Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακοινώνουν πως στα χρόνια που θα έρθουν θα καταργήσουν τους diesel κινητήρες, ρίχνοντας το βάρους τους στα υβριδικά και στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) θα καταργήσει τους πετρελαιοκινητήρες από όλα τα επιβατικά της αυτοκίνητα από το 2022 και έπειτα. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η απόφαση είναι μέρος ενός νέου τετραετούς προγράμματος που έχει αποφασίσει η διοίκηση της FCA και θα παρουσιαστεί επίσημα την 1η του Ιούνη.

Ο λόγος της απόφασης αυτής είναι το γεγονός πως η FCA δεν μπορεί να αναπτύξει νέους κινητήρες πετρελαίου που θα πληρούν τα συνεχώς αυξανόμενα πρότυπα εκπομπών ρύπων και θα είναι οικονομικά βιώσιμοι, μιας και το νέο πρότυπο WLTP κάνει το κόστος ανάπτυξης των νέων πετρελαιοκινητήρων να είναι αυξημένο κατά 20%. Η FCA θα κρατήσει ωστόσο ζωντανούς τους diesel κινητήρες στα επαγγελματικά της οχήματα.

Να σημειωθεί πως το 2017, το 40,6% των αυτοκινήτων που πούλησε η FCA στην Ευρώπη διέθετε κινητήρα πετρελαίου, με το αντίστοιχο ποσοστό στην Ιταλία να είναι 56%.

  • gv

    μα γιατι ρε παιδια αφου ειναι καθαροι..
    ολα μια συνομωσια ειναι για να παρουμε ηλεκτρικα!
    τι,οχι?

    • mj

      Ναι και όταν θα βρουνε την επόμενη οικολογική θεοποιημένη τεχνολογία θα πουνε για το οικολογικό κόστος των μπαταριών.

      Γνωστά σκηνικά

    • gv

      δεν αποκλειεται και αυτο λεγεται προοδος εστω και κατευθυνομενη..
      ετσι λειτουργει το συστημα αλλα δεν εξεταζουμε αυτο τωρα..
      ρυπαινει το diesel ναι η οχι?
      αν ηταν τοσο καθαροι γιατι ολοι πασχιζουν και κλεβουν να τους κανουν να μη μολυνουν?
      αμα δε σε νοιαζει η υγεια σου δικαιωμα σου αλλα εμενα με νοιαζει φιλε..

    • mj

      Ρυπαίνει, σαφώς.
      Ρυπαίνει μάλιστα διαφορετικές ουσίες από τη βενζίνη.
      Και ΠΡΟΦΑΝΩΣ είμαι 100% υπέρ μιας πιο καθαρής καύσης.

      Αλλά τι υπάρχει που δε ρυπαίνει;
      Δε λέω να στρουθοκαμηλίσουμε αλλά έγιναν μεγάλα άλματα στους πετρελαιοκινητήρες την τελευταία εικοσαετία.

      Τώρα που ζορίστηκαν όλοι με το κόστος το θυμήθηκαν ότι δεν τους κάνει. #KOLOTUMBA
      Την αποδοτικότητα σε καύσιμο που έχει ένας diesel δεν την έχει κανένα άλλο.
      Για να πάρουμε τα ίδια αποτελέσματα καύσης στην βενζίνη πρέπει να έχεις κόφτη στις 3.500 σ.α.λ, επιτάχυνση λεωφορείου σε ανηφόρα και καμιά 300αριά κιλά ελαφρύτερο αμάξωμα.

      Οπότε όλα είναι για να τα τσεπώσουν πάλι από τον τελικό χρήστη.

    • gv

      κοιτα δε χρειαζεται να επεκταθουμε πολυ..
      το ντιζελ ρυπαινει ΠΙΟ πολυ απο τη βενζινη οποτε οτι και να λεμε ειναι απλα πλεονασμος..
      αλματα εγιναν στους πετρελαιοκινητηρες αλλα με ποιο κοστος?
      εγω δεν ειπα να τα κανουμε βενζινη..
      για ηλεκτρικα μιλησα και βαλε και τα υβριδικα μεσα..
      αν μετα το 2020-2025 συνεχισουν τα ντιζελ το κοστος θα ειναι τετοιο που ισως να μην ισοσκελιζει τη διαφορα χρησης ενος βενζινοκινητου/υριδικου οποτε ετσι κι αλλιως δε θα τα παρει ο κοσμος γι αυτο ας σταματησουμε τις θεωριες συνομωσιας παρακαλω..

    • jim_1

      Φίλε μου μην νομίζεις ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι ανθυγιεινά παράγουν μεγάλα ηλεκτρικά πεδία στην καμπίνα από το πολύ δυνατό ηλεκτρικό κύκλωμα διάβασε καμιά έρευνα τι προκαλεί αυτό εδώ..Καταργούν κάτι που προκαλεί βλάβη στο αναπνευστικό σύστημα και προωθούν κάτι που προκαλεί όγκους..Έλεος…Και κανείς δεν λέει τι θα γίνουν οι μπαταρίες μετά το τέλος ζωής τους θα ρημάξουν τον πλανήτη..¨Όλα marketing είναι..

    • gv

      ενοια σου το ξερω αλλα τοτε για πες μου γιατι ολοι ειναι 24 ωρες τη μερα με ενα κινητο αγκαλια?
      οι μπαταριες ανακυκλωνονται..
      οποτε οχι αλλη κινδυνολογια..
      και αν το θες αλλιως και τα 2 σε σκοτωνουν αλλα το ντιζελ σκοτωνει και τον πλανητη αρα?
      και μη μου πεις για το πως παραγεται το ρευμα..
      οι ανανεωσιμες πηγες προχωρουν αργα αλλα προχωρουν,με λιγα λογια λυση για τη παραγωγη ρευματος υπαρχει αλλα λυση για τους ρυπους στην ατμοσφαιρα δεν υπαρχει..
      και ερχεται και το υδρογονο..
      γι αυτο φτανει πια υπερασπιζεστε τα ντιζελ εχει καταντησει κουραστικο..

    • jim_1

      Φίλε μου η προσωπική σου υγεία η των δικών σου δεν σε ενδιαφέρει όταν θα βάλεις το παιδί σου στο πίσω καθησματάκι και θα ξέρεις από εκεί κάτω έχει μια μπαταρία τέρμα ανθυγιεινή..?Καταρχήν δεν υπερασπίζομαι τις ΜΕΚ αλλά δεν με πείθει τόσο οι νέες τεχνολογίες που φέρνουν τόσο βεβιασμένα, δεν είναι υγιεινές και δεν είναι καλύτερες από τις τωρινές είναι θέμα marketing..Θέλουμε ακόμα χρόνια για να βρούμε μια αποδοτική και πιο υγιεινή μετακίνηση…Οι εξόρυξη των μετάλλων για την κατασκευή των μπαταριών πιστεύεις είναι οικολογική..?Σε πολλές χώρες όπως και στην δική μας θέλει πολλά χρόνια για να φτιαχτεί ένα δίκτυο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας..Εδώ το καλοκαίρι και το δίκτυο βαράει κόκκινο..Είναι τεράστιο θέμα πολλά τα ερωτήματα εύκολα δεν μπορείς να πεις ότι αυτό είναι καλό..

    • mj

      Tα ηλεκτρικά απλά παίρνουν τη ρύπανση από το αμάξι σου και την πάνε στο εργοστάσιο της “ΔΕΗ”.

      Δηλαδή καθαρότερες πόλεις, ακάθαρτη επαρχία;

      Σε κάθε περίπτωση οι ρύποι είναι παράγωγα της καύσης, οπότε όταν κάτι καίει λιγότερο, ρυπαίνει (σε κάποια παράγωγα της καύσης) λιγότερο.

      Για αυτό και τα diesel είναι ΕΥΚΟΛΑ κάτω σε C02 από ιδιας χωρητικότητας βενζίνης. Ότι βγάζουν NOx, άλλο θέμα.

      Τέλος γιατί να μην επεκταθούμε; Διάλογο δε θες ;
      Και για ποιες θεωρίες συνομωσίας μιλάς ;

      Όπως ήρθε η μόδα του πετρελαίου (στην Ελλάδα από το 11 έως τώρα- στο εξωτερικό που είναι κουτόφραγκοι 20 χρόνια τώρα), θα έρθει και του υβριδικού, και του ηλεκτρικού, κλπ.

      Μικρά βήματα γίνονται συνεχώς αλλά δε βρήκαμε το δαίμονα της ρύπανσης. Το εργοστάσιο που θα σου παράγει το ρεύμα για το ηλεκτροκίνητο να δεις τι θα βγάζει…

    • gv

      οτι βγαζουν NOx αλλο θεμα..
      χαχα ενταξει καταλαβα αστο δε συζηταμε αλλο..
      πληροφοριακα το 70% των ανθρωπων βρισκονται στις πολεις και οχι στην υπαιθρο και επισης το ρευμα παραγεται και απο ανανεωσιμες πηγες ενεργειας οχι μονο απο εργοστασια..
      λυσεις υπαρχουν και δεν ειναι λυση να ευνοηθει η τσεπη σου τωρα και εμεις να παθουμε αναπνευστικο απο το ντιζελ σου που μαλιστα ρυπαινει πιο πολυ απο οσο νομιζεις..
      τα λεμε καλα μυαλα..

    • mj

      Ξέρεις όμως να κάνεις διάλογο, στο αναγνωρίζω.

    • Anestis Genk

      Αυτό που μ’αρέσει σε αυτές τις υποθέσεις είναι πως το ότι τα χιλιόμετρα θα γίνουν άρα για δεδομένα χιλιόμετρα ποιο ρυπαίνει λιγότερο (στην χρήση, δίπλα στον χρήση).
      Τα δεδομένα χιλιόμετρα δεν είναι παγκόσμια σταθερά, είναι σημείο των καιρών.

    • gv

      δε καταλαβα τι θελεις να πεις ακριβως σορυ χαχα

  • dsgeo

    Το πρόβλημα με τους ρύπους κ τη μόλυνση έγκειται στα εργοστάσια, στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρισμού, στα πλοία και στα φορτηγά.
    Τώρα σας έπιασε όλους η οικολογική συνείδηση κ κοιτάτε την υγεία σας;;
    Τα ΙΧ αυτοκίνητα αποτελούν μικρό ποσοστό. Επίσης κ τα βενζινοκινητα συνδράμουν στην όλη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Μην τρώτε σανό ορισμένοι!

    • biiALFA

      Ακριβώς. …..συν το κάψιμο των δασών και η μη ανάπλαση τους…..τα νοικοκυριά μολύνουν επίσης περισσότερο από τα ix….αλλά βέβαια κανείς δε μιλάει για όλα τα άλλα γιατί στα αυτοκίνητα μιλάει το μάρκετινγκ και το μάρκετινγκ θέλει να πουλήσει. …είνα αστείο για ένα τόσο μικρό ποσοστό ρύπανσης που ωφειλέτε στα αυτοκίνητα να γίνεται τόσος ντόρος και για όλα τα άλλα τουμπεκί ψιλοκομμένο. …

  • αξιόπιστοι ντήζελ πάντως οι της fca.

  • αξιόπιστοι ντήζελ πάντως οι της fca.

  • Pandal

    τα συμφεροντα ειναι πρωτα απ ολα…. οι ντιζελ δεν εχουν καλο ποσοστο κερδους γτ ειναι ακριβοι στην εξεληξη και φθηνοι στην συντηρηση με μεγαλη διαρκεια ζωης.