Γλυκόπικρη γεύση άφησε το 2017 στη Red Bull Racing. Η ομάδα του Milton Keynes ξεκίνησε αρκετά πιο πίσω από τις Mercedes και Ferrari, αλλά η συνέχεια ήταν διαφορετική: μήνα με τον μήνα, η διαφορά από την κορυφή γινόταν όλο και πιο μικρή, καθώς οι τεχνικοί της ομάδας κατανόησαν τα προβλήματα της RB13 και έδειξαν την καλύτερη βελτίωση εντός της σεζόν, παίρνοντας τρεις νίκες.

Η τελική βαθμολογία δείχνει την RBR στην τρίτη θέση, ωστόσο ευθύνη γι’ αυτό έχει και ο Renault R.S.17. Το γαλλικό power unit αποδείχθηκε πολύ αναξιόπιστο, «χαρίζοντας» πολλά προβλήματα στις ομάδες που το χρησιμοποιούσαν, κάτι που στέρησε βαθμούς από την αυστριακή ομάδα.

Ο Christian Horner πιστεύει ότι τα φετινά προβλήματα ήταν τα χειρότερα μετά από εκείνα του 2006, ωστόσο ελπίζει ότι οι Γάλλοι θα καταφέρουν να παρουσιάσουν έναν πολύ διαφορετικό κινητήρα, επιτυγχάνοντας αρχικά αξιοπιστία, ενώ στη συνέχεια θα μπορέσουν να ασχοληθούν με την απόδοση, κυρίως στον έναν γύρο.

Η αξιοπιστία του κινητήρα είναι πιθανώς η χειρότερη που είχαμε από το 2006. Ο συνεργάτης μας στον τομέα τον κινητήρων εργάζεται σκληρά για να το διορθώσει αυτό τον χειμώνα. Το χρειάζονται, επίσης, και για τη δική τους ομάδα. Ας ελπίσουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε μαζί και να παλέψουμε πραγματικά με τη Ferrari και τη Mercedes, που θα συνεχίσουν να βελτιώνονται κατά τη διάρκεια της επόμενης σεζόν.

Βλέπουμε μια μικρή σύγκλιση στους αγώνες, αλλά στις κατατακτήριες, με όλες αυτές τις ρυθμίσεις και τη δυνατότητα να καίνε λάδι, υπάρχει ακόμα σίγουρα αρκετή διαφορά. Το χρονόμετρο δεν λέει ψέματα. Θα μπούμε στην πέμπτη σεζόν των υβριδικών κινητήρων, οπότε ας ελπίσουμε ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε κάποια σύγκλιση και ότι θα αρχίσουν να καταλαβαίνουν κάποια από τα θέματα που τους δυσκόλεψαν.

Ο επί κεφαλής της ομάδας θεωρεί ότι το σασί της RB13 ήταν το ταχύτερο στο τελευταίο κομμάτι του 2017, γεγονός που τον κάνει να πιστεύει ότι το ξεκίνημα του 2018 θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο, ιδιαίτερα με έναν ανταγωνιστικό κινητήρα από τη Renault.

Ήταν μία σεζόν με δύο μισά για εμάς. Στην αρχή της χρονιάς, δεν πετύχαμε τον στόχο. Κάποια εργαλεία μας τον χειμώνα δημιούργησαν προβλήματα στην πίστα, τα οποία δεν φάνηκαν μέχρι που ξεκινήσαμε να τρέχουμε, όταν και μπορέσαμε να δούμε ότι τα πράγματα δεν ήταν ευθυγραμμισμένα με τα εργαλεία στον προσομοιωτή μας. Από τη στιγμή που το καταλάβαμε αυτό, είχαμε μια πολύ ξεκάθαρη πορεία ανάπτυξης.

Όλη η ομάδα στο Milton Keynes δούλεψε πάρα πολύ καλά για να βάλει στο μονοθέσιο την απόδοση που είχαμε κατά τη διάρκεια της σεζόν, ώστε να πάμε από το ένα δευτερόλεπτο μακριά, στους νικητήριους αγώνες στο τελευταίο τρίτο της σεζόν, έχοντας το δυνατότερο σασί. Από τη δική μας ανάλυση, αν κοιτάξετε τους τέσσερις ή πέντε τελευταίους αγώνες, στον αγώνα, είχαμε αναμφισβήτητα το καλύτερο σασί. Είναι ικανοποιητικό να βλέπεις αυτή την πρόοδο.