1Ημέρα 2η

Οι δοκιμές στο Circuit de Barcelona-Catalunya συνεχίζονται, με τις ομάδες να βρίσκονται αντιμέτωπες με χειμερινό σκηνικό, το οποίο χαρακτηρίζεται από πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ υπήρξε και ελαφριά χιονόπτωση το απόγευμα, κάτι που σε κανέναν δεν άρεσε, αφού αυτές δεν είναι αντιπροσωπευτικές συνθήκες για τις δοκιμές ενός νέου μονοθεσίου.

Παρ’ όλα αυτά, ο Sebastian Vettel ήταν ο ταχύτερος οδηγός της ημέρας, καθώς με τα μαλακά ελαστικά το απόγευμα πέρασε στην πρώτη θέση, σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:19.673, μισό δευτερόλεπτο πάνω από την περσινή pole position του Lewis Hamilton. Ο Γερμανός ολοκλήρωσε 98 γύρους για τη Scuderia δίχως προβλήματα.

Ο Valtteri Bottas τελείωσε την πρωινή σεζόν στην κορυφή, ωστόσο στη συνέχεια έπεσε στη δεύτερη θέση. Η ταχύτερη επίδοση του Φινλανδού σημειώθηκε το απόγευμα, όμως φορούσε τη μέση γόμα, αντί για τη μαλακή του Vettel. Η μέρα ήταν παραγωγική για τη Mercedes, μιας και ο Bottas κατάφερε να πάρει δεδομένα 94 γύρων.

Αντίθετα, πολύ λιγότερα χιλιόμετρα κάλυψε ο τρίτος Stoffel Vandoorne. Σίγουρα, είναι ενθαρρυντικό για τη βρετανική ομάδα να βρίσκεται εκεί και να έχει πετυχαίνει έναν χρόνο ταχύτερο απ’ ό,τι τα προηγούμενα τρία χρόνια με τη Honda στη συγκεκριμένη πίστα. Υπάρχει, όμως, ένα «αλλά» και αυτό βρίσκεται στα ελαστικά: ο Βέλγος έβαλε την hypersoft γόμα στην MCL33 για το 1:20.325. Το μονοθέσιο βρέθηκε αρκετή ώρα στο γκαράζ, λόγω ενδείξεων υπερθέρμανσης γύρω από την εξάτμιση, η οποία «έχανε» καυσαέρια. Αν η McLaren θέλει να πετύχει τον στόχο των 4.000 χιλιομέτρων στις δοκιμές, θα πρέπει να κάνει τουλάχιστον 120 γύρους ανά ημέρα μέχρι το τέλος των δοκιμών, κάτι σίγουρα δύσκολ0.

Μόλις ένα χιλιοστό πιο αργός ο Max Verstappen, στην τέταρτη θέση. Ούτε η μέρα του Ολλανδού κύλισε χωρίς προβλήματα, κάνοντας μόλις τρεις γύρους το πρωί, λόγω διαρροής καυσίμου. Τελικώς ο οδηγός της Red Bull προσπάθησε να καλύψει το χαμένο έδαφος, ολοκληρώνοντας συνολικά 67 γύρους για την ομάδα του.

Πολύ πιο πίσω όσον αφορά τους χρόνους ο Carlos Sainz, με τη Renault να αφήνει σήμερα εκτός τον Nico Hulkenberg. Ένα δέκατο πιο κάτω, ο Pierre Gasly, γράφοντας 82 γύρους για την Toro Rosso, σε μία ακόμα μέρα δίχως προβλήματα για τη Honda, σε πλήρη αντίθεση με ό,τι συνέβαινε πριν από 12 μήνες.

Οι Robert Kubica και Sergey Sirotkin ακολουθούν στον πίνακα, με τους δυο τους να χαρίζουν δεδομένα 100 γύρων στη Williams. Ο Πολωνός ήταν ταχύτερος κατά τρία δέκατα από τον Ρώσο, όμως είναι αδύνατο να γνωρίζουμε τις ρυθμίσεις και το βάρος του μονοθεσίου. Στην ένατη θέση ο Esteban Ocon, πολύ μακριά από την κορυφή, με τη Force India να παίρνει δεδομένα 79 γύρων από τον Γάλλο.

Στην προ-τελευταία θέση, ο Charles Leclerc, που δεν έχει κάνει το καλύτερο ξεκίνημα. Ο οδηγός της Sauber έφυγε εκτός στη Στροφή 4, και μάλιστα δύο φορές. Την πρώτη προκάλεσε κόκκινη σημαία, όμως τη δεύτερη κατάφερε να συνεχίσει, αφού πέρασε πρώτα από την αμμοπαγίδα. Ωστόσο έκανε 81 γύρους, υπέρ-διπλάσιους απ’ ό,τι ο τελευταίος Kevin Magnussen, ο οποίος είχε επίσης έξοδο στη Στροφή 4.

Οι καιρικές προβλέψεις για αύριο κάνουν λόγο για βροχή, επομένως και πάλι οι ομάδες δε θα μπορέσουν να έχουν τις συνθήκες που θέλουν, ιδιαίτερα όσον αφορά την αξιολόγηση των slicks ελαστικών.

2Οι καλύτεροι χρόνοι

  • Nerazzuro21

    Με αυτή την ομάδα ζούμε τη μέρα της μαρμότας. Τα ίδια και τα ίδια. Δεύτερη συνεχόμενη μέρα με προβλήματα. Οι άλλοι παίρνουν δεδομένα και εμείς μένουμε στο γκαράζ.

    • Mika

      Μιλαμε για μεγαλο ρεζιλικι παλι…Οκ, κι οι αλλοι νεο κινητηρα εχουν στην ομαδα, αλλα παλι 80+ γυρους εκαναν σημερα….
      Ειναι λογικο να υπαρχουν θεματα σε αυτη την ομαδα, μεχρι να ενσωματωθει ο κινητηρας Renault, που οι αλλες ομαδες με τον ιδιο κινητηρα δεν θα εχουν, αλλα η Toro Rosso πως το κανει και δουλευει???
      :p :p
      Παλι τα χιλιομετρα που θελουν για δοκιμες ουτε για αστειο δεν θα τα φτασουν..

    • mj

      Μα είναι δυνατόν ;
      Δύο μέρες δοκιμών ότι κάνανε οι υπολοιποι στη μία ;
      Να μην πω ότι αν βγάλουμε τα hyper κάνουμε κόπια χρόνο με τη Toro Rosso ;

      Τραγικά πράγματα

    • Mika

      Δεν κοιταζουμε καν τους χρονους σ αυτη τη περιοδο..Οφειλουμε να κοιταζουμε ομως το γεγονος να γυριζει το μονοθεσιο στη πιστα για να συλλεγει δεδομενα…Μονο ετσι μπορει να βελτιωσει μετα το σασι κι ολο το packaging…
      Για να μην καταληξουν αλλη μια φορα να χρησιμοποιουν τους πρωτους 3-4 αγωνες μεχρι να ερθει το ευρωπαικο αγωνα της Καταλουνια, σαν δοκιμες, επειδη οταν οι αλλοι επαιρνα data, αυτοι καθονταν καθηλωμενοι στο γκαραζ ψαχνοντας προβληματα και φτιαχνοντας διαρροες..

    • Nerazzuro21

      Αυτό είναι που με τρελαίνει. Οι άλλοι με υποδεέστερο κινητήρα και με πολύ λιγότερους πόρους και δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα και εμείς έχουμε κάνει τους μισούς γύρους από αυτούς.

    • Mika

      Keep calm, κι ελπιζω αυτη τη φορα, να μην ακουσουμε παλι το keep walking!
      :p

    • Nerazzuro21

      Σήμερα είμαι calm. Όλα καλά. Χτες οφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν λίγο παρορμητικός. :P

    • Mika

      Εγω ειμαι calm all day..Μαλλον θα φταιει οτι ειμαι χαπακωμενος απο την αντιβιωση, κλπ!!!

    • Nerazzuro21

      Περαστικά!

    • Mika

      Μερσι!!! Θα παρει καιρο, δυστυχως, αλλα θα επανελθουμε!!!Που θα παει!!

    • LJ

      Και @Mika

      H Honda μας έφταιγε πέρυσι και πρόπερσι και πριν 3 χρόνια. Τωρα ποιος φταίει οέο;;;!!!

    • mj

      To παπάρια όραντζ

    • η καταρα της HONDA που σας ακολουθει!!!! :-P

    • LJ

      Μακάρι να ήταν αυτο φίλε. Άλλου ειναι το πρόβλημα…

    • δες και να μην τα πανε καλα……τουλαχιστον η renault θα εχει δεδομενα και απο τις αλλες ομαδες…οποτε οι βελτιωσεις στο σασι θα ερθουν..αν αργησουν ..θα ειναι μονο στους πρωτους αγωνες…οποτε οσο και να σας πικαιρνει αυτη η γκινια…πιστευω φετος θα τα πατε εξαιρετικα σε σχεση με τα προηγουμενα χρονια !!

    • Grekko

      Voodoo made in Japan!

    • Mika

      Δεν θα πω τιποτα χοντρο μεχρι να τελειωσουν ολες οι δοκιμες….

    • George Liverpool

      Κι εγω απογοητευτηκα σημερα,γιατι πιστευα θα συμπληρωσουμε γυρους μετα απο αυτα που εγιναν χθες.Ας ελπισουμε να σωθει καπως η κατασταση τις αλλες 2 μερες.

    • Mika

      Αυτο ακριβως….
      Δεν θελω να το γρουσουζεψω, μακαρι να μη βγω ψευτης!!!

    • Nerazzuro21

      Τα έχουμε πει πολλές φορές. Έφταιγαν και οι δύο και αυτό φαίνεται τώρα ξεκάθαρα που δεν έχουν κάπου να κρυφτούν. Κακά τα ψέματα, η ομάδα έχει έλλειμμα ηγεσίας μετά την αποχώρηση του Dennis. Αναφέρομαι στο 2008. Ακόμα και όταν επέστρεψε το 2014 τα πράγματα δεν ήταν ποτέ το ίδιο. Τώρα έχουμε φτάσει στο σημείο η ομάδα να διοικείται από τον Jonathan Neale, τον οποίον ο Ron ήθελε να αντικαταστήσει με τον Capito, και τον Ερρίκο, ο οποίος είναι … απλά ο Ερρίκος. Ο Brown είναι μόνο για να βρίσκει χορηγούς και να μιλάει στα media. Δεν πέρνει αυτός τις αποφάσεις. Κάποιος έγραψε κάτι στο twitter. “Η ομάδα που κάποτε ήταν η McLaren”. Με πονάει που το γράφω γιατί κλείνω 20 χρόνια σαν οπαδός της, αλλά πολύ φοβάμαι ότι έχει δίκιο. Η McLaren που έγω γνώρισα το 1998 δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή ομάδα. Χρειάζονται ριζικές αλλαγές. Όχι για να μη γίνουμε νέα Williams. Πλέον φοβάμαι νέα Brabham. Ίσως να το παρακάνω αλλά καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.

    • George Liverpool

      Εγω πιστευα πως ο capito θα εκανε δουλεια,αλλα ετσι οπως ηρθαν τα πραγματα δεν μπορεσε να αποδειξει κατι.Η πορεια του στη VW ηταν ενθαρρυντικη για τη συνεχεια.Ο Boullier ειναι ιδιαιτερη περιπτωση,δεν μπορω να σχηματισω αποψη πειστικη,υπερ η κατα του.Αυτο γιατι η πορεια του με τη lotus renault ηταν παρα πολυ καλη,αλλα ειναι δυσκολη η συγκυρια για εμας,αυτη που κληθηκε να ειναι επικεφαλης.Δεν ξερω τι θα γινει,αλλα δεν θελω να ειμαι απαισιοδοξος.Περυσι ειχα γραψει οτι φοβαμαι μην γινουμε williams,εσυ το πηγες παραπερα.Ελπιζω να διαψευστουμε πανηγυρικα.

    • Nerazzuro21

      Και εγώ πίστευα ότι θα έκανε δουλειά ο Capito αλλά δυστυχώς έπεσε πάνω στην αλλαγή σκυτάλης. Σίγουρα ο Boullier είχε κάνει καλή δουλειά στη Lotus αλλά η McLaren δεν είναι Lotus. Όντως το παράκανα με τη Brahbam. Εννοείται ότι μακάρι να διαψευστούμε πανηγυρικά.

    • LJ

      Ο Neale απο τεχνικής άποψης δεν ειναι κακός. Ο Capito δε θα έπαιρνε την θέση του Ερρικου (που πολυ σωστά είπες ειναι απλά ο Ερρικος που ξέρουμε και ΔΕΝ αγαπάμε).

      Απο κει και πέρα να ξαναέρθει ο Ron δεν γινεται. Οι μέτοχοι πρέπει να βρούνε κάποια ηγετική φυσιογνωμία που θα αλλαξει το attitude και δε θα γίνει ενα με το υπάρχων attitude όπως έγινε με τον Ερρίκο. Οταν αλλαξει το attitude τότε θα δούμε προκοπή.

      ΥΓ: ο Ισπανός πρέπει να φύγει. Απίστευτος οδηγός (Ισως ο καλύτερος στο grid) αλλά κανει κακό στην ομάδα.

    • Nerazzuro21

      https://www.topgear.com/car-news/formula-one/jost-capito-leave-volkswagen-mclaren

      Συμφωνώ σε όλα. Και άλλες φορές η McLaren είχε καταστροφικές δοκιμές αλλά κατάφερνε και το γύριζε (π.χ. 2011). Τα τελευταία χρόνια όμως δεν σου δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να ανατρέψει την κατάσταση. Μακάρι να κάνουμε λάθος και τα μονοθέσια να είναι στην τέταρτη σειρά της εκκίνησης στην Αυστραλία.

  • Mitsos Ribopaido

    Το μονο π με προβληματιζει ειναι ο καιρος και οτι κοιτανε κυριως αξιοπιστια για αρχη και μεχρι την μελβουρνη δεν θα δουμε τπτ..
    Φερραρι πανεμορφη ρε γμτ

  • LJ

    Ξέρουμε ποιο ειναι το Δt μεταξύ hypersoft και soft? Γτ έτσι όπως τα βλέπω τα πράγματα, σημείο σύγκρισης δεν ειναι ούτε η RBR ούτε η Renault αλλά η STR! Η οποία STR ήταν μόλις ενα δευτερολεπτακι πίσω μας (με soft) και έκανε 45 γύρους παραπάνω απο εμάς. Αυτη τη στιγμή πραγματικά δε θα ηθελα να ήμουν στην θέση του Brown!

    • asd

      δεν μπορείς να πεις.. όσο η θερμοκρασια δεν ανεβαινει, οι οποιοι γυροι δεν ειναι για συμπερασματα. στις επόμενες δοκιμες θα εχουμε σωστα δειγματα γραφης

    • LJ

      Καλα πλάκα κανεις; Εδω είχε θέματα με υπερθέρμανση στις εξατμίσεις με τοσο κρύο. Φαντάσου τι θα γίνονταν αν είχε και ζέστη!

      Ξερω ότι εσυ αναφέρεσαι στους χρόνους αλλά εγω μιλώ για ολόκληρο το πακέτο απόδοσης και αξιοπιστίας.

    • asd

      το ειδα αυτο που έλεγες με τις εξατμισεις και ειναι κατι αλλο μαλλον. και οι 3 ομαδες με κινητηρα ferrari το ειχανε αυτο και μάλλον ήταν κανα κολπο ή άλλη διαταξη, γιατι ο καπνος εβγαινε κατω απο τα LEDακια

    • Mitsos Ribopaido

      Δt? προσκυνω..
      Τα λές πολυ σωστά

    • LJ

      Πως να το πω? 🤔

    • Mitsos Ribopaido

      Οχι το πες ολοσωστα , αυτο λεω

    • Nerazzuro21

      Εμένα αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι ότι είμαστε η μόνη ομάδα που, κάτω από αυτές τις συνθήκες κάνουμε την hypersoft να αποδίδει ενώ όλοι οι υπόλοιποι επιλέγουν πιο σκληρές γόμες.

  • Giannisk

    Αρχίζω να πιστεύω ότι στην Mclaren ίσως να υπάρχει πρόβλημα στην δομή της ομάδας. Το οποίο κατ’επέκταση επηρέαζε και την Honda. Χωρίς φυσικά να δικαιολογώ τους Ιάπωνες. Βλέπουμε όμως με νέο PU, που χρησιμοποιούν και άλλες ομάδες (δεν έχει πρόβλημα το pu) να γράφει ούτε 40 γύρους σε επίπεδο δοκιμών. Έγραψα και χθες ότι οι χρόνοι δεν ενδιαφέρουν καθώς οι ομάδες «κρύβονται». Γενικά δεν υπάρχουν προβλήματα πλην και της RBR που σήμερα δεν έκανε πολλά χλμ. Ο ελπιδοφόρος Leclerk βγάζει τράκ του πρωτάρη και ελπίζω να το ξεπεράσει γρήγορα. Επίσης ο καιρός δεν βοηθάει.

  • Gd

    Μη βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα και κυρίως μη στοχοποιείται συνέχεια τη Mclaren, γιατί καταντά γραφικό όλο αυτό. Ο χρόνος του Vandoorne έγινε τις πρωινές ώρες, όταν η θερμοκρασία αέρα ήταν στους 6 βαθμούς!! Λογικό να μπει με τα hyper για να κάνει ένα γρήγορο πέρασμα… Από κει και πέρα τίποτα απολύτως δεν είναι ενδεικτικό, γιατί με το ίδιο σκεπτικό και στη Ferrari πρέπει να τα βάψουν μαύρα, που είναι μόλις 3 δέκατα πιο γρήγοροι με τη μαλακή σε σχέση με τη Μερκ του Bottas με τη μεσαία…

  • Μία σύσταση για όλους τους φιλάθλους της F1 γενικά και για όλους τους οπαδούς των ομάδων!!!!!
    Οι χρόνοι των δοκιμών δεν είναι “αληθινοί” και δεν μπορούν να αποτυπώσουν τις πραγματικές δυνατότητες των μονοθεσίων.
    Οι ομάδες αξιολογούν την αξιοπιστία στα PU, ελέγχουν τυχών αστοχίες (βλέπουμε το μπουλόνι στην McLaren του Alonso)
    Η μοναδική ομάδα η οποία θα πρέπει να αξιολογείται είδη από τις δοκιμές είναι η STR και αυτό λόγω της ανάγκης της Honda για γύρους και δεδομένα κάτι που δεν είχε την προηγούμενη τριετία.
    Τώρα, η McLaren έχει σίγουρα ένα δυνατότερο και πιο αξιόπιστο κινητήρα σε σχέση με αυτόν της Honda, αλλά τα θεματάκια υπάρχουν για την ομάδα του Woking.
    Η απάντησή μου, για αυτόν το λόγο υπάρχουν οι δοκιμές………………

  • georgekaras

    παγωμενες πρωτες μερες δεν εχοθμε δει κατι ακομα

  • Maleas George

    Προς τους κυρίους που κανονίζουν τις δοκιμές, ΟΚ κατανοητό ότι σας βολεύει η Βαρκελώνη γιατί είναι κοντά στα εργοστάσια και γιατί περιέχει ένα μεγάλο εύρος στροφών για να αξιολογήσετε την απόδοση των μονοθεσίων, αλλά μήπως να το ξανασκεφτείτε; Κανένα συμπέρασμα δεν μπορεί να βγει με αυτές τις θερμοκρασίες, μέχρι και χιόνι έπεσε!! Το 2014 έγιναν δοκιμές στο Μπαχρέιν, καλή εναλλακτική…

    Από εκεί και πέρα, αν ήμουν αφεντικό ομάδας, θα προσευχόμουν τα οποία προβλήματα να βγουν στις δοκιμές… Βέβαια αν υπάρχουν πολλά προβλήματα κάτι δεν πάει καλά, αλλά είναι νωρίς ακόμα…

  • gronholm89

    Παιδια ηρεμηστε με την Mclaren. Το προβλημα υπερθερμανσης οφειλοταν στο οτι εχανε καυσαρια σε καποιο σημειο η εξατμιση και ανεβασαν θερμοκρασια τα παντα γυρω της. Για να βρουν το προβλημα επρεπε να λυσουν ολο το πισω μερος. Το μονοθεσιο ηταν ετοιμο το απογευμα, αλλα επειδη ο καιρος χειροτερευε δεν το εβγαλαν ξανα στην πιστα. Γνωμη μου οτι η McLaren ειναι σε πολυ καλυτερη μοιρα σε σχεση με περυσι, απλα θεωρω ατυχια οτι εκανε λιγοτερους γυρους σε σχεση με τους αλλους..

    • Mika

      Ποσο θελω να εχεις δικιο!

  • Yiannis P

    Ρε παίδες είναι ιδέα μου ή έχει βελτιωθεί έστω και λίγο ο ήχος; Γιατί έβλεπα κάτι video στο site της F1 από τις δοκιμές και ακούγονταν λιγάκι καλύτερα τα μονοθέσια.