Η Goodyear στο περιθώριο της έκθεσης της Γενεύης παρουσίασε το Oxygene, ένα πρωτότυπο ελαστικά που έχει μια μοναδική δομή που δημιουργείται από ζωντανά βρύα που αναπτύσσονται μέσα στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού. Αυτή η δομή και ο έξυπνος σχεδιασμός πέλματος του ελαστικού απορροφούν και ανακυκλώνουν την υγρασία και το νερό από την επιφάνεια του δρόμου, επιτρέποντας τη δημιουργία φωτοσύνθεσης και ως εκ τούτου την απελευθέρωση οξυγόνου στον αέρα.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), πάνω από το 80% των ανθρώπων που ζουν σε αστικές περιοχές με ατμοσφαιρική ρύπανση εκτίθενται σε επίπεδα ποιότητας του αέρα που υπερβαίνουν τα όρια της ΠΟΥ. Ο Chris Delaney, Πρόεδρος της Goodyear Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής δήλωσε:

Με περισσότερα από τα δύο τρίτα του παγκόσμιου πληθυσμού που αναμένεται να ζήσουν στις πόλεις μέχρι το 2.050, οι απαιτήσεις στα δίκτυα μεταφορών σε αστικό περιβάλλον θα αυξηθούν σημαντικά. Οι πιο έξυπνες και πιο οικολογικές υποδομές και μεταφορές θα έχουν ζωτική σημασία στην αντιμετώπιση των πιο δύσκολων προκλήσεων της κίνησης και ανάπτυξης στην πόλη.

Εμπνευσμένο από τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, με έμφαση στη μείωση των υλικών αποβλήτων, των εκπομπών και της απώλειας ενέργειας, η φιλοσοφία Oxygene της Goodyear έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνεται απρόσκοπτα στα μελλοντικά αστικά τοπία, με διάφορες λύσεις απόδοσης:

1Καθαρισμός του αέρα που αναπνέουμε

Το Oxygene απορροφά την υγρασία από το δρόμο μέσω του μοναδικού πέλματος και εισπνέει CO2 από τον αέρα για να τροφοδοτήσει το βρύα στο πλευρικό του τοίχωμα και να απελευθερώσει οξυγόνο μέσω φωτοσύνθεσης. Σε μια πόλη παρόμοια με το Παρίσι με περίπου 2,5 εκατομμύρια οχήματα, αυτό θα σήμαινε την παραγωγή περίπου 3,000 τόνων οξυγόνου με απορρόφηση πάνω από 4.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ανά έτος.

2Ανακύκλωση φθαρμένων ελαστικών

Το Oxygene διαθέτει μια υλική κατασκευή που είναι κατασκευασμένη σε 3D με σκόνη καουτσούκ από ανακυκλωμένα ελαστικά. Η ελαφριά δομή απορρόφησης κραδασμών παρέχει μια μακρόχρονη λύση χωρίς διάτρηση που αποσκοπεί στην παράταση της διάρκειας ζωής του ελαστικού και στην ελαχιστοποίηση των ζητημάτων εξυπηρέτησης, προσφέροντας την κινητικότητα χωρίς προβλήματα. Πρόσθετη ασφάλεια εξασφαλίζεται από την ανοιχτή δομή του ελαστικού, η οποία βελτιώνει την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα βοηθώντας στην απορρόφηση νερού από το πέλμα.

3Ανακυκλώνοντας την δική της ηλεκτρικής ενέργειας

Το Oxygene απορροφά την ενέργεια που παράγεται κατά τη φωτοσύνθεση για να τροφοδοτήσει τα δικά της ηλεκτρόνια, συμπεριλαμβανομένων και τους αισθητήρες του οχήματος, μια τεχνητή μονάδα επεξεργασίας πληροφοριών, και μια προσαρμόσιμη δέσμη φωτός στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού που αλλάζει χρώματα, προειδοποιώντας τους δύο χρήστες του οδικού δικτύου και των πεζών για επερχόμενους ελιγμούς, όπως οι αλλαγές των λωρίδων ή η πέδηση.

4Επικοινωνία με την Ταχύτητα του Φωτός

Το Oxygene χρησιμοποιεί ένα σύστημα επικοινωνιών ορατού φωτός ή το LiFi για κινητή συνδεσιμότητα υψηλής χωρητικότητας με την ταχύτητα του φωτός. Το LiFi επιτρέπει στο ελαστικό να συνδεθεί στο Internet of Things, επιτρέποντας την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ οχήματος-οχήματος (V2V) και οχήματος-υποδομής (V2I), το οποίο είναι κρίσιμο για τα συστήματα διαχείρισης έξυπνης κινητικότητας.

Όπως όλα τα concept που έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα η Goodyear στη Γενεύη, το Oxygene ήρθε για να μας αλλάξει τον τρόπο σκέψης και να συμβάλει στο διάλογο γύρω από την έξυπνη, ασφαλή και βιώσιμη μελλοντική κινητικότητα. Συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην καθαρότερη παραγωγή αέρα, το ελαστικό θα μπορούσε να συμβάλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής και της υγείας των κατοίκων της πόλης, δήλωσε ο Delaney

  • xtra

    …για ολα φταιει το “γκαζον” !

    ;-) με πιανεεεεεειιιις ?

  • Anestis Genk

    Κάνει και ντεκαπάζ άμα λάχει.

  • giorgos

    ωραιο αλλα ψιλοεπιστημονικη φαντασια μου φαινεται να το δουμε σε κανονικα οχηματα τουλαχιστον για τα επομενα 20 χρονια