουμε να κάνουμε με τον κινητήρα. Δουλεύουν για εμάς για τις δοκιμές, ανταλλάσσουμε ιδέες για τον κινητήρα, αλλά όχι για όλο το power unit.

renault f1 formula 1

Autoblog.gr: Κατά πόσο αυξημένη θα είναι η ιπποδύναμη το 2017; Θα ξεπεραστεί το μαγικό νούμερο των 1.000 ίππων;

Remi Taffin: Εκτιμώ ότι θα φτάσουμε σε αυτό το στόχο κάποια στιγμή, αλλά δεν νομίζω πως δεν θα είναι του χρόνου. Υπάρχουν ακόμα κάποιες «δεκάδες» ίππων που πρέπει να πάρουμε. Νομίζω ότι κανένας πριν τρία χρόνια θα έλεγε ότι θα είχαμε μονοθέσια με πάνω από 900 άλογα σήμερα. Το ERS είναι προκαθορισμένο για όλους, 120 kW (160 άλογα).

Autoblog.gr: Πώς νομίζετε ότι είναι η ιεραρχία φέτος όσον αφορά τη δύναμη;

Remi Taffin: Εκτιμώ ότι η Mercedes έχει το καλύτερο power unit στο pit lane, αυτό βλέπουμε. Ξέρουμε, επίσης, ότι η Ferrari είναι πολύ κοντά και εμείς ερχόμαστε κοντά τους.

Autoblog.gr: Μία από τις πιο χαρακτηριστικές αλλαγές που πετύχατε ήταν αυτή στον θάλαμο καύσης (combustion chamber λέγεται αυτό). Η αποδοτικότητα έχει αυξηθεί, αλλά είναι στον επιθυμητό βαθμό; Έχει φτάσει σε κορυφαίο επίπεδο;

Remi Taffin: Νομίζω ότι είναι δίκαιο να πω ότι, από τη στιγμή που μπήκαν σε ισχύ οι νέοι κανονισμοί υπήρχαν κάποια πράγματα που έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε και να ενσωματώσουμε για να είμαστε σίγουροι ότι θα είμαστε πάνω από τους κανονισμούς, τεχνολογικά. Έτσι, από τη στιγμή που το κάναμε αυτό ξέραμε ότι μπορούσαμε να φτάσουμε στην κορυφή, ή τουλάχιστον να προκαλέσουμε τους άλλους. Τώρα είμαστε σε ένα σενάριο ότι τον επόμενο χειμώνα θα στοχεύσουμε ένα μεγάλο βήμα στην απόδοση μας, και μετά θα είναι θέμα μας να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε 3-4-5 άλογα εδώ και εκεί, δεν πρόκειται να δούμε αύξηση 50 ίππων κάθε χρόνο.

Autoblog.gr: Πώς κρίνεται την κατανάλωση καυσίμου της τελευταίας αναβάθμισης που κάνατε, και τη lift-and-coast διαδικασία;

Remi Taffin: Πλέον, είναι μια πολύ απλή εξίσωση με αυτά τα power units. Η ροή καυσίμου είναι fixed, έτσι έχει σημασία πόσο αποδοτικά χρησιμοποιείς αυτή την ροή. Αν βγάλεις παραπάνω δύναμη από αυτή, αυτό σημαίνει ότι η ροή καυσίμου μπορεί να είναι μικρότερη. Τη νέα χρονιά η ροή θα είναι μεν η ίδια, αλλά θα αυξηθεί η ποσότητα καυσίμου, καθώς περιμένουμε τα νέα μονοθέσια να είναι 3-4 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα εξαιτίας της αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης, άρα θα καταναλώνουν περισσότερο.