Η αυτόνομη τεχνολογία σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση ίσως αλλάξουν δραστικά τον τρόπο αγοράς νέων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με τον νέο αρχισχεδιαστή της Toyota, Simon Humphries, στο μέλλον ίσως τα αυτοκίνητα μετατραπούν σε “αυτόνομα κουτιά” και σε υπερπολυτελή οχήματα με τα δεύτερα να απευθύνονται αποκλειστικά για τους πολύ πλούσιους ανθρώπους.

Όπως εξήγησε, η αυτόνομη τεχνολογία σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση, θα μπορούσε να εξαλείψει την ανάγκη των καταναλωτών να διαθέτουν προσωπικά αυτοκίνητα. Ο ίδιος πιστεύει πως στο μέλλον οι καταναλωτές θα μπορούν μέσω του smartphone τους να καλέσουν ένα αυτόνομο όχημα, μέσω σχετικών υπηρεσιών, που θα τους πηγαίνουν στον προορισμό τους. Μάλιστα τα οχήματα θα έχουν και διαφορετική διαρύθμιση στο εσωτερικό τους και διαφορετικό σχεδιασμό, μιας και δεν θα χρειάζεται να έχουν τιμόνι, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες και οι μπαταρίες απαιτούν σημαντικά λιγότερο χώρο και έτσι θα επιτρέψει τους σχεδιαστές να δημιουργήσουν διαφορετικά οχήματα.

Νωρίτερα μέσα στο έτος η Toyota παρουσίασε το e-Palette Concept, ένα πρωτότυπο που μας δείχνει το μέλλον της κινητικότητας των μεταφορών. Το πρωτότυπο είναι πρακτικά μια αυτόνομη κινούμενη πλατφόρμα, Mobility Services Platform (MSPF) την ονομάζει η Toyota, πάνω στην οποία διάφορες εταιρίες μπορούν να μεταφέρουν τα προϊόντα τους, με τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda να λειτουργεί ως range extender.

Η ανάπτυξη της έγινε σε συνεργασία με αρκετές εταιρίες, όπως οι Pizza Hut, Amazon, Mazda και Uber και ο σχεδιασμός του εσωτερικού είναι ανοικτός, κάτι που επιτρέπει τις εταιρίες να μοιράζονται τις πλατφόρμες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι τα πρωινά π.χ, θα μπορεί να μεταφέρει προϊόντα της Amazon και τα απογεύματα πίτσες της Pizza Hut.

Η Toyota δηλώνει πως αν η πλατφόρμα θα περάσει στη παραγωγή, θα προσφέρεται σε τρία διαφορετικά μεγέθη, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες όλων των επιχειρήσεων ανά τον κόσμο, με τις εταιρίες να τοποθετούν το δικό τους λογισμικό αυτόνομης οδήγησης.

Επιθυμία της ιαπωνικής εταιρίας είναι να ετοιμάσει ορισμένες πλατφόρμες προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο το 2020.

  • a_f_a

    στανταρ εκει παει το μέλλον.

    • Γιώργος Εμπέρ

      Το πολυ μελλον ομως! Ευτυχως για εμας

  • Γιώργος Εμπέρ

    Βρε ουστ απο εδω! Το αμαξι ειναι οδηγικη απολαυση! Οχι μονο ενα μεσο για να σε παει απο το Α μερος στο Β!

    • κακα τα ψεματα…το αμαξι ειναι μεσο μεταφορας…ως τετοιο δημιουργηθηκε και υπαρχει ακομα και σημερα……απλα μερικοι το εχουν δει και σαν απολαυση !!!
      οταν το καταλαβουμε οτι ειμαστε μειοψηφια…μπορει και να πετυχουμε κατι…..

    • Γιώργος Εμπέρ

      Διαφωνω. Οι ανθρωποι συναγωνιζονταν για το ποιος ειναι ποιο γρηγορος απο τοτε που υπηρχαν καρα και τα εσερναν αλογα. Και πανω σε αυτη την ιδεα εχει στηθει μια ολοκληρη βιομηχανια και μια ιστορια πολλων ετων!

    • τα αλογα στην αρχη ο ανθρωπος τα πηρε για να μετακινηθει…..και γενικα για να κανει διαφορες δουλειες του…..δεν τα καβαλησε γιατι ειπε ποιος θελει ναειναι πιο γρηγορος !!

      ο ανταγωνισμος παντα υπαρχει……αλλα δεν ειναι παντα αυτος ο ο σκοπος !

      σκεψου το απλα…..σημερα θα δεις γυρω σου 100δες αυτοκινητα……κανεις δεν κανει αγωνα….απλα πανε απο το σημειο Α στο σημειο Β !!

  • Anestis Genk

    Έτσι είναι το μέλλον μόνο αν έτσι το κάνουμε το μέλλον.

  • SAMURAI-66

    Στοχος των ιαπωνων στο συνολο τους…αλλα κυριος της toyota που ειναι και ο μεγαλος χορηγος των ολυμπιακων αγωνων του τοκιο 2020…ειναι να προβαλλουν την τεχνολογια τους σε καθε της πτυχη.
    Οποτε το μελλον που ευαγγελιζονται δεν ειναι και πολυ μακρια και σε δυο τρια χρονια θα δουμε εφαρμογη του.
    Ενα απο το μεγαλο τους στοιχημα ειναι τα ηλεκτροκινητα οχηματα οπως και αυτα του υδρογονου να κανουν αισθητη την παρουσια τους μεσα στα δυο επομενα χρονια και μεσα σε αυτο το πλαισιο εστιαζουν και την παρουσιαση της κορυφαιας ισως τετρατροχης μηχανης τους GR Super sport concept που αποκαλυψαν αρχες του ιανουαριου στο τοκιο.
    ………. https://uploads.disquscdn.com/images/dc448d54978d9638727e9fcd84f80688590a6e01422d2a1d8792bf00e1b6bc53.jpg
    Μια πρωτη εικονα της απο δημοσιευση στο site response της 26 ιανουαριου μολις μερικες ημερες μετα την εμφανιση της κανει λογο για μοτερ 2.5 λιτρων V6 twin turbo+ υβριδικο συστημα THS-R με αποδοση απο 800 ως 1000 ιππους και φυσικα εκρηκτικες επιδοσεις.
    Το σωμα εχει δεχτει της ελαχιστες μετατροπες ωστε να φιλοξενησει φωτιστικα σωματα στην μασκα με την αιχμηρη εμπρος μορφη της με το σημε της toyota να μενει σχεδον αυτουσια την πισω πτερυγα να ειναι ενσωματωμενη στο σωμα του αυτοκινητου και το χωρο της καμπινας να αποκτα πρακτικη εικονα και μορφη σε σχημα Α οπως αναφερουν.
    Η τιμη του GR Super sport θα φτασει τα 70 εκ. γιεν σχεδον στο διπλασιο αυτης του lexus lfa με 37.5 εκ.γιεν-δηλαδη απο 400 μεχρι 500 χιλ. ευρω κοντα-κατι που θα το κανει αυτοματως το ακριβοτερο super car της ιαπωνιας περιοριζοντας της παραγωγη του παραλληλα σε περιπου 500 μοναδες και φυσικα θα γινει η συναρμολογηση του στο εργοστασιο motomachi που εβγαζε χειροποιητα και το lfa για να εξασφαλισει τα ιδια κορυφαια ποιοτικα στανταρ αριστειας στην διαδικασια παραγωγης του.
    Παγκοσμια πρωτη στο σαλονι του τοκιο 2019 και την επομενη χρονια του 2020 να οριοθετουν αρχη διαθεσεις του σε αγοραστες.
    Μαλλον ο καλυτερος κραχτης που μπορουν να εχουν απο τον ιαπωνικο κολοσσο ακριβως την εποχη που ολα τα βλεμματα του πλανητη θα ειναι καρωμενα στης αθλητικες ολυμπιακες εκδηλωσεις στην χωρα τους!!

  • Mitsos Ribopaido

    Οπως σωστά ειπώθηκε απο το γιώργο και τον babino, το αυτοκίνητο ειναι απόλαυση.
    Σε κάθε τομέα του .. Μερικές φορές θα ήταν τέλειο να υπήρχε αυτονομία βέβαια. Αλλα θα μπορούσε να γίνει σε δημοσια μέσα. Μέσω κινητών να βρίσκεις το δρομολόγιο που σε βολεύει.
    Αντισταθείτε ωρέ αδέρφια!